Laskin just, että meidän tyttö saa pelkästään meiltä vanhemmilta..

  • Viestiketjun aloittaja Jouluhulluäiti
  • Ensimmäinen viesti
Jouluhulluäiti
20 pakettia. :)

Hups.. Tainnu vähän meikäläisellä mopo karata käsistä! :saint:
Jouluhullu mikä jouluhullu. Järjestin äsken "tonttukaappiani" ja huikkasin miehelle, että montako lahjaa täällä on tytölle.. Mies tuumasi vaan, että "Mahtavaa! Ei siitä kannata tuntea huonoa omaatuntoa jos sitä ajattelit."
Arvasi nimittäin ajatukseni. Pieni kriisinpoikanen meinasi hiipiä mieleen. Lähinnä se, että pitää olla realisti ja todeta jo nyt, että ei lapsi millään jaksa noita kaikkia avata samana iltana.

Olen ostanut lahjoja niin pitkällä aikavälillä (ehkä elokuusta asti) etten muista ihan kaikkien pakettien sisältöä. Tulee itsellekin ylläreitä jouluna!

Oletan, että saa vielä kummeilta, mummeilta, kavereilta ja tädeiltä noin 10-12 pakettia. Tytöllä siis ikää 2v.
 
"vieras"
=) Mä kävin tänään viemässä joulupuu keräykseen 4 pakettia jotka olen useita vuosia sitten ostanut omilleni lahjaksi, mut on unohtunu kaappiin.
Eivät oikeen enää oo heille mieluisia, mut varmaan jokut pikkutyttöt ilahtuvat Barbista ja joku poika työkaluista sekä toinen kuorma-autosta.

Nykyisellään noiden toiveiden hintaluokka on sellainen että ei ihan tuu mieleen ostella useita kymmeniä samoin niitä ei passaa ostaa elokuussa kun jouluksi tulee jo ihan uutta
 
Voi mahoton! Mä en oo ostanu vielä yhtään joululahjaa kellekkään, en edes omille tytöille (3v ja kohta 1,5v)! Mä en vaan saa koskaan aikaseksi, mä inhoon joululahjojen ostamista. Ja kyse ei ole siitä, etteikö ole varaa. En vaan jaksa keksiä, mitä pitäis ostaa. Ja isompi murheenkryyni on lasten serkut, hittoako niille keksii, jos ei edes omille jaksa miettiä... Mummot kuitenkin ostaa (ainakin toinen) sen minkä kerkeää ja liikaakin!:mad:
 
Jouluhulluäiti
Aivan ihanaa, että tuli näin kivoja vastauksia! Tuli itsellekin parempi mieli. Häipyi lopullisesti taka-alalle se pieni epäilys, että menikö överiksi.

Mun tonttukaappi on itseasiassa kokonainen vaatehuone (tosin aika pieni). Tosin siellä on noin 30 muutakin pakettia eli mummot, vaarit, kummilapset, kummit, muutamille kaverien lapsille ja parit synttäritkin on vielä ennen joulua, joten hyllyt ja osa lattiasta on täynnä.

Yritin tuossa äsken listata, että mitä kaikkea tytön paketeissa on ja tulin siihen tulokseen, että ei ainakaan mitään turhaa. Siitä olen iloinen.

Mies sanoi jossain vaiheessa, että älä nyt ihan kauheesti osta mutta lienee tuo huomannut, että tililtä ei silti ole kauheesti rahaa huvennut.
 
gh
Just just... Niinkuin mun mies sanoi, itsehän päätät mihin rahasi tuhlaat.

Meidän 2-vuotias saa meiltä max. kolme pakettia, niistäkin kahdessa on vaatteita. Kummeilta ja isovanhemmilta tulee yhteensä varmaankin 7 pakettia. Luulenpa että noistakin osa jää siltä avaamatta :) Ja tiedetään että noissakin on toivottua ja tarpeellista tavaraa, esim. kengät ja talvihanskat. Ei kukaan tuon ikäinen tarvi monta kymmentä lahjaa.

Me ainakin halutaan opettaa lapsille, ettei se lahjojen määrä ole tärkeintä, vähempäänkin pitää osata olla tyytyväinen.
 
"tiipii"
Kukin tyylillään, eikähän siinä ole mitään pahaa, jos oikeesti saa lapsi sellaista tarpeellistakin tavara/vaatetta! Muistan vain oman esikoiseni, kun hän pienenä poikana sai hirveästi lahjoja, niin oli jo oikeasti ihan ahdistunut, kun ei jaksanut/halunnut avata sitä pakettimäärää! Ekasta paketista kun löytyi mieleinen, niin loput ei kiinnostanutkaan..
 
"öö"
esikko sai aina jotain 20-30 pakettia jouluna,nyt teini eikä ole mitenkään pilalle hemmoteltu tänä vuonna toiveena vain lahjakortti vaatekauppaan ja tyynyt..

kuopus on 2v7kk paketteja on noin 15 tällä hetkellä viälä tulee ainakin viisi lisää...
 
ei nyt taas tajuu
en tajuu miks ne kaikki tavarat pitää tunkee joululahjoihin... mä ostin 2v pojalle 2 lahjaa, 6kk vanhalle yhden. ne siis paketoin ja tiedän että ovat mieluisia leluja. kaikki muu "tarpeellinen" meillä ostetaan pitkin vuotta ja uusia lelujakin aika usein...

onneks mummot laittaa poikien tilille myös lahjarahoja, niitä voi sit käyttää tasaisesti pitkin vuotta.

meillä ainakin noin pienellä muuttuu mielnekiinnon kohteet aika tiuhaan, olis vähän hölmöö ostaa elokuussa joululahjoja, jos elokuussa haluu jotain niin ostetaan sitte se elokuussa...
 
