Lasten allergia testit!!??

Meillä on 2.5 vuotiaalla tytöllä astma epäilyjä ja vihdoin päästiin astma ja allergia testeihin. Tai siis jonossa ollaan 1-2 kuukauden päästä pitäis sinne päästä.
Mielenkiinnosta kysynkin, mitenkä ne testit tehdään noin pienelle??
Allergia testit tehdään ainakin aikuiselle niin että testiaineet tiputetaan käsivarren sisäpuolelle ja sitten rikotaan iho neulalla. Eihän lapsi pysy sitä vertaa paikallaan saati sitten anna millään neulalla tökkiä niin monta kertaa, jos testiaineita on vaikka kymmenen!?
Nukutetaanko lapsi, vai miten se tapahtuu....???
Entäs astma testi, eihän lapset osaa hönkiä siihen putkeen....
:D :D :D
 
Meillä toisella tytöllä on ihottumaa ja lääkärissä näytin niitä niin lääkäri kirjoitti lähetteen labraan-sanoi että verikokeesta näkevät onko allergiaa.Laittoi testaukseen viljat,munan,maidon...Huomenna olisi tarkoitus käydä...
 
Meillä on tehty nuo prickit (jutut käsivarteen) kahdesti ja verikoe kerran. Mitään allergoita ne eivät näyttäneet, vaikka lapsi on oikeasti moniallerginen. Ne eivät siis välttämättä näytä totuutta varsinkaan lapsilla. Noissa kokeissa selviää vain IgE välitteinen allergia, ei esim. IgG.

Lasta ei nukuteta, vaan kokeet tehdään ihan hereillä. Kyllä sieltä sairaalasta löytyy henkilökuntaa pitämään lasta paikallaan sen aikaa, että testiaineet saadaan paikalleen ;) Minulle on tehty nuo prick testit myös, tosin vähän vanhempana ja mun allergiat niissä näkyy. Se ei ole kovin kivuliasta, ei satu siis samanlailla kuin verikoe. Joissain kohdissa ei tunnu lainkaan ja joissain herkemmissä paikoissa iholla vähän saattaa nipistää. Meillä muksulla on joka tapauksessa aina ihan älytön huuto päällä, lähinnä siksi kun pidetään väkisin sylissä ja kädestä kiinni. Onneksi ainakin meillä ne on laitettu tosi nopeasti ne aineet paikalleen, ei siinä kauaa mene!
 
Minulle on myös itselleni tehty nuo brickit, mutta olin jo 20 vuotias silloin!!
Meillä tuo neiti huutaa ja rimpuilee jo korvien tarkastusta, vaikka sehän ei satu. Huutaa siis kun väkisin kiinni pidetään eikä auta vaikka kuinka sanot että ei tää satu. Myöskin ehkä vähän "vierastaa" niin ei annan lääkärin tulla lähelle niitten vempaimien kanssa...
Saattaahan olla show kun neitiä testataan, saa olla monta lääkäriä kiinni pitämässä ettei neula tökkää mihin sattuu...
Lisäksi varmaan saa kauheen lääkäri kammon jos ne oikeesti väkisin pitää kiinni ja tyttö huutaa pääpunasena ja hiestä märkänä... :/
 

Yhteistyössä