"Lievästi kuumeilevat" eli hieman yleisempää keskustelua vauvakuumeesta.

Meillä tuli eilen hieman kummallinen keskustelunavaus miehen puolelta: "kulta, onko sulla jo menkat alkanu?" Minä siihen että ei vielä, pitäis alkaa viimestään ens viikolla, miksi kysyt?
- No kun selailin tuota sivuhistoriaa ja kattelin että Rouva on tainnu surffailla vauvapalstoilla...

:LOL: Pakkohan se oli myöntää että on ihan hillitön vauvakuume. Nyt on sitten silläkin varmasti tiiossa meikäläisen vauva ja hauva kuumeilut!
 
  • Tykkää
Reactions: mama? ja heidip*
Huooh!! Kauheeta kun pelottaa, jännittää, ahdistaa... Mun kierto on ollut vuoden päivät niin vaihteleva, etten tiedä päivälleen milloin kuukautisten pitäisi alkaa. Odotan niiden alkavan tänään tai huomenna. Taas tämä aika kuukaudesta kun vessaaan meneminen pelottaa. Joka kerta kun mahassa tuntuu jotain, pelottaa.. En kestä, kun ei ole ketään kenelle voisi edes purkautua. Mies on viikot toisella paikkakunnalla töissä ja ystäville ei tosiaan olla puhuttu lapsen yrittämisestä.

Lääkärissä tosiaan kävin kesällä, lääkäri oli nuorehko mies joka ei kyllä tiennyt mistään mitään. Lähetti verikokeisiin ja se siitä. Kehotti yrittämään vielä puoli vuotta ja sitten lääkäriin uudelleen. Valittelin hänelle epäsäännöllisistä kuukautisista kun kierto oli sillä hetkellä 32-48 päivään. Kyselin että voiko olla ettei ovulaatiota edes ole kun on noin vaihteleva kierto. Kyselin miten kuukautiset saisi tasaantumaan. Ei osannut sanoa mitään, oli ihan hukka reissu.
 
No ompa kyllä kurjaa kun ei lääkärissäkään saa vastausta mieltä askarruttaviin kysymyksiin. Pyydät ens kerralla toiselle lääkärille aikaa. Ei varmasti yhtään sun ahdistusta helpota jos ei oo luottamusta lääkärin osaamiseen.

Ootko sää koskaan testaillu noita sun ovulaatioita? Äkkiseltään luulis että kun on noin pitkiä kiertoja niin tulee varmaan aika myöhään se ovis sillon ku tulee. En minäkään varmaan joka kierrossa ovuloi, vaikka säännöllinen kierto onkin. Toisinaan ei oo mitään oireita oviksesta (tai sitten en vaan rekisteröi niitä) ja toisinaan on kaikki maholliset ja tosi voimakkaina. Oon myös miettiny että onkohan mulla toinen munasarja vähä laiskempi kun on vähän silleen että joka toinen kierto on hiukka pitempi ja kivuliaampi... Tiiä häntä.
 
Täytyy varmaan tässä kuussa soitella uutta aika lääkärille. Tuskin tulee samaa miestä enään vastaan, kun ollaan vaihdettu paikkakuntaa. Toivottavasti ensikerralla lääkäri olisi edes nainen. Tuo mies jo heti alkuun sanoi ettei hänellä ole niin kamalasti tietoa naisten kuukautisista, kun ei ole omakohtaista kokemusta.

En ole ostanut ovistestejä, kun on niin kalliita. Enkä tiedä yhtää ovatka kuinka luotettavia? Mulla tuntuu aina kerran kuukaudessa sellaista nipistelyä vasemmalla puolella alavatsaa, melkein pari viikkoa ennen kuukautisia. Olen ajatellut että onko ne niitä ovulaatiokipuja? :confused:
 
no mää testasin huvikseen tässä kierrossa (ekaa kertaa elämässäni) ja kyllähän se hymynaamaa näytti, ite olin kylläki sillon aatelllu että mulla on jo ovis ohi ku oli se "vähäoireisempi kierto". Et kai noi clearbluen digidigi-testit on ihan luotettavia...
 
Voin myötää olevani aika uuno näitten palstojen kanssa. Ei tarvii odotella "lainauksia" sun muita... Heh! Vanha ei opi uusia temppuja.

Kapselit poistettu eilen, onnekkaasti. Pienellä säryllä ja aristuksella. Odotellaan niagaraa 3,5 vuoden kuivan jakson jälkeen, kunhan siis suvaitsevat alkaa.

