Lastenvaategallup: Mistä, minkäväristä ja -tyylistä vaatetta ostatte lapselle?

Viime aikoina on silmään tarttunut muutamia lastenvaatteita käsitteleviä lehtiartikkeleita, joissa vanhemmat ovat esitelleet omaa lastenvaatemakuaan. Ihan uteliaisuudesta ajattelin kysäistä, että onko teillä jokin tietty tyyli ja väriskaala jota suositte lapsenne/lastenne vaatteissa? Entä onko teillä jonkinlaista shoppailuideologiaa lastenvaatteiden suhteen: ekologisesti kirpparilta, vain merkkivaatteita kalliista putiikeista, "uniikkeja" vaatteita netistä..? Entä onko jotain inhokkivärejä tai -tyylejä lastenvaatteissa?

Itse suosin tytölläni perinteiseen tyyliin punaisen eri sävyjä, violettia, lilaa ja valkoista koska ne ovat myös omia suosikkivärejäni. Inhoan tällä hetkellä muodissa olevaa retrotyyliä ja suosin aika klassisia vaatteita: yksivärisiä ja raidallisia, joskus harvoin pallokuosia. Juhlavaatteissa romanttista, muuten aika rentoa ja lapselle sopivaa, ei siis mitään "pieni aikuinen"-tyyliä. Tyttö on saanut paljon vaatteita lahjaksi isovanhemmilta, kummeilta, ystäviltä jne., joten omat shoppailut ovat välillä jääneet vähemmälle, mutta ulkovaatteissa suosin laatumerkkejä ja aina ehdottomasti uutta kun sen sijaan sisävaatteissa yritän tehdä löytöjä kirpparilta - olen löytänyt jotain todella nättejä ja hyvälaatuisia vaatteita kirppareilta. Yhden epäonnistuneen nettiostoksenkin olen tehnyt (näytti kuvassa hyvältä ja ihanan persoonalliselta, mutta mitoitus oli ihan mitä sattuu), jonka jälkeen olen halunnut nähdä vaatteen livenä ennen kuin avaan kukkaron nyörit.
 
Kahdelle pojalle ostan vaatetta lähinnä tarvetta ja käyttöä varten, joten vaatteet eivät ole ns. minkään tietyn tyylisiä vaan ihan tavallisia ja mieluummin mahdollisimman järkeviä käytössä. Eli collaripaitaa ja -housua, t-paitaa löytyy. Väreissä suosin kaikkea muuta paitsi en mustaa, tumman sinistä, pinkkiä, vaaleankeltaista ja vaalean lilaa ns. tyttömäisempiä värejä. Kirkkaan punaista ja oranssia löytyy, joka on pojan lempiväri.

Lasten vaatetta me saadaan pari kertaa vuodessa naapurista ja ainakin siinä säästyy aikaa, jos kaiken sen kävisi kaupasta hommaamassa, niin aikaa kuluisi ja paljon. Ja kyllä siinä rahaakin säästyy, koska joukossa on aina myös hyvää ja laadukasta ulkovaatetta mm. HH:in haalaria, Travallen housuja jne. Huutiksesta tulee myös välillä ostettua jotain kivaa mm. Muumipaitoja tai oranssi pipo pojalle jne. Muuten vaatetta tulee ostettua lähinnä halvemmista kaupoista, joissa laatu on kuitenkin ihan hyvää, kun kovin paljon ei lastenvaatteisiin ole tällä hetkellä varaa laittaa ja kenkiin satsaan sitten mieluummin kuin kalliisiin merkkivaatteisiin.

Ihokkeja on mustat lieska- ja kallovaatteet. Niitä en itse osta, mutta jos naapurista tulee, niin poika saa käyttää jos haluaa.
 
