"Lievästi kuumeilevat" eli hieman yleisempää keskustelua vauvakuumeesta.

Minäkin ihan pihalla aina noista lyhenteistä ja sanoista, ei mitään hajua mistään! Yritän nyt olla muutenkin ilman laskelmia ja mietintöjä että milloin tärppää :) ...ja siksi en osaa niihin ikinä mitään kommentoidakkaan kun muut niistä puhuu!

Mulla oli viikko sitten ihan sellasia menkkakipuja, mutta mitään ei kuulu vieläkään! Tosin ei ne vielä ehkä pitäiskään alkaa, mutta alkoi vaan mietityttää kun olin jo niin varma. Vauvaa sieltä ei ole tulossa, sen tiedän. Muutenkin niin outoa kun nyt on ensimmäiset menkat vasta tulossa 12 vuoden pillerin popsimisen jälkeen. Voihan se olla ettei tää kroppa vaan vielä toimi ja siks luulen joka toinen päivä että nyt alkaa ja ei sittenkään ja taas ja ei! Argh :D

Mut hei, jotain hyvääkin! Mies lopetti tänään tupakanpolton. Liekö ollu vaikutusta kun olen puhunut siitä vauvasta ja hänkin sanoi ettei halua millään röökisiittiöillä kansoittaa tätä maailmaa :D tai sit oon vaan valittanut tarpeeks tehokkaasti ;) saas nähdä kauanko se ukkokulta jaksaa olla polttamatta!
 
Iltaa!

Anumarika: Tiedän tuon sinun fiiliksen... onhan sitä niin malttamaton olo kun jotain odottaa. :) Voihan sitä vihjasta, ettei malttaisi odottaa..:ROFLMAO::p:cool:

Kiuski: Huippua, että miehesi päätti lopettaa tupakoinnin. Meillä tuo mies ei taida koskaan pystyä..:cautious: Nytkin on muka yrittänyt sähkötupakan avulla... monta kertaa on yrittänyt, muttei koskaan ole kauaa pystynyt olla ilman.:(

Flunssaa tääläkin...sitä taitaa olla liikkeellä. Jätin illan jumpan väliin, kun oli niin puolikuntoinen olo.(n):confused: Ja nyt on huono omatunto. :D Kolme päivää kuntoremonttia takana... ja täälä minä nyt olen sohvalla... noo, ens viikolla sitten taas. (Ja toki huomenna on yksi jumppa jos kunto kestää).

Kiitos opastuksesta tuon dpo:n suhteen. :). Eli jotta osaisi merkata dpo:n, pitää tietää ovulaation ajankohdan. Ok...sehän on mielenkiintoista niille ketkä tikuttelee tai muuten tietää missä mennään. Samalla helpottaa kaikkia piinailijoita, kun voivat laskea ovulaatiosta tarkemmin missä mennään. :):giggle: Aina oppii uutta...:ROFLMAO::p:D

Illan jatkoa!!

Zipi kp 23/31
 
Huh, yövuorojen jälkeen kuuppa ihan sekasin, ei oo jaksanu pinnistelyistä huolimatta kirjottaan mitään, oon kyllä lueskellut teidän juttuja :)
Pääkipu (mitä en yleensä ikinä pode) ja tukkonen olo tuntuis povaavan tännekki jotai mahtiflunssaa ja huomenna pitäis lähtä reissuun. Pitkästä aikaa siis ihan järkyttävän surkea olo, menkat+yövuorot+flunssa, joten aika mahtava kiukkunen räjähdysaltis pommi liikkuu meillä kotona :LOL:
Zipi tuo dpo oli mullekki iha outo käsite, vähän päässy hajulle kun näitä foorumeja lukenut :D Anumarika oon aina miettiny samaa, että mä en mitään foorumeja lue saatikka ite osallistu, nii tässä sitä ollaan :D:ROFLMAO: katohan vaan nii kohta tikutellaan ja ties mitä ihmeellisyyksiä puuhataan ja lasketaan :LOL:

kiuski mun mies oli joku aika sitte 3 viikkoa polttamatta, sitte vaan ei jaksanu jonku illnavieton yhteydessä pinnistellä ja palas takaisin vanhaan tapaan :confused: harmitti kyllä sen puolesta! Ite en polta vakkaristi, joskus illanvieton yhteydessä saatan tai yövuoroissa, mut muulloin ei käy mielessäkään yleensä :D eli ihan turhaa se vähäinenki mitä tulee harrastettua joskus..

