Likainen lapsi ei automaattisesti ole huonosti hoidettu

Tuli yhdestä aloituksesta mieleen, että lapsi jolla on likaiset vaatteet ja ehkä muutenkin likainen ei välttämättä ole huonosto hoidettu.
Miun poikani 5v saa joka aamu ylleen puhtaat vaatteet mutta muutamassa tunnissa ne likaantuvat! On muuteskin sellasta sorttia että esim. syö koko naamallaan :heart:
Asiasta aina