Lihava nainen loukkaantui lapsen ja äidin juttelusta kaupassa :(

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
http://www.iltalehti.fi/fiidifi/201507080123435_fd.shtml

Mulla ei oikein enää riitä ymmärrystä kaikkiin tälläisiin tarinoihin, joita joka paikka on pullollaan. Joku puhuu toisen kanssa ihan viattomasti sellaisesta asiasta, joka on totta ja netissä nousee kauhea haloo .


"- Ole ystävällinen. Mieti muita ennen kuin puhut" rutisee tässä tarinassa loukkaantunut pullukka. Miten ihmeessä lapset ja muitkin voitaisiin vaientaa kaikkialla, ettei joku vain loukkaantuisi.

Lapsesta ja hoikasta äidistäkin pluskoon vaatteet oikeasti näyttävät todella suurilta, koska ne ovat. Pitäisikö asiaa salata?
 
vierailija
Ei ehkä näin isoa juttua tarvitsisi tehdä, mutta onko liikaa vaadittu jonkinlaisia käytöstapoja ihmisiltä. Ei ole äidiltä kovinkaan tahdikasta lähteä huomiota herättävästi ihmettelemään isoja vaatekokoja ja sitä kautta arvostelemaan muita. Opettaa lapselle julkeaa käytöstä joka voi kostautua hetkenä minä hyvänsä. Huomenna lapsi saattaa olla pilkan kohteena ja silloin ei äitiäkään naurata.

Itse enitsenä isokokoisena ihmisenä voin vain ihmetellä, miksi normaalikokoisia tai vinkuheiniä rassaa toisten kilot ja vaatetus. Syynä voi aina piileä esim. lääkitys minkä vuoksi saattaa kiloja tulla vuodessa kolmekymmentä. Haluaisiko arvostelevat muotitietoiset ihmiset kokea muodonmuutoksen puolessa vuodessa ja joutua samanlaiseen tilanteeseen, tuskin.

Olkaamme onnelisia terveydestä, olemattomista kiloista ja hymyillään kiitollisina siitä ettemme katsoneet peilistä vaan hän olikin joku joka etsi itselleen kahden hengen telttaa.
 
vierailija
Ei ehkä näin isoa juttua tarvitsisi tehdä, mutta onko liikaa vaadittu jonkinlaisia käytöstapoja ihmisiltä. Ei ole äidiltä kovinkaan tahdikasta lähteä huomiota herättävästi ihmettelemään isoja vaatekokoja ja sitä kautta arvostelemaan muita. Opettaa lapselle julkeaa käytöstä joka voi kostautua hetkenä minä hyvänsä. Huomenna lapsi saattaa olla pilkan kohteena ja silloin ei äitiäkään naurata.

Itse enitsenä isokokoisena ihmisenä voin vain ihmetellä, miksi normaalikokoisia tai vinkuheiniä rassaa toisten kilot ja vaatetus. Syynä voi aina piileä esim. lääkitys minkä vuoksi saattaa kiloja tulla vuodessa kolmekymmentä. Haluaisiko arvostelevat muotitietoiset ihmiset kokea muodonmuutoksen puolessa vuodessa ja joutua samanlaiseen tilanteeseen, tuskin.

Olkaamme onnelisia terveydestä, olemattomista kiloista ja hymyillään kiitollisina siitä ettemme katsoneet peilistä vaan hän olikin joku joka etsi itselleen kahden hengen telttaa.
Minulla on se käsitys, että äidin ei ole tarvinnut mitenkään huomiotaherättävästi ihmetellä isoa vaatetta. On vain keskustellut lapsensa kanssa ja lihava nainen on ottanut itseensä jutun, joka ei liittynyt häneen mitenkään. Tai siten liittyi, että hän tajusi, kuinka iso on ja kyllähän se tietysti harmittaa. Keskustelussa ei ole ollut yhtään mitään julkeaa, koska se on alkanut lapsen luonnollisesta ihmettelystä

Huomaatko itse, miten käyttäydyt, kun luontevasti haukut laihoja ihmisiä sanalla vinkuheinä???? Itse olen käyttänyt tässä sanaa lihava, joka on täysin neutraali mielestäni. Kuvaava tosin, mikä voi lihavia harmittaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Tepadj
vierailija
kyllä minä ainakin vastaavassa tilanteessa olisin kehottanut nämä epäkohteliaat ihmiset lastenosastolle etsimään paremmin heille sopivia vaatteita. Olivat selvästi sekä fyysisesti että henkisesti lapsen kokoisia,
 
  • Tykkää
Reactions: Mummeliisa
No haloo, jos se on ihan totta, että joku vaate on iso, miksi lapsi ei saisi sitä sanoa?

