lasten suusta - ne nolot

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Kristiina";24446842]Meidän 5v. poika huusi kaupan kassajonossa: "äiti syö isin pippeliä!" Oli näköjään yllättänyt meidät yöllä... kyllä oli oikein itkussa pitelemistä kun nolotti ja hävetti niin pirusti![/QUOTE]

tää oli kyllä hauska, olis kyllä varmasti omassa pokassa pitelemistä, jos lapsi tuollaista suustaan päästäisi
 
Joulun alla poikani oli n 3v.
Oltin kassajonossa jossa ruuhkaa. Joku mummo tökkii minua kärryillä.
Poika aikasa kuikkii että MITÄ ja sitten karjuu NYT PRKL SAATANA OO TÖKKIMÄTTÄ MUN ÄITIÄ!!
Mummo oli kunnolla mut mamma nolotti.

Samainen pentu nuorempana taas kassajonossa. Joku mummo alkoi lässyttää lapselleni josta hää ei tykänny. Nykäs mummoa eka päin näköä joka ei mummoa hetkauttanut. No poika toteaa MEE NY VTTUUN SIITÄ KUPEKSIMASTA.

Hups.
onko siinä mitään hauskaa, että lapsi käyttää tommoista kieltä puhuessaa vieraille ihmisille, vaikka olis tapahtunut mitä. en mun mielestä ainakaan. häpeäisin silmät päästä ja tenava kuulis kyllä kunniansa
 
[QUOTE="vierailee";24454086]Ihan hirveää puhetta pieneltä pojalta :( Miettisin kasvatustaitojani jos tuollaista lapseni suusta pääsisi.[/QUOTE]

en mieti :) lapsella sattui olemaan 3v iässä melkoinen sanavarasto kirosanoja, oppi ne ihan toisilta lapsilta (ties vaikka jonkun harmaan kauhistelijan pennulta :D) onneksi nelivuotiaana ei muista enää noita kirosanojaan, tai ei ainakaan käytä niitä.. ;)
 
häh?
Huh, mitä juttuja teidän lapsilla.
Mun laps kysy kaks vuotiaana "Äiti. Miks pippeli on välillä iso ja välillä pieni".
Mä menin jo tästä ihan hämilleni, kuolisin varmaan noihin teidän lasten sanomisiin :).
mistä kaksi vuotias voi tietää että pippeli on välillä iso ja välillä pieni? vai oliko kyse poikalapsesta joka tän on sanonut? ja tarkoittikohan hän omaa pippeliään...?
 
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24457112:
onko siinä mitään hauskaa, että lapsi käyttää tommoista kieltä puhuessaa vieraille ihmisille, vaikka olis tapahtunut mitä. en mun mielestä ainakaan. häpeäisin silmät päästä ja tenava kuulis kyllä kunniansa
No jaa, ei mua vuoden takaiset jutut kovin hetkauta enää, naurattaa vaan että kerrankin osas osuvasti sanoa kun alkoi äidillä jo otsasuoni tykyttää ;)
 
täällä sama
[QUOTE="Meimi";24451967]Kuopus tykkäs pienenä vissyvedestä, siitäkin huolimatta ettei juurikaan saanut kuin maistella sitä. Puhe oli pienellä hakusassa ja kauppareissut saattoi hokea "ota äiti v*ittuvettä", useaan kertaan. Juu, äiti ottaa vissyvettä, oli pakko sanoa...[/QUOTE]

Juon usein vissyvettä ruualla ja kerran kun oltiin mummolassa niin kohta 3 vee paukaisi että "äiti juo aina vittuvettä". Oli pokassa pitelemistä sekä meillä vanhemmilla että isovanhemmilla :D On palannut senkin jälkeen aina silloin tällöin tähän vittuveden juomiseen. Onneksi ei vielä missään julkisella paikalla mutta eiköhän sekin päivä tule :D
 
