Lastenhoitohuone

  • Viestiketjun aloittaja 2kk vauvan äiti
  • Ensimmäinen viesti
"pieras"
no jos siellä sentään on lapsi...

Olen joskus jonottanut iäisyyden lastenhoitohuoneeseen vauvan kanssa, semmoset myrkkykakat oli vapassa, että vihreä kaasu leijaili ympärillämme... Niin vartin päästä sieltä kopista tulee nuoripari. Ei vauvaa, ei lasta. Tai siis ehkä oli saatu alulle siinä...
 
Useimmissa lastenhoitohuoneissa on se pönttökin, usein semmonen pieni pönttö. Tuskin se pönttö on vauvoja varten sinne laitettu. Ja ei tosiaan ole mitään lakia, jonka mukaan 3v. ylöspäin olisi käytävä normivessassa. Todella monet ton ikäset käyvät vielä potalla tai käyttävät sitä mieluummin.
 
ehh
Ei siinä mitään jos 3 v käyttää pottaa, mut kun vielä 4 vuotias istuu potalla niin se on jo kyllä ihmeellistä.

näin kerran kun kaverin tyttö 4 v halusi mennä potalle.
 
Olisiko jo aika 3 vuotiaiden ja sitä vanhempien jo opetella pöntölle?
riippuu lapsesta. Meillä ryhmässä on 3v joka vielä niin hentonen ettei pysy pöntöllä ilman supistajaa. Pitääkö äitien raahata mukanaan sellasta? Useimmissa vessoissa ei ole kun potta ja iso pönttö. Ei ne kaikki 3v ja yli ole samankokosiakaan. Omani kävi sujuvasti pytylläkin 2v mutta suon kyllä lastenhoitohuoneen isommillekin jos se sitä vaatii.
 
gg
riippuu lapsesta. Meillä ryhmässä on 3v joka vielä niin hentonen ettei pysy pöntöllä ilman supistajaa. Pitääkö äitien raahata mukanaan sellasta? Useimmissa vessoissa ei ole kun potta ja iso pönttö. Ei ne kaikki 3v ja yli ole samankokosiakaan. Omani kävi sujuvasti pytylläkin 2v mutta suon kyllä lastenhoitohuoneen isommillekin jos se sitä vaatii.
käykös sitten sun muksut vielä potalla yleisissävessoissa
 
No meillä 3v käyttää vielä vaippaa. Muutenkin kun liikutaan rattailla niin kyllä mä valitsen sen lastenhoitohuoneen, samalla hoidan muksun vaippa-asiat, oman vessakäynnin ja rattaatkin saan vessaan sisälle. On meillä kyllä vauvakin joten kaipa saan anteeksi kun otan vauvankin mukaan lastenhoitohuoneeseen asioille ;)

Enemmänkin mua inhottaa äidit jotka menee imettämään sinne ikuisiksi ajoiksi, kun voihan sitä imettää ns julkisellakin paikalla.
 
vierailija
Tänään juuri odotin vartin että pääsisin vaihtamaan vaippaa 7kk vauvalle. Odottelun jälkeen tuli ulos äiti ison poikansa kanssa. Olisivat menneet naisten vessaan ennemmin
 
vierailija
Tänään juuri odotin vartin että pääsisin vaihtamaan vaippaa 7kk vauvalle. Odottelun jälkeen tuli ulos äiti ison poikansa kanssa. Olisivat menneet naisten vessaan ennemmin
Aina voi koputtaa ja ilmoittaa vaippakatastrofista.
Vielä vitt......mpi tapa on nyppiä rivasta. Silloin nämä isommat yleensä kiirehtii asioitansa. Olen ollut molemmissa tilanteissa :D
 
vierailija
Tuon valetta. kysymys on että onko opetettu vai ei. Oma poika pissasi jo seisten korokkeen avulla ja ikää oli 2.5v
Mistäs repäiset sen korokkeen sinne yleiseen vessaan? Ne kopitkin on yleensä niin pieniä, ettei ovea saa kiinni, jos siellä on aikuinen lapsen kanssa. Pahimmissa joutuu itse kääntymään asentoon, mistä pystyy istumaan suoraan alas, ennenkuin sulkee oven. Hyvä että polvet juuri ja juuri mahtuu istuessa olemaan :confused: Eikö noissa ole mitään standardeja, ettei tarvitse varoa, että paperia ottaessa tökkii kyynärpäällä seinään ja polvet ottaa oveen kiinni.
 

Yhteistyössä