Lasten valjaat..mitä mieltä?

Ostin pienimmälle valjaat kauppareissua varten. On juts oppinut kävelemään ja ei todella istu kärryissä kauppareissun aikaa. Muutenkin saa istua jo kauppaan mennessä 40 km, niin sekin varmaan nappaa jo sen verran. No, mutta sitten on nää kanssaihmiset haukkuneet koirankuljettajaksi ym. Mulla on kolme lasta yleensä kaupassa mukana. Tää nuorin on oikea touho. Näin sen kanssa on ihan ok käydä kaupassa ja silläkin on varmaan mukavampaa. Mitä mieltä olette valjaista? Onko se lapsen riistoa?
 

Me ei tarvittu koskaan moisia, mutta mulla itelläni niitä on käytetty... =) Kyllä käyttäisin, jos olisin useamman kans liikkeellä, ja just jos on tollanen, ettei ole niin kiinnostunut vaan istumaan ja kattelemaan.

Käyttävät niitä sitä paitsi esim. päiväkodissa, ainakin siinä, missä mun lapseni oli ihan pienenä. Olivat nimittäin kerran unohtuneet meidän rattaisiin kiinni, ja minä ihmeissäni kyselemään, mistäs ovat peräisin.... Onhan monissa nykyrattaissakin muuten vyöt, eli sama ideahan se niissä on. Käytä huoletta vaan!
 
Käytä vaan!

Mullakin on muksulla valjaat mutta toistaiseksi niitä on pidetty vain kun herra nukkuu päiväunia vaunuissa. "Köytän" siis vaunuihin kiinni koska muuten herättyään nousis ylös ja saattais tippua.
 
Fiksua!!
Suomessa harvoin käytetään, aivan liiian harvoin..
Siskoni käytti pojallaan ja se mahdollisti meiää esim.taidenäyttelyreissut, turvalliset kadulla liikkumiset Hesassa ja isoilla parkkipaikoilla/halleissa ja just kaupassa.Poika oli (on vieläkin) tooosi vilkas ja sata lasissa tyyppi.
Elä välitä tyhmien kommenteista!!!
 
Mun mielestä myös hyvät erityisesti kauppareissuilla ja mökillä. Kaupassa tai ostoskeskuksissa on ikävää jos lapsi joutuu eroon vanhemmistaan. Ei valjaita kumminkaan kauaa käytetä. Ajattelin ostaa lapselle mökkireissuja varten jottei lähde veteen.
 
Minusta ne on ihan ok jos kerran katsot niistä olevan hyötyä, anna ihmisten katsella vaan, Suomalaiset on hiukan ahdasmielisiä monessa asiassa ;) Meillä niitä ei ole käytetty mutta en katso kieroon ihmistä joka niitä käyttää koska ajattelen että ne ovat varmasti tarpeen jos joku niitä kerran käyttää, sitä vartenhan ne on tehty =)
 
Hei, minä ainakin hankin valjaat kun meidän vaavi tuosta lähtee käpyttelemään... asumme yhdessä Euroopan vilkkaassa pääkaupungissa ja täällä niitä kyllä näkee lapsilla... myös isolla lentokentällä, ydinkeskustassa, kaupoissa ne on todella hyvä juttu. Lisäksi vilkkasti liikennöidyillä paikoilla (vaikka kävelytietä käytettäisiinkin niin ei sitä tiedä milloin lapsi päättää tielle juosta...) lapsihan olisi muuten aina pakko pitää vain kärryissä. Lisäski pieni lapsi väentungoksessa katoaa nopeasti näkymättömiin... ei tarvita kuin yksi aikuinen eteen seisomaan...

minusta valjaat siis käyttöön kun vanhemmista siltä tuntuu. Jokainen tietää missä niitä oma lapsi tarvii ja milloin... ei siis voi verrata minusta siihen missä tilanteessa joku toinmen niitä käyttää tai ei käytä. Tietyssä iässä lapsilla ei ole vielä itsesuojeluvaistoa ollenkaan ja mitä vain voi sattua. lisäksi kaikki lapset ovat eri persoonia (toisille on sitä virtaa suotu vaikka muille jakaa ja touhua riittää...) se on minusta silloin vain turhien riskien välttämistä jos ymmärtää laittaa valjaat kun riski on olemassa. Lapsihan nauttii kun saa kävellä ja ei ole koko ajan vain kärryissä "vankina".

Mukavia kävelyhetkiä (valjaissa tai ilman :) )
 
Aion myös hankkia, turvallisuussyistä. Mitä mieltä muuten olette, pyöräilijät menevät ainakin täällä meillä keskustassa ja jalkakäytävillä täysiä vauhteja. Pelottaa jo kesä...ja pieni lapsi kävelemässä.
 
Meillä ei ole valjaat olleet käytössä mutta jokainen saa tehdä itse valintansa niiden suhteen. Syöttötuoliin kyllä köytin pojan koiran kaulapannalla kiinni kun ei meinannut pysyä siinä millään. (Käveli tukea vasten jo ennenkuin täytti 7kk...)
 
Varmastikin ihan hyvä keino pitää lapsi lähellä...pitkänä ihmisenä on vaikea vaikea pitää juuri käveleen oppineen kädestä kiinni pidempään... Itse olen huomannut, että monia ihmisiä ärsyttää ja kovasti ihmetyttää myös lapset jotka saavat juoksennella vapaasti...eli niin tai näin kaikki on aina väärinpäin???!!!!
 

Yhteistyössä