Meillä pojille ostetaan pääsääntöisesti vihreää, oranssia ja tummanpunaista. Sinistä ja mustaa inhoan. Miksi poikien vaatteiden täytyy olla synkkiä aina? Inhoan myös ns. kuvapaitoja spidermanit, puuha petet yms. ovat kamalia.
Tykkään ostaa laadukkaita vaatteita; stockmannilta ja sokoksesta useammin. H&M ja Lindexiltä joskus. Minusta aika moni suomalainen pikkupoika puetaan aika kamaliin vaatteisiin. Oikeasti. Kyllä meilläkin vaatteet ovat mukavia, ei tarhaan farkkuja jne vaan ihan collegehousuja, mutta voi ne collegitkin olla muuta kuin Tarjoustalo-kamaa. Oletteko huomanneet, että tyttölapset puetaa pääsääntöisesti nätimmin kuin pojat?
 
Minulla on kyllä aika tarkka maku miten haluaisin poikani pukea, mutta a. en löydä sellaisia vaatteita pojille usein, b. jos löydän en ovat törkeän kalliita ja c. tuntuu järjettömältä yrittää koreilla vaatteilla, kun kuitenkin täällä kotona ollaan päivät pitkät. Ulkona on haalari päällä ja mummoloissakin usein vetää sukkikset jalassa. Haluaisin kuitenkin pukea pojan leikkisästi. En aikuismaisesti vaan hassuja ja hauskoja vaatteita (enkä tällä tarkoita mitään tekstipaitoja ;) ).
Pojille on aika vaikeaa löytää kivoja vaatteita. Sinistä en osta muutoin kuin pakon edestä, koska melkein kaikki vaatteet mitä poika saa lahjaksi, ovat sinisiä kuitenkin. Olen aina pitänyt sinistä maailman tylsimpänä värinä. Minusta pojalle sopii ihan mitkä tahansa värit: myös vaaleanpunainen, mutta en tykkää mitään hörhelöitä pojalle pistää.
Rakastan kirppareilla käyntiä ja sieltä teen aina välillä löytöjä pojalle, huutis on myös aktiivikäytössä. Haluaisin myös ostaa pelkästään luomupuuvillasta valmistettuja vaatteita, mutta rahatilanne ei sitä salli. Kaikki vaatteet mitä meille lahjoitetaan otan kiitollisena vastaan.
 
Minä suosin kirppareita ja kierrätystä. Mutta tuleepahan niitä ostettua muutenkin. Ulkovaatteissa suosin laatua (täytyy kestää tytöltä toiselle ja välissä käy vielä serkullakin). Kengät ostan uutena kummallekin. Meillä viisivuotias on itse aika tarkka mitä laittaa päälleen, mutta olen huomannut että serkultaan saamat vaatteet ovat ihan ykkössuosikkeja. Nuorempaa saan itse pukea ja tykkään oranssista, ruskeasta ja kivoja kuoseja jotain retroa, ne on suosikit. Usein vaatteet ovat valitettavasti vaaleanpunaista, ihan kiva väri mutta alkaa yksistään kyllästyttämään.
 
Meillä suositaan mukavia käyttövaatteita, jotka ovat väritykseltään ruskeaa, oranssia, punaista, vihreää, turkoosia. Tummansininen on inhokki väri ja sitä en osta vahigossakaan, mitään vaatetta missä sitä on en meille osta. Löytyy meiltä jokunen mustakin vaate, mutta harvassa ovat. Poika itse tykkää mustasta ja ns. hurjimus kuvista vaatteissa, mutta itse inhoan printtipaitoja. Tokihan niitäkin meille on jokunen eksynyt, lapsellakin kun on sanansa sanottavana nykyään, jos mukana on ostoksilla.

Vaatteita ostan Bobolta, Sisukkaalta, Lastenmetsolalta, Ipannallelta, Popilta, Stockalta (harvoin tosin enään mitään sieltä löydän), Sokokselta ja JP:lta. Ostan myös H&M:ltä ja Lindexiltä ja joskus jotain löytyy myös joltain muulta liikkeeltä. Pari kertaa vuodessa käyn Tukholmassa ja sieltä taas löydän aina kaikkea kivaa mitä täällä en ole nähnyt.

En ole mitenkään merkki uskollinen, ostan sisävaatteet ulkonäön, mukavuuden ja pesumerkintöjen mukaan, mutta ulkonäkö ei saa koskaan mennä mukavuuden edelle. Tinkaan vaatteen ulkonäöstä ennen kuin muista ominaisuuksista.

