lihavat suomalaiset huonolaatuiset vaatteet päällä

  • Viestiketjun aloittaja "ihmettelevä"
  • Ensimmäinen viesti
"ihmettelevä"
ootteko miettinyt, miksiköhän suomalaiset etenkin naiset on niin lihavia ja taikina naamoja ja kaikilla on lyhyet hiukset ja ne pukeutuu vanhoihin kulahtaneisiin halpoihin vaatteisiin..monestakin sais kauniin jos ne pitäis itestään huolta mutta annetaan olemuksen lässähtää..miks??? ja miksi ei voi käyttää laadukkaita vaatteita jotka kestää vuosiakin vaan verhoudutaan johonkin citymarketin tai hm:n halpis roskaan???
 
jaa-hah
Ei ne Citymarketin ja H&M:n vaatteet kenestäkään huonoa pukeutujaa tee. Pakko myöntää ettei esim Citymarketista löydy kovin helpolla tyylikkäimpiä vaatteita, mutta joskus kyllä hienoja. Kyse on siitä, miten ne osaa YHDISTÄÄ ja miten kyseinen henkilö kantaa vaatteensa.
Enemmän ihmetyttää se miten jotkut kulkee nuhjuisissa vaatteissa juurikasvu paistaen ja hieltä haisten ja on ihan homssuisen ja vastaheränneen näköisiä. En väitä, että joka naisen pitäisi olla täydessä tällingissä, mutta kun meidänkin työpaikalla on sellaisia jotka tuskin tukkaansa kampaa, kulmakarvat on kuin mitkäkin piikkipensaikot ja asun on valinnut joku sokea muinaisfossiili.
 
Tunnustan olevani lihava ryysyläinen. En oikeasti löydä vaatekaupoista mitään mikä miellyttäisi mua ja istuisi hyvin päälle. Monesti olen vaateostoksilta tullut tyhjin käsin kotiin eikä mulla ole rahasta kiinni mitä ostan.

Enemmän mua ihmetyttää laihat ryysyläiset. Kaupat on pullolllaa vaatteista jotka istuisi hyvin heidän päälleen ja näyttäisi upealta, mutta silti kuljetaan ryysyissä. En tajua tätä.
 
"kikka"
Haluan pukeutua siististi ja muodinmukaisesti, mutta pääasia on, että vaatteet tuntuu mukavilta ja ne ovat säähän sopivat. Nuorempana sitä kulutti järjettömästi aikaa tyylinsä viimeistelyyn. Nyt on mukava pistää pipo päähän ja heittää takki päälle, eikä turhaan mieti miltä näyttää, kunhan vaatteet on puhtaat.
Jos ajatellaan mikä on pukeutumisen perimmäinen merkitys, niin pinnallinen muodintarkkailu pistää lähinnä naurattamaan. Kummityttö 17v vaihtaa usean kerran päivässä vaatetuksen, ja pukeutuu kuin halpa ilotyttö, kroppa kyllä kestää niukemmankin asun, mutta pikkasen peittävämpi voisi olla tyylikkäämpi.
Halpaketjuista löytää hyviäkin vaatteita, mutta tuoteselosteesta harvoin löytyy keinokuituja kummempaa, ja silloin vaatteet ovat lähinnä kertakäyttötavaroita..
Puhtautta minäkin kannatan, kaikessa.
 
"vieras"
Joo, siis tota mäki mietin kaikki yöt! Itseasiassa just sen takia en nytkään saa unta! :( Miks niiden pitää pilata meidän laihojen hyvinpukeutuvien yöunet pukeutumisellaan? :'( Varaan ajan terapiaan!
 
"toinen näkökulma"
Minusta miehet pukeutuvat vielä huonommin. Tosi monella tuntuu olevan kaapissa vain yhdet farkut ja paita, nekin jotain nuhjuista markettihalpista. Ja se habitus! Laelta kaljuuntuva pää kiiltää rasvasta, epäsiistit junttiamishaituvat, keltaisen-ruskeat hampaat (kaikki 8 kpl), hengityksessä tuoksuu rööki ja eilinen grillisapuska. Tutkitusti suomalaiset miehet ovat myös naisia useammin ylipainoisia. Ja tähän on sit turha mussuttaa että lihas painaa enemmän kuin läski, koska siitä näiden läskimiesten kropassa ei ole kyse.

