Leikkipuistossa nähtyä ja koettua

Mä käyn lapsen kanssa puistossa, jotta hän pääsisi leikkimään muiden lasten kanssa, ja tekemään välillä muutakin kuin olemaan äidin/isän kanssa. Joten en todellakaan lapseni kanssa puistossa leiki, jos siellä on muutakin seuraa. Toki seuraan lapsen touhuja ja tarpeen mukaan ohjaan, kannustan ja autan.

Me ollaan puistossa/kerhossa 1-2h/päivässä, joten eiköhän tuo lapsi saa ihan tarpeeksi meidän vanhempienkin kanssa olla, vaikken hänen kanssaan puistossa leiki.
 
  • Tykkää
Reactions: Ciervo
säpäle harmaana
No siten, että vammaisten haukkuminen ja lopettamisehdotukset ovat todellisia ilmiöitä nykypäivän suomalaisnaisten suusta ja se tien pää, mikä naisen tunnereaktioiden tuomitsemisessa toisten naisten taholta odottaa. Sosiaalidarwinismi on humanismin vastateesi. Tämä on mainitsemaani hypermaskuliinisuutta ajattelussa ja maailmankuvassa ja suorastaan makaaberia äideillä. Ideologia, jossa on vaan oikeuksia ja vapauksia naisilla, ruokkii näitä suuntauksia, koska se patoaa moraaliset pohdinnat ja tunnepohjaiset reaktiot ja analyysit (siinä kuin esteettiset) eli syö sitä naiseuden kovaa ydintä.
No kuules. Nyt voisin kysyä sinulta, miksi haluat raiskata naisia ja lapsia. Nehän ovat ihan todellisia ilmiöitä nykypäivänä.
 
Millä perusteella ideologiakritiikki tai psykologiset argumentit on ei-faktuaalista? Tutustu asioihin, joita arvostelet.
Miksi sun pitää esittää mielipiteesi noin ettei ajatusmaailmastasi saa mitään selvää? Pelkkää sanahelinää ja hienoja sanoja toistensa perään vailla sisältöä.. Olet varmasti tosi akateeminen ja älykäs ja suorastaan nerokas yksilö, mutta voisitko hetkeksi laskeutua samalle tasolle tällaisen tavallisen pulliaisen kanssa? Sulla voi olla jutussa hyväkin pointti, mutta se kyllä hukkuu tehokkaasti viljelemiisi sivistysanapötköihin ja saa lähinnä pitämään sinua kaikkena muuna kuin älykkönä.

With love: juntti Savosta
 
"vieraana"
Viimeinen virkkeesi kertoi jotenkin paljon. Äitien tyytyväisyys ennen kaikkea?

Palataan vielä ap:n toimintaan. Hän ei organisoinut mitään pallopeliä, tutki vain ötököitä. Mikä olisi ratkaisu, sekö ettei kukaan tutkisi mitään kiinnostavaa lastensa kanssa julkisilla paikoilla? Vai pitäisikö väsyneiden äitien itse koota itseään sen verran, että kieltäisivät lapsiaan osallistumaan tähän "järjestettyyn" ohjelmaan, varsinkin jos sitä ei ole kukaan järjestänyt.

Itse näkisin, että jokainen on ensisijaisesti vastuussa omista lapsistaan, mutta yhdessä on aina mukavampaa, ainakin jos kommunikaatio onnistuu lasten ja aikuisten välillä.
No jos AP nyt närkästyi tästä, niin montako äitiä närkästyi hänen toiminnastaan puistossa?

En tiedä miten tuo tapahtui mutta eikö hän voisi sanoa että voitko mennä oman äitisi luo tms jos nämä ylimääräiset viihdytettävät käyvät hermoille. Voiko oman lapsen kanssa kahdenkeskistä vuorovaikutusta mennä harjoittelemaan jonnekin muualle kuin sinne puistoon?

Onko se nyt ihme jos sieltä puistosta löytyy toukka että muutkin lapset haluavat jotain ötökkää katsella. Tarvitaanko siihen useampi äiti toteamaan että, kyllä, toukka siinä on.

Minä en nyt ihan täysillä tavoita tätä kritiikkiä minkä hän toisten lasten vanhempien toiminnasta antaa. Varsinkin jos lapset puistossa osaavat ja pystyvät leikkimään jo ilman vanhempien apua.

En jaksa tätä enempää kommentoida mutta hyvin itsekkään ja omahyväisen kuvan saa ihmisestä joka ensin leikittää toisten lapsia vapaaehtoisesti ja sitten tulee siitä keskustelupalstalla avautumaan. Kukaan ei ole moista toimintaa pyytänyt.
 
