"Lievästi kuumeilevat" eli hieman yleisempää keskustelua vauvakuumeesta.

Me miehen kanssa yritetään esikoista :) ja haluaisimme kolme lasta. Olisi ihanaa jos saisi ensin pojan ja sitten tytön niin isoveli voisi aina suojella pikkusiskoa koulussa ym <3 mutta kun nyt ees sen plussan saisi tikkuun :D!

Rakastava äiti iik muakin jännittää sun testi!

Blommae voih söpöt <3

Paputoive toivottavasti tärppää pian :) ja ehtisitte saada monta lasta vielä.

Tanja eiii ei menkkoja! Ei kai oo vielä alkanut? :(

Mulla dpo13 joten menkkojen pitäis alkaa tässä joskus. Ei kyllä oo yhtään sellainen olo, ehtiihän se vielä tulla :D en oo kyllä ollut yhtään äkäinen (se alkaa yleensä pari päivää ennen menkkoja) enkä turvonnut tai herkkuhimoinen :D piti äkkiä juosta vessaan kun heräsin etten tekisi testihimoissani testiä haha..
 
Kauheasti tekstiä tullu taas tänne "lievästi" kuumeileviin ;)

Mustavalo Meidän lapsiluku on ehdottomasti täynnä kuudennen jälkeen :) Sitte tehdään myös tarvittavat toimenpiteet ettei voi enään raskautua,eikä tarvi enään ehkäisy asioistakaan sitten stressata.Meillähän lapsiluvun piti olla täynnä neljän jälkeen,mutta silloin elämässä tapahtui yksi ihan kamala juttu ja kun siitä selvittiin tuntui että haluan kokea vielä sen vauva ajan ilman sumussa kulkemista ja mulla kun oli ollut super haikea olo kun sovittiin että neljäs on viimeinen niin kyllähän mää jo silloin olin salaa toivonut että jos vielä joskus.

Tää kuudes kuume tuli sitten ihan puun takaa :) Olin henkisesti valmistautunut raskauden alusta asti että ei enään koskaan viidennen jälkeen,mutta tulipahan aina tuplasti nautittua kaikesta,ku ajattelin että viimeinen kerta niin nyt täytyy nauttia ihan ilman kiirettä raskaudesta,vauvasta,imetyksestä ynnä muusta :)
Ei me voida kaksosia saada ;) mustakin Se ois kyllä nyt pelottava ajatus :)

Nyytikkii hyvä ettei oo menkkatuntemuksia <3

blomma ihanaa kun saat suunnitella häitäsi <3

paputoive toivotaan että pian tärppää ja saat monta lasta <3 Minä en olis voinut uskoa että enään 35v tehdään lapsia ku halusin lapset ehdottomasti nuorena,mutta minä oon kans imetellyt pitkään,ainakin yli vuoden ja tätä nuorinta huippu pitkään 1v10kk.Joten kovin pienillä ikäeroilla ei oo ollut mahdollisuutta saada lasta.Enkä oo toisaalta halunnutkaan.Noin 2v on ollut meille just hyvä.Edellinen on yleensä ollut kokonaan vaipoista poiss eikä enään niin vauva kun seuraava on syntynyt ja kuitenkin kaveria on heistä toisilleen kun ikäero ei oo tuon pitempi.Mua on pelottanut Tää 35vuoden ikä sen vuoksi ku hedelmällisyys kääntyy laskuun ja riskit kasvaa mutta ehkä mää vielä oon hedelmällinen? Ja ja kaveri sai vielä 40 vuotiaanakin ihan terveen lapsen.Joten tiedostan että riskit on ehkä hieman suuremmat ja Se pelottaa,koska ehdottomasti sitä toivoo tervettä lasta.

Heräsin yölllä siihen että mahaan sattui ja särki vähän kuin kylkiluihin asti.Mulla ei ruukaa närästää,mutta mietin oliko tuo jotain sen tyylistä.Rinnat nyt pari kertaa tuntunut kipeille,mutta sitten kun kosken niihin ja koitan löytää kiipeetä kohtaa sitä ei ookkaan.Joko "taas" kuvittelen tai Sitte niihin säteilee kipua/pistelee...

Unet oli kyllä niin villejä viime yönä että niistä vois päätellä että oon raskaana :) Tai Sitte vaan nämä mun sekavat ajatukset tulee yö uniinkin.
 
