Lasten ruokailu koulupäivien jälkeen, eikö kotona tehdä välipalaa/ruokaa?

Tämä nyt on vaan tämmöinen asia mitä aloin tylsyyttäni pohtimaan.

Miehelläni on pizzeriagrilli, ja usein siellä olen kun en töissäkään nyt käy. Olen kiinnittänyt huomiota, että iltapäivisin sinne tulee paljon n. 10-vuotiaita lapsia syömään, ilman vanhempiaan. Käyvät useasti viikon aikana ja tottuneesti tilaavat annoksia.

Aloin miettimään, että eikö kotona ole mitään syötävää vaan helpottaako vanhemmat omaa työtään antamalla lapselle rahaa ja lähettämällä grillille syömään?
 
olisikohan vanhemmat/vanhempi esim. iltatyössä ja lapsi on itekseen kotona, jolloin on helpompaa/turvallisempaa jättää lapselle rahat grillille..
Tiedän kyllä että monet kyllä käy välipalallakin esim.hesessä...
 
Rollolainen
samaa ittekin ihmetellyt.
vaikka vanhemmat tekisiiltatyötä, voi jo 10-vuotiaan opettaaedes mikrossa lämmittämään ruokaa. moni kyllä osaa tuossa iässä itsekin ruokansa tehdä.
tiedän kyllä perheitä joissa ei tehdä ruokaa koulun jälkeen ollenkaan. kaapeista syödään mitä löydetään ja viikkorahat sitten laittetan heseen ym.
 
Ei meilläkään ollut vanhemmat töistä tulleet kun kotiin päästiin, mutta aina huolehtivat että oli ruokaa tarjolla (esim makaronilaatikko jääkaapissa, jota sit itse lämmitettiin).

No eipä tarvi ihmetellä nykyajan lasten lihavuutta, kun välipalaksi syödään kebabranskalaiset ja juomana tottakai limsaa...
 

Yhteistyössä