leikkaus ja kuukautiset..

aisiis
mulla on melkein aina ollut sattumalta menkat kun on ollut leikkaus. Kyllä voit mennä siteen kanssa, saat kuitenkin sairaalan pikkarit. Ja kysy osastolta saako tamppoonia edes leikkauksen aikana käyttää.
 
Meillä suositellaan potilaille mielummin aina sidettä, sillä vaikka leikkaus kestää vain pari tuntia, on potilas usein nukutuksen jälkeen tokkurainen ja ei enää muista tampoonejaan sen jälkeen. Koskaanhan ei tiijä mitä voi sattua ja harva sitä ensimmäisenä arvaa, että tampooni onkin käytössä, sidettä taas on vaikeampi olla huomaamatta.. Kyllä varmasti kainaloa leikattaessa saa jonkinmoiset pöksyt jalassa olla :)
 
Radair00
Luin tätä ketjua leikkaukseen mennessä. Nostan nyt ketjun ylös, jos joku muu kaipaa tuoretta tietoa. Minut leikattiin töölön sairaalassa. Heti saapuessa ilmoitin kuukautisista ja kysyin miten asia ratkaistaan. Ainoa ehdotus oli tamponi, mutta runsaiden kuukautisten takia näiden käyttö on minulle mahdotonta. Pyysin verkkoalushousuja ja sidettä; ei ollut saatavilla. Myöskään omat alushousut ja oma side ei käynyt. Vihdoin yksi monista hoitajista tajusi ehdottaa aikuisten housuvaippaa. Tämä oli ehdottomasti paras ratkaisu, koska leikkauksen jälkeen olin noin 10 tuntia pedissä ihan pihalla lääkkeistä ja nukutusaineista. Tamponit tai kuukupit olisi ollut saman ajan tai vaihtoa olisi pitänyt pyytää hoitajilta. Käytin housuvaippoja koko sairaalassa olon ajan, koska vaihto oli helppoa, eikä painanut leikkausalueelle (alaselkä). Tosiaan luulisi näiden asioiden olevan arkipäivää sairaalassa, mutta omalla kohdallani näin ei ainakaan ollut. Ennen leikkausta tunsin oloni todella vaivautuneeksi. Jos nyt saisin uudestaan asiasta päättää, siirtäisin kuukautisia.
 

Yhteistyössä