Mulla nyt kp 3/29 menossa, ei jaksa oottaaaaa :LOL::LOL:
 
Mä oon niin ylpee mun kullasta ku se on ollut 8kk polttamatta. Jätti tupakan kokonaan ja vaihtoi nikotiinipurkkaan ja nyt on jättänyt senkin pois. :) Aikani minä sille asiasta valitin ja puhuin paljon siitäkin etten halua hänen nukkuvan minun ja vauvan kanssa (kun sitten joskus sellainen ihanuus meille tulee) samassa sängyssä. Ja muutenkin paasasin terveysvaikutuksista. Nyt hän on itsekin tyytyväinen loputuspäätökseen ja en usko että palaa enää siihen röyhyttelyyn.

Ja niin vaan meidänkin piti vain tjottailla ja mennä fiiliksen mukaan niin jo on kokeiltu yksi kierto tikutellen. Tosin ei ehkä oo minun juttu se. Harmitti ja stressasi niin paljon kun ei sitten osunut yks yhteen ovulaatio ja yhdynnät. Tää kierto on tosiaan pakko ottaa rennosti kun olllaan jokatapauksessa reissussa oviksen aikoihin. Olis aika mahtava lomatuliainen pieni salamatkusta! ;) :)
 
Joskus yritti aikaisemminkin tota lopettamista ja olisko jopa kuukauden ollut ilman, mutta sitten meille tuli joku riita ja se ratkes siihen. On kyllä aina itsekkin sanonut ettei polta enään kun vauva tulee! Ei pysty esim polttamaan missään missä on pieniä lapsia, ei halua kuulemma halua haista ja antaa huonoa esimerkkiä vaikka mukulat olisikin ihan tuntemattomia sille :) Ja aina itsekkin sanonut että "niin kauan saa polttaa kunnes meille syntyy vauva", yks ilta tosin puhuin että eikö olisi nyt helpompi kärsiä ne vierotusoireet kun sitten kun siinä on joku rääkymässä ja herättämässä öisin jne :D

Voi paputoive, olisi varmasti paras tuliainen mitä vaan voi olla! Ihana pieni salamatkustaja :) Oletteko kauankin reissussa?
 
Mä en usko että saan omilla puheilla sitä lopettaan tupakointia, sen pitää ite haluta ja hoksata että se vois onnistua :unsure: oishan se kyllä kiva jos sais lopetettua!

Meillä illalla tosiaan reissuunlähtö, ollaan mökillä niin korvessa ettei netti toimi, yhyy. Saan sunnuntaina sit lukea oikeen urakalla täältä juttuja :geek::love: mukavaa viikonloppua kaikille ja tsemppiä jo plussanneille että kaikki menis hyvin!
 
Heipä hei taas arvon kanssa kuumeilijat! :)

Juu eipä minustakaan pitänyt mikään foorumilla kirjoittelija tulla, mutta niinpä vei tämä ketju voiton ja piti rekisteröityä. Tää on koukuttavaa, mutta terapeuttista:)

Hmm, tänään mulla ollu lievää ajoittaista huonoa oloa ja menkkamaisia juilintoja vatsalla. Tukkoinen olo ja palelu jatkuu myös. Huomenna, viikonloppuna tai alkuviikolla varmaan rysähtää menkat päälle! Onneksi on ensi viikonloppuna jotain kivaa tiedossa niin on muutakin ajateltavaa.

Mukavaa loppu viikkoa ja mukavaa reissua teille jotka olitte johonkin lähdössä :)
 
Joku ylempänä oli kysellyt ajat sitten jo mun kuulumisia, pahoittelut kun en ole käynyt vastaamassa. Ajattelin että vastaan sitten kun tiedän varmasti jotain mutta enpä tiiä tuleeko tästä vielä aikoihin mitään varmuutta :confused::LOL:

Silloin siis päivitin että testasin haamun, no sen jälkeen testasin muutaman negan eli se haamu ilmeisesti oli vielä pregnyl irroituspiikin jäännöksiä. Eilen sitten sain kunnon haamun pregcheckiin ja tänään taas dpo13 testi oli aika lailla nega tai todella haalea haamu. Eli en nyt tiiä jäikö tässäkin kierrossa kemialliseksi tää :( Toivotaan että ei, teen varmaan digin jos ei menkkoja näy tässä parin päivän sisään. Ilmoittelen sitten kun tiedän jotain. :)

Tsemppiä piinailijoille kovasti!
 
Nyytikki: Voi ei! Pahoittelut.

Omaa: Flunssa kai tekee tuloaan, tulis sitten kunnolla eikä tälläi hiljalleen! Menkkoja ei oo kuulunut, tosin ei ne periaatteessa oo edes vielä myöhässä, kun kierto on heitelly. Jotain tuhrua oli tullu alushousuihin. Nyt vaan jännään että alkaako vai ei. Ja jos alkaa meneekö ensi viikonlopun reissun kanssa päällekkäin....

