Lihaton lokakuu -ruokakuvaketju

  • Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti
Spencer Hastings
Mä olin viime vuonna lihattomalla lokakuulla, ja nykyisin tässä talossa ollaan lähes lihattomalla elämällä :) Ei siis osteta enää tehotuotettua lihaa, ja tähän mennessä sitä menee sellaisella 30-40g/viikko tahdilla. Ja sekin tulee hallista ostetuista leikkeleistä.

En oo aikoihin jaksanut kuvailla ruokia, mut tänään oli kans halloumia ja texmexmaustettua kolmen pavun peruna-kaprissalaattia.
 
Keittiönoita
Pähkinäpihvien ohjetta kiitos :p
Pihvejä varten liotin 1,5 dl cashew-pähkinöitä yön yli vedessä. Kaadoin veden pois ja huuhtelin pähkinät kylmällä vedellä. Laitoin pähkinät, pienen kuoritun ja silputun punasipulin, yhden ison valkosipulikynnen sekä 1 ruokalusikallisen sitruunamehua monitoimikoneeseen ja rouhin seoksen tasaiseksi. Lisäsin puoli teelusikallista suolaa, hieman rouhittua mustapippuria, hieman savupaprikaa sekä yhden kananmunan. Sekoitin seoksen tasaiseksi ja paistoin macademia-öljyssä pihveiksi.

*muoks* ja tuosta tuli siis 4 pihviä
 
vegeta risti
hei keittiönoita, mä tahtoisin ehdottomasti kuulla reseptin pähkinäpihveihin! en oo ikinä moisista kuullut, mutta jo idea kuulostaa niin hyvältä että jos jaksat niin olisin tosi iloinen jos laittaisit reseptiä jossain vaiheessa jakoon. :)
 
.....
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;30318444:
Pihvejä varten liotin 1,5 dl cashew-pähkinöitä yön yli vedessä. Kaadoin veden pois ja huuhtelin pähkinät kylmällä vedellä. Laitoin pähkinät, pienen kuoritun ja silputun punasipulin, yhden ison valkosipulikynnen sekä 1 ruokalusikallisen sitruunamehua monitoimikoneeseen ja rouhin seoksen tasaiseksi. Lisäsin puoli teelusikallista suolaa, hieman rouhittua mustapippuria, hieman savupaprikaa sekä yhden kananmunan. Sekoitin seoksen tasaiseksi ja paistoin macademia-öljyssä pihveiksi.

*muoks* ja tuosta tuli siis 4 pihviä
savupaprikaa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Black Diva´s;30318378:
No ni tää ei oo reilua ei sit lainkaan.

Mut hei sä voisit keittis haluta tehdä mulle jonkun ruoka suunnitelman ilman lihaa. Pitää vaa huomioida se mun rotanmyrkkylääke sit :)
Nykyään sen kanssa saa ja pitää syödä kaikkea, lääkitystä muutetaan ei ruokavaliota.
 

Yhteistyössä