Laskuista, rahaongelmista...

  • Viestiketjun aloittaja Laskupino
  • Ensimmäinen viesti
Yleensä hoidan laskut mallikkaasti, mutta tuossa eron aikaan meni kyllä homma pahasti penkin alle ja nyt pukkaa muistutuksia ja perintätoimiston kirjeitä ovista ja ikkunoista :ashamed:
Suurin osa vielä exän nimellä, aika noloa... Mutta stressaavaa ei. Pystyn yöni kyllä nukkumaan koska mulla on yleensä kuitenkin luotto siihen että kaikki järjestyy :)
 
jep
Ei jää maksamatta, mutta pitää niitä pähkäillä joka kuukausi ja siirrellä päiviäkin. Tulee kyllä mietittyä ihan liikaakin niitä kun ei asiat miettimällä parane jos ei rahaa ole
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja auryn:
Yleensä hoidan laskut mallikkaasti, mutta tuossa eron aikaan meni kyllä homma pahasti penkin alle ja nyt pukkaa muistutuksia ja perintätoimiston kirjeitä ovista ja ikkunoista :ashamed:
Suurin osa vielä exän nimellä, aika noloa... Mutta stressaavaa ei. Pystyn yöni kyllä nukkumaan koska mulla on yleensä kuitenkin luotto siihen että kaikki järjestyy :)
No onko sulla siis rahaa maksaa ne vai etkö vain yksinkertaisesti suostu asiasta stressaamaan?
 
yh opiskeli
Onpa ollut joskus sellainen tilanne ja stressasi kovasti. Uni ei tullut ja kovasti ahdisti mutta elävänä siitä 3 vuoden "yli varojen" elämisestä selvisin. Nimi ei kuitenkaan mennyt mutta paljon tuli ylimääräisiä huomatuskuluja maksettua. On se niin väärin, toisilla on ja toisilla ei...
 
vaappuli
Joskus myös yllättävät tilanteet,kuten lemput työmaalta tai äkilliset muut pakolliset menot saattaa ruuhkauttaa laskupinoja...Kuten nyt esim on useammalla ihmisellä jotka saaneet lemput töistä ja monta kuukautta jo odottaneet työttömyyspäivä rahojaan liitoilta...milläs maksat kun ei ole millä maksaa? Tilanne taatusti stressaava, mutta enemmin kannattaa ottaa yhteyttä laskun lähettäneeseen firmaan ja sopia uutta maksupäivää kun jättää maksamatta ja ootella sitten perintäfirmasta laskua tuplana.
 
Mulla kyllä menis yöunet, jos olisi todellinen tunne, ettei selviä laskuista. Tai ettei ole rahaa viikkoon, vaikka ruokaa olisikin.

Taloudellinen turvallisuus on minulle tärkeää ja siksi maksan laskut ajallaan, enkä elä yli varojen. Eikä tämä tarkoita sitä, että olisin hyvätuloinen, vaan sitä, että olen tarkka rahan suhteen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja auryn:
Yleensä hoidan laskut mallikkaasti, mutta tuossa eron aikaan meni kyllä homma pahasti penkin alle ja nyt pukkaa muistutuksia ja perintätoimiston kirjeitä ovista ja ikkunoista :ashamed:
Suurin osa vielä exän nimellä, aika noloa... Mutta stressaavaa ei. Pystyn yöni kyllä nukkumaan koska mulla on yleensä kuitenkin luotto siihen että kaikki järjestyy :)
No onko sulla siis rahaa maksaa ne vai etkö vain yksinkertaisesti suostu asiasta stressaamaan?
Maksetaan eksän kanssa ne puoliksi, koska yhteiseltä ajalta laskut ovat kuitenkin. En tiedä onko mulla rahaa ja minkä verran, vasta kaksi viikkoa ollu yksinäni joten vasta hahmottumassa tilanne... Mutta vähällä me ainakin näin ruoan suhteen tullaan toimeen, ja kun mä opin olemaan shoppaamatta (vähän pieni pakko opetella) niin eiköhän me pärjätä ihan ok.

Mä olen kyllä muutenkin hirmu huono stressamaan, kaveritkaan ei olleet uskoa kun stressasin eroa ja muuttoa :whistle:
 

Yhteistyössä