Mutta komeita olisivat, jos huolehtisivat itsestään, treenaisivat ja pukeutuisivat paremmin!
 
läskimakkara
Tunnustan olevani lihava ryysyläinen. En oikeasti löydä vaatekaupoista mitään mikä miellyttäisi mua ja istuisi hyvin päälle. Monesti olen vaateostoksilta tullut tyhjin käsin kotiin eikä mulla ole rahasta kiinni mitä ostan.

Enemmän mua ihmetyttää laihat ryysyläiset. Kaupat on pullolllaa vaatteista jotka istuisi hyvin heidän päälleen ja näyttäisi upealta, mutta silti kuljetaan ryysyissä. En tajua tätä.
Samoin. En löydä itselleni sopivia noin 46-48 vaatteita, jotka olisivat vielä hyvännäköisiä päällä.... Inhoan niitä isoja kaula-aukkoja, joita jokaiseen XLNT-tuotteeseen tai vastaavaan tehdään! Sitten saa tissit tyrkyllä kumarrella lapsen kanssa.... arrrggh!
 
"Neith"
Alkuperäinen kirjoittaja läskimakkara;23597178:
Samoin. En löydä itselleni sopivia noin 46-48 vaatteita, jotka olisivat vielä hyvännäköisiä päällä.... Inhoan niitä isoja kaula-aukkoja, joita jokaiseen XLNT-tuotteeseen tai vastaavaan tehdään! Sitten saa tissit tyrkyllä kumarrella lapsen kanssa.... arrrggh!
laita sellaisen paidan alle toppi, niin ei kaula-aukko paljasta liikaa eikä tarvitse niin kamalasti varoa (siis näin mun järki sanoo, itsellä päinvastainen ongelma)
 
"Sirkka"
Mulla on yks kaveri joka pukeutuu tosi outoihin vaatteisiin. Hän lyhyt ja pyöreä. Hiukset leikkaa aina niin, että ne ne näyttää ravaisilta. Tukka on niin ohut, että menee päätä pitkin.
ja facebook täynnä sellasia kuvia missä "latsoo" rillien alta.
Jokatoinen päivitys on valitusta lapsista tai ukosta. Ja sitten kerrotaan tarkat suihkuun menot yms..
Tuosta niasesa saisi kauniin, kun pikkasen liikkuis.. saisi terveen värin kasvoille. Hiusmalli olisi aivan toinen, ja vaatteet sopivan kokoisia.
 
"Riitta"
Yyyh... mulla on yks tuttu jolla on TODELLA isot tissit, ja muutenkin on aika suurikokoinen. Ei käytä rintsikoita, koska olkaimet painaa.. kaikissa liiveissä mitä oon sillä joskus nähny on sellaset TOSI ohkaset olkaimet. Eikös iso rintaisella pitäisolla sellaset paksummat olakimet, että liivi tukee?
On tosi järkkyä kattoa, kun ne tissit roikkuu polvissa...
 
"jatta"
Alkuperäinen kirjoittaja läskimakkara;23597178:
Samoin. En löydä itselleni sopivia noin 46-48 vaatteita, jotka olisivat vielä hyvännäköisiä päällä.... Inhoan niitä isoja kaula-aukkoja, joita jokaiseen XLNT-tuotteeseen tai vastaavaan tehdään! Sitten saa tissit tyrkyllä kumarrella lapsen kanssa.... arrrggh!
heippa! Cellbes postimyynnistä saa edullidesti nättejä vaatteita, kaikissa vaatteissa koot ovat kaikille kokoluokille. ei siis ole eroteltu erikseen malleja isoille.
 
[QUOTE="ihmettelevä";23596885]ootteko miettinyt, miksiköhän suomalaiset etenkin naiset on niin lihavia ja taikina naamoja ja kaikilla on lyhyet hiukset ja ne pukeutuu vanhoihin kulahtaneisiin halpoihin vaatteisiin..monestakin sais kauniin jos ne pitäis itestään huolta mutta annetaan olemuksen lässähtää..miks??? ja miksi ei voi käyttää laadukkaita vaatteita jotka kestää vuosiakin vaan verhoudutaan johonkin citymarketin tai hm:n halpis roskaan???[/QUOTE]

Itse en kuulu määrittelemääsi kastiin (en ole lihava), joskin lyhyitä hiuksia harrastan välillä.

