Lasten talvikengistä

Millaiset kengät ovat Kuomat? Hyvät, huonot, kestävätkö kosteutta, lämpimät?

Meillä on ollut Viking Goretexia ja Reimatecin kenkiä ja mietin, että jos kokeilisi Kuomia. Niin tyytyväinen noihin kahteen yllämainittuun en ole ollut, ettenkö voisi vaihtaa merkkiä.
 
"Vieras"
Kuomat ovat hyvät pakkaskelillä. Meillä kuomat pakkaseen ja lämminvuori kumisaappaat nollakeleille. Näillä on aina pärjännyt. Ei ole koskaan ostettu kalliita vikingin kenkiä.
 
Meillä oli viime vuonna kuomat, ja lapsi löntysteli niillä. Nyt ostettiin jo talvikengiksi vikingit niin johan askel parani ja eron tosiaan huomasi kaupassa kun kokeilimme kuomia ja nuita vikingejä!

kuomat on ilmeisesti liian "rennot" että askel alkaa laahaamaan...
 
"poikia3"
Kuomat on hyvät kengät pakkasella, mutta loskakelin kengät ne ei ole yhtään. Etelän talvessa yleensä Kuomat on turhat ja ne Goretex-kengät tarpeen. Viime talvi oli pitkästä aikaa talvi jolloin myös Kuomia tarvittiin, viime talvena oli siis Kuomat ja Vikingin goret, myös Eccon goreja meillä on ollut.
 
[QUOTE="vieras";22205099]Ota sitten huomioon että esim. Vikingin kengät ei ole pakkasella tarpeeksi lämpöset.[/QUOTE]

Juu, meillä on ollut Vikingejä kolmella lapsella, joten kokemusta on =) Niissäkin on muuten eroja. Tytöllä oli viime talvena sellaiset pehmeät Vikingit ja piti jalat lämpiminä jopa yli 25 asteen pakkasessa. Esikoisella taas kovemmat (siis se pintamateriaali) ja varpaat jäätyi. Pitää katsella eri vaihtoehtoja.
 
ix
ei meillä ole Kuomat kastuneet märässä lumessa.
on ihan hyä vaihtoehto pakkasille, koska ne ovat tosiaan lämpimät ja mallin takia niihin mahtuu paksukin villasukka. pienelle tai jos on jotain virheastuntaa en ostaisi ensisijaisiksi talvikengiksi.
päiväkodissa olevat lapset yleensä tykkää itse Kuomista, koska ne osaa jo aika pienikin laittaa itse jalkaan.
 
"Tiina"
[QUOTE="mä";22205051]olen ostanut pojalle kuomat. Ne on musta hyvät lähinnä kovilla pakkasilla, loskakelit mennään kyllä goreilla.[/QUOTE]

Näin meilläkin menty ja sama peli jatkuu myös pikkuveljen kanssa =).
 
"vieras"
meillä kuomat pelittää ihan kivasti jopa hiukan kosteilla keleillä, kun säännällisesti ne olen käsitellyt suojasuihkeella. Mutta pääosin käytämme goreja suojasäällä ja pakkasilla kuomia. Goret on aina olleet Eccon, tyytyväisiä niihin olemme olleet.
 

Yhteistyössä