LAUKKUTARKASTUKSET

Osaako kukaan sanoa voiko työnantaja ryhtyä pitämään työntekijöille laukkkutarkastuksia. Itse olen kaupassa töissä, jossa liike on auki 8-21. Ja nyt on puhuttu, että voi tulla laukkutarkastuksia vartijan suorittamana iltaisin
kotiin lähtiessä. Pitääkö tällaiseen suostua ????
 
voi
ollessani kaupassa töissä siellä muutaman kerran tarkasti vahtimestari kotiin lähtiessä kaikkien laukut. lähinnä vilkaisi vaan ja jos oli kaupan ostospusseja katsoi kuitit. mielestäni ok tuollaiset tarkastukset, varsinkin jos isompi kauppa.
 
Meiläkin oli tarkastuksia (tehdastyö), mutta silloin vartija vain kurkkasi laukkuun ja totesi, oliko matkassa tehtaan tuotteita. TArkastuksen lopetettiin, mutta en millään muista, minkä vuoksi. Ehkä yksityisyyden??!
 
tupt
kyllä voi. Meillä tavaratalossa on käytössä laukkutarkastukset jotka suorittaa vartiointi liike. Laukku on avattava jos löytyy "uuden" näköisiä tavaroita niin kuitti on oltava, muuten tulee merkintä papereihin ja johtajat päätää kuinka toimitaan.....
 
Rehellisyys kunniaan
Laukkutarkastukset ovat OK. Mieheni on tehdastyössä ja hänen työpaikallaan työntekijä varasti markka-aikana tavaraa noin 80 000 markan edestä. Potkut tuli välittömästi, kun varas jäi kiinni itse teosta.

Minusta on OK, että kauppojen, tehtaiden ym. työntekijöiden laukut saa tarkastaa. Yksikin varas voi viedä vuosien mittaan paljon tavaraa taskuissaan ja laukuissaan kotiin. Yrittäjä ja rehelliset työntekijäthän siitä kärsivät, ja asiakkaat maksavat varkaudet kalliimpina hintoina.

Rehellisyys maan perii :flower:!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.08.2006 klo 13:43 voiei kirjoitti:
voi helvatti että ei sitten luoteta enää edes työntekijöihin :eek: :headwall:
eihän tarvitse olla kuin yksi epäluotettava joka laittaa sitten epäilemään että tekeekö muutkin jotakin. yksittäinen laukkutarkastus ei tarvitse tarkoittaa että juuri tätä henkilöä epäillään,vaan sen että joku on kenties antanut joskus aihetta epäillä.
*nimimerkillä tietää tapauksen joka kuljetti aika paljon tavaraa kaupasta ulos* - luojankiitos ei lähipiiriini kuulu, mutta kauppias kuului
 
Tottakai pitää suostua, koska jos kieltäytyy, se on merkki epärehellisyydestä, mä en käsitä, jos ei ole mitään pelättävää, miksi ottaa ongelman tollasesta. Olen itse käynyt vartijan ammattitutkinnon, joten tiedän ton kauppojen ongelman. Tälläkin hetkellä olen töissä securitaksella.
 

Yhteistyössä