Millä perusteella nainen, joka ei ole nainen kuten se perinteisesti, tutkimuksissa ja maailmalla yleensä ymmärretään, silti on nainen? Eli mitä naisen psyykeen, moraaliin tai kauneuteen kuuluvaa näet esimerkiksi naisessa, joka toivoo vammaisten lasten lopettamista?

En nyt sano, etteikö analyyttinen nainen olisi nainen, mutta sanon, että analyyttinen nainen on kiusallisen kaukana siitä, mitä nainen yleisesti on ja on ollut. Ja naiset itse ovat yleensä ainakin jokseenkin samaa mieltä tästä (vrt. säpäleen analyyttisten keskustelustrategioiden epäsuosio palstalla).
Miten voi olla mies sellaanen joka ei vastaa monenkaan ihmisen käsitystä miehestä? Ei siinä auta omat nettiin kirjootetut vakuuttelut, että on miehinen mies ku kirjootetut tekstit on lässynläätä joita kukaan (ei miehetkää) jaksa.
 
säpäle harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Äidin blogi;30256435:
Tunne: olen tärkeä ja uniikki tulee siitä, kun lasta kehutaan hänen löydettyään joku tärkeä juttu, kuten käpy tai tämä leikki josta lapset olivat innoissan. Lapset eivät saaneet vastakaikua tilanteessa jossa olivat.

Se lisäksi lapset olivat minun kanssani "omillaan" ja se on kummalista.
Pari sivua sitten sanoit, että sinunkin lapset ovat vieraissa paikoissa "omillaan". Miksei se ole kummallista?
 
mies1harm.
[QUOTE="Jenis";30256452]Siksi, että esimerkiksi minua naisena ei määrittele se, miten naiseus "perinteisesti, tutkimuksissa ja maailmalla yleensä ymmärretään". Ensinnäkin ei ole olemassa mitään universaalia naiseuskäsitettä, ja toisekseen yksinkertaistavat määrittelyt eivät päde elämän moninaisuudessa muutenkaan. Tälle vammaista henkilöä haukkuneelle kuvatukselle olisin varmaan todennut kuten kahvilan myyjäkin totesi, mutta se taas ei määrittele minua eikä kuvatusta ihmisinä tuota tilannetta pidemmälle.[/QUOTE]

Mutta yhteiskunnassa kyse ei ole vain naisyksilöistä, se näkemys on yksinkertaisesti väärä teoreettisesti (tieteellisesti ja filosofisesti), enemmänkin muodikasta liberaalia populismia. Ja se näkemys nimenomaan samalla tekee turhaksi kaiken syvemmän pohdinnan yhteiskunnan ja naisen suhteesta, koska aina voidaan vedota siihen, kuinka joku on erilainen. Se, että sinä olet erilainen, ei tee turhaksi tarkastella näitä isompia kokonaisuuksia, joilla on paitsi relevanssia, myös pätevyyttä. Nainen, joka ei ole tunneperäinen toimija, on poikkeava naisena yleisesti.
 
viihdettä isolla veellä
Alkuperäinen kirjoittaja viihdettä isolla veellä;30256467:
Puuttuu täältä vielä paulamummo, mutta sillä pitää kiireitä noissa muissa ketjuissa.
Niin ja Milanna, mutta tässä ketjussa ei ainakaan toistaiseksi olla ostettu mitään ihanan kallista.
 