Tykkään hauskoista esim Tintun vaatteista, käytännöllisiä, mukavia ja hauskoja vaatteita. Mutta arjessa käytetään pitkiä trikoita pk:ssa, collarihousuja, trikoopaitoja tms. sisävaatteita. Kylässä rentoja, mukavia, kivannäköisiä vaatteita, merkit vaihdellen ns. merkittömien kanssa. Mutta ns. marketti vaatteet eivät juurikaan meille eksy.

Ulkotamineissa panostan laatuun, jos saan kivat toimivat vaatteet jotka ovat vielä mukavat katsella niin hyvä. Koskaan en osta kuitenkaan, jos ulkonäkö ei miellytä millään tavalla. Kengät on aina laadukkaita ja jalkaansopivia.

Kirppareilla en käy ostomielessä, mutta meidän vaatteita kyllä myyn pois. Paljon on saatu serkulta lainaan vaatteita, osalle käyttöä ja osalle ei.

Joskus teen itse vaatteita pojalle, nyt olis työn alla sellaiset "vanhahtavat" paremmat pellavaiset vaatteet ensi kesälle juhlakäyttöön.

Minä myös koen vaikeaksi löytää pojille kauniita, kivoja, hauskoja vaatteita. En pidä siitä, että muilla on just samat vaatteet pk:ssa, mutta toisaalta en halua maksaa pk:ssa pidettävistä vaatteista hirveästi, kun kulutus on kovaa. Tosin välillä maksan melkein mitä vain kivoista vaatteista, kun niitä harvoin kohdalle osuu poikien valikoimissa.
 
Alkuun meillä oli paljon aitoja retrovaatteita, oon lapsesta asti ollut heikkona 70-luvun tyyliin.. Paljon värejä ja suurimman osan vaatteista ostin kirppiksiltä.
Nyt ostan lähes kaiken uutena, koska täällä on todella huonoa tavaraa kirppiksillä. En osta koskaan farkkuja tms jäykkiä vaatteita, joissa taaperon on vaikeampi liikkua. Suosin kotimaisia vaatteita ekologisuuden ja laadun takia. Me asutaan niin lähellä erästä tehtaanmyymälää, jossa on valikoimaa paljon ja alennusrekkejä runsaasti :D Sieltä haen tätänykyä miltein kaiken. Värit on lähes poikkeuksetta mun omia lemppareita: vihreetä, ruskeeta, mustaa, oranssia ja punasta. Mitä voimakkaampi väri niin sitä parempi.
Bodeja on vielä paljon kaapissa, tosin laitan niitä vain jos ei muuta ole käytettävissä. Olen täysin hurahtanut Tutan "kalsaripöksyihin" ja niitä meillä on usempi jo.. Pöllökalsareita on kolmet. Vihreet, viininpunaset ja siniset. Sit ostin taas kevätuutuksista uudet kalsarit :ashamed:

Inhokkivärini on beige. Harmaasta en myöskään tykkää ja pinkkiä karsastan pojan päällä. Sinisestäkään en tykkää, vaikka suurin osa tällä hetkellä pojan vaatekaapissa olevista vaatteista on sinisiä. Se kylläkin johtuu siitä, että äitini on ostanut ahkeraan vaatteita ja ne on lähes poikkeuksetta tummansinisiä. Osaa käytän, osa on vain kaapin perällä pölyttymässä..
Vaatemalleista inhoan aikuisten vaatteita minikoossa. Pukuja pienten lasten päällä yms. Ruutukuosiset vaatteet.. yök.
Mitään mautonta en lapseni päälle laita. Itse kuljin veljieni ja muiden sukulaisten vanhoissa vaatteissa, äitini valitsemissa mahdollisimman halvoissa kirppiskuteissa ja alekopan jämäkappaleissa. Kärsin todella paljon hirveistä rääsyistäni lapsuudessani ja erityisesti häpesin yläasteella olla koulussa rievut päällä. Siispä en omaa lastani pue pelleksi! Vaikka muut sanoo, ettei poikani siitä vielä välitä mitä sillä on päällä niin mä välitän.
 