Ja mitä ihmettä, jos se on ok, että ihmisiä on isoja ja pieniä, niin miksi se onkin silti niin salaista ettei saa sanoa, että katso miten pieni mekko, tähän mahtuisi ainoastaan yksi jalkani, tai katso mitkä alushousut, nämä voisivat olla teltta? jos se on totta?
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
kyllä minä ainakin vastaavassa tilanteessa olisin kehottanut nämä epäkohteliaat ihmiset lastenosastolle etsimään paremmin heille sopivia vaatteita. Olivat selvästi sekä fyysisesti että henkisesti lapsen kokoisia,
Näin päin se ilmeisesti onkin sitten sallittua sanoa. No ei sen puoleen, ei pienet ihmiset jaksa kaikista isojen vinoiluista loukkaantua, muuten saisi koko aika olla herne nenässä.
 
Todella ärsyttävää kun yleistetään, että kaikki lihavat haukkuu normaalipainoisia, laihoja jne.
No kyllä 90% ihmisistä kommentoi minunkin pienuutta. Tosin mä en vedä siitä herneitä nenään, koska mun mielestä on todella jees olla pieni nainen.

Ja mitä tulee tähän aloitukseen, niin voi tsiisus. Jos sä käytät teltan kokoisia vaatteita, niin tarviiko siitä koko maailman hyssytellä? Ihan yhtälailla mä olen naureskellut lasteni kanssa, miten ne mahtuu kummatkin iskän paitaan.

Jos sä olet paksu, laiha, pitkä, lyhyt tai ihan mitä vaan, niin kyllä aina joltain löytyy joku kommentti. Kannattaa varmaan oppia elämään sen asian kanssa ja lakata ottamasta kaikkea itseensä. Tollasella mielensäpahottamis asenteella ei tee muuta kuin omasta ja muiden elämästä ihan kamalaa.

Vai... pitäisköhän munkin alkaa parkua, kun mun kolmasluokkalainen kummipoika naureskelee äidilleen, kun se on mua pidempi?
 
vierailija
Näin päin se ilmeisesti onkin sitten sallittua sanoa. No ei sen puoleen, ei pienet ihmiset jaksa kaikista isojen vinoiluista loukkaantua, muuten saisi koko aika olla herne nenässä.
Kyllä minun pienikokoiset kaverini usein kertovat, että lastenosastolta löytyi taas sitä ja sitä paljon halvemmalla kuin aikuisten puolelta, ja että sieltä tosiaan kannattaa käydä katsomassa vaatteita. Tosin nämä ystäväni ovat hoikkia, joten suuria kurveja heillä ei ole. Varmasti isommalla rasvaprosentilla voi olla vaikeampi löytää lastenosastolta mitään, lapsilla kun ei ole rinnoissa vielä rasvaa. Tyhmä pitää olla, jos aikuinen kokee vaatteiden oston lastenosastolta jotenkin loukkaavana.
 
Ylipainoinen
No kyllä 90% ihmisistä kommentoi minunkin pienuutta. Tosin mä en vedä siitä herneitä nenään, koska mun mielestä on todella jees olla pieni nainen.

Ja mitä tulee tähän aloitukseen, niin voi tsiisus. Jos sä käytät teltan kokoisia vaatteita, niin tarviiko siitä koko maailman hyssytellä? Ihan yhtälailla mä olen naureskellut lasteni kanssa, miten ne mahtuu kummatkin iskän paitaan.

Jos sä olet paksu, laiha, pitkä, lyhyt tai ihan mitä vaan, niin kyllä aina joltain löytyy joku kommentti. Kannattaa varmaan oppia elämään sen asian kanssa ja lakata ottamasta kaikkea itseensä. Tollasella mielensäpahottamis asenteella ei tee muuta kuin omasta ja muiden elämästä ihan kamalaa.