Rakastava äiti kyllä te varmaasti vielä yhden saatte <3 Mun äiti oli 40v kun sai mut, oon iltatähtönen :) Se varmaan riippuu aika paljon ihmisestä milloin alkaa laske hedelmällisyys, te kun ootte saaneet helposti nykyään lapsia niin kyllä varmasti vielä saatte. Eikös se yleensä mene niin, että vaikka aluksi on vaikeaa saada plussaa niin seuraavilla kerroilla onnistuu paljon helpommin.

Yyh mulla tuli aamupalan jälkeen jotenkin tosi ällöttävä olo.. Yleensä oon aamulla hirveän nälkäinen ja herään yleensä aamulla miehen kanssa aamulla aikaisin pelkästään sen takia että on niin kova nälkä :D Nyt ei tehnyt yhtään mieli syödä.. :confused: Oiskohan hyvä merkki :)

Sain eilen iloisia uutisia. Mun rakas sisko perheineen muuttaa takaisin tänne keski-suomeen pääkaupunkiseudulta <3 Ihanaa että sitten mun rakas kummityttö ja siskonpoika voi tavata meidän tulevia lapsia usein ja voidaan viettää aikaa perheiden kesken yhdessä :love:!

Jännä muuten täällä "lievästi kuumeilevat" ryhmässä on kyllä kaikista paras henki kaikista keskusteluista missä oon ikinä ollut! Kaikki täällä ootte niin ihania ja tärkeitä <3 En kyllä ikinä lähde täältä vaikka raskaaksi tulisinkin :p!
 
Rakastava äiti jospa sä nyt oot ;)

Nyytikkii lupaavia oloja sulla :rolleyes:. Enää tää päivä! Sitten nään sun testin :love:. Ihanaa että sun sisko tulee takasin sinne :). On paljon mukavampaa kun sisarukset asuu kaikki toistensa lähellä :).
on mullakin toiveena että ensin poika ja sitten tyttö. Isoveli pitää olla(y)

Ei oo ainakaan vielä alkanu.:). Mutta eiköhän ne parin päivän sisällä tuu

Voi kiitos! Niin tekin ootte mulle <3 en pärjäisi ilman teitä ♡. Täydellinen tuki :love:
 
Haha joo meistä ei kukaan taida kovin lievästi kuumeilla :D en mäkään täältä lähde, vaikka saisin viistoista lasta, ootte te niin ihania :love:

Tiedän, etten saisi innostua taas liikaa, mutta jotenkin miehellä on nyt ihan eri asenne! Ei hermostu yhtään kun varmistelen siltä, että haluaako se oikeasti alkaa yrittämään :) ja nyt jos koskaan, se normaalisti hermoais! On sellanen iso huoli läheisestä, ja se on muuten ihan hermona kaikesta.. Mutta sen näkee sitte ku on ovis seuraavan kerran, että jänistääkö :) mä nyt koitan olla innostumatta liikaa, etten joutuis pettymään liikaa, mutta silti vähä toiveet nousee :) Vielä kun sais seksiä useammin :D
 
Tanja toivotaan ettei ne alkais :)

Annimaria jee kiva kuulla! :) toivottavasti pääsette hyödyntämään seuraavan oviksen.

Tajusin muuten että mullahan on aikaisemmissa letro kierroissa alkanut tiputteluvuoto pari päivää ennen menkkoja ja vielä ei ainakaan oo mitään näkynyt :)! Nyt siis dpo13 jo eli jos oppikirjamaisesti mentäis niin huomenna pitäis alkaa
 
Nyytikkii hyvä hyvä :barefoot:. Kunpa ei alkais!:love:
Jännään täällä kovasti sun huomista testausta :rolleyes:.

Mulla on edelleen semmonen olo että kyllä ne menkat alkaa. Jos ei tänään niin kuitenkin pian. Kohdunnapukka on vielä kiinni, mutta yleensä se pehmenee just jotain pari tuntia- päivä ennen ku menkat alkaa:). Toivon vaan että saan olla reissussa ilman menkkoja:)
 
Mulla on vaalea pitkä tukka ja tummanvihreät silmät :) Ja oon miettinyt :D

Sorruin tekemään testin 3h pidätetystä pissistä ja ihan täysi nega se on. Täytyy nyt uskoa että ei tässä raskaana olla, toivottavasti menkat alkais pian ja ensikierrossa folli(t) kasvaisi nopeasti. Kyllä muuten ketuttaa, mulla on tuolla puolikas ampulli menopuria mutta se säilyy avattuna 28vrk eli menee luultavasti just paria päivää ennen piikkien aloitusta vanhaksi! Ja maksaa korvausten jälkeen 150€..

Mutta luultavasti kyseessä oli siis kemiallinen raskaus kun silloin perjantaina se haamu tosiaan oli samalla testillä tehty kuin nyt ja silloin näkyi ihan selkeästi.. Ei ole pieni pysynyt vaan kyydissä. Mutta positiivista on se että jotain ainakin näköjään taisi tapahtua.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos <3 Ei tässä mitään, hyvä saada asiaan joku selvyys. Ärsyttää kun mies ei meinaa vieläkään uskoa, hokee vaan että ei saa luovutaa vielä kyllä voi vielä tulla plussa.. Joo voihan se tulla mutta nyt on jo dpo13 ja siitä on neljä päivää kun sain sen haamun joten jos sitä haamuakaan ei enää näy niin ei se enää sieltä ole tulossa.
 
Joo vihaan näitä testejä, nyt testiajan jälkeen tähän on taas tullut tollainen toiveita herättävä hailura. Mutta kun se ei vahvistu niin ei se tarkoita mitään.. Tosi ärsyttävää (n)

Tuli yhtä äkkiä jotenkin tosi tyhmä olo.. En tiiä miten jaksan taas uuden hoitokierroksen :cry: Mulla ei suoraan sanottuna oo tällä hetkellä mitään intoa aloittaa niitä lääkkeitä ja käydä muutamien päivien välein lääkärissä ultrattavana ja todettavana että mitään ei taaskaan tapahdu. Sitten kun rahaa on mennyt joku 500€ niin yksi folli kasvaa ja irtoaa ja siltikään mitään ei tapahdu kuin 15-20% mahdollisuudella.

Mun on muutenkin niin vaikea käsittää.. Okei, aikaisemmissa kierroissa en ole tullut raskaaksi, koska en ole luultavasti edes ovuloinut. Miksi en nytkään tule raskaaksi vaikka kaiken piti olla täydellistä? Limakalvo oli todella hyvä, folli oli kaunis ja hyvä ja se varmasti irtosi, miehellä siittiöitä vaikka muille jakaa ja ajoituskin oli täydellinen. Ja jos tämä oli nyt kemiallinen, niin miksi se munasolu sitten irtosi niin hyvästä limakalvosta.. En tajua :unsure:

Tuijotan vaan tätä testiä jossa näkyy taas rasittava haalea viiva. Joka ei vahvistu ikinä. Miksi se sitten on siinä..:(
 
Heippa kaikille!

Nyt tulee pitkä teksti. Tässäpä hieman esittelyä itsestäni :)

Olen 27 vuotias ja ollaan tässä seurusteltu lähes 3 vuotta mieheni kanssa, asutaan yhdessä, parisuhde on vakaa, menee tosi hyvin jne, ”elämä kunnossa". Sen jälkeen kun olen täyttänyt 24, niin joka kevät tulee ahdistus juuri ennen synttäreitä että mulla ei ole mitään. Kaverit menee naimisiin ja saa lapsia, minä vaan porskuttelen menemään. Odotan häitä ja perhettä. Kaikki mitä oon pikkutytöstä asti haaveillut.

Taas keväällä se tuli. Kamala ahdistus. Silloin otettiin oikein kunnon jutustelu miekkosen kanssa että mitäs tahdotaan ja mitäs sille pitäis tehdä. Puhuttiin että katsellaan syksyllä, kesällä meillä olikin niin paljon menoja ettei oltais ehdittynyt edes miettimään mitään vauvajuttuja. Ajateltiin vielä että mennään tämä kesä täysillä ja pillerireseptiäkin löytyisi sinne syksylle asti kunnes täytyisi uusia.

Tuli syksy. Otettiin uusi palaveri. Mies oli kyllä sitä mieltä että ei se nyt niin paha ajatus ehkä olisi että meille vauva tulisi, MUTTA.. Ensin pitäisi olla asunto, vakkarityö, sitä ja tätä. Sanoinkin sille etten aio loputtomiin odotella. Kello tikittää. Tik tok. Oli kyllä samoilla ajatuksilla mun kanssa ettei kumpikaan tahdo olla 40v kun ensimmäinen lapsi syntyy. Todettiin että hitot, ei haeta uutta reseptiä. Sovittiin, ettei erityisesti yritetä, mutta tulee jos on tullakseen!

