Leikki-ikäsellä pojalla kirkkaanpunasta päällä

  • Viestiketjun aloittaja värisokee
  • Ensimmäinen viesti
värisokee
Muksun hoitopaikassa on about 3v poika, jonka ulkoiluvaatteet (ainakin) on kirkkaan punaset.. Voi poika reppanaa, kaveritkin varmaan vielä kiusaa. Ois vanhemmat voineet vähän aatella, kaikista mahdollisista väreistä. En mä tarkota, et pojalla pitäs olla sinistä, mut vaikka ruskeeta tai mustaa, vihreetä tai vaikka violettiä.. onhan niitä muitakin värejä, mut kirkkaan punanen ei oo pojan väri!
 
"sirmu"
höpöhöpö. mun poika ainakin käyttää kaikkia värejä, myös punaisia vaatteita, etenkin kun punainen on lempiväri varsinkin jos sen saa yhdistettyä traktori- tai nosturikuvioon. ulkovaatteena useimmiten Polarn o pyretin PUNAINEN ulkoilupuku, voi kauhistus. Ehkä jossain perähikiällä sitten kiusataan, en tiedä mutta sivistyksen parissa ei tällaisista asioista tehdä meteliä. tai sit tää oli provo
 
"mie"
Miten niin ei oo punainen poikien väri? Meidän 5v valitsee itse useastikin punaisia vaatteita ihan itse eikä ole hoidossa kokenut mitään kiusausta. Ja itseasiassa haluaa monesti jopa vaatteita joissa on vaaleanpunaista, tokikin poikien osastolta ostettuna. Vk-kengätkin on punaiset.
 
No miksei oo?! Meillä ainakin oli pojilla punainen kuratakki päällä päiväkodissa. Ja esikoinen 9v, rakastaa pinkkiä, mm. pinkkejä paitojaan pitää jatkuvasti. Samoin on ollut keltaisia ja punaisia paitoja. Ton sun logiikan mukaan tytöt ei sit vois pitää sinistä, vai?!
 
"vieras"
Et sitten ole koskaan kuullut Ferrarinpunaisesta ja Ferrarifaneista? Meidän poika rakasti kirkkaanpunaista, kunnes nelivuotiaana isommat pojat opetti, että se on likkojen väri :headwall:

Ethän vaan itse käytä mitään tummansinistä tai mustaa. Musta sopii vain wanhoille mummuille.
 
monionongelma
Punanen on kyllä pojallekkin ok väri ja ajattele et lapsi saattaa olla itse jopa valinnut värin vaatteilleen siis aivan kauheeta. Pitäsköhän meidän aikuisten kuitenkin alkaa ajatella et jos jotain lasta kiusataan niin vika onkin ehkä meidän asenteissa joita lapsille tyrkytetään.
 
äiti 44v
Joo, ja kun me nyt elämme SUKUPUOLINEUTRAALISSA maailmassa jossa hintit ja lepsotkin halutaan oikein vihkiä avioliittoon MIEHEKSI JA VAIMOKSI ja ihan Jumalan silmien edessä (vaikka edes evlutpapit eivät usko koko Jumalaan vihittävistä nyt puhumattakaan) niin MITEN TE KEHTAATTE ITKEÄ JONKUN PIKKUPOJAN PUNAISISTA ULKOILUHAALAREISTA!?
 
Mun mielestä punainen on ihan yhtälailla poikien väri, sellainen ferrarin punainen :)
Meidän tytön päikkärissä pojilla ainakin on paljon punaista :)

Ihan vaaleanpunaista ulkoilupukua en ehkä pojalle laittais mutta punaisen ehdottomasti :)

Miehen siskonpojan lempiväri on muuten punainen ja haluisi kaikki vaatteensa olevan punaisia vaikka on aika äijä jo 7v iässä!
 
Miuski harmailee
Minusta kirkkaan punainen on ennen kaikkea iloinen väri ja sopii mitä parhaiten touhuavalle pojalle. Puen pojallemme (3,5v) punaista (ja muitakin kirkkaita värejä) päälle ja se sopii hänelle todella hyvin. Hän myös itse pitää punaisesta ja myös päiväkotikavereilla näkyy värejä pukeutumisessaan. Minusta on tosi kurjaa, kun varsinkin näiden ruotsalaisketjujen pienten poikien vaatetuksessa "sallittuja" värejä on vain musta, harmaa ja tumman sininen. Poikamme siskoilta toki periytyisi paljon pieneksi käyneitä vaatteita, mutta perhos-, sydän- ja kukkahörhellyksiä en kuitenkaan pojallemme laita. Värit kuitenkin menevät mainiosti!!
 