Esikoinen oli meillä kerta laaki ja toka tais olla kolmas tai neljäs kierto, kun annettiin lupa pikkusisaruksen tulla. Helpolla ollaan päästy tähän asti. Nostan hattua ja kumarran kaikille jotka jaksavat yrittää ilman apuja( ja mielenterveyttä menettämättä) paljon pidempään.

Meillä on toisinpäin: Ukkoseni katselee videoita juutuubista "kuinka kertoa raskaudesta vanhemmille". Sitten se uskaltaa sanoa mulle, että oon höpsö kun ompelen pieniä potkuhousuja ja bodeja!
 
  • Tykkää
Reactions: He.Ti
Moi, mä voisin tulla tänne teidän kanssa =) Tosin tää mun kuumeilu ei oo mitään lievää, mutta tää ketju vaikutti tarpeeks simppeliltä mulle :D

Eli oon joulukuussa 30v täyttävä 3 lapsen äiti. Lapset syntyneet -03, -05 ja -13. Tälle nuorimmaiselle olis nyt kovasti oma "taistelupari" työn alla...

Kaksi ensimmäistä lasta tuli oikeastaan tosta noin vaan, suunnilleen kun asiasta vaan puhuttiin niin olinki jo raskaana. Kolmatta sai hiukan pidempään ootella, mutta siinä ei silti ollu tällasta kuumeilua, ennemminkin tuleejosontullakseen -tyylillä.

Viime kesäkuussa lopetin imetyksen ja nyt on kolmet menkat ollut sen jälkeen. Olo on tosi malttamaton, haluaisin kaikkimullehetinyt :LOL: Mies myös aika höpsähtänyt, suunnitellut jo sisustusta "pienten" huoneeseen ja puhelee mullle, että "sit ku oot raskaana yms." Hassu :heart: Katellaan mitä tästä hommasta tulee ja kauanko mun pää pysyy kasassa :xmas:

heidip*, paranemisia sulle! Ite oon yli 3 viikkoa sairastanu flunssaa, eka oli kurkku kipee, sit lähti ääni ja tuli kuumetta, sitten tuli lima ja räkä ja yskä ja korvat lukkiutu ja haju- ja makuaisti hävis kokonaan :kieh: Haluaisin mun aistit takasin ja äkkiä!
 
Tervetuloa KeepGoing!

Juu tää pino on juurikin sitä varten luotu että voidaan keskustella ihan yleisellä tasolla vauvakuumeesta ja fiiliksistä. Ei tartte mennä yrityksen odottajista yrittäjiin ja yrittäjistä joka kuussa toisiin ja sitten plussalaisiin tai lapsettomuus palstalle vaan IHAN koko heela tiiden voi olla täällä :D

Minä jouduin jättään pillerit hiukka reilu vuosi sitten tosiaan pois ja nyt syksyn myötä on alkanut tää vauvakuume, mikä on meikäläiselle ihan uus tunne kun en ole kahta edellistä ehtinyt edes haaveilla :heart:
Teillä taitaa olla miehelläkin pahanlaatuinen kuume päällänsä? ;) Ihanaa kun toinen on tolleen mukana! Meillä se on vielä aika yksipuoleista :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: KeepGoing
Kiitos teille kaikille :) Huomenna kokeilen töihin paluuta, lääkkeitä en oo joutunu enää ottamaan, mut astmapiippu kulkee nyt mukana varmuuden vuoksi. Yskää on vielä vähäsen, mut kyl tää jo riittelis |O

Onko teillä kokemusta, kuinka hyvin/huonosti raskautuu keskeytetystä yhdynnästä?

En usko tämän ensimmäisen kierron plussausmahdollisuuteen nimeksikään, mut onhan sitä aina pieni mahdollisuus kun ei ole mitään ehkäisyä.. Kp21 nyt meneillään ja olen vannonut että testaan aikasintaan kun kp50 on täynnä :whistle: Juu niin varmasti :D (tähän on se syy että molemmat lapset näkyneet testissä vasta rv6+3)
 
Itse ajattelin nostaa asian pöydälle kotona tässä kunhanselviää miten noiden vetämään laitettujen työhakemusten kanssa käy. Inhottavaa kun joutuu yksin pohtimaan ja painiskelemaan että tuleeko meille vielä yksi lapsi ja koska.. :/
 
Hip hei kaikille ja hauskaa tiistaita! Voisin ehkäpä uskaltautua mukaan :) Täällä kirjoittelee kesällä naimisiin mennyt 25-vuotias neitonen joka yllättäen on havainnut itsessään vauvakuumeen merkkejä.. Pillerit lopetin elokuussa ja tällä hetkellä ollaan miehen kanssa menty kortsulla. Vielä ei siis olla yrittämispuuhissa, mutta siihen päin ollaan hiljalleen jossain vaiheessa menossa.. :) Täällä siis vauvakuumeilut vasta alkamassa, mulla ehkäpä enemmän, miehellä vähemmän.. Mukavaa päästä hivenen höpöttelemään mainiossa naisseurassa miestä liikaa kuormittamatta ;)
 
