Lasten tapaamisesta..

Eli erosimme miehen kanssa viikko sitten ja yhteisiä lapsia 2 joista toinen on 3v 9kk ja pienempi on 1v 5kk. Nyt sitten yhdessä puhuttiin että jos katsottais tapaamisia niin että lapset olisi viikon mulla ja viikon isällä. Perheeseen kuuluu myös mun 7v poika joka on pitänyt tätä miestä isänään mutta tää mies meinaa ilmeisesti tavata vaan näitä kahta pienempää. Tämä mies tuli kuvioon silloin kun poika oli 1v5kk eli saman ikäinen kun pienin nyt.

Mä olen lukenut jonkin verran tuosta viikko ja viikko systeemistä, mutta silti epäröin. Miehellä on tällä hetkellä vuorotyö ja tuskin siitä muuttuu, mutta hän yrittää saada työvuorot järjestymään niin että olisi viikko aamuvuoroa ja viikko iltavuoroa. Tähän asti kun ne on ollut viimisen 8 viikon aikana lähinnä iltavuoroa.

Mietin vaan että kun tuo pienempi poika on vielä aika pieni olemaan viikkoa erossa äidistä mutta en kyllä halua sitäkään että vieraantuisi isästään. Isä etsii asuntoa tästä läheltä jotta lapset voisivat olla samassa tarhassa. Eilen kerroimme lapsille että eroamme, ne otti sen mielestäni hyvin.

Sanoin kyllä miehelle että jos lapset alkaa oireilla niin sitten katsotaan jotain muuta ratkaisua tapaamisiin, hän vastasi että joo totta kai mutta jotenkin tuntuu että kun tapaamisista on keskusteltu niin tulee tunne että mies haluaa ne lapset viikoksi itselleen. Eikä ymmärrä että lasten parasta pitäisi ajatella.

Yritin tavoittaa lastenvalvojaa että olisin voinut kysyä hänen mielipidettä asiaan mutta hän oli vielä lomalla ja palaa vasta keskiviikkona.

Mielipiteitä ?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Kehoitan kuitenkin mahdolisimman pian tekemään tapaamisista ihan sellasen virallisen sopimuksen siellä lastenvalvojan luona.
Kyllä siis on tarkoituskin tehdä sopimus mutta mies nyt on kuitenkin vielä saman katon alla ja yhdessä (kerrankin) hoidetaan lapset.
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja enga:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Kehoitan kuitenkin mahdolisimman pian tekemään tapaamisista ihan sellasen virallisen sopimuksen siellä lastenvalvojan luona.
Kyllä siis on tarkoituskin tehdä sopimus mutta mies nyt on kuitenkin vielä saman katon alla ja yhdessä (kerrankin) hoidetaan lapset.
Toivottavasti kaikki menee teillä hyvin ja toivottavasti mies kuitenkin huomioi tämän vanhimmanki lapsen edelleen eron jälkeenkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja enga:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Kehoitan kuitenkin mahdolisimman pian tekemään tapaamisista ihan sellasen virallisen sopimuksen siellä lastenvalvojan luona.
Kyllä siis on tarkoituskin tehdä sopimus mutta mies nyt on kuitenkin vielä saman katon alla ja yhdessä (kerrankin) hoidetaan lapset.
Toivottavasti kaikki menee teillä hyvin ja toivottavasti mies kuitenkin huomioi tämän vanhimmanki lapsen edelleen eron jälkeenkin.
Kyllä asiat varmasti järjestyy ja ihan sovussa erotaan kuitenkin =)
 
älytöntä aina lukea näitä
Tyhmää tehdä 2 lasta jos ei meinaa miehen kanssa olla yhdessä. ja täällä puhut aiheesta kuin kahvipöydän pullasta. Totta kai lapset on kärsijöitä tässä elleibät ole jo niin vaurioituneita ettei tunne-elämä järky. Ettäs kehtaatte aikuiset ihmiset riistää lapselta perheen.

Aiotko seuraavan miehen kanssa taas tehdä isättömän lapsen nro 4? Se olisikin vasta kolmas eri isä. Kuka voi arvostaa sinua. Lapsesiko? Kiittävät hienosta lapsuudesta?
 
ymmällään
Alkuperäinen kirjoittaja älytöntä aina lukea näitä:
Tyhmää tehdä 2 lasta jos ei meinaa miehen kanssa olla yhdessä. ja täällä puhut aiheesta kuin kahvipöydän pullasta. Totta kai lapset on kärsijöitä tässä elleibät ole jo niin vaurioituneita ettei tunne-elämä järky. Ettäs kehtaatte aikuiset ihmiset riistää lapselta perheen.