"Palstapsykologi"
Alkuperäinen kirjoittaja Äidin blogi;30256421:
Tässä se mitä hain:
2.1 Kodin merkitys itsetunnolle
Murrosiässä nuorilta etenkin vaaditaan rohkeutta olla erilainen kuin muut. Vanhempien kannattaa muistaa, että hyvä itsetunto ei ole sosiaalista rohkeutta, joten äänekäs ja itseään voimakkaasti esiintuova murrosikäinen ei välttämättä omaa vahvaa itsetuntoa vaan nimenomaan yrittää peittää omia heikkouksiaan.
Kodin ilmapiirillä on vaikutusta siihen, miten lasta tuetaan suhteessa hänen omiin kykyihinsä, hyväksytäänkö hänet omana itsenään ja onko ilmapiiri turvallinen ja pysyvä. Lapsella tulisi olla tunne, että hän on vanhemmilleen tärkeä ja ainutlaatuinen. Vanhempien tehtävä on varmistaa, että lapsen perustarpeista on huolehdittu. Lapsi tarvitsee rohkaisua ja kannustusta, mutta kuitenkin selkeät rajat, joissa turvallisesti toimia. Jos lapsena ei ole saanut tarpeeksi kannustusta, on itsetuntoa vaikea ja hidas eheyttää vanhempana. Lapsen ohjaaminen tarvittaessa ja perheen yhteiset harrastukset ovat omiaan vahvistamaan lapsen itsetuntoa. Jos lapsen käytös aiheuttaa palautteen antamista, tulisi se tehdä niin, että kiinnitetään huomio käytökseen ja sen korjaamiseen ei lapsen omaan persoonaan.
Valitettavasti monet vanhemmat elävät työlleen ja saavat lapset luulemaan, että muut ”tärkeimmät” asiat ajavat heidän ohitseen. Lapsen itseluottamus ei vahvistu jos vanhemmat eivät ole aidosti läsnä ja hänestä kiinnostuneita. Vanhemmilla on siten suuri osuus siihen muodostuuko lapselle terve vai heikko itsetunto.
Voi herran jestas. Yhdenkö leikkipuistokäyttäytymisen jälkeen sinä teet tällaisia johtopäätöksiä muista vanhemmista? Jos vanhempi on yleisesti ottaen koko päivän lastensa kanssa, niin voisiko mitenkään olla mahdollista, että siellä leikkipuistossa ei tarvitse erikseen kehua omaa lastaan, vaan voi antaa lapsen olla? Ja saa itse hengähdyshetken. Jos äiti on lapsen tekemisissä kiinni 12 tuntia päivässä, siinä uupuu sekä äiti että se lapsikin. Lapselle pitää osata myös antaa tilaa kehittyä ja kasvaa. Ahdistavaa lapselle, jos äiti on koko ajan seuraamassa ja kehumassa mitä lapsi tekee. Sinulla ei ole oikeutta arvostella vanhempia joita et tunne, ja jotka olet kerran nähnyt puistossa! Vanhemmat ovat varmasti kiinnostuneita lapsistaan, vaikka et juuri sinä sillä hetkellä sitä puistossa huomannutkaan. Yritätkö tällä keinoin nostaa omaa heikkoa itsetuntoa, vai mistä on kyse? Varmasti on paljon poissaolevia ja välinpitämättömiä vanhempia,, mutta eikö perusjärjellä ajateltuna ne vanhemmat ole jossain muualla kuin leikkipuistossa lasten kanssa?
 
kysyn vaan
Alkuperäinen kirjoittaja Äidin blogi;30256451:
Johtuu just siitä, että olen aina minä, joka olen läsnä.
Pitäisikö sun joskus kokeilla olla puistossa "vähemmän läsnä" ja katsoa mitä tapahtuu. Meneekö kaikki lapset tuosta rikki, vai syntyykö jotain leikkiä mitä sinä et ole ideoinut.

Voit vaikka yllättyä, että usein lapset osaavatkin ihan itse löytää ne heitä kiinnostavat jutut.
 
mies1harm.
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30256464:
No kuules. Nyt voisin kysyä sinulta, miksi haluat raiskata naisia ja lapsia. Nehän ovat ihan todellisia ilmiöitä nykypäivänä.
Tuo ei ole kelvollinen vertaus. En missään väittänyt, että ap:n kohtaamat ihmiset haluaisivat lopettaa vammaiset lapset. Vaan väitin, että ap:n kohtaamien ihmisten reagointitapa on askel tähän suuntaan.
 
Pin
Pin, totta kai jokaisen luulisi ymmärtävän sen että joskus väsyttää. Mutta mikä tekosyy se väsymys on olla täysin passiivinen? Jos ajatellaan että ap haki katsekontaktia muihin vanhempiin, joiden lapsia leikitti puistossa, mutta ei kontaktia saanut niin minusta se on 1. passiivista vanhemmuutta ja 2. epäkohteliasta ap:ta kohtaan joka sillä hetkellä piti seuraa myös niiden väsyneiden vanhempien lapsille. Ja siinä samalla katsoi myös näiden perään.

Kuten joku yllä kirjoitti, sellaisesta sanotaan kiitos toiselle kun omasta lapsesta on huolehdittu ja tätä viihdytetty. Tai ainakin katsotaan silmiin ja väännetään joku hymyntapainen muutamaksi sekunniksi kasvoille.

Minua on ihan oikeasti välillä suoraan sanottuna vituttanut olla se, joka ohjaa ja kertoo miten liukumäessä toimitaan ja antanut vauhtia keinussa kaikelle kuudelle keinujalle, ja vaikka mitä muuta. Ja samoin kuten ap, yrittänyt saada katsekontaktia näiden lasten (yleensä) äiteihin, että tule nyt saamari hoitamaan omasi. Näinä kertoina olen kohteliasuudesta keinuttanut ja katsonut ettei kukaan laske toisen päälle, mutta lähtenyt myös helposti omien kanssa pois. Ihan siksi, että en ole mikään puistotäti ammatiltani.