Mun on jo pidempään pitänyt kysyä Oletteko kovia kahvin juojia, oletteko vähentäneet juomista jo yritysaikana vai vasta kun raskaus ollu jo tiedossa?
Itse juon jonkinverran ja ekassa raskaudessa vähensin vasta kun plussa tuli.

Mukavaa perjantaita!
 
Hei taas :)
ultrassa käyty alkuviikosta ja siellä meidän pieni sentin mittainen minivauva oli vahvoine sydämen lyönteineen <3 Vastasi tv.7+0 niinkuin laskujen mukaan piti ollakkin.Nyt osaa jo hieman nauttiakin raskaudesta,mitä nyt Tän pahoinvoinnin ja väsymyksen lisäksi pystyy....kestää Tän kyllä kun tietää mikä on palkinto <3

voi harmin harmi nyytikkii :( Sulle niin toivoa jo sitä plussaa <3 Se hoidoissa käyminen ei oo mitään helppoa..
 
Kiva kuulla kuulumisiasi rakastava äiti! Olet jäänyt mieleeni kun viime kuussa kerroit plussanneesi. Jännäilin samoihin aikoihin saanko testiin kaksi viivaa vai en. Lopulta en edes ehtinyt testailla kun menkat alko. Oikein paljon onnea odotukseesi!
 
Nyytikkii voi harmi! Olisin jo toivonut teillekin sitä plussaa.

rakastava äiti hienoa että kaikki hyvin ultrassa! Toivottavasti pahoinvointi helpottaisi pian.

Mulla olis ti se ultra. Eilen kävin verikokeissa seuloja varten. Toivottavasti kaikki olis ok.
 
Hyvää huomenta!

Hemmmpa ja Paputoive: Hyvää viikonloppua teille reissun päällä!!! :):D

Nyytikki: Pahoittelut. :(

Anile: Tuo menkkojen ootteluvaihe on sit jännää aikaa... ens viikolla sama edessä. :) Jospa sulla ei alkaisikaan... ;) Mä kans tykkään kahvia juoda. Juon aamulla kotona ja töissä, päivällä ruuan jälkeen ja vielä iltapäivällä... Nyt oon pienentänyt annoksia puoleen entisestä. :D Mut ihan muista syistä... Mutta siis huomaan että raskautuminen sen verran kiehtoo ajatustasolla, että leseenikin valitsen sen mukaan kummassa oli foolihappoa paremmin. :D No en nyt pelkästään, oli siinä ravintoarvotkin paremmat. :D :D :D

Rakastava äiti: Ihania kuulumisia sinulla. :)

Hereillä jo puoli kuudesta lähtien, vaikka tänään on vapaapäivä. Ruokavalionmuutos on saanut aikaan vilkastuneen aineenvaihdunnan ja vessassa saa juosta tunnin välein... ei nyt öisin noin usein, mutta vessahätään tänäkin aamuna heräsin. Vettä tulee juotua paljon toki myös.:D:LOL::) Flunssa vaan painaa päälle ja vie voimat. Onneksi tänään saa levätä.(y)

Mukavaa viikonloppua kaikille!!!:ROFLMAO:

Zipi kp 26/31
 
Rakastava äiti, kiva kuulla, että siellä noin suloisesti asiat.

Kahvia menee täälläkin kuppi, usein 2 päivässä. Tosin eilen tuli juotua kolme kuppia. Yritän kans hillitä, mut toi kofeiinimäärä on kaiketi vielä ok, vaikka yritys päällä onkin.

Mä luulin nähneeni testin haamussa tänään väriä! Mies ei nähnyt. Joten hmph. Aamuvirkku herääminen tosin oli outoa myös.

Kp 24/27-29
 
Mullon tänään ihan liikaa aikaa..:)

Oon jo lueskellut kaikenlaista tietoa raskausajan ravitsemuksesta ja opetellut ulkoa kaiken maailman raskausoireita. ;) Kehitellut tässä samalla itelleni kokoajan voimakkaamman vauvakuumeen.. :p:cool: Nää rennot viikonloppuvapaat ei sovi mulle. :D Miesparka ei tiedäkkään millasen kuumeen oon saanut itelleni hankittua. Mä niin toivon että joku ihme tapahtuisi, ja minäkin saisin saattaa maailmaan vielä pienen vauvan. <3 :love::love::love: Ehkä pakahdun tähän tunteeseen. :D Onneksi mulla on noin niinku yleensä niin paljon tekemistä, niin en tälläsiin haaveilusfääreihin pääse kovin usein.:D:p:cool::rolleyes::)

Zipi kp 26/31 edelleen
 
Kiitos kovasti pahoitteluista <3
Eilen yöllä alkoi vuoto ja kovin kyllä pahimmat kivut koko elämässäni.. Sattui oikeasti niin paljon että meinasin pyörtyä, oksensin vaan vessassa ja meillä oli vielä myrskyn takia 20h sähköt poikki. Ei mikään mukava kokemus, nyt onneksi parempi olo jo ja mielikin ihan hyvä. :)

ja rakastava äiti voi ihanaa että kaikki on hyvin siellä ultrassakin <3 :)
 
Voi harmi Nyytikkii!! Pahoitteluni :( Ihanasti kuitenkin suhtaudut asiaan!

Zipi, just täällä hengailu ja palstojen lukeminen nostaa vauvakuumeen aivan uusiin sfääreihin! Tämä on siis suuri virhe, jos haluaisi, että kuume pysyisi edes jonkinlaisissa rajoissa ja lievänä :LOL: Meilläkään ei mies onneksi tiedä tästä mun vauvakuumeen suuruudesta, se saattas säikähtää :barefoot:

_Anile, kahvia juon kyllä liikaa. En oo vielä ajatellut, että vähennänkö sitten kun yritys oikeasti alkaa. Ehkä pitää vähän määriä alkaa sitten tarkkailla.

Kivaa reissua teille, ketkä reissuun viikonlopuksi lähditte! Ja rakastava äiti, kiva kuulla sun kuulumisia! :)

En olis tosiaan aikaisemmin uskonut, että tämmöseen palstailuun alan. Aikaisemmissa raskauksissa ja niitä yrittäessä mulla oli lähipiirissä toisia samassa tilanteessa olevia, mutta nyt ei oo ketään. Tässä sen huomaa, kuinka tärkeetä vertaistuki on, tilanteessa kuin tilanteessa.
 
Hyvää huomenta! :):geek:

Toukokuinen: Aiotko tehdä uutta testiä? Toivottavasti se siitä väriä saisi..(y)

Nyytikki:Voi ei...:( tsempit sinne!!!(y)

Taas hereillä ennen kuutta. :D Menkkaololla lähti tää päivä käyntiin. Ja tää flunssa niin uuvuttaa. Illalla olin aivan poikki ja valmis sänkyyn jo ennen kymmentä. Mitähän kivaa sitä tänään keksisi...

Mukavaa sunnuntaita kaikille!!!:):ROFLMAO::LOL:

Zipi kp 27/31
 
Nyytikkii voi ei :( kaikki sympatiat. Kärsin myös usein samanlaisista kivuista, kunnes sain vahvemmat kipulääkkeet. Yhdessä kierrossa uskoin niin vahvasti raskautumiseen, että viivytin lääkkeiden ottamista, kun niitä ei saa käyttää raskauden aikana. No sitten oli taas helvetti päällä.

Zipi multa loppui halvat ebayn r-testit, joten nyt piinailen pari päivää, kunnes täti olis myöhässä. Kaapissa on yksi apteekin testi, mutta säästän sitä vielä. Eilen tuli pikkuisen verenvuotoa, mutta ei kipuja. Tänään siis odottelen, että näkyykö vuotoa vai ei.
Meinaatko itse testata?

Kp 25/27-29
 
Toukokuinen: En meinaa testailla. On niin pieni mahdollisuus, että mitään olisi, kun viime viikolla vasta poistettiin kierukka. Mutta aina silti tulee tarkkailtua oloja... :D Nyt kyllä niin kovasti "polttoja" vatsassa, että huomiseen mennessä menkat taitaa alkaa...kokoajan sellanen olo, et joko nyt.. Ottaahan se päähän että ne alkaa, vaikka sen tietääkin, eikä muuta voi luullakaan. :D Kiukuttaa...kuten aina näinä päivinä.. Mulla raskaudet on vaikuttanut aika nopeasti mieleen silleen rauhoittavasti. :) Kasvaa lehmän hermot odotusajaksi.:D:p;) Sitä ootellessa... :ROFLMAO::D

Zipi 27/31
 
Viimeksi muokattu:
Zipi niin aivan, oma mielikuvitus on jännä :)

Odottelen vieläkin vuotoa. Tänään kyllä ärsytti. Ja vielä niin pieni juttu! Käveltiin käsi kädessä, ja ärsytti niin maan mahottomasti, kun samaan tahtiin käveleminen oli hankalaa. Toinen koko ajan kiihdytti :D ärsytys viittaisi menkkoihin...
 

Yhteistyössä