"Lievästi kuumeilevat" eli hieman yleisempää keskustelua vauvakuumeesta.

Nyytikki, koita jaksaa, mun mies on samanlainen.
Mulla on tällä hetkel tosi huono rahatilanne (oon nuorempana onnistunu kusemaan mun talouden hienosti) ja miehellä säästöjä vaikka muille jakaa, vaikka on ollut työttömänä pitkään ennen koulua.. Sit se ostelee kaikkea ihan turhaa ja valittaa että ei oo rahaa? :alien:(n)
 
Danissa ihana kun saitte puhuttua miehen kans :) Nyytikkii voi että raivostuttavaa,mutta inhottavan samankuuloista kuin meillä :( Mulla mies sössi jossain vaiheessa raha asiansa ja nytkin tuntuu että kuluttaa välillä enempi ku ois varaa.Maksaa kyll suurimmat laskut tai ainakin maksoi.ku olin kotiäitinä mutta nyt ku oon alottanu työt tuntuu että joudun yhtäkkiä ostaan suurimmaksi osaks ruuat ihan yksin vaikka minäkin tienaan varmasti ainakin puolet siitä mitä mies.Siksikin on nyt alkanuut ahistaa töissä olo kun menee kaikki mitä tuleekin ja oon ihan hirmu väsynyt kun teen kotona töitä niin mun työt ei tunnu loppuvan ees illalla hoitolasten lähdettyä,ku joudun siivoon päivän sotkut ja seuraavaa päivää vartenkin,käymään kaupassa ja usein myös tekeen seuraavan päivän ruuat.Sitte askartelu hommien osto/miettiminen yms. Sitte Pitäs omatkin lapset hoitaa ja tehä läksyjä yhessä,kuskata harrastuksissa,käyttää koiraa.Tuntuu että aika ei vaan riitä ja viikon loppuun mennessä oon jo niin poikki ettei viikon loppuna jaksaa tehä mitään.Vaikka työstäni tykkäänkin,niin helpommalle tuntus olla vaan omien kans vaikka tähän nyt tulisikin vauva vielä lisäksi :) Omien hoitaminen kun ei kuitenkaan työlle tunnu
 
Tanja12 en tiiä millon testaan seuraavan kerran... Kotona on kaapissa vain yks RFSU:n tyhmä testi, jolla en kyllä välttämättä haluis testata. Pitää ootella muutama päivä menkkoja ja testailla esim loppuviikosta sitten uudelleen. Käyn vaikka noita Pregcheckejä ostaa ku ne on ihan hyviä/halpoja. Ja jos viivanpaikkoja niissä alkaa kummittelee nii sit digin vois ostaa, mut en vielä viiti siihen rahoja tuhlata ja käyttää sitä ku tuskin mitään näkyy.

Aloin miettii et olikohan kuitenkin tää kierto ovuloimaton ja siks menkkoja ei kuulu :O Onhan sekin mahdollista... Hmmh... pitäsköhän alkaa testaamaan ovista ens kierrossa, osais oottaa paremmin menkkojen alkua ku tälleen mututuntumalla.
 
annimaria just tosi ärsyttävää! :( Meilläkin kun suutuin miehelle kun se kaupassakin yritti laittaa ostokset mun ostettavaksi vaikka oon maksanut kauheesti lähiaikoina meidän yhteisiä asioita niin se vaan oli että "ei sun tarvitse huolehtia minun raha-asioista, ne ei kuulu sulle!" :mad: Kyllä ne nyt vaan sattuu kuulumaan jos ite joudun tavallaan kustantamaan ton tuhlailut sillä et joudun maksamaan enemmän meidän menoja!

rakastava äiti hm tyhmää että teilläkin on tämmöinen tilanne!

Paputoive hmm toivottavasti vielä se plussa tulisi tässä kierrossa teille. :) Voihan toki olla ettet ole ovuloinutkaan, onhan normaalistikkin vuodessa muutama kierto jolloin ei ovis tuu syystä tai toisesta.


Mittasin lämmöt suusta ja nyt ne oli 37.1?? Eli pompahtanut taas 0,5 astetta eilisestä. Ei kuitenkaan oo mitenkään flunssainen olo tai mitään joten tuskin kipeäkään olen. Pitäisköhän laittaa miehelle viesti ja yrittää sopia tätä riitaa, se nimittäin lähti kalaan :D Voihan olla että olen hieman raivoherkällä tuulella..
 