Oli ap miten ristiriitainen nikki tahansa - minulle melko vieras - niin poimikaa se ilmiö ihan kiltisti tuosta viestistä ja miettikää sitä tovi. Menikö ihan oikein?
No osaan puhua vain omasta puolestani ja se syvä väsymys todellakin on hyvä syy poissaolevuuteen. Se meni niin syväksi, että vaikutti jo mielenterveyteen. Luulisin (jos muistan hämärästi) silti hymyilleeni ja kiittäneeni, mutta ymmärrän hyvin jos joku ei tajua sitä tehdä. Siis että ihan oikeasti on niin poissa, ettei tajua. Se ei siis ole ilkeyttä tai välinpitämättömyyttä enkä sori vaan koe olleeni mikään paha välinpitämätön ihminen.

Kokonainen päivä saattoi yllättäen pyyhkiytyä täysin mielestä, siis vaikka kuinka yritti miettiä mitä on tehty, sitä ei ollut missään. Ei pienintäkään hämärää muistikuvaa mistään. Pelottava tunne.

En minäkään tiennyt aikaisemmin mitä voi olla oikeasti syvä väsymys, se oli yllättävän hallitsevaa ja olin kyllä aikaisemminkin valvonut, tuo oli jollain ihan udella asteella. Siinä vähän kuvailua, en hurjempia juttuja jaksa muistellakaan, tulee niin paha mieli muistellessakin.

Kyllä siihen poimittuun ja jokaiseen muunneltuunkin pointtiin vastailin, mutta myös tuohon typerään ylimieliseen asenteeseen ja ristiriitaisuuksiin. Moni muukin.
 
säpäle harmaana
En yhtään ihmettele, että passiivisten möllöttäjien maassa sitä alkaa itsekin ajatella toisista ensimmäisena jotain pahaa. Niinhän ketjun aloittajastakin tykättiin tehdä, vai?

Ehkä tämä puhumaan tullut mies halusi kuitenkin kaltaistaan seuraa puistoon ja siksi jutteli ap:lle, toivotaan että ap ajattelee myöhemmin tästä erilaisesta vanhemmasta vähän positiivisemmin. En minä kuitenkaan ihmettele hänen ensiajatuksiaan. Onneksi niitä voi aina myöhemmin korjata, asenteitaan toisia kohtaan.
Puistossa hänestä ei ajateltu pahaa perusteettomien oletusten perusteella. Tällä palstalla taas "pahan ajatteleminen" perustuu ap:n omiin kommentteihin.
 
Ok.

"Minä en tykkää puhua mistään minun mielestäni typerästä puheenaiheesta jonka kuvittelen olevan kaikille muille se heidän rakkain aiheensa, koska MINÄ olen kiinnostunut jostain paljon älykkäämästä ja hienommasta, joten MINÄ en todellakaan ala jutella kenellekään missään typerässä puistossa jonne MINÄ olen tuonut lapseni leikkimään muiden kanssa. Enkä todelakaan katso ketään edes silmiin, koska olen niin väsynyt ettei minun kerta kaikkiaan tarvitse. Kotona sitten olen LoistoÄiti totta kai ja jos te satunnaiset puistossa käyvät tunkeutujamammat ette sitä tajua niin olette naurettavia".

Zelvä. Ihan vaan ... poimintoja.
 
No siten, että vammaisten haukkuminen ja lopettamisehdotukset ovat todellisia ilmiöitä nykypäivän suomalaisnaisten suusta ja se tien pää, mikä naisen tunnereaktioiden tuomitsemisessa toisten naisten taholta odottaa. Sosiaalidarwinismi on humanismin vastateesi. Tämä on mainitsemaani hypermaskuliinisuutta ajattelussa ja maailmankuvassa ja suorastaan makaaberia äideillä. Ideologia, jossa on vaan oikeuksia ja vapauksia naisilla, ruokkii näitä suuntauksia, koska se patoaa moraaliset pohdinnat ja tunnepohjaiset reaktiot ja analyysit (siinä kuin esteettiset) eli syö sitä naiseuden kovaa ydintä.
Etkö sä tosiaan tajua, että tuollaaset paskapäät on vähemmistö. Ja tuollaasia paskapäitä löytyy kyllä miehistäki, että ihan turhaan naisia syytät. Jos pitää yleistää, niin yleistäisit sitte miehetki vammaasia haukkuviksi paskapäiksi.