  • Tykkää
Reactions: He.Ti
Hei Mama, sinäkö kerroit että kiertosi on pitkä? Minulla on aina ollut. Usein reippaasti päälle 30 päivää ja epäsäännöllisyyttä siten, että välillä 30 päivää ja seuraavaksi vaikka 38. Eli koskaan ei tiedä minä päivänä menkat alkaa, saati sitten milloin tärppäis. Ja itse kysyin tätä joskus lääkäriltä, kun pohdin voinko raskautua. Hän ei pitänyt pitkää kiertoa ongelmana, ainoastaan muihin naisiin verraten vuodessa on hieman vähemmän kertoja sille mahdollisuudelle että tulee raskaaksi. Hän kielsi stressaamasta kierron pituuden takia. En tiedä lohduttiko tämä sinua nyt mitenkään, itseäni silloin huojensi tieto. Hyvä, asiantunteva lääkäri voi siis auttaa, ainakin lievittää turhaa stressiä.

Heidip, mulla omakohtainen kokemus keskeytetystä yhdynnästä on se ettei 10 vuoteen mitään "vahinkoja" koskaan käynyt. Kuitenkin heti kun lasta aloimme oikeasti yrittää, olin kuukauden kuluttua raskaana. Tuntuu silti että nämä ovat henkimaailman hommia usein, toiset raskautuu pelkästä ajatuksesta, toisilla on vuosikausia vaikeaa.

Nyt kun vauvakuume on iskenyt, toivon salaa aina tulevani raskaaksi näistä keskeytetyistä kerroista. Vaikka niin ei ole koskaan käynyt niin muka kuvittelen joka kerta että nyt käy. Ei se miehellekään katastrofi varmaan olisi, jos toinen lapsi tulisi. Tosin täysin hän ei vielä ehkäisyä suostu pois jättämään...
 
Juuri mulla! Nyt alkaneet himppusen tasaantua, 32päivää, 30 päivää ja nyt oli 29 päivää. Kun pillerit lopetin oli kierrot aivan mitä sattuu. Eikä mulle lääkäri tosiaan osannut sanoa muutakuin, että yrittäkää vielä puoli vuotta ja sitten lääkäriin, mitään ongelmaa ei näyttäisi olevan.. vielä. Ei lohduttanut yhtään lääkärillä käynti. On tässä joo huomattu ettei tulla yhtä helposti raskaaksi kuin muut. Stressaamatta oleminen on vain kamalan vaikeeta.. :/

Perjantaina ne ei toivotut kuukautisetkin sitten alkoi. Yhtä itkua ollut koko viikonloppu ja tämä alkuviikko. Ja telkkarissa vielä pyörii kaiken maailman erillaiset äidit, teiniäidit, toisenlaiset äidit, joita on tietenkin pakko katsoa ja sitten itketään ja harmitellaan kun ei itse saa kokea mitään vastaavaa..
 
Viimeksi muokattu:
Voi että. :( En todella tiedä enkä voikaan tietää miltä sinusta tuntuu mama?, mutta sen jälkeen kun itse tulin äidiksi olen tirauttanut useammankin kyyneleen kaikkien niiden puolesta jotka eivät lasta saa vaikka haluaisivat. Maailmassa on vääryyttä. Mun itkuni ei ehkä auta mut mä pistän peukut pystyyn, sormet ristiin, tanssin menkkojen karkotus tanssin ja vaikka rukoilen että teidän onni kääntyis. Kokeilkaa toista lääkäriä. Ainakin sitten jos puolen vuoden odottaminen tuntuu liian pitkältä. Entä ootko muilla foorumeilla huhuillut? Vertaistuki saattais lievittää stressiä?
 
  • Tykkää
Reactions: mama?
Mulla kans kierron pituus heittelee, ei tosissaan mitään tasasta vaan about 32-42 välillä joten ihan arpomista tää homma! Ärsyttävää!

Tsempit kaikille, erityisesti mama? sulle :hug: Mäkin ehdottaisin toista lääkäriä.
 