Nyytikkii kyllä mää luulen että oot raskaana ku lämmöt nuin nousee,oi vitsit ku jännää :) Itelläkin muistan nousseen ainakin joissakin raskauksissa sinne 37 lämpö ja välillä oli muistaakseni noiin 36.6 tai 36.7 vaikka normaalilämpö mulla aina 36.3 Jännä muuten että kaikilla meidän lapsillakin on aika tarkalleen normilämpö tuon 36.3 :)
 
  • Tykkää
Reactions: Nyytikkii
rakastava äiti kiitos <3 Toivotaan toivotaaan :) Ai joo aivan, googlasin nopeesti ja jossain luki että kainalomittaria kuuluu pitää ainakin viisi minuuttia kainalossa vaikka se piippaisi jo aiemmin whaat :D Jossain luki että kainalossa on 0,3 astetta alhaisempi lämpö kuin suussa. Hmmm.

Tuli äsken yhtä äkkiä joku hirveä oksetuskohtaus ja meinasin jo lähteä vessaan mutta söin vähän ja meni ohi.. Toiveet kyllä nousee tätä menoa! :LOL:

//Mittasin kainalosta nyt ja 36,7 näyttää siitä ja eilen oli 36,4 vielä! Ja nyt kuitenkin jo dpo6/7!!! Iiik oon ihan täpinöissäni :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: annimaria93
Mä mittasin kans lämmön tänään ja oli kainalosta 37,0. Normilämpö 36,5. Mut luin kyllä jostain et normaalisti ovulaation jälkeen lämpö pysyy korkeammalla seuraaviin menkkoin saakka. Että miten tää lämpö sit viittais raskauteen jos aina niin oviksen ja menkkojen välissä..?
 
Mä mittasin kans lämmön tänään ja oli kainalosta 37,0. Normilämpö 36,5. Mut luin kyllä jostain et normaalisti ovulaation jälkeen lämpö pysyy korkeammalla seuraaviin menkkoin saakka. Että miten tää lämpö sit viittais raskauteen jos aina niin oviksen ja menkkojen välissä..?
Lämmöistä onkin vähän huono päätellä mitään, oon lukenut niin monia kokemuksia asiasta - toisilla lämmöt ei edes nouse vaikka ovis tapahtuu ja raskaaksi tulee. Mutta oon lukenut siitä ainakin, et oviksen jälkeen normaalisti lämpö nousee vähän (kai tyyliin 0,2-0,5 astetta) ja jos alkio kiinnittyy, saattaa lämpöihin tulla sellainen lyhyt dippi eli ne tippuu ja nousee sitten vielä korkeammalle. Mutta tosiaan lämpöjen mittaus on aika epävarmaa puuhaa, pitäisi joka päivä mitata täysin samaan aikaan ja samassa asennossa ym :D

Yleensä lämmöt myös tippuu ennen menkkojen alkua, joten jos sulla on noin korkealla lämpö niin tuskin on menkat vähään aikaan alkamassa?
 
"Normaalin kuukautiskierron aikana naisen ruumiinlämpö kohoaa puolisen astetta ennen ovulaatiota ja pysyy sillä tasolla kuukautisiin saakka." täältä: http://www.tohtori.fi/?page=1750363&id=6959609

Viime viikolla kaikenmaailman oireissani mittailin lämpöjä ja oli ihan normaalit lämmöt 36,5. Olikohan ovis sittenkin tuolloin myöhässä kun kaikkea oirettakin...? Ja nyt lämmöt siksi korkealla ja menkat "myöhässä". Voi kun vielä pieniin päin olisin... mutta tuskinpa. :D tosi aina on toivoa kun ei punaista näy...
 
Oijoi, Nyytikillä on jännät paikat :)

Ja toivottavasti Paputoiveelle ilmestyisi vielä ne kaksi viivaa tässä kierrossa.

Onpas oikeasti kiva jännätä että täällä voi kohta plussiakin ilmestyä testeihin <3

Oma napa menee nyt niin äärilaidasta toiseen ettei tosi.

Lasten isän kanssa tökkii kunnolla ja voipi olla että asioihin tulee isompiakin muutoksia :( stressaa ja itkettää, onneksi oon oppinut puhumaan asioista ja onneksi on tuo ihana mies jonka syliin käpertyä.