Meillä suositaan tytöllä 1v2kk pääasiassa reippaita värejä ja retrokuoseja, mutta käytettyä tulee myös tyttömäisempiä vaatteita. Käytettynä hankin vaatteita lähinnä ystäviltä ja tuttavilta, mutta jonkin verran ostan myös nettikirppareilta. Suurin osa vaatteista hankitaan kuitenkin uutena. Suosikkiliikkeitä ovat nettikauppojen lisäksi POP, Lindex ja NameIt.

Kotiasuna on usein body ja/tai paita sekä sukkikset tai legginssit. Haalareita suositaan myös, samoin kuin retrokkaita potkuhousuja edelleen. Mekkoja ja hameita tytöllä on myös paljon.

Suosikkivärit pukeutumisessa tällä hetkellä ovat ruskea, oranssi, vihreä ja eri punaiset. Lempivaatemerkit taasen ovat Katvig, Plastisåck, Småfolk, POP, Tutta, NameIt, Lindexin omat merkit ja Me&I. Pidän laadukkaista, pesua ja käyttöä kestävistä vaatteista, ja ekologisuus on plussaa. Ulkovaatteissa on tähän saakka suosittu Reimaa, Espritiä ja NameItiä.
 
Mä ostan pojalle sekä tyttöjen, että poikien osastoilta... Tosin en selkeesti tyttömäisiä, vaan sellasia molemmille käyviä värikkäitä. Tykkään punasesta, oranssista, keltasesta, vihreestä ja ruskeesta. Mustaa on myös ja vähän sinistäkin. Kuviot on lähinnä eläimiä ja pääkalloja. Koira-aiheiset on pojan suosikkeja, liskoja ja dinoja löytyy myös.

En tykkää söpöstelyvaatteista tyyliin Disneyn hahmovauvat, Hello Kitty yms. Me söpöstellään pikkumiespukeutumisella, mut pääasiassa käytetään rentoja vaatteita joissa on kiva leikkiä ja nujuta... Söpöstelyt jätetään kyläilyihin ja juhliin yms. Supersankariprinttejä meiltä ei löydy, mut muutama muumivaate kylläkin... Niistä poika tykkää. Merkillä ei o väliä ja pääasiassa ostan edullisia. Myös kirppareilla käyn ja niiltä onkin tullu osteltua aika paljon pojalle, välillä löytyy itellekin.
 
3,5 vuotiaalla tytöllä on prinsessavaihe menossa, joten hänelle ostan paljon vaaleanpunaista ja pinkkiä, kimallusta, röyhelöä ja mekkoja. Suurin osa vaatteista on hankittu edullisesti lastenvaatekirppikseltä. 1,5 v poika käyttää serkkupoikien vanhoja (90-luvulta) vaatteita, jotka ovat pääosin sini- ja vihreäsävyisiä.

Merkillä ei ole väliä, kunhan vaate vain on siisti, silmää miellyttävä ja lapselle sopiva.
 
Nyt kun poika 1,5v käytämme vain käytännöllisiä vaatteita, Siis lappuhaalarit ja sellaiset on turhia ja kotosalla ollaan ihan t-paidassa ja pitkissä kalsareissa. Värillä ei niinkään ole väliä, mutta en tietenkään pue poikaa koko punaisiin. Meillä on kuvapaitoja...puuha-pete, eläimiä, pokemon, muumi yms. Kun vielä pystyn päättämään, mitä lapselle puetaan , niin meille kelpaa käytetyt vaatteet. Jossakin vaiheessa se tulee eteen, että kaikki ei kelpaa, joten säästän tässä vaiheessa missä on tilaisuus....
 
Alkuperäinen kirjoittaja väinötär:
Meillä suositaan mukavia käyttövaatteita, jotka ovat väritykseltään ruskeaa, oranssia, punaista, vihreää, turkoosia. Tummansininen on inhokki väri ja sitä en osta vahigossakaan, mitään vaatetta missä sitä on en meille osta.

Tykkään hauskoista esim Tintun vaatteista, käytännöllisiä, mukavia ja hauskoja vaatteita. Mutta arjessa käytetään pitkiä trikoita pk:ssa, collarihousuja, trikoopaitoja tms. sisävaatteita. Kylässä rentoja, mukavia, kivannäköisiä vaatteita, merkit vaihdellen ns. merkittömien kanssa. Mutta ns. marketti vaatteet eivät juurikaan meille eksy.