"vieras"
mun pojalle punainen sopii ainakin kun nakutettu, laitankin pojalleni usein punaisia paitoja! ei ne sentään ole vaaleenpunasia... pitäähän moni tyttökin sinistä. ei se ole niin nuukaa. itsekin olen nainen ja pidän AINA sinisiä vaatteita.
 
alkup
Joo, anteeks vaan, mut en ikinä laittais pojalle punasta saatika vaaleenpunasta. Enkä laita tytölleni sinistä. Johan se huomauttaa päivähoitajakin sellasesta.. Sehän se mulle mainitsi, että isommat naureskelee reppanalle...
 
Jos on rehellisen punainen haalari, ni en näe siinä mitään ongelmaa.. ja lapset eivät osaa tuollaisesta syystä kiusata, jos isommat tai VANHEMMAT eivät ole opettaneet. Korvat höröllään olevat hoitajat kyl osaavat puuttua kiusaamiseen jos sellaista ilmenee.
Muista ap et seinilläkin on korvat, et elä osoittele poikaa ja hänen haalareitaan oman lapsesi kuullen!!
 
Ooo
Huomenta, millainen ilma Porvoossa tänä aamuna? Täällä Varsinais-Suomessa pilvistä ja sumuista. Tällaisella ilmalla oikein mainiota, että lapset erottuu sumusta muullakin kuin harmaalla värillä. Josko laittaisit lakiesityksen eduskuntaan, että kiellettäisiin kaikki sukupuolineutraalius ja samantien "väärillä" leluillakin leikkiminen! Helpointa kun olisi kokonaan erilliset päivähoitopaikat, joissa voisi ympäristökin olla sopivan värinen. Tytöt söisi punajuuria ja pojat mustikoita, että saataisiin pottaankin oikeanväriset tuotokset :rolleyes:
 
"vieras"
Joo, anteeks vaan, mut en ikinä laittais pojalle punasta saatika vaaleenpunasta. Enkä laita tytölleni sinistä. Johan se huomauttaa päivähoitajakin sellasesta.. Sehän se mulle mainitsi, että isommat naureskelee reppanalle...
No jo on päivähoitaja, vois vaikka kieltää nauramasta, oli aihe sitten mikä tahansa. Ja toisekeen, itse en ainakaan laita lapsilleni vaatteita värityksineen sen mukaan, mitä joku hiton päivähoitaja niistä sanoo!
 
Joo, anteeks vaan, mut en ikinä laittais pojalle punasta saatika vaaleenpunasta. Enkä laita tytölleni sinistä. Johan se huomauttaa päivähoitajakin sellasesta.. Sehän se mulle mainitsi, että isommat naureskelee reppanalle...
Ihan tosi??? Päivähoitajan kyllä pitäisi pitää tuosta turpansa kiinni, mutta toki porvoon hoitajilla on erioikeudet..

Jonkun olisi pitänyt sanoa mun nyt jo aikuiselle pojalleni ettei punaista sovi pitää. Tosin hiukka hankalaahan se olis ollut kun ei tuommosena kymmenvuotiaana juuri suostunut muuta laittamaan päälleen kuin ManU:n fanipaidan, Ferrari-paidan tai Espanjan jalkapallon maajoukkueen pelipaidan. Se muuten edelleen nyt kaksikymppisenä viuhtoo niissä punaisissa jalkapallopaidoissaan..
 
Tämän on pakko olla provo :D

Meidän pojan lempivärit ovat punainen ja violetti. Viime talvena meillä oli violetti toppahaalari ja tänä vuonna ilahdutamme muuten tummaa joukkoa punaisissa ja kirkkaanvihreissä :wave:
Niin täytyy ollakin. Olisi edes brassaillut VAALEANPUNAISELLA, se on sentään harvinaisempi väri poikien päällä.

Meillä poika muuten valitsi itse mielummin kahdesta puvusta sen punaisen - eikä sinistä. Joskus sekoitettiin yläosa ja alaosa, kun kummatkin olivat samaa mallia. Kuravaatteet ovat olleet perinteisesti punaiset, nyt kylläkin vihreää. VK-takeissa on oranssia ja punaista.

Mutta kyllä katseltiin tossa isovanhempien kanssa, että voi kun on ihana väri tuo keltainen tuolla pojalla (paita ja housut....). Se ja esim vaaleanpunainen sopivat tuolle jäbälle ihan kybällä =) Siis niin herkullinen yhdistelmä. Suosittelen.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä