Liftasitko nuorena? Pelottavin liftimatkasi?

Joo, tuli nuorena liftailtua. Pelottavin matka oli sellainen, jossa kuski (mies) alkoi kertoa istuneensa linnassa, kun oli aiemmin tappanut jonkun kirveellä. Tuijotti puheittensa lomassa hullun kiilto silmissä. Minä siinä että jaahah, vai niin. Koitin olla mahdollisimman neutraali ja samaan aikaan ymmärtävä. Onneksi selvisin matkasta hengissä.:ashamed:
 
"..."
Nuorena tuli liftailtua etenkin festariaikaan, eikä kertaakaan sattunut mitään pelottavaa. Muutaman kerran oli rekkakuskeilla tosi ällöttäviä juttuja, mutta ei mitään pelottavaa kuitenkaan onneksi.
 
Pelottavin oli sen kun eräs ihana naiskuski kusiaisella otti kyytiin ja kesken melkoisen alamäen sanoi että tuo hanttarin penkki jolla istut on joskus pudonnut lattian läpi. Siinä sitä sitten roikuttiin kauhukahvassa kiinni lopun matkaa.
 
[QUOTE="...";25787283]Nuorena tuli liftailtua etenkin festariaikaan, eikä kertaakaan sattunut mitään pelottavaa. Muutaman kerran oli rekkakuskeilla tosi ällöttäviä juttuja, mutta ei mitään pelottavaa kuitenkaan onneksi.[/QUOTE]

Mä aloin kerran yhdelle rekkakuskille puhua että mun isä on ihan paska kalkkis eikä ymmärrä mitään. Näin kyllä rekkakuskin ilmeestä, että taisi ymmärtää enemmän isääni kuin minua. Sanoin, että en taidakaan puhua enempää. "Parempi varmaan niin", totesi rekkakuski. Vähänkös hävetti.
:ashamed:
P.s. Niihin rekkoihin oli vaikea päästä muuten, hurjat raput.
 
  • Tykkää
Reactions: moekoe
Liftannu usein alaikäsenä mutta pelottavin kokemus on ollut kun tyhmänä hyppäsin bussipysäkiltä vanhan miehen kyytiin joka tarjos kyytiä ja autossa rupes ehdottelemaan että mitä jos mentäis sittenkin jonnekkin muualle ja yritti laittaa kättä reidelle. Loppui se matka hyvin nopeaan ja sen jälkeen en ole kyllä keidenkä tuntemattomien kyytiin noussut....
 
Liftannut olen Suomea ristiin rastiin, jotain irstaita sikoja sitä on tullut kohdattua ja jos jonkin moisia ehdotuksia olen saanut, mutta kertaakaan ei ole pelottanut. Yhden tyypin mukana reissasin monta kertaa ensin väliä Helsinki-Turku ja sit se juttu vähän laajeni, ja sit sovitusti lähdin sen kyydillä Saksaan. Oli hulvaton reissu, vaikkei siitä saanut kuin kesäromanssin ;)
 
"minä"
Liftannu usein alaikäsenä mutta pelottavin kokemus on ollut kun tyhmänä hyppäsin bussipysäkiltä vanhan miehen kyytiin joka tarjos kyytiä ja autossa rupes ehdottelemaan että mitä jos mentäis sittenkin jonnekkin muualle ja yritti laittaa kättä reidelle. Loppui se matka hyvin nopeaan ja sen jälkeen en ole kyllä keidenkä tuntemattomien kyytiin noussut....
Asutko kenties Turun suunnalla? Mulla oli nuorempana ihan samanlainen kokemus.
 
"viekku"
Älyvapain vetoni oli liftata Malesiassa, pienessä tuubassa, ja päädyin jonkun kiinalaisen miehen kyydissä johonkin hiton hylättyyn temppeliin vuorille. Kauas hotellista. Ei siitä enempiä muuta kuin että meinasi käydä todella huonosti, mutta ulkopuolisenja ihmeen avulla siitä selvisin. Pisti pitkäksi aikaa painajaiset ja myös tuo juominen oli jonkin aikaa hyllyllä.
 
tuli liftailtuu joskus paljonkin... :D "pelottavinta" oli kerran kun yksin liftasin humalassa ja sit se mies jonka kyytiin pääsin ajo jonnekki syrjään ja pyys että näytän p*rsettä, onneks se suostu sit heittää sinne minne pitikin vaikka en lämmenny hirveesti sen mielihaluille :D
 
"riina"
Mä aloin kerran yhdelle rekkakuskille puhua että mun isä on ihan paska kalkkis eikä ymmärrä mitään. Näin kyllä rekkakuskin ilmeestä, että taisi ymmärtää enemmän isääni kuin minua. Sanoin, että en taidakaan puhua enempää. "Parempi varmaan niin", totesi rekkakuski. Vähänkös hävetti.
:ashamed:
P.s. Niihin rekkoihin oli vaikea päästä muuten, hurjat raput.
Joo, mutta etkö muista että vasemmalla puolella oli myös kaide, mistä
sai tukea kun nousi ylös.
 
