Lastenvaatemerkeistä..!

  • Viestiketjun aloittaja "aurora"
  • Ensimmäinen viesti
"aurora"
Ihan uteliaisuuttani kyselen, että mitä merkkejä tapaatte suosia lastenne vaatteissa? Vai onko mitään tiettyä merkkiä yleensäkään?
Jos pitäisi mainita 5 vaatemerkkiä , minkä vaatteita löytyy lastenne vaatekaapista eniten, mitkä ne olisivat?
 
"vieras"
Ei ole mitään tiettyä merkkiä. Ulkovaatteet taitaa enimmäkseen olla Lassieta ja Reimaa, tecillä tai ilman. Mutta sitä ostetaan, mikä miellyttää silmää eniten :)
 
"vieras"
Småfolk: niiden kivojen kuvioiden takia
h&m ja Lindex: edullista käyttövaatetta
Ruskovilla: käytännöllisiä villavaatteita

On muutakin, muttei nyt tule merkkejä mieleen, en minkään merkin takia osta, vaan jos löytyy kiva/tarpeellinen (käyn myös paljon kirppareilla eli ei tarvitse olla uusi)
 
Samma här, sitä ostetaan mikä silmää miellyttää.
Paitsi etten halua maksaa liikaakaan vaatteesta, jolla on lyhyt käyttöikä, ts. en ostaisi Hugo Bossin kauluspaitaa 3- vuotiaalle vilpertille.
 
Mä olen jaotellut ulko ja sisävaatteet kahteen ryhmään, eli normit käyttövaatteet kuten päikkärissä ja kotona. Sitten on ykkösvaatteet erikseen.

Eli näitä "päikkäri ja rymy" vaatteista löytyy sisävaate kategoriasta 1. H&M, 2. Esprit, 3. Lindex, 4. Gap, 5. C&A. Sitten parempien vaatteiden puolelta löytyy: 1. Hilfiger, 2. Minymo, 3. Timberland, 4. Ticket to Heaven.

Ulkovaatteista taas normi käyttövaatteissa on 1. Rasavil Cordura, 2. Reimatec, 3. Lassietec, 4. Bogi (sadeasut). Sitten parempien vaatteiden kategoriasta löytyy: 1.Ticket to heaven, 2. Minymo, 3. Esprit

Kengistä meillä käytetään goretex malleja Eccolta, Vikingiltä ja joskus Superfitiltä.
 
Viimeksi muokattu:
Juu, noloa
Lindex, Lindex, Lindex, H&M, Kappahl.
Yksittäisiä vaatekappaleita löytyy vaikka missä merkeissä, småfolk, kiki kid, pomp de lux, tutta, dpam, muru, aarrekid, name it... Mutta kyllä määrällisesti top 5 on tuossa
 
Eniten noitten kaapeista löytyy dunsia, maxomorraa, lindexiä ja henkkamaukkaa. Dunsissa ja maxomorrassa tykkään kuoseista, lindexistä ja henkalta saa halpoja peruskamppeita.

Ulkovaatteissa vannon lassien ja minymon nimeen, aivan loistava hinta-laatu-suhde.
Jonathanin rukkasia löytyy useat, ovat olleet todella hyviä.
 
Eniten Lindexiä, sitten Henkkaa, Tuttaa, Name Itiä, Benettonia jne. Jonkun verran joitakin muita merkkejä.

Ulkovaatteissa ostan sen, joka miellyttää silmää, vastaa tarvetta eli pitää vettä (talvivaate) tai ei pidä (vk-haalari), mutta on riittävän säänpitävä.

Näihin on sitten valikoitunut useampi Reimatec, Name It ja Lassielta g-tech + supratech. Testiin tulee ens keväänä eka Jonathan tähti.
 
Meillä teiniltä löytyy: DC, Wesc, Peak Performance, Bench jne. (ostaa itse :p mä en maksais noin kalliita, töitä tekee...)

Ja vauvalta: H&M, Lindex, Tutta, KappAhl, Giraf, Rasavil, Reima, Gap, Nameit (en ees muista, lähes kaikki on joko lahjoja tai kirppikseltä. En ole ainakaan vielä millään lailla merkkiuskollinen. )
 
"sikinsokin"
Bogi, benetton, h&m, kappahl ja lindex ja jonkin verran legoa...ja kirppareilta sitten hilfiger, ralph laurenia etc. Ja perittyjä ikuisia vaatteita lingon &blåbäriltä.
 
"mamaa"
Meillä on selkeästi eniten Polarn o. Pyretia. Se kestää todella hyvin ja kuosit miellyttävät meitä.

Sen jälkeen sekalaisia lindexiltä, kapp ahlilta, Tutalta jne.

Ulkovaatteissa meillä on Reimaa, Ticketia ja Popia.
 
"..."
Mä tykkaan prismasta löytyvistä lastenvaatteista. Usein kivoja värejä (jopa sitä suklaan ruskeaa mitä rakastan!), hinta edullinen ja omalla koemuksella laatu hyvä. Ei nukkaannu, kierry, haalistu, kutistu jne.On oikeasti tosi kivan näköisiä vaatteita! Yksivärisiäkin, eikä kaikissa jotain typerää massaprinttiä.
 
"vieras"
Meillä on 1-vuotias, vaatekaapissa on tällä hetkellä melkein pelkkää Tuttaa ja Lindexiä. Muilta merkeiltä taitaa löytyä vain yksittäisiä vaatekappaleita. Pienempänä oli yhdessä vaiheessa enimmäkseen Name Itiä ja Minymoa ja paljon myös Espritin vaatteita. Ulkovaatteita ei ole vielä ehtinyt olla niin paljon, mutta Reimalta on ollut useampi vaatekappale (Reimatec toppapussi ja vk-puku ja jotain fleecehaalaria ja asusteita)

Ihan kohta nuo 86-senttiset jää pieneksi ja teen taas tilauksen Lindexille (hyvä hinta-laatusuhde, kivasti värejä pojallekin), ja kun nyt vaatteet alkaa jo mahtua kauemmin kuin sen 2kk, raaskii ostaa jotain vähän kalliimpiakin :) Ainakin Lipfishin vaatteita tekisi kovasti mieli koittaa :)
 
Mä olen aina ostanu lasten vaatteet ulkonäön, enkä merkin perusteella. Ulkovaatteet on kyllä aina ollut molemmilla tietyn merkkisiä. Onneksi esikoisellakin on vielä suht halpa maku, paitsi just tänään ostin sille melkeen 20e maksavan pipon kun mikään muu ei käynyt...
 
Mä olen aina ostanu lasten vaatteet ulkonäön, enkä merkin perusteella. Ulkovaatteet on kyllä aina ollut molemmilla tietyn merkkisiä. Onneksi esikoisellakin on vielä suht halpa maku, paitsi just tänään ostin sille melkeen 20e maksavan pipon kun mikään muu ei käynyt...
Niin mäkin ostan ulkonäön ja laadun perusteella. Nuo em. merkit vain sattuvat useimmin täyttämään tarkat ulkonäkökriteerit laadun kanssa.
 

Yhteistyössä