  • Tykkää
Reactions: mama?
Hei kaikille! Olen 21-vuotias esikoisesta haaveileva. Olemme mieheni kanssa jättäneet ehkäisyn pois jo ajat sitten kun pillerit eivät sopineetkaan minulle ja siitä lähtien sitten keskeytetty yhdyntä ollut meillä toimiva ehkäisy (tosin, on niitä lipsahduksia sattunut joka kierto) Olen jo tuolla yhdessä pinossa kuumeilemassa, mutta se ei tunnu omalta. :( Olen aika huono tässä palstailussa, joten tälläinen rento keskustelu ilman mitään sen suurempia taulukkoja ja kaavailuita on mielestäni itselle se sopivin =)

Yritys meillä on alkanut tuossa elokuussa ihan kunnolla ja nyt tässä kierrossa otan ovulaatiotestit mukaan :) En ole koskaan tikuttaut ovulaatiota.. saa nähdä miten onnistun :D

Vauvakuume on meillä molemmilla. Miehellä omien sanojensa mukaan vain "vähän lämpöä" mulla sitten onkin jo 40 astetta.. En malttaisi odottaa yhtään, että saan sen plussan siihen tikkuun!!!!! Jotenkin on kyllä kummallinen tunne takaraivolla, että meillä saattaa mennä aika pitkäänkin ennen kun tärppää.. en tiedä miksi :/

Mukavaa ja plussarikasta syksyä kaikille :heart: ja pahoittelut alkaneista kierroista!
 
  • Tykkää
Reactions: KeepGoing ja mama?
Tervetuloa -bella!

Meillä on se tilanne että vain minä kuumeilen, mies ei sitten yhtään. Kauhee jurottaja se on. Itsellä ihan järjetön turhautuminen kun tuntuu etten saa edes vihjaista asiasta keskustelemisesta. Kiukunpuuskat on ihan kamalia, itseäkin hirvittää.
Ja niinkuin olen jo aiemminkin maininnut, meikäläiselle tämä vauvakuume on ihan uusi tuttavuus, kun noita aiempia en ole oikeastaan ehtinyt kuumeilla. Ne vaan tuli kun niille sopi.

Tässä pinossa on mukavasti huomannut sen kuinka erilaisia kuumeilijoita täällä on ja kuinka se oma tilanne turhauttaa (toisia enemmän ja toisia vähemmän). Ja siksi nimenomaan sanon että "mukavasti" koska uskon että tällaisella kokoonpanolla ja näin erilaisilla elämäntilanteilla osaamme tukea toisiamme vahvemmin kuin ehkä jossain kapeammin linjatussa ryhmässä. Toiset täällä vielä odottelee yrittämisen alkamista ja toiset jo yrittää. Yhtään plussalaista ei (tietääkseni?) vielä ole mutta sitten kun se plussatuuli puhaltaa niin saa jatkaa keskustelua täällä. Uskon että se tuo oman mausteensa siihen tsemppiin, mitä tässä pinossa juuri haetaan!

Eiköhän se aika koita meille kaikille, se mitä me enemmän ja vähemmän täällä kuumeillaan :heart:

*muok*

Ja mama? minäkin toivon teille kovasti plussatuulia ja vähemmän stressiä :hug: Lupaathan että pysyt meidän kanssa loppuun asti! Minä ainakin haluan kuulla sinulta myös ilouutiset ja siitä eteenpäinkin vielä. Hirmuisti jaksuja ja positiivisia ajatuksia (ja testejä ;) ) :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos teille, en ajatellut täältä saavana näin paljon tukea. :') <3 Ihanaa kun voi edes jossain avautua kunnolla. Ystävilleekkään kun ei olla viitsitty puhua, juuri sen takia ettei tarvitsisi olla kaikille sitten selittämässä. Välillä kyllä juttuseura olisi enemmän kuin kaivattua! Olen lueskellut tosi monilla keskustelupalstoilla näistä aiheista kamalan paljon, nyt vasta tänne olen uskaltanut itse kirjoittaa.

Musta ei kamalasti ole stemppaajaksi kenellekkään juuri nyt, olen siitä tosi pahoillani. Odotan itse sitä plussan näkemistä niin paljon, ja tiedän että siintä tää itku muuttuu onnenkyyneleiksi. Varmasti kerron siintä teillekkin!

Ajattelin jos tässä kierrossa kokeilisin viimein sitä ovulaatiotestiä, jospa se siintä sitten. Lääkärille sitten joskus, kun saan kasattua itseni. Tällä hetkellä en uskalla edes ajatella lääkärille menoa, kun tuntuu että odotan vain tuomiota pahimmasta.