Jouluhulluäiti
Meillä lapsen lahjarahoja ei käytetä tarpeisiin. Ne ovat hänen lahjarahojaan, eivät hänen elämiseensä. Toki osa on sijoitettu.

Mitä tuohon elokuussa ostamiseen tulee, niin tiedän lapseni pitävän samoista Brion junista vielä mistä piti elokuussakin, samoin Särkänniemestä ostetut Delfiini-astiat ovat kiva muisto kesältä. Ja jos yhdestä paketista löytyy kylpyvaahto ja yökkäri, niin siinäkään kai ei ole mitään pahaa, etät ne ovat lahjapaperin sisällä..?

Ja kyllä paljon lahjoja saanut lapsikin osaa olla tyytyväinen siihen mitä saa. Joskus saa vähemmän, joskus enemmän.
 
ei vieläkään tajuu
ei meilläkään lahjarahoilla osteta ns perustarpeita. en vaan ole koskaan tajunnut, että jos lapsi tarvii uudet kengät, niin eikö niitä voisi mennä yhdessä ostamaan niinkuin normaalit ihmiset, eikä pakata lahjapaperiin ja leikkiä että joulupukki toi....

pitää väkisin tynkee kaikki perus shampoot, sukkikset ja pitkikset pakettiin, että olis 20 pakettia ja sit kehuskellaan ku on paljon puketteja ja kaapit pursuaa. se ei oo mitään joulumieltä, se on vaan outo tapa antaa lapselle tarvitsemiaan tavaroita!!!!
 
Jouluhulluäiti
No nyt sä halusit tahallasi ymmärtää väärin. Kyllä nuo lapsen paketit on tuota yökkäriä, kylpyvaahtoa ja toista vaatepakettia lukuunottamatta täynnä leluja, kuten palapelejä, kirjoja, uudet värikynät, muutama dvd jne.

En mäkään mitään kenkiä ole paketteihin ostanut. Ei kai kukaan oikeesti osta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ei vieläkään tajuu;22646800:
ei meilläkään lahjarahoilla osteta ns perustarpeita. en vaan ole koskaan tajunnut, että jos lapsi tarvii uudet kengät, niin eikö niitä voisi mennä yhdessä ostamaan niinkuin normaalit ihmiset, eikä pakata lahjapaperiin ja leikkiä että joulupukki toi....

pitää väkisin tynkee kaikki perus shampoot, sukkikset ja pitkikset pakettiin, että olis 20 pakettia ja sit kehuskellaan ku on paljon puketteja ja kaapit pursuaa. se ei oo mitään joulumieltä, se on vaan outo tapa antaa lapselle tarvitsemiaan tavaroita!!!!
AAMEN!
 
no niinpä!
Ainakin kouluikäisenä siitä tulee vaan paha mieli, kun kaikki "perustarvikkeet" suihkugeelistä pikkuhousuihin on kääritty lahjapakettiin. Oma äitini paketoi jopa ennen joulua tulleet lehdetkin(siis Hevoshullut yms.)
 
---
Alkuperäinen kirjoittaja Jouluhulluäiti;22646849:
No nyt sä halusit tahallasi ymmärtää väärin. Kyllä nuo lapsen paketit on tuota yökkäriä, kylpyvaahtoa ja toista vaatepakettia lukuunottamatta täynnä leluja, kuten palapelejä, kirjoja, uudet värikynät, muutama dvd jne.

En mäkään mitään kenkiä ole paketteihin ostanut. Ei kai kukaan oikeesti osta.
Muutama dvd? Kaksi vuotiaalle?
 
jouluhullu myös
Jos joulukuussa huomaan, että lapsi tarttee uusia vaatteita ym. ei kuitenkaan akuuttia tarvetta niin toki annan ne vasta jouluaattona. Paljon kivempaa antaa ja saada tavara niin :) meidän nelivuotias saa varmaan 10-15pakettia yhteensä, ehkä joskus myöhemmin mummolassa muutaman lisää.
 
"mä"
[QUOTE="vieras";22646496]Ja niin se piloille hemmottelu alkaa. Onnea vaan lapsen teini-ikään![/QUOTE]

Myöhäiset kiitokset (oletan, että olisit sanonut minullekin tuon n. 13-14 vuotta sitten)! 16v. teinini toivoi tänä jouluna lahjaksi konvehtirasioita x2 (samaa lajia pitää olla), ei muuta. On ihanaa omistaa pilalle hemmoteltu teini :)
 
jouluton tonttu
Voi mahoton! Mä en oo ostanu vielä yhtään joululahjaa kellekkään, en edes omille tytöille (3v ja kohta 1,5v)! Mä en vaan saa koskaan aikaseksi, mä inhoon joululahjojen ostamista. Ja kyse ei ole siitä, etteikö ole varaa. En vaan jaksa keksiä, mitä pitäis ostaa. Ja isompi murheenkryyni on lasten serkut, hittoako niille keksii, jos ei edes omille jaksa miettiä... Mummot kuitenkin ostaa (ainakin toinen) sen minkä kerkeää ja liikaakin!:mad:
Just näin mullakin! (paitsi että nuorempi on poika) Tuntuu, että voisin jopa maksaa siitä että joku päättäis ja ostais lahjat mun puolesta... Pikkuuhiljaa alkaa ärsyttää koko joulu lahjastressin vuoksi :(
 

Yhteistyössä