Liftannut olen Suomea ristiin rastiin, jotain irstaita sikoja sitä on tullut kohdattua ja jos jonkin moisia ehdotuksia olen saanut, mutta kertaakaan ei ole pelottanut. Yhden tyypin mukana reissasin monta kertaa ensin väliä Helsinki-Turku ja sit se juttu vähän laajeni, ja sit sovitusti lähdin sen kyydillä Saksaan. Oli hulvaton reissu, vaikkei siitä saanut kuin kesäromanssin ;)
Minkä ikäisenä lähdit tuolle Saksan reissulle, ja oliko sun vanhemmat huolissaan? Mun liftireissut tapahtui ikävuosien 16-17 välillä, kun täytin 18 en liftannut enää kertaakaan. Silloin ei ollut kännyköitä yms. ja vanhemmat oli huolesta soikeina:(
 
Ainoastaan kerran oon liftannu... 17 vuotiaana oltiin kaverinkaa inter-rail matkalla ja jouduttiin sitten jumiin ranskan calaisin satamaan. sieltä piti päästä lautalla doveriin englantiin,mutta lauttaan ei yö aikaan otettu jalkamatkustajia.. Reippaina tyttöinä sitten marssittiin kysymään ensimmäiseltä vastaantulijalta josko hän ottaisi meidät raukat kyytiinä :D .. nuori hollantilais mies lupas viedä meidät englannin puolelle... vei itseasiassa lontooseen asti. Olttiin kyllä ihan kusi sukassa. Kyseinen herra ajoi ylinopeutta ja poltti pilveä koko matkan ajan :DD Noh hengissä selvittiin ja parit kyyneleetkin tirautettiin kun hyvästeltiin xD
 
  • Tykkää
Reactions: Cherry Maua
"riina"
Hassua ajatella vanhoja aikoja kun kerran liftasin erään virkamiehen kyytiin, joka oli vapaalla.
Tosi hyvännäköinen mies.
Nyt se on esiintynyt tv:ssä enkä olis tuntenut, mutta nimestä tiesin kuka on.
Oli niin vanhaintunut.
 
tuli liftailtuu joskus paljonkin... :D "pelottavinta" oli kerran kun yksin liftasin humalassa ja sit se mies jonka kyytiin pääsin ajo jonnekki syrjään ja pyys että näytän p*rsettä, onneks se suostu sit heittää sinne minne pitikin vaikka en lämmenny hirveesti sen mielihaluille :D
Hyi helkutti!

Tuosta tuli mieleen, että liftasin kerran yksin pienessä hiprakassa, kuski ehdotteli että hänellä olis mulle lisää juotavaa autossa jos haluisin. Onneksi kieltäydyin tarjouksesta, jotenkin vain epäilytti.
 
"heh"
No mulla on useita, kertaakaan en onneksi yksin joutunut näitä kokemaan..

Eräs kuski vaikutti joltain psykopaatilta kiiluvine silmineen. Jossain vaiheessa alkoi kertoilla linnareissuistaan. Kyydissä pelotti, mutta myöhemmin ollaan naurettu tapaukselle.

Kerran menimme kaverini kanssa parin nuoren miehen kyytiin. He vilkuilivat toisiaan epäilyttävästi ja naureskelivat. Sitten lähdettiinkin ajamaan jotain pientä mettätietä kauheeta vauhtia. Taisi olla kävelijöille tarkoitettu. Siinä vaiheessa olin varma että ne tekee meille jotain ja jättää sinne metsään. Mutta ei onneksi, kunhan pelottelivat.

Kerran aamulla eräs vanha ja herrasmiehen näköinen setä tuli tarjoamaan kyytiä kun odotettiin bussia. No mentiin kyytiin ja kuinkas ollakaan, setä alkoi hieroa reittäni ja kysyi koskenko hänen piliin sadasta markasta. En koskenut ja kyyti jäi siihen.
 
Minkä ikäisenä lähdit tuolle Saksan reissulle, ja oliko sun vanhemmat huolissaan? Mun liftireissut tapahtui ikävuosien 16-17 välillä, kun täytin 18 en liftannut enää kertaakaan. Silloin ei ollut kännyköitä yms. ja vanhemmat oli huolesta soikeina:(
Mä olin täyttämässä 17, mut asuin jo omassa kämpässä silloin. Ei paljoa kyselty porukoilta... Ne ei muutenkaan tienneet mun elämästä mitään joten..
 
Mä olin täyttämässä 17, mut asuin jo omassa kämpässä silloin. Ei paljoa kyselty porukoilta... Ne ei muutenkaan tienneet mun elämästä mitään joten..
Ohoh. Mä oon kans kuullut kun jotkut niin aikaseen muuttaa yms. Itse aion satavarmana huolehtia että mun tyttö muuttaa aikasintaan kun täyttää sen 18 ja osaa huolehtia edes jotenkuten asioistaan:D
 
Ohoh. Mä oon kans kuullut kun jotkut niin aikaseen muuttaa yms. Itse aion satavarmana huolehtia että mun tyttö muuttaa aikasintaan kun täyttää sen 18 ja osaa huolehtia edes jotenkuten asioistaan:D
Mä muutin heti kun sain rahat kasaan. Eli olin täyttämässä 17.... Ja todellakin, oma tyttö on nyt 3 ja kun se täyttä 12, niin naulaan sen sukista kiinni lattiaan :D Sen verran tullut itse kokeiltua ja nähtyä, että hupsis vaan... :kieh:
 
"vieras"
Hui itse en uskaltaisi liftata. Ajatuskin tuntuu jo pelottavalta. Enpä ole usein liftareita nähnyt. Mitä nyt muutamat kerrat kesän tienoilla tienlaidalla ja kyytikin niille on pitkän odotuksen jälkeen auennut. Eipä taida nykynuoriso enää harrastaa liftaamista?
 
"pöö"
Mä olen kiertänyt eurooppaa nuorena ja ei ole ikinä sattunut mitään, pahin oli varmaan kun sevillassa kuski veti heppinsä esiin liikennevaloissa, onneksi liukenin pois.
 

Yhteistyössä