Sama ihana mies kysyi eilen illalla että koska sitä vauvaa ruvetaan tekemään ja voiko se tulla jo heti :)
Arvelin kyllä ettei tarvi suostuttelemalla suostutella mutta aikas helppoa oli nyt :D Käy mulle :D !
 
Oi ihanaa Nyytikkii :) Kyllä mullakin nousee toiveet sun puolesta,kun sulla ois nuita raskaus oireitakin.Ei malta millään oottaa että testaat.


paputoive toivotaan että sullakin plussa pärähtää testiin :)

blomma voimia! Voi itku kuinka inhottavaa että lasten isän kanssa asioiden hoito ei onnistu :) Ihanaa että nykyinen mies on nuin ihana :) Alatteko heti yrittään?

Jospa täältä lähettäs monen odottajan voimin toukokuisiin? ;) Itellä taas toiveet niin korkealla :) Nyt on puuhailtu kolme päivää peräkkäin ja tosiaan ovulaation piti olla eilen tai tänään.Limoja on kyllä tullut,mutta äskön huviksenii mittasin lämmön ni mulla oli ihan alilämpöä normaaliin verrattuna? Mää en oo huomannut että mun lämpö ovulaation jälkeen nousua ainakaan niin että sen huomais(mittaillut en siis ole,mutta ei oo viluinen olo),murtaa raskautuessa sen huomaa koska lämpö noussut sen verran enempi.

Tanja vastailen sulle myöhemmin synnytys kysymykseen,ku pitää alkaa laittaan lapsia kouluun ja siitä voi tulla pitkä vastaus :)
 
annimaria toivottavasti stressi ei estäisi yrityksen aloittamista ;)! Ikävä tuo miehen rahatilanne :(

Nyytikkii ikävää että sullakin miehen rahatilanne tollanen :(. Hui noi sun lämmöt!! Aika korkeat!;) Olisko se kiinnittymisippi nyt ollut :love:

rakastava äiti voi harmi! On varmasti hirmu raskasta yrittää hoitaa kaikki asiat :(. Sullakin on nyt jännät paikat! Toivon kovasti että tärppää :love:

danissa
ihanaa että saitte puhuttua! :)

Paputoive hyvät mahikset sulla on ! ;) toivotaan parasta ;)

blomma ihanaa! Onnea :love:. Mukavaa että pääsette yrittämään;). Harmi tuo sinun entisen miehen kanssa säätäminen.:( Onneksi sulla on nyt ihana mies :p

Aamulla rakkautta :love:!!!
 
blomma oho jeee onnea yrityksen alkamisesta <3

rakastava äiti ihana olis päästä isolla porukalla toukokuisiin :love:

Tanja oho noniin ehkä asiat lähtevät nyt rullaamaan paremmin :p;)


Mulla lämmöt edelleen korkeella ja alavatsassa tuntuu ponnistaessa tai vaikka pissillä käydessä sellainen kumma tunne. Ei yhtään menkkakipumainen särky vaan sellainen ehkä jotenkin kiristävä tunne? Tai sellainen kumma en osaa selittää kun ei ole aiemmin tältä tuntunut.. Alavatsan molemmilla puolilla tuntuu myös välillä sellaisia tuikkauksia. Ylihuomenna voin käydä jo ostamassa testin jeee! Nyt siis dpo7 tai dpo8
 
Tanja ei ehkä polte vaan sellainen jotenkin ehkä paineen tunne, ihan kuin siellä olisi joku pallo mikä ei kunnolla mahdu sinne :D Mutta vaikea sanoa onko nämä oireita vaan lähestyvistä menkoista..

Mutta tosi hyvä juttu että teillä menee nyt paremmin! Kyllä varmasti on itsekseen puuhastelulla osuutta asiaan, tietenkin se on "helpompaa" saada se nopea tyydytys yksin kun ei tarvitse nähdä vaivaa toisen mukaan houkuttelemiseksi tai tyydyttämiseksi ja se varmasti sitten tuntuu helpommalta ratkaisulta.

Mutta kyllä vaan hyvä seksielämä suhteessa parantaa niin monilta osa-alueilta suhdetta että kannattaa sitä vaalia! (y)
 
Minä jännään kans Nyytikkiin testitulosta niin,että täällä on varmasti la aamuna jonoa oottamassa testitulosta :) Mulla alkuraskauksissa ollut myös mahatuntemuksia joten hyvälle kyllä kuulostaa :) Mulla ollut alkuraskauksissa esim.mahanippailuja ja just jotain jännää tunnetta vatsassa.

