Lastenvaatteiden myyminen

  • Viestiketjun aloittaja "Myyjä"
  • Ensimmäinen viesti
"Myyjä"
Myyttekö samantien pieneksi jääneet lasten vaatteet pois, kun lapsi alkaa käyttämään seuraavaa kokoa, jollei pikkusisaria ole vai myyttekö joskus myöhemmin? Pieneksi jääneitä vaatteita kertyy hyvää vauhtia ja säilytystilaa ei ole.
 
Vauvan kaikki pieneksi jääneet vaatteet annan kaikki siskolle läpi katsottavaksi heti, kun ne ovat meille jääneet pieniksi. Ne mitkä ei hälle kelpaa, menee "kirppislaatikkoihin". Ihan vain yhtä vaatekokoa varten en ala kirppispöytää varailemaan, mutta kunhan vaatteita on kertynyt muutaman koon verran (50-68 cm) niin varaan pöydän.

Samalla pääsen eroon myös isompien lasten pieneksi jääneistä vaatteista. Kokoa 98 ja 104 cm cm alkaa olemaan jonkin verran pieneksi jääneenä ja kevättalveen mennessä (jolloin vauvalta jää koko 68 cm pieneksi) jää loputkin pieniksi, jolloin sitä vaatetta onkin sitten jo vinot pinot.

Suunnitelmiini kuuluu ottaa kirppispöytä maalis-huhtikuussa...seuraava sitten varmaan syksyllä.
 
"Veera"
Meillä on kolmen lapsen vaatteita kellarissa, kokoja 50-110.. Toki osa vielä tulee pienemmille käyttöön mutta nyt kun on lapsiluku täynnä niin pitäis myydäkin. Jotain ulkovaatteita oon minäkin myynyt jos on ollut sellainen ettei enää meille ole käyttöä.

Varsinkin pienistä lastenvaatteista tuntuu olevan hankala päästä eroon. Merkkivaatteet viedään käsistä mutta perustavaraa on tarjolla kirppiksillä niin paljon että vaatteet jää käsiin. Isompia vaatteita taas on vaikea löytää hyväkuntoisia.. Ajattelin noita pienimpiä koittaa myydä pakettina huuto.netissä jos ei ilmaannu ketään tuttua joka niitä huolis.
 
Tarjoan eteenpäin, vien kirpparille tai säilön. Itse en tuosta myymisestä oikein välitä joten lahjoitan hyväntekeväisyyteen.

Kaksi lasta on enkä vielä tiedä tuleeko kolmatta, joten haalareita ym. suosikkivaatteita taidan säilöä vielä hetken.
 
"essi"
tyttö 6v ja poika 3v kierrätän tai myyn heti melkein kun pieneksi jää. huuto.nettiä olen käyttänyt ja myös naapurin äidelle myynyt/antanut vaatteita.

En hilloa vaatteita kaapeissa turhan kauaa. yleensä ulkovaatteet myyn sitten kun niiden sesonki alkaa syksyllä talvivaatteet kun totean ettei mene vanhat enää päälle. tytöltä 6v pojalle ei säily juuri mikään, paitsi ulkohousuja olen säästänyt kaikki muut kierrätän tehokkasti.
 
Vaikea tuote
Kirppiksellä sanottiin, että pienistä vaatteista on vaikea päästä eroon. Ei näköjään vaikuta kunto, väri tai mallikaan. Eli ei olisi kannattanut ostaa mitään uutta ja hintavaa pienelle vauvalle, koska niistä ei nyt pääse eroon. Minäkin olen ajatellut tehdä paketteja huutikseen.
 
Kirppiksellä sanottiin, että pienistä vaatteista on vaikea päästä eroon. Ei näköjään vaikuta kunto, väri tai mallikaan. Eli ei olisi kannattanut ostaa mitään uutta ja hintavaa pienelle vauvalle, koska niistä ei nyt pääse eroon. Minäkin olen ajatellut tehdä paketteja huutikseen.
Toivottavasti en ihan hirmuisesti valehtele, kun väitän ostaneeni kaikki pikkuvaatteet vauvalle kirppikseltä. Jokunen 62 cm ja pari 68 cm vaatetta olen ostanut uutena, mutta nekin alesta.

Mä olen siis omalta osaltani hyvinkin paljon edistänyt kirppismyyjien myyntiä juurikin niiden pikkuvaatteiden osalta. Eihän niitä ehditä edes käyttämään, kuin sen 1-2kk per koko, joten ne eivät edes mene miksikään vauvojen käytössä :)
 
kysyntä ja tarjonta...
Toivottavasti en ihan hirmuisesti valehtele, kun väitän ostaneeni kaikki pikkuvaatteet vauvalle kirppikseltä. Jokunen 62 cm ja pari 68 cm vaatetta olen ostanut uutena, mutta nekin alesta.
Meille on myös yli 90% vauvanvaatteista ostettu kirppiksiltä. Ja täällä menee kyllä kivat, siistit vauvanvaatteetkin hyvin kaupaksi, kun kaupungissa on muuten niin surkea vaatetarjonta. Lyhyen matkan päässä ei ole isompia kaupunkeja joihin lähteä ostoksille ja täällä taitaa vauvanvaatteita myydä vain halpa-halli :D Näyttää siltä, että ainoalla kirpparilla suunnilleen viedään käsistä kaikki nätti lasten- ja vauvanvaate, ja kalliimalla mitä esimerkiksi naapurikaupungissa... Saisin varmaan myytyä voitolla sieltä kirppiksiltä ostamani vaatteet, mutta olen antanut kaverille.
 

Yhteistyössä