Vai... pitäisköhän munkin alkaa parkua, kun mun kolmasluokkalainen kummipoika naureskelee äidilleen, kun se on mua pidempi?
Mitä sä mulle vaahtoat? Mähän vain kommentoin tuota kun yleistetään, että kaikki lihavat haukkuu muita. En mä ainakaan hauku, ei ole tarvetta. Miksi joillakin normaalipainoisilla on tarve haukkua lihavia? Ei mulle tarvitse tulla kertomaan, että mä olen lihava, mä tiedän sen itsekin.
 
Mitä sä mulle vaahtoat? Mähän vain kommentoin tuota kun yleistetään, että kaikki lihavat haukkuu muita. En mä ainakaan hauku, ei ole tarvetta. Miksi joillakin normaalipainoisilla on tarve haukkua lihavia? Ei mulle tarvitse tulla kertomaan, että mä olen lihava, mä tiedän sen itsekin.
Sori, ei ollut tarkoitus vaahdota :)

Ongelma tässä jutussa on nyt varmaan se, että aloituksen aiheessa, joku on kokenut tulleensa haukutuksi vaikka mielestäni häntä ei kukaan ole haukkunut.
Kenellekkään ei varmasti tarvitse kertoa, että se on lihava, tai pitkä tai lyhyt tai laiha tai jotain muuta. Mutta jos kaikki aletaan ottaa "vihjailuna" ja loukkauksena, niin ei sillä asenteella pitkälle pötki.

Esim. Hyvin pitkä ja hoikka ystävättäreni kokeili housujani. Me naurettiin tunti kippurassa, miten dorkalle se niissä näytti. Toki mä olisin voinut valita loukkaantua asiasta ja päättää, etää se pilkkaa mua, koska olen lyhyt. Ihan samalla lailla aloituksessa oleva nainen olisi voinut naureskellen todeta, että kyllä, kaksi lasta mahtuu hänen paitansa sisälle.
 
vierailija
Apua, apua. Äkkiä mielenosoitus Helsinkiin missä vastustetaan lihavista ihmisistä ääneen puhumista. Hehän voivat vaikka loukkaantua tuollaisesta vihapuheesta. Laihoja ihmisiä saa sitävastoin arvostella aina ja missä vaan ja millä tahansa ilmaisuilla mitä vaan ikinä keksiikään.
 
Ylipainoinen
Apua, apua. Äkkiä mielenosoitus Helsinkiin missä vastustetaan lihavista ihmisistä ääneen puhumista. Hehän voivat vaikka loukkaantua tuollaisesta vihapuheesta. Laihoja ihmisiä saa sitävastoin arvostella aina ja missä vaan ja millä tahansa ilmaisuilla mitä vaan ikinä keksiikään.
Ketään ei saa arvostella tai haukkua on paino sitten mikä tahansa. Miksi tätä on niin vaikea käsittää.
 
  • Tykkää
Reactions: Mummeliisa
vierailija
Nii-ih, kaikkea sitä julkaistaankin ja kaikenlaista puhellaan. Yhdenkin kirjoituksen takia joutilaana kesäänsä viettävät suomalaiset päättivät järkätä mielenosoituksen Hesassa, Tampereella ja Oulussa. KUn tuli niin paha mieli. Samaan aikaan raiskaillaan naisia, annetaan lasten kuolla jne. suomalaisten vain haukotellessa vieressä. Ettei tämä jenkkinaisen juttu ole sitä toista kehnompi mielenilmaus sekään. Me ihmiset huolittelemme kukin, mistä haluamme vapaan sanan valtioissa.
 
Kyllä minun pienikokoiset kaverini usein kertovat, että lastenosastolta löytyi taas sitä ja sitä paljon halvemmalla kuin aikuisten puolelta, ja että sieltä tosiaan kannattaa käydä katsomassa vaatteita. Tosin nämä ystäväni ovat hoikkia, joten suuria kurveja heillä ei ole. Varmasti isommalla rasvaprosentilla voi olla vaikeampi löytää lastenosastolta mitään, lapsilla kun ei ole rinnoissa vielä rasvaa. Tyhmä pitää olla, jos aikuinen kokee vaatteiden oston lastenosastolta jotenkin loukkaavana.

No ensinnäkään korkea rasvaprosentti ei ole yhtä kuin kurvikkuus. Lasten paidat on usein suhteessa leveämpiä kuin aikuisten ja niissä on aikuisella liika lyhyet hihat. Niissä on myös usein aika pienet pääaukot, koska ne on tarkotettu lapsille.

