lasten mönkijällä ja moottorikelkalla ajelu? LISÄYS: kuinka monen lapsilla on tai aiotaan hankkia

Ei yksin turvallisuusnäkökohdat vaan myös asenteet turhasta/tarpeellisesta bensan polttamisesta ja luonnon saastuttamisesta. Eli kai tuollaisen helpompi aikanaan sitten autoillakin ihan vaan huvikseen. lähteekö se vanhempien asenteesta? minusta lähtee ja meille ei turhia moottorivempaimia ole tulossa, jos minä päätän
mitäs muut olette mieltä?
 
meillä lapsilla on mönkijä sekä pieni moottoripyörä..mies kun ajaa kilpaa moottoripyörällä niin en ole kyllä aatellut tältä kantilta ollenkaan.

Mutta kompensoituuko se yhtään kun itse en käytä juurikaan autoa?:)Ja noilla ajetaan vaan kesällä :whistle:
 
Borkku
Mönkijä (sähkö) tuli taloon neidin ollessa 3v. ja kyllä ajaa nykyään kesäsin bensiinikäyttösellä pelillä ja saattaapi ajaa joskus moottorikelkallakin. Kesäsin on käytössä myös vesijetti.
 
no
meillä isommat ajelee exän veljen luona rossimopoilla ja poikani mönkijällä, ehkä kerran kuussa. nyt ovat rukalla, moottorikelkkailevat siellä. ei ole minulta pois muiden ihmisten harrasteet, joten en kuuntele kenekään kommentteja meidän perheen harrasteista. ite en kelkkaile, enkä pärryyttele, mutta lapsilleni sen ilo suon.
 
Mies harrastaa kelkkailua ja poika on kovaa vauhtia menossa mukaan. En näe siinä mitään pahaa, kiva että isällä ja pojalla on joku yhteinen juttu josta molemmat pitää. Omaa kelkkaa pojalla ei vielä ole(vähän liian nuori siihen) mutta luulisin että mies sen sille jossain vaiheessa ostaa. Nyt on kylläkin jo kypärä ja istuu isänsä sylissä kelkan kyydissä, siis tuossa pihassa ajelevat. Eivät vielä minnekään kauas lähde.
 
ei ole eikä tule, no on noita täysikäisä, että jos he päättävät hankkia kelkan tai mönkijän, siihen ei voi puuttua, mutta noille pienemmille ei tule. jos isommat mänkijän hankkii, niin se tulee sit kyllä suurimmalta osalta hyötykäyttöön, toki sillä sit varmaan turhaankin ajelisivat. ja mä nyt en tuota moottoriurheilua kovin hyvänä harrastuksena pidä.
 
Meillä on työkäyttöön tarkoitettu moottorikelkka, ja lapset on kyydissä ainoastaan aniharvoin kun tehdään makkaranpaistoretkiä tms. jonnekkin. Eipä tuolla työkelkalla lapset itse pystyis ajamaankaan kun ovat pieniä ja kelkka iso, eikä sillä huviajoa ajella muutenkaan kun ei se sellaista kestä. Mönkijää ei meillekään tule, ja tuskin mopojakaan/mootoripyöriä vielä muutamaan vuoteen.. Jos harrastuksena alkaisi joku lapsista ajaa, niin kyllä sen hyväksyisin. Mopot/mottoripyörät kuluttaa kuitenkin huomattavasti vähemmän kuin autot.
 
vieras
Meillä on lastenkelkka, sellainen pikkuinen jonka moottorina on ruohonleikkurin moottori =). Eli ei saastuta sen enempää kuin kesällä lähes joka viikko tehtävä ruohonleikkaaminen.

Lapset ei sillä aja yksin koska ovat vielä niin pieniä, vaan vanhemmat kyydittää ja lapsilla on kypärät päässä,vaikka eihän kelkan nopeus nyt päätä huimaava ole,että ne olisivat pakolliset, mutta opetusmielessä kypärät päähän.

Saastutusta kompensoi se,ettei meillä ole ns. oikeaa kelkkaa =). Ja toisen auton ajot on aika minimissä.
 
Mootorikelkkaa ei ole eikä tule -mönkijän kanssa sama homma. Jos joskus mönkijä tai kelkka hommataan niin siihen on oltava hyvät perusteet -kuten se että niitä tarvitaan metsänhoidossa. Kesällä fillari, talvella sukset ja rattikelkka -kyllä niillä kyytiä saa... ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja huppaloora:
Mootorikelkkaa ei ole eikä tule -mönkijän kanssa sama homma. Jos joskus mönkijä tai kelkka hommataan niin siihen on oltava hyvät perusteet -kuten se että niitä tarvitaan metsänhoidossa. Kesällä fillari, talvella sukset ja rattikelkka -kyllä niillä kyytiä saa... ;)
Mä olin samaa mieltä joku aika sit, mut niin vaan mänkijä tuolla tallissa seisoo, tosin löytyy myös tukkikärri pihalta ja mönkijässä on kiinni etulevy mitä oonki kerenny tänätalvena siunaamaan kun tuota lunta on tullu eikä auraaja hoida hommiaan..

Isäpuoli ja systeri harrastaa kelkkailua, itekki sitä harrastin joskus nuorempana..
 
Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja JoosepinÄiti:
toisaalta turhaa hommaa, mutta voihan joku toisaalta saada siitä kipinän alkaa harrastaan moottoriurheilua!
kun ajatellaan maailman saastumista, päästörajoituksia yms niin onkohan enää moottoriurheilua joskus 10 v kuluttua tai mitä se maksaa???
Samaa toivon minä. Todennäköisesti koko touhu kielletään muutaman vuoden sisällä.
 
Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Mönkijä (sähkö) tuli taloon neidin ollessa 3v. ja kyllä ajaa nykyään kesäsin bensiinikäyttösellä pelillä ja saattaapi ajaa joskus moottorikelkallakin. Kesäsin on käytössä myös vesijetti.
Olette päättäneet sitten aiheuttaa päästöjä ja meluhaittoja oikein urakalla? No, missionsa kullakin...
 
Meillä poika ajaa motocrossia ja mies enduroa.
Mun auton käyttö on aika pientä, mutta mies ajaa myös pitkät työmatkat.
Mutta meidän perheessä "kuskit" vaan lisääntyy, kun pikkumiehet aloittavat. Sähkömopolla toki ajaa jo molemmat pikkumiehetkin.
 
vuh
Alkuperäinen kirjoittaja PahaMYY:
Meillä poika ajaa motocrossia ja mies enduroa.
Mun auton käyttö on aika pientä, mutta mies ajaa myös pitkät työmatkat.
Mutta meidän perheessä "kuskit" vaan lisääntyy, kun pikkumiehet aloittavat. Sähkömopolla toki ajaa jo molemmat pikkumiehetkin.
Kerkesit korjata kirjoitusvirheen ennen kuin ehdin lainaamaan!! :D :D Oon aikas paljon kaikkia moottorineuvoja vastaan, mutta kirj.virhe vei pahimmalta ärsytykseltä terän, kiitos paasauksen estämisestä! =)

 

Yhteistyössä