Ny suorastaan rupes jo vituttamaan tuollaanen ajattelu, että suomalaaset naiset on pääsiosin niin paskapäitä, että haukkuvat vammaasia ja haluaisivat heidän kuolevan pois. Voi jumalauta sun kanssas! Mä oon tehny töitä vammaasten paris enkä todellakaa oo tuota mieltä! Enkä oo ollu tuota mieltä ikinä! Koita ny stanan idiootti tajuta lopettaa tuo typerä yleistäminen tyylillä suomalaaset naiset sitä ja suomalaaset naiset tätä. Muuta vaikka sinne Ranskaan tai lopeta ainaki paskan suoltaminen palstalle.

Olkiukko. Nih.
 
Tuo ei ole kelvollinen vertaus. En missään väittänyt, että ap:n kohtaamat ihmiset haluaisivat lopettaa vammaiset lapset. Vaan väitin, että ap:n kohtaamien ihmisten reagointitapa on askel tähän suuntaan.
Ja vitut oo.

Ei mua ainakaa kiinnosta muiden lapset ja muiden tekemiset ja leikkimiset. Mä annan aikaa omalle lapselle ja paskat muiden mielipiteistä meidän tekemisistä.
 
Pohdiskelija
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30256450:
No kas kun tämä ei ap:lle kelvannut. Minä oletan, että jos täysin passiivisesta porukasta (jotka ei myöskään keskustele keskenään) yksi tulee juttelemaan juuri sille, joka on lapsia leikittänyt, sillä yritetään viestiä, että "hei, olet mukavantuntuinen ihminen, hauskaa että olet täällä". Mutta kun joku tällä tavalla ap:ta lähestyi, niin hän ei pystynyt ajattelemaan tästä ihmisestä mitään muuta kuin pahaa.
Varmasti tuo henkilö tarkoitti hyvää. Mutta minun mielestäni hyviin tapoihin kyllä kuuluisi tulla nimenomaan edes hiukkasen mukaan siihen leikkiin niin kauan kuin se kestää. Muskariohjaajan tai muun palkatun henkilön kanssa sitten vaihdetaan ne pari kohteliasta sanaa kotiin lähtiessä.

Toki ihmisillä on erilaisia näkemyksiä, kuten ketjusta huomaamme.
 
  • Tykkää
Reactions: Äidin blogi
Etkö sä tosiaan tajua, että tuollaaset paskapäät on vähemmistö. Ja tuollaasia paskapäitä löytyy kyllä miehistäki, että ihan turhaan naisia syytät. Jos pitää yleistää, niin yleistäisit sitte miehetki vammaasia haukkuviksi paskapäiksi.

Ny suorastaan rupes jo vituttamaan tuollaanen ajattelu, että suomalaaset naiset on pääsiosin niin paskapäitä, että haukkuvat vammaasia ja haluaisivat heidän kuolevan pois. Voi jumalauta sun kanssas! Mä oon tehny töitä vammaasten paris enkä todellakaa oo tuota mieltä! Enkä oo ollu tuota mieltä ikinä! Koita ny stanan idiootti tajuta lopettaa tuo typerä yleistäminen tyylillä suomalaaset naiset sitä ja suomalaaset naiset tätä. Muuta vaikka sinne Ranskaan tai lopeta ainaki paskan suoltaminen palstalle.

Olkiukko. Nih.

Olitpa ystävällinen...
sähän se olit joka lupasit olla mun henkilökohtainen poliisi, että pysyn kaikille ystävällisenä..

:whistle:
 
Annettu jo edellä. Lyhyesti: tunteet ja moraali eivät ole in.
Lyhyesti: mulla on tunteita hyvinki paljo ja moraalia löytyy sen verran mitä koen tarvittani. Aivan sama onko joku asia in vai ei. Mulla ei vain oo tarvetta esittää kaikkia mun tunteita kaikille ja sehän on asia joka ei kuulu muille. Ei kuulu muille miten mä oon oman lapseni kans eikä se oleminen oo näkyvis kaikille koko ajan.
 
Pitäisikö sun joskus kokeilla olla puistossa "vähemmän läsnä" ja katsoa mitä tapahtuu. Meneekö kaikki lapset tuosta rikki, vai syntyykö jotain leikkiä mitä sinä et ole ideoinut.

Voit vaikka yllättyä, että usein lapset osaavatkin ihan itse löytää ne heitä kiinnostavat jutut.
Niin kauan kuin lapseni on noin nuori niin olen hänen kanssaan. En ajattele, että joku varmaan huolehtii mun lapsestani, kun en oikein jaksa.
 

Yhteistyössä