Nyt muuten eilen huomasin suihkussa käydessä että nännit on hirmu kipeät,kun vesi osui niihin.Aamulla myös rintaliivejä pukiessa tuntui aroille.Jospa nyt ois ollut ihan kunnon ovulaatio :) Toivoa sopii että ovulaatio saa jatkoa raskaudesta eikä tissikipu sen vuoksi loppuiskaan :)

Tänään mulla on vapaapäivä ja kauheesti haluttaa selata netistä vauvajuttuja.Ehkä vapaapäivän kunniaksi sen suon itselleni ;)

Mieskin virittäytyy perheen suurenemis fiilikseen yllätys yllätys auto asioilla(mutta hyvä että edes niillä) :) :) Laittoi nimittäin tänään mulle viestiä että oonko ajatellut että mun auto pitää vaihtaa suurempaan.Oon ajatellut mutta mitään bussia en halua :) Tuolla seitsemän hengen farmarilla on ollut niin hyvä ajella.Joku uudehko vito mulle kelpais,mutta mies meinas että Pitäs ottaa rahotus siihen ja siihen en suostu,ettei mee nuo raha asiat ihan pyllylleen.Kuitenkin kun jossain vaiheessa jäisin sitten kotihoidontuellekkin,niin silloin saa elellä tosi tiukasti.

Täytyy kai ajella tuolla ilman miestä ;) ja säästää laajennuksen jälkeen uuteen autoon..

Vauvallekkin tulee pari hankintaa: sitteri ja turvakaukalo jalustoineen,kun ne oon mennyt myymään.Pienempiä hankintojakin ois esim.hoitoalusta ja kaukalon lämpöpussukka joka oli niin huippu isossa perheessä :) Vauvaa ei tarvinnut pukea hikisenä huutamaan kaukaloon vaan kun muu perhe oli valmiina nostettiin vauva vaan sisävaatteilla pussukan sisään.Tuo on näin viiden lapsen äidin kokemuksella Yks parhaista hankinnoista mitä meillä on ollut,samoin turvakaukalon alusta johon kaukalo vaan klikattiin kiinni.Meillä ei ees auton vyöt yltäny kaukalon yli ja kun on monta istuinta autossa on hirmu hankala tunkea käsiä istuinten väleihin saadakseen kaukaloa kiinni,Niin oli miljoona kertaa helpompaa klikata kaukalo kiinni alustaansa tai napista painaa ja irrottaa Se.
 
Rakastava äiti, just oli kuule facebookis joku arvonta, josta voi voittaa viton ;) caddy on kans kiva, mutta siihen vissiin saa vaan sen 7 paikkaa :/ ihanaa jännäilyä sulla :) koska meinaat testata? Kuinkas sulla ne edelliset sai alkunsa? Ekastako olitte hoidoissa? saiko seuraavat alkunsa nopeesti?
 
lähtä ykkösluokkalainenkin hakemaan koulusta,kun lupasin tänään hakea kun ei oo töitä.Yleensä tulee jommankumman isosiskon kanssa.

Piti käydä jo "näyteikkuna" ostoksilla netissä vauvanvaate sivustoilla:LOL: Haluttas tilailla jotain pikkunuttuja,mutta ei vielä pysty,kun haluaisin tilata pojan tai tytön vaatteita ja sukupuolta en osaa ennustaa:ROFLMAO: Paljon meillä on jo sellasia jotka sopii kummalle vain.

Pitäisköhän sitä tänäänkin hommailla? Kun tosiaan ovulaation piti olla eilen tai tänään.Alkaa vaan käydä työstä tuo myöhään valvominen:ROFLMAO: Pakko aina valvoa niin myöhään että kaikki viisi muksua ihan varmasti nukkuvat,joten ite oonkin sitten ihan poikki.Tänä aamuna ei meinannut jaksaa nousta ylös ollenkaan.
Joku(Tanja muistaakseni:)) kyseli millon voisin testailla.Eli nyt vasta on ovulaatio aika joten menkkojen pitäs alkaa 8.9 Vielä pitää siis malttaa odottaa ja yrittää;)

Niin ja niistä synnytyksistä.Nekin voi olla niin erilaisia,mutta mulla ainakin kaikki mennyt sillain hyvin että ei oo tullut mitään hätätilanteita.Esikoinen meinattiin joutua ottaan imukupilla ku sydänäänet laski,mutta sitten sainkin itse ponnistettua niin ei tarvinut.Esikoisen synnytys oli helppo.Pärjäsin hyvin supistusten kans ja allas autto loistavasti supistuskipuihin ja sitten kun kätilö katsoi että alan olla jo aika kivulias niin hän ehdotti epiduraalia joka mulla oli toiveena.Se auttokin niin hyvin että kipua en tuntenut enään koko synnytyksen aikana.Jäi tuosta synnytyksestä äly hyvät muistot.