Ulkotamineissa panostan laatuun, jos saan kivat toimivat vaatteet jotka ovat vielä mukavat katsella niin hyvä. Koskaan en osta kuitenkaan, jos ulkonäkö ei miellytä millään tavalla. Kengät on aina laadukkaita ja jalkaansopivia.
Tuo väinöttären kirjoitus olisi voinut tulla täysin mun suustani :) Täysi peesi.

En osta kirpparilta juuri ollenkaan - harvemmin mun silmiini osuu omat kriteerit täyttävää. Tuntuu kun poikien maailma on täynnä sinistä ja tooooosi tylsää vaatetta. Omat myynnit kyllä revitään käsistä....

Ja kyllä, voin pukea pojan kokonaan punaiseen. Meillä on vielä punaiset kärritkin. Miksi ei?
 
Minä ostan 13kk tytölle vaatteita eniten alennusmyynneistä, jos näen jotain kivaa edullisesti suuremmassa koossa mitä tällä hetkellä käytetään niin ostan. Muutamia mekkoja on tullut ostettua jopa sama mekko useammassa koossa.. heh. Toisaalta yritän kyllä päättää jonkun tietyn väriskaalan per koko, esim nyt olen ostamassa kokoa 92, ja pääasiassa lilaa, ruskean eri sävyjä ja valkoista. Nyt käytössä olevat 86-vaatteet on suurelta osin mustia paitoja tai paitamekkoja ja värikkäitä trikoita ja veluurihousuja (pinkistä ruskeaan, kaikkea löytyy). 80-koko oli vaaleanpunaista, ruskeaa, beigeä ja valkoista etc.

Tykkään pukea tytön nätisti ja persoonallisesti (kuten myös itsenikin tosin :) ) mutta en mielelläni käytä kovin paljoa rahaa sisävaatteisiin. Ulkovaatteet ja haalarit saa sitten maksaa enemmän koska niiden täytyy olla laadukkaita ja kestää kulutusta ihan eri lailla kuin sisävaatteet.
 
Kotona ja tarhassa pojalla (1,5v) yleensä college-asu tms., joka kestää remuamisen ja sotkut (täällä tosi iso päiväkotiryhmä eivätkä ehdi valvomaan syömistä koko aikaa, melkein joka päivä on tarhassa pyykkipussi odottamassa). Suurin osa ostettu kirpparilta tai kavereilta, uudet vaatteet menevät joka tapauksessa äkkiä huonon näköiseksi kun pitää paljon pestä.

Kyläilyvaatteiksi sitten on hienompaa, en oikein osaa sanoa mitä tyyliä, mutta yleensä yritän ostaa laadukasta, kestävää ja pestävää. Paljon suosin tanskalaisia nettikauppoja, niistä löytyy erilaista kuin Suomesta. Toki näistä ostan myös koti- ja tarhavaatteita.

Ulkoiluvaatteissa myös panostan laatuun, ulkoiluihmisenä itsekin tiedän ettei halvalla saa hyvää.

Väreistä käy kaikki silmää miellyttävä, eli kaikki muut paitsi vaaleanpunaiset, -siniset, -keltaiset jne. Tietysti kauppojen valikoima rajoittaa, koska tuntuu tosiaan, että pojille on usein vain sinistä ja harmaata tarjolla, mutta onneksi noita nettikauppojakin on nykyään niin paljon, että aina jotain löytyy. Kerran ärsytti ihan suunnattomasti, kun mukavan väriseen haalariin (oli muistaakseni jotain oranssin sävyä) oli tehty röyhelöitä eli siitä oli tehty selkeästi tyttöjen haalari! Röyhelöihin en poikaa halua pukea, vaikka punaisia sävyjä muuten voi käyttääkin.

Kirppisostoksissa en katso väriä niin paljon, silloin on pääasiana, että saan 1-2eurolla hyväkuntoisen ja sopivan kokoisen käyttövaatteen.
 