Nyt mua vähän jännittääkin. Mulla on enään 2 pilleriä syömättä. Sit läks! Vähän jännittää myös se, että nyt näkee miten se oma keho reagoi kun ei syö enään pillereitä, kauanko siinä menee ennen kuin tasaantuu jne. Tiedän että menee vielä pitkään.. Huoh.

Muutenkin ajattelen, tai siis yritän ajatella tämän niin että vielä ei ole ”kiire”. Mitä nyt mietin asiaa kyllä joka päivä melkein! Kaupungilla näen vaan raskaanaolevia naisia, telkkarista ei muuta tulekkaan kun lastenohjelmia jne. Mutta edetään rauhassa… Onko tää nyt vähän itsensä huijaamista? Taitaa olla :D
 
kiuski tervetuloa :)! Ihanaa että olette päässeet vihdoin yrittämään <3 Varmasti jännät paikat menossa kun tietää että kohta ollaan ilman ehkäisyä vihdoin. Toisilla tosiaan saattaa mennä pidempäänkin, että keho alkaa ovuloida ja muuta mutta olen kuullut, että jostain syystä toisilla se eka kierto pillereiden jälkeen on kaikista hedelmällisin. Oma keho alkaa ilmeisesti jotenkin hirveellä buustilla tekemään töitä asioiden eteen ja saattaakin heti tärpätä ;) Toivottavasti teillä olisi niin hyvä tuuri.
 
Jotenkin sitä ajattelee ettei ota stressiä nyt ainakaan tästä asiasta... Asioilla on tapana järjestyä ja kun on se "oikea aika" niin kyllä se tapahtuu. Stressi ainakin siirtää raskautumista ja ties mitä. Yritä tässä sitten ottaa rennosti ja ajattelematta koko asiaa kun pitäis olla hetimulletässäjanyt! Voi tätä mieltä kun vaan osais olla. Aloin lukemaan kaikista vitamiineista mitä pitäisi ottaa kun yrittää lasta, mitä te popsitte vai popsitteko mitään?
 
Totta, rennolla meiningillä kannattaa mennä ;) Foolihappoa kannattaa aloittaa heti syömään kun aloittaa yrittämisen (sitä suositellaan syömään jo 2kk ennen raskaaksi tuloa), se ei sinänsä vaikuta raskaaksi tuloon mutta raskaaksi tullessa sen saaminen on tärkeää. Toki noita luontaistuotteita on muitakin, jotka parantaa hedelmällisyyttä. Itse syön myös maca-jauhetta, joka parantaa hedelmällisyyttä ja tasoittaa hormonitoimintaa. Tilasin sitä nu3 verkkokaupasta, maksoi purkki jonkun 6€ ja on hyvän makuista. :)
 
  • Tykkää
Reactions: kiuski
Kiuski tervetuloa :) Kivaa että pääsette pian yrittämään.Toivotaan että pian onnistaa :)

Nyytikkii on kyllä ihme jos Se viiva tulee mutta on kuitenkin haaleampi kuin Se sun Eka viiva minkä sait.Tuli mieleen että oisko keskeytynyt keskenmeno :( Alussahan moni raskaus päättyy niin aikasin ettei oo ees tienny olevansa raskaana.Pitäskö sun soittaa terveyskeskukseen tai sinne yksityiselle että saat niitä hailakoita viivoja muttei ne vahvistu? Määhän tarvin sillloin tyhjennys lääkkeet,ku alkio oli kuollu kohtuun ja tais olla sielä yhteensä 3viikkoa ennenku tuli lääkkeellisesti ulos :(
Ois kyllä ihanaa jos sulla ei ois tommosesta kyse vaan alkaa nyt ne voivat vahvistua

Mulla on jo vähän stressaava olio,ku seuraan oireitani.Alapäähän yhä vihloo,lievä ällö olo,nyt lämpö oli jopa 36.7 ja tissit tuntuu välillä kävellessä aroille muttei silloin ku niitä kokeilee.Tissikipua mulla on korkeintaan ollu ovulaatio aikaan muttei ennen menkkojen alkua.
Toiveet on nyt jo liian korkealla,että niin toivosin että testillä jo nyt näkis oonko raskaana vai en,ni vois lopettaa Tän seuraamisen ja asennoitua menkkoihin tai riemuita rauhassa :)
 

Yhteistyössä