Kakkosen synnytys supistuksiakin kestin jopa niin hyvin etten älynnyt mennä ajoissa sairaalaan kun en ollut "tarpeeksi" kipeä vaan pärjäilin vielä kotona.No siiä kävi sitten niin että kun viimein lähdettiin niin kivut oli jo pahentunu yhtäkkiä niin että oli vaikea olla autossa ja syykin selvisi nimittäin saliin mennessäni olin täysin auki ja jouduin ruveta heti ponnistaan ilman mitään kivunlievitystä.Tuo ponnistusvaihe olikin sitten tuon synnytyksen ja kaikkien synnytysteni kamalin vaihe vaikka pikkuinen tyttö syntyikin.Muutenhan synnytys oli "helppo" kun pärjäsin niin pitkään niiden suppareiden kanssa ja synnytyssalissakaan ei tarvinu olla kauaa:ROFLMAO:

Kolmas synnytys meni niin että lähin varalta sairaalaan tarkistaan tilannetta ku oli supistellut jo jonkin aikaa ja mietin että tällä kertaa en halua jäädä ilman kipulääkettä.En ollut juurikaan kipeä kun autossa miehen kans naureskeltiin että takas ne passittavat kun en oo ees kipeä,mutta sinne jäin ja kerkesin saada epiduraalin joka ei kuitenkaan niin hyvin auttanut kuin ekassa ja ponnistusvaiheessa tunsinkin kipua.

Neljäs meidän isoin vauva syntyikin aika helposti.Pärjäilin aika hyvin lähes loppuun saakka kunnes sain spinaalin ja lähes samantien sain alkaa ponnistaan ja poika syntyi lyhyen ponnistamisen jälkeen.

Sitten tän viidennen ja pienimmän synnytys oli muuten ihan ok,mutta kun omat supparit ei enään neljän sentin jälkeen availlut paikkoja ja jouduttiin laittaan oksitosiini tippa avuksi,niin supistukset muuttu ihan kauheiksi "pakotetuiksi" supistuksiksi.Ei oo ikinä ollu niin hirveitä suppareita joten seuraavassa synnytyksessä en halua mitään avususta supistuksiin,jos ei oo ihan pakko.Sain kuitenkin spinaalin joka auttoi ponnistusvaiheeseen joka myös alkoi pian puudutteen laiton jälkeen.

En osaa oikein kuvailla suppareita mutta ne tuntuu kiristävälle ja särkevälle ja se särky tuntuu alaselässä asti.Se on sellanen kipuaalto joka tulee ja lähtee.Kyllä niistä selviää ja joillakin se kipukynnys on korkeempi niin selviää vielä paremmin :love:
Luulin että oon hirmu kipuherkkä mutta yllätti miten hyvin ja pitkään nuiden supistusten kans selvisin.


Ootteko muut valmistautunu raskauteen mitenkään? Minä oon alkanut kiinnittää vielä enempi huomiota ruuan terveellisyyteen.Just kävin ostaan paljon hedelmiä ja aattelin alkaa juomaan taas appelsiinista puristettua mehua aamusin.Raskaus ajan vitamiinit myös käytössä ja liikuntaa aattelin myös lisätä.
 
mulla tuo appelsiinimehu muodostui ihan pakolliseksi viime raskaudessa.sain sillä huonon olon pysymään kurissa kun join sitä heti aamusta.Yhesti appelsiineja ei ollut niin voin tosi pahoin joten mies raahasi aina kauppareissuilta mulle kasan appelsiineja :) Muistan että joku ilta niitä ei olut ja mies joutu lähtä hakemaan niitä aamuksi ja aina kun ne oli alessa,ostin niitä kauheat läjät:ROFLMAO:
 

Yhteistyössä