Liikunta raskauden jälkeen

Kuinka pian olette aloittaneet liikuntaharrastukset muun kuin kävelyn? Tekisi kovin mieli jo aloittaa kun kaikki harrastukset alkaa näin tammikuussa mutta synnytyksestä vasta 4 viikkoa. Uskaltaisiko jo rauhallista sulkapalloa ruveta pelaamaan? Pitää jutella neuvolassa ensi kerralla.............
 
Mä ainakin aloitin sitä mukaa kun itsestä tuntui hyvälle, kävelylenkit heti ja juoksua yritin ekoja kertoja varmaan tuossa n. 1,5kk synnytyksestä, mutta mulla ainakin väliliha kipeytyi vielä silloin kaikesta vähänkin sen suuntaisesta. Mulla siis tehtiin eppari, niin se haava ei ollut vielä tarpeeksi parantunut. Joo, ja vattalihaksia en tehnyt (siis suoria) ennenkuin 4 kk oli kulunut. Vauvan ollessa n. 3kk ostin kuntosalikortin ja aloitin treenaamisen n. 3kertaa/vko ja päälle vaunulenkit ja hyvin on mennyt.

Eli varmaan ihan omien tuntemusten mukaan voi aloittaa, kokeilee ensin varovaisemmin ja jos olo on hyvä niin ei kai mitään estettä. Mukavia liikuntahetkiä!
 
Mä aloitin myös pitkillä reippailla vaunukävelyillä, mutta hyvin pian myös kotijumpalla. Vauvakin viihtyi, kun jumppasin peilin edessä vauva painona - siis soutuliikettä, kyykkyjä jne. Staattisia vatsatreenejä tein myös. Juoksun aloitin vasta kun 3 kk oli kulunut, mutta synnytinkin kyllä sektiolla. Samoin kunnon vatsalihastreenit vasta 3-4 kk kuluttua. Kaikki tein oikeastaan vasta sitten, kun tuntui kivalta.

Mutta ihan varmasti omien tuntemusten mukaan voi mennä. Jos pystyt pelaamaan sulkapalloa rauhallisesti... ;)
 

Yhteistyössä