Meillä kuljetaan kierrätysvaatteissa, ei ole varaa eikä halua törsätä mihinkään design-juttuihin, ei sovi meitin ideologiaan. Väreissä suosin vihreää, ruskeaa, oranssia, keltaista ja pojan suosikkia, punaista. Sinisiä serkuilta perittyjä vaatteita löytyy kyllä kaapista mutta itse en pidä sinisestä, turkoosista kylläkin. Poikaani on kyllä useasti luultu tytöksi mutta luultavasti liehuvien kiharoiden vuoksi. Tai ehkä siksi ettei ole tummansinistä örkkipaitaa päällä :) Mutta viimeksi tänään mummeli kaupassa kehui miten on kauniit kiharat pojalla että tunnisti sukupuolen . Seuraava lapsemme kulkee ison veljen vanhoissa, on sitten tyttö tai poika. Ja on tuolla punaistakin haalaria odottamassa. :)
 
Aika monen pikkupojan suosikkiväri tuntuu olevan punainen... =) 4-vuotias siskonpoikani tykkää punaisen lisäksi myös vaaleanpunaisesta, halusi sen värisen synttärikakunkin. Ei mikään ihme, ovathan tummansiniset ja ruskeat hiukka ankeita värejä. ;)

Jännä muuten miten oma lapsuus heijastuu vaatemakuun. Itse olin 70-luvun lapsi joten sain silloin oman annokseni retromuodista, ruskeasta, oranssista ja Marimekko-kuoseista, enkä missään nimessä halua pukea lastani sillä tavalla. Ruskea tökkii muutenkin, koska äitini puki meitä sisaruksia mielellään ruskean ja beigen värisiin vaatteisiin. Ne ovat hänen lempivärejään ja hän suosi aina järkeviä ja käytännöllisiä vaatteita. En koskaan saanut niitä nättejä ja tyttömäisiä vaatteita joista itse haaveilin. Muistan lapsuudestani vain yhden nätin mekon - viininpunaista samettia, hihansuissa, helmassa ja kauluksessa pitsiä - josta tykkäsin. Kaipa sitä nyt ottaa vahinkoa takaisin pukemalla lastaan sen tyylisiin ja värisiin vaatteisiin, joita toivoi itselleen lapsena. :D
 
Värillä ei niinkään väliä... vaaleanpunaista en ole enää vauva iän jälkeen käyttänyt pojalla (ja silloinkin oli vain pari paitaa). Pääasiallisesti suosin suomalaisia lastenvaatteita, esim. Riiminkaa. Lähinnä sen takia, että ne ei vanu ja veny, eikä osa edes nukkaannu, jolloin jälleenmyynti arvoakin on vähän enemmän (jos muka joskus raskin luopua niistä).
 
Alkuperäinen kirjoittaja Oppa:
Jännä muuten miten oma lapsuus heijastuu vaatemakuun. Itse olin 70-luvun lapsi joten sain silloin oman annokseni retromuodista, ruskeasta, oranssista ja Marimekko-kuoseista, enkä missään nimessä halua pukea lastani sillä tavalla. Ruskea tökkii muutenkin, koska äitini puki meitä sisaruksia mielellään ruskean ja beigen värisiin vaatteisiin. Ne ovat hänen lempivärejään ja hän suosi aina järkeviä ja käytännöllisiä vaatteita. En koskaan saanut niitä nättejä ja tyttömäisiä vaatteita joista itse haaveilin. Muistan lapsuudestani vain yhden nätin mekon - viininpunaista samettia, hihansuissa, helmassa ja kauluksessa pitsiä - josta tykkäsin. Kaipa sitä nyt ottaa vahinkoa takaisin pukemalla lastaan sen tyylisiin ja värisiin vaatteisiin, joita toivoi itselleen lapsena. :D
Jepulis, mä olen syntynyt -80 ja minut puettiin pääasiassa vaaleanpunaiseen, valkoiseen ja kirkkaanpunaiseen. Pidän kyllä itse myös noista väreistä, mutta rakastan retro-oranssia, ruskeaa ja vihreää. :)
 
