Lasten ikäero pieni-kokemuksia

ei mene sos tapauksin kaikki. Et saa mitään leimaa siitä.:) Meillä neuvolasta kerrotaan jo odotusaikana. Varsinkin kun odotat kaksosia. Kysypä jo seuraavalla kerralla, niin osaavat jo etukäteen varustautua. Kaksosten maailmaan saattaminen on lisäksi ihan erisarjassa kuin yhden lapsen. siinä on tutkittu olevan normaalia enemmän synnytyksen jälkeistä masennusta yms. Voimia sinulle!!!!! :flower:
 
Meillä lasten ikäero on 1 v 2 kk. En kokenut vauva-aikaa rankaksi, hyvin pärjättiin. Rankinta oli raskausaika, kun mahani oli valtava ja piti pientä lasta pukea. Varsinkin kun sinulla kaksoset tulossa niin kannattaa miettiä miten loppuraskaudesta jaksaa. Meillä ainakaan ei esikoinen edes osannut olla mustasukkainen ja antoi vauvan olla rauhassa, kun hoiteli omaa nukkevauvaansa. Jaksamista teille!
 
kidius harmaana
Mulla lapset on sillee että esikko oli 1v 3kk ku kaksoset synty. Mies ajo rekkaa ja oli viikot poissa, lähti maanantaina palatakseen jälleen kotiin perjantai-illalla.
Esikko ei ollu msutasukkanen, lääkäri totes mulle että ei tavallaan osaa olla mustis ku lapsia on kaksi joille olis tarvinnu olla mustis ni ei tavallaan osaa kohdistaa sitä kumpaankaan. Esikolle järjestin aikaa aina kun kaksikko nukku, eka puol vuotta oli rankkaa mutta siitä selvittiin (onneks kaksikko oli hyvä nukkumaan ja aika nopeesti oppivat syömään yhtäaikaa yms, ni pääsi paljon helpommalla) Nyt ovat jo isoja ja ovat oikein tyytyväisiä ku aina on kaveri kotona koskaan ei tarvii leikkiä yksin jollei halua. Mutta jos olisin tiennyt ja voinut valita ni en ehkä ihan niin nopeasti olis toista (ja kolmatta) peräkkäin halunnut, mutta tässä ollaan hengissä ja kaikki suhteellisen tervejärkisiäkin vielä :LOL:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2006 klo 17:06 kidius harmaana kirjoitti:
Mulla lapset on sillee että esikko oli 1v 3kk ku kaksoset synty. Mies ajo rekkaa ja oli viikot poissa, lähti maanantaina palatakseen jälleen kotiin perjantai-illalla.
Esikko ei ollu msutasukkanen, lääkäri totes mulle että ei tavallaan osaa olla mustis ku lapsia on kaksi joille olis tarvinnu olla mustis ni ei tavallaan osaa kohdistaa sitä kumpaankaan. Esikolle järjestin aikaa aina kun kaksikko nukku, eka puol vuotta oli rankkaa mutta siitä selvittiin (onneks kaksikko oli hyvä nukkumaan ja aika nopeesti oppivat syömään yhtäaikaa yms, ni pääsi paljon helpommalla) Nyt ovat jo isoja ja ovat oikein tyytyväisiä ku aina on kaveri kotona koskaan ei tarvii leikkiä yksin jollei halua. Mutta jos olisin tiennyt ja voinut valita ni en ehkä ihan niin nopeasti olis toista (ja kolmatta) peräkkäin halunnut, mutta tässä ollaan hengissä ja kaikki suhteellisen tervejärkisiäkin vielä :LOL:
Miten liikuit lasten kanssa? Entä kauppakäynnit?SYötöt? Millaiset vaunut?
 
Minulla on toisen ja kolmannen ikäero 1v 7kk. Ihmeen hyvin on mennyt. Toinen kolmen lapsen äiti sanokin just minulle että miten toiset voivat olla ihan kuin ei olisi kolmea lasta eli ei väsymystä eikä mitään. Kai se on onni että nuorempi nukkunut heti laitokselta tulosta asti täydet yöt. liikun kaksosten rattailla. Kaupassa, ostoskeskuksessa minulla on sateenvarjorattaat isommalle ja rintareppu pienelle. Vanhin onkin jo 8 vuotta, joten hänestä on paljon apua ja hänen kavereistaan. Leikkivät keskimmäisen kanssa. Keskimmäinen osaa ottaa huomioin kaikilta vierailta, ryntää heti syliin mm. Itse yritän aina tilaanteen tullen sitten leikkiä myös keskimmäisen kanssa. Ainoa ongelma meillä on nyt se että ovet on pidettävä lukossa ettei keskimmäinen lähde yksi pihalle. Kai tämä ohitse menee. Ihmeen helppoa ollut tosiaan liikkua kahden pienen ja yhden ison lapsen kanssa. Kolme pientä on jo vähän vaikeampi yhtälö. Tsemppiä vaan!
 

Yhteistyössä