Aiotko seuraavan miehen kanssa taas tehdä isättömän lapsen nro 4? Se olisikin vasta kolmas eri isä. Kuka voi arvostaa sinua. Lapsesiko? Kiittävät hienosta lapsuudesta?
öh, milläs vuosisadalla sää elät... onko lapsille todellakin muka parempi elää perheessä jossa äiti ja isä eivät rakasta toisiaan, riitelevät ym.
kyllä mie ainakin tein lapsen miehen kanssa koska rakastin miestä ja halusin perheen hänen kanssaan, sille ei taas mitään voi että homma meni vituilleen ja tuli ero... lapsella on edelleen perhe, me vaan ei asuta enää saman katon alla kaikki...
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja ymmällään:
Alkuperäinen kirjoittaja älytöntä aina lukea näitä:
Tyhmää tehdä 2 lasta jos ei meinaa miehen kanssa olla yhdessä. ja täällä puhut aiheesta kuin kahvipöydän pullasta. Totta kai lapset on kärsijöitä tässä elleibät ole jo niin vaurioituneita ettei tunne-elämä järky. Ettäs kehtaatte aikuiset ihmiset riistää lapselta perheen.

Aiotko seuraavan miehen kanssa taas tehdä isättömän lapsen nro 4? Se olisikin vasta kolmas eri isä. Kuka voi arvostaa sinua. Lapsesiko? Kiittävät hienosta lapsuudesta?
öh, milläs vuosisadalla sää elät... onko lapsille todellakin muka parempi elää perheessä jossa äiti ja isä eivät rakasta toisiaan, riitelevät ym.
kyllä mie ainakin tein lapsen miehen kanssa koska rakastin miestä ja halusin perheen hänen kanssaan, sille ei taas mitään voi että homma meni vituilleen ja tuli ero... lapsella on edelleen perhe, me vaan ei asuta enää saman katon alla kaikki...
Erota ei enää saa, se tuhoaa lapset. Näin mä oon täältä ymmärtäny joidenki kirjotukset :D
 
vieras
Mä en henk. koht ymärrä tuota viikko/viikko systeemiä. Lapsellahan ei silloin ole omaa kotia vaan on heittopussina kahden kodin välissä. Toki lapsi siihen sopeutuu eikä asiasta valita, mutta kyllä lapsesta silloin helposti tulee levoton, kun molemmissa "kodeissa" on omat säännöt ja rutiinit ja aina pitää muistaa millä säännöillä nyt mennään.
Tottakai molemmat vanhemmat tahtoisivat(useimmiten) lapset itselleen, mutta jos lapsia ajatellaan, niin niille annetaan yksi koti ja lisäksi rakastava etävanhempi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja älytöntä aina lukea näitä:
Tyhmää tehdä 2 lasta jos ei meinaa miehen kanssa olla yhdessä. ja täällä puhut aiheesta kuin kahvipöydän pullasta. Totta kai lapset on kärsijöitä tässä elleibät ole jo niin vaurioituneita ettei tunne-elämä järky. Ettäs kehtaatte aikuiset ihmiset riistää lapselta perheen.

Aiotko seuraavan miehen kanssa taas tehdä isättömän lapsen nro 4? Se olisikin vasta kolmas eri isä. Kuka voi arvostaa sinua. Lapsesiko? Kiittävät hienosta lapsuudesta?
Niin eli parempi olis pysyä suhteessa jossa ei enää rakasta toista ja lopulta katkeroituu....just just. Kyllä minä joskus rakastin tuota miestä ja siksi tein 2 lasta mutta joskus tilanteet muuttuu. Aina ei voi voittaa ei edes joka kerta. Tämänkin viestin olis voinnut jättää noteeraamatta mutta vastasin silti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kamalaa:
jos ei mies aio tavata 7v poikaa vaikka ei ole hänen.varmasti saa lapsi ison tällin itsetuntoon ja muuhunkin.voi pientä.
No näin ainakin sanoi, poika on kutsunut miestä isäksi ja tietää kyllä ettei ole oikea isä. Ja muutenkin olen huomannut ettei mies huomioi poikaa samalla tavalla vaikka olen asiasta puhunut. :(
 

Yhteistyössä