Ollaan muutettu kuukausi sitten uuteen kaupunkii, ettei ainakaan samaa lääkäriä pitäisi vastaan tulla! :D

Apua, kauheeta kun täällä meillä on yksi ylimääräinen huonekkin tulevaisuuden vauvaa varten. Se on niin tyhjä.. :'(

Kiitos vielä tosi paljon teille kaikille <3 , että jaksatte lukea mun itkuparkuja. :'D
Toivottavasti tätä ei kestä enään kauan! :)
 
  • Tykkää
Reactions: -bella
Tervetuloa mukaan -bella =)

Tästä kuumeen tasosta piti sen verran sanoa, että alkaa olla tosi kova! Tuntuu, että sitä ajattelee ihan koko ajan :headwall: Ja se taas ei helpota sitä stressaamista yhtään, kun pitäs vaan voida olla ajattelematta :stick: Helppoo!

Onneks on noi lapset, jotka pakottaa ajatukset muualle, varsinkin tää nuorin 1v5kk vilpertti. Mies ottaa paljon rennommin ja on vakuuttunu siitä, että kohta tärppää. Ite taas pyöritän tätä hommaa päässä ja ahdistun ku ei jaksa yhtään oottaa. Ja mullakin siis tosiaan elämäni ekaa kertaa oikein kunnon vauvakuume, aiemmista ei oo ollu.
 
KeepGoing Meillä vähän sama homma. Molemmat täällä kuumeilee, mutta mä olen se stressaantunut ja toivonsa melkein menettänyt. Haluan nytheti pissata plussan enkä vasta ensi kesänä!! Mies ottaa niin rauhallisesti, että välillä mietin onko sittenkään mukana 100% jaksaa vaan välillä sanoa, että kyllä kaikki ajallaan jne. Välillä kun puhun jotain vauvaan liittyvästi, mies ei aina edes vastaa mitää on vain hiljaa ja vaihtaa puheenaihetta. Ei aloita itse ikinä keskustelua aiheesta. Olen miettinyt eikö se enään välitä vai onko aihe arka. Tuonne tyhjään huoneeseenkin hän jo suunniteli ostavansa vieraita varten sängyn..(!!??) :\
 
Tääläkin ollaan melko kärsimättömiä... Ja oviksen testauksesta ei tule mitään!!!!!! :kieh:
En osaa tulkita näitä viivoja ollenkaan.. Makuuhuoneessa kyllä ollaan ahkerasti peuhattu, joten ei sen suhteen ole ongelmia :D

20141010 121554

Laitoinkin jo tuonne ovulaatiotesti pinoon kuvaa, mutta kertokaahan tekin mielipiteenne.. onko tuo eilinen aamun testi plussa? mulla tuossa nuo kp:t meni väärinpäin, eli alhaalla kp 13 ja ylhäällä tämän päivän eli kp 14 :D

Mulla fiiis ihan nollissa tän kierron suhteen kun joutunut niin paljon särkylääkkeitä syömään.. Olen kuullut, että liika särkylääkkeiden syönti varsinkin oviksen aikaan saattaa päättyä sen kierron kohtaloksi.. Jouduin eilen yöllä ottamaan burana 800 migreeniin!

mama? ja KeepGoing Täälä myös miehen "kylmä" asenne ärsyttää!! Kyllä lapsen kanssani haluaa, mutta tuntuu, että tämä kuumeilu on hänelle ihan "piece of cake":D

Ihanaa viikonloppua! :heart: Tää likka menee nukkumaan pääkipunsa pois!
 
Nyt pistit -bella pahan! :D Itse olen yhden kerran spontaanisti testannut ovulaation digitestillä ja siinä ol hymynaama ja käyttöohjeen mukaan se tarkoittaa sitä että hedelmällisin ajankohta on käsillä sillä hetkellä kun hymynaama näkyy. Ymmärsin että se hormoni/ne hormonit mitä se mittaa on semmosia mitkä lähtee laskuun pikkasen ennen ovulaatiota (eli varsinainen irtoaminen tapahtuu vasta tuon hormonihuipun jälkeen) ja nimenomaan tuon piikin aikana pitäis sitten harrastaa hänkipänkiä...

En tiedä, itse varmaan ottaisin varman päälle ja menisin omien himojen mukaan heti vuodon loputtua niin kauan kunnes on plussa raskaustestissä. Ja sehän ei ole meikäläiselle ongelma, ainut vaan että työrytmi vois olla vähän joustavampi. :LOL:
 
He.Ti Niinhän se on, että plussasta 24-48h päästä ovis vasta on :confused:
Tikutan oviksen, kun haluan saada jonkun käsityksen siitä, että tuleeko se ja koska se tulee :D
noh, jos näillä tikuilla ei tule tulosta aikaan, niin ehkä ne digi testit pitää ottaa käyttöön!:LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: He.Ti

Yhteistyössä