"hihih"
Alkuperäinen kirjoittaja Syytön sivullinen;24454342:
Sattuipa kerran uimastadikalla; pienten lasten altaassa oli joltain pikkuiselta päässyt sinne kakka ja hygieniasääntöjen mukaan on allas tyhjennettävä ja kloorattava uudelleen. Tähän prosessiin menee n. tunnin verran. Tästä tuohtuneena muuan pikkumies seisoi altaan reunalla kuin myrskyn merkki kädet puuskassa ja karjui: KUKA SE OLI ??!
:D
 
Isoäiti ei nyt käsitä että lasta kyllä toki toruttiin, mutta kyllä toi vaan on jälkikäteen mietittynä niin koominen tilanne kun jonosta ei pääse minnekään, itellä naama kun tomaatti, osa ihmisistä nauraa ja osa kattoo pahasti, ja ite ois voinu kadota jonneki maan alle.. ;)
ja edelleenkin poika on kohta 4 ja ei kiroile enää, eikä oppinut rumia sanoja kotoa, mut toki, huono äiti täällä moi :)
 
Isoäiti ei nyt käsitä että lasta kyllä toki toruttiin, mutta kyllä toi vaan on jälkikäteen mietittynä niin koominen tilanne kun jonosta ei pääse minnekään, itellä naama kun tomaatti, osa ihmisistä nauraa ja osa kattoo pahasti, ja ite ois voinu kadota jonneki maan alle.. ;)
ja edelleenkin poika on kohta 4 ja ei kiroile enää, eikä oppinut rumia sanoja kotoa, mut toki, huono äiti täällä moi :)
no olisit aiemmin sanonut, että toruit lasta. kirjoituksesta jäi sellainen kuva, että sä vaan naureskelit kun lapsi moista kieltä suustaan suoltaa
 
namia...
Poikani, tuolloin 3v.. tykkää erittäin paljon katkaravuista ja etenkin tonnikalapizzasta joissa noita katkarapuja on. Katkarapu oli vaikea sanoa joten se oli aina kakkarapu :D Kerran kauppassa sitten poika pizza hyllyllä tokaisi että saisinko äiti herkkuani paskarapupizzaa.. :ashmed: :D
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24457112:
onko siinä mitään hauskaa, että lapsi käyttää tommoista kieltä puhuessaa vieraille ihmisille, vaikka olis tapahtunut mitä. en mun mielestä ainakaan. häpeäisin silmät päästä ja tenava kuulis kyllä kunniansa
Eikös tässä kysytty niitä noloja juttuja, ei välttämättä hauskoja?
 
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24457322:
no olisit aiemmin sanonut, että toruit lasta. kirjoituksesta jäi sellainen kuva, että sä vaan naureskelit kun lapsi moista kieltä suustaan suoltaa
edelleen, tapauksesta on VUOSI joten kyllä, nyt ajateltuna ja kerrottuna se naurattaa hitosti. :D


luulin tosiaan myös että tänne myös kuuluu ne tapahtumahetkellä ei hauskat, mutta nolot jutut.
 
Me oltii tirpan kanssa kauppareissulla ja käytiin sit vessassa ennen kauppaan menoa.
No ostoksia tehtiin hyvä aika ja päästiin kassajonoon niin sillon vissiin 4,5 vuotiaan tytön päässä taas alko käymään raksutus - kirkkaalla äänellä ja tietysti kuuluvasti tuli sitten kysymys "äiti, miksi sinun pimpistä tulee verta?"
Luonnollinen asiahan tuo toki on, mut en tiedä olisinko ehkä halunnut niiden kaikkien ympärillä olevien ihmisten tietävän kierrostani...
 