Mä ostan suurimman osan lastenvaatteista kirppiksiltä. Kengät nyt pääsäntöisesti uutena (jotkun kumpparit oon kirppikseltä ostanu) mutta muuten kirppikseltä tai alennusmyynneistä. Aina välillä jos näen jotain tosi ihanaa niin sit kaupasta normaalihintaankin ;)

Tyttö tykkää itse vaaleanpunaisesta, joten se on pääväri tällähetkellä tytön vaatteissa, muuten violettia, punaista, ruskeaa... Itse tykkään uusretroista mutta nyt neiti on ruvennu protestoimaan äidin ostamia unisex vaatteita vastaan sanomalla et ne on veljen vaatteita, eli se siitä että kierrätetään vaatteita pikkuveljelle :whistle:

Pojalla on paljon uusretroa ja sit Nalle Puh vaatetta jotka on äidin ja pojan mieleen =) Värinä suosin kirkkaita värejä kuten oranssia, keltaista, punaista, turkoosia ja ruskeaa jne. sinisestä en tykkää yhtään ja välttelen sitä viimeiseen asti :D myöskään monsteri/örkki/moottoripyörä yms. vaatteet ei meille eksy!! Tytöllä on jotain printtipaitoja (marie kissa, bambi, hello kitty) mutta pojalla vaan jotain eläinaiheisia kuvia nalle puhin lisäksi.
 
Beep
Mä monesti ihan mietin, että miksi ylipäänsä myydään niin hirveitä vaatteita kun myydäänkin... et kuka niitä ostaa. Kun samalla hinnalla kuitenkin saa paremmankin näköisiä. Esim. citymarket ja prisma myy ihan järjettömän rumia lastenvaatteita.

Kyl mä ostaisin vieläkin kauniimpia vaatteita, mitä nyt, jos Suomessa vaan olisi ihania myynnissä. Ostan esikoiselle, kun junnu käyttää sit ne uusiksi.

Mulla siis kaksi poikaa ja mä joko pidän jostain vaatteesta tai en. Juuri koskaan en ole mitään rumaa vaatetta ostanut, ellei ole ollut pakko, ts. ei ole myyty kauniimpaakaan ja tarve on ollut... Koothan menee nopeasti, eli ellen ole ollut ajoissa liikekannalla, niin myöhäistä on ollut.

Mä inhoan mustaa ja tummansinistä, ja myös kaikkia spidermaneja sun muita. Stockkalla ja Sokoksella tulee käytyä, ja netistä tilattua henkalta. Lindex ja Kappahl joskus. Kuitenkin mä suosin mukavuutta ennen ulkonäköä, että mitä tahansa muotiretkua en lapsille pue.... eikä ne päällä pysykään vaan riisutaan itse pois jos ei tunnu hyvältä päällä. :whistle:
 
Nyt kun poika on hoidossa on käytössä college puvut verkkarit. Välillä joustavat farkut sammarit. Itse suosin pojan vaatteissa mustaa. Housut ovat pääosin mustia, farkut sinisiä
tai vihreitä. Sitten mustan vastapainoksi on paljon ihan rehellisen punaisia paitoja.
Kesää kohden värit vaalenevat, mutta siltikin käytän myös mustaa. Itse taas tykkään pääkallo yms kuvioista. Inhokkejani ovat nallekuviot yms norsut jne.
Eniten inhoan tyttöjen vaatteisssa vaaleanpunaista ja kaikenlaista hörhelöä ja prinsessa
hommeleita. Onneksi on poika eikä tarvi niitä karmeita hepeneitä ostaa.
Itsekin tykkään mustasta varistä hyvin paljon. Melkein kaikki omat vaatteet ovatkin mustia.
=)
 
Beep
No joo, on meilläkin pojalla parit mustat housut. Ja itse oon vannoutunut mustan käyttäjä! B)

Mut muuten väreinä miellyttää raikkaat väritt, ei niinkään ne murretut. Vihreä, ruskea, oranssi, siniset (ei ihan tumma)... kuviot, raidat jne. espritillä on musta aika kivoja yleensä ja sit tietysti muitakin vielä kalliimpia joita en raaski ostaa.
 

Yhteistyössä