Mutta joo, ihan yhtä naurettavaa loukkaantua lasten osastolta ostamisesta kuin isojen naisten osastolta ostamisesta. Ihmiset nyt vaan sattuu päivittelemään usein ääripäitä.
 
vierailija ttttttt
EI saa puhua lihavista, homoista eikä mamuista. Ainakaan muuta kuin ylistäviä kommentteja. No joo, mulle on ihan sama minkä kokoisia ihmisiä on paitsi terveysmielessä työssäni otan painon puheeksi koska niin vaan kuuluu tehdä. Vapaa-ajalla en katso väärään isoja ihmisiä tai vaatteita mutta jos lapsi sanoisi onpa iso paita niin varmaan sanoisin joo enkä alkaisi hyssyttelemäään että eihän tuo paita ole iso. Kai nyt lapsi menee päästään sekaisin jos isoa ei saa sanoa isoksi ja pientä pieneksi. Mitä ilkeää siinä on jos nyt oikeasti puhuttiin VAATTEESTA.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
vierailija
Mustakin tuo ihmisen loukkaantuminen oli vähän typerä. Eihän ne äiti ja tytär mitenkään sille lihavalle irvailleet! Käytän itsekin L-koon vaatteita, joskus olen käyttänyt jopa xl ja xxl ja en olisi tuollaisesta vetänyt hernettä nokkaan. Jos olisivat suoraan sanoneet, et kato mikä läski (mitä muuten tapahtuu toooosi usein) olisin loukkaantunut. Kyllähän kaikki nyt oman kokonsa tietää eikä siitä mun mielestä tartte lähteä kenekään huutelemaan, mutta toisaalta jos kerran tietää olevansa lihava, niin ei sitä ihan kaikesta tartte loukkaantumisen aihetta etsiä.

Ja mitä tulee tähän lihavien/laihojen haukkumiseen, niin mä olen ollut molempia enkä koskaan ole mitään negatiivista kenellekään möläyttänyt. Oon tietoisesti pyrkinyt huomaamaan ihmisestä positiiviset asiat, koska oma äitini on ihan supernegatiivinen ja löytää jokaisesta naisesta jotain pahaa sanottavaa. Aika moni hänen ikätoverinsa on samanlainen. Musta suomalaiset naiset on kauniita, kaikki omalla tavallamme, olkoomme sitten pitkiä, pätkiä, lihavia, laihoja, jne. Miksi pitää itseään saatikka muita mollata!
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama ja Peyote
vierailija
No, meillä ei huomautella kenenkään koosta tai ulkonäöstä, mutta oman pääni sisällä mä pidän todella lihavia ihmisiä laiskoina ja välinpitämättöminä. Ei vaikuta mun elämään, mutta itselleni pidän vähän kovempaa kuria. Se on ikävää, jos lihoo lääkityksestä, mutta suuri osa lihoo ihan vaan nameista.
 
a p.
kyllä minä ainakin vastaavassa tilanteessa olisin kehottanut nämä epäkohteliaat ihmiset lastenosastolle etsimään paremmin heille sopivia vaatteita. Olivat selvästi sekä fyysisesti että henkisesti lapsen kokoisia,
Aika kapeakatseista ja herkkänahkaista toimintaa olisi ollut. Ei oikeasti pitäisi täysin ulkopuolista liikuttaa, jos jotkut nauravat isolle vaatteelle kaupassa :D Koska ei tässä tuo lihava ihminen ollut tutkailemassa kyseistä vaatetta, ei hänenkään olisi tarvinnut ottaa hernettä nenuun :)
 
vierailija
http://www.iltalehti.fi/fiidifi/201507080123435_fd.shtml

Mulla ei oikein enää riitä ymmärrystä kaikkiin tälläisiin tarinoihin, joita joka paikka on pullollaan. Joku puhuu toisen kanssa ihan viattomasti sellaisesta asiasta, joka on totta ja netissä nousee kauhea haloo .


"- Ole ystävällinen. Mieti muita ennen kuin puhut" rutisee tässä tarinassa loukkaantunut pullukka. Miten ihmeessä lapset ja muitkin voitaisiin vaientaa kaikkialla, ettei joku vain loukkaantuisi.

Lapsesta ja hoikasta äidistäkin pluskoon vaatteet oikeasti näyttävät todella suurilta, koska ne ovat. Pitäisikö asiaa salata?
 

Yhteistyössä