Miten lyhyet hiukset liittyy lässähtämiseen / itsestään huolehtimattomuuteen? Tiesitkö, että lyhyiden hiuksien lyhyinä pitämiseen tarvitaan kyllä työtä ja kyllä nekin monesti näyttää nätiltä...

Kaikilla ei ole varaa tuhlata satasia vaatteisiin. Omat vaatteet pääasiassa hm:n ja seppälän "halpisroskaa" ja hyvännäköisinä ovat pysyneet, ei valittamista. Väri saattaa haalistua aikanaan, mutta niinhän kaikissa vaatteissa. Lisäksi en ole koskaan ymmärtänyt miksi kaiken pitää kiiltää uutuuttaan, vaikka välillä on muodissakin ne haalistetut/kulutetut vaatteet - kunhan ne vaan on ostettu sellaisena??

En nyt sitten tiedä mikä sinusta on itsestään huolehtimista, se että on tekoripset, -kynnet, täysi tällinki (meikit, kalliit vaatteet) ymv lähikaupassakin päällä vai? Itse esimerkiksi meikkaan aika harvoin, koen näyttäväni tarpeeksi hyvältä muutenkin.. Vaatteet laitan sen mukaan mihin olen menossa ja en koe mitään paineita miellyttää jokaista vastaantulijaa ulkonäölläni vaan pyrin näyttämään siltä, että minulla on hyvä olla omassa kehossani ja ajattelen myös käytännöllisyyttä. Silloin tällöin pidän nk. "spurgupäivän" eli farkut vaihtuu verkkareihin :)
 
Aha kiitos vaan tiedosta,mulla on kyllä ylipainoo,muttei lyhyviä hiuksia,eikä vanhoja kulahtaneita vaatteita.Pidän itsestäni huolta,käytän kauniita ja ennenkaikkea mulle ja vartalolle sopia, uusia vaatteita eikä miun olemus ole kulahtanut.Mitens on sitten siun omalla kohalla?
 
----------
Onko olemassa mitään vaatekauppaa, joss myytäisiin laadukkaita vaatteita nuorille? Sanasta "laadukas" tulee mieleen jonkun keski-ikäisen tädin beiget pellavahousut ja samanvärinen jakku, kaulassa silkkihuivi. Muutenkin on sellainen kuva, että materiaalit on ylellisiä ja kestäviä, mutta leikkaukset kamalan tätimäisiä noissa kalliimpien vaatekauppojen vaatteissa.

Onko nuorille mitään muuta vaihtoehtoa, kuin mennä H&M:ään ostamaan vaatteet, jos haluaa pukeutua muodikkaasti? Toisaalta, sitähän me köyhät opiskelijat ja muut halutaan, mahdollisimman halvalla ja kivan näköistä. Itsekin sorrun usein halpaan kertaostokseen, mutta kun miettii, niin kyllä pännii ostaa jatkuvasti uusia vaatteita nuortenvaateliikkeistä, kun ne vanhat vaatteet menee niin ankean ja kulahtaneen näköisiksi nopeasti. Halvemmaksi tulisi ostaa kerralla muutama laadukas vaatekappale ja käyttää niitä vuosia, mutta kun ei tahdo löytyä makuun sopivaa.
 
muoti
on laadukkaita nuorille sopiviakin vaatteita kato vaikka nettikaupoista.. mut sitten ole valmis pulittamaan satanen tai enemmänkin paidasta tai housuista..mihin luulet että esim. nuoret trendikkäät julkkikset pukeutuu? laadukkaisiin merkkivaatteisiin, diesel ymym..ei laatu todellakaan ole synonyymi tätivaatteelle..ota selvää merkeistä jos kiinnostaa..
 
Evans
Alkuperäinen kirjoittaja läskimakkara;23597178:
Samoin. En löydä itselleni sopivia noin 46-48 vaatteita, jotka olisivat vielä hyvännäköisiä päällä.... Inhoan niitä isoja kaula-aukkoja, joita jokaiseen XLNT-tuotteeseen tai vastaavaan tehdään! Sitten saa tissit tyrkyllä kumarrella lapsen kanssa.... arrrggh!
Suomessa on aika huonosti tarjokka kauniita vaatteita kellekään. Itse olen tilaillut juttuja ulkomailta jo vuosikaudet. Tässä yksi kauppa suurille ladyille:

evans - Plus Size Clothing | Jeans Dresses and Shoes | Evans - Sizes 14 - 32
 

Yhteistyössä