"vieras"
Kaverin tyttö oli joskus 2-3-vuotiaana kaupan mehuhyllyn lähellä selittänyt tohkeissaan kuuluvalla äänellä jollekin naiselle: "Äiti anto mun maittaa pillumehua!". Oli kaveria pikkasen nolottanut. :D
 
"Sanna"
En nyt tiedä, oliko tämä noloa, mutta kun kyseisestä ryhmästä ei aina tiedä. Oltiin laivalla ja käytävällä tuli vastaan iso romaniryhmä, naisia ja miehiä. Poika, 4v, huutaa kirkkaalla äänellä, että kato äiti, prinsessoja!
 
Tehimiini harmaana
en mieti :) lapsella sattui olemaan 3v iässä melkoinen sanavarasto kirosanoja, oppi ne ihan toisilta lapsilta (ties vaikka jonkun harmaan kauhistelijan pennulta :D) onneksi nelivuotiaana ei muista enää noita kirosanojaan, tai ei ainakaan käytä niitä.. ;)
Mä en ees ois eniten kauhuissani noista kirosanoista, mutta toi että "nykäs mummoa päin näköä" pisti silmään. Siis ihan oikeastiko meinaat että löi sitä mummua?
 
Mun kaverin muksu pienenä kyseli ihan vastaantulijoilta kun oli siinä iässä että sukupuolierot alkoi hahmottua. Hauskinta oli käydä niiden kanssa kaupassa kun tyttö kyseli joka tädiltä ja sedältä silmät viattoman kirkkaina innoissaan et "onks sul pippeli vai pimppi"?

Mun oma joskus osoitti mun faijan asuntovaunun romua joka oli vieläpä likainen ja sanoi "kakka". Mies vähän hihitteli että niin on. Mennään kaupan parkkikselle mikä on täynnä valkoisia pakettiautoja ja matkailuautoja niin mitä tekee poika? Osoittelee ne yks kerrallaan ja hirveeseen ääneen luettelee että "kakka-auto, kakka-auto..."
 
Mun kaksvee oli mummolassa yökylässä. Mummo heräsi keskellä yötä pojan kuiskailuun: "Hitto, hitto." Poika istui sängyssä samaa toistellen, ääni koveten koko ajan, kunnes oli isoon ääneen huutanut mummolle, jos tämä viimeinkin ymmärtäisi: " HITTO!!!!" Mummo otti pojan kainaloonsa, peitteli siihen ja lapsi nukahti heti. Aamulla mulle kerrottiin yön tapahtumat vähän jännällä ilmeellä ja äänensävyllä, mutta johan mummoakin alkoi naurattaa, kun kerroin, että hitto tarkoittaa peittoa, joka oli ilmeisesti liukunut lapsen päältä, sitä lapsi oli ollut vailla.
 
Mä en ees ois eniten kauhuissani noista kirosanoista, mutta toi että "nykäs mummoa päin näköä" pisti silmään. Siis ihan oikeastiko meinaat että löi sitä mummua?
huitas joo, samainen paha tapa kuului kans tohon ihanaan 3v uhmaan. Tosin, poika yritti kääntää päätään pois, kun toinen tunkee aivan iholle. Joten näin vuosi myöhemmin totean että itsepä tunki naamansa siihen sössöttämään lapselle jota selkeesti inhotti, pelotti ja ärsytti.
 
Tehimiini harmaana
huitas joo, samainen paha tapa kuului kans tohon ihanaan 3v uhmaan. Tosin, poika yritti kääntää päätään pois, kun toinen tunkee aivan iholle. Joten näin vuosi myöhemmin totean että itsepä tunki naamansa siihen sössöttämään lapselle jota selkeesti inhotti, pelotti ja ärsytti.
Oletpa ihana äiti, täytyy ihan sanoa vastoin mun periaatteita. Susta on siis ihan ok että tilanne ratkotaan väkivallalla? Oli sitten kyse mistä tahansa, lyöminen on väärin. Ja se on vielä enemmän väärin että äiti sitä tekoa millään tavalla puolustelee, ja vieläpä vuoden päästä sillä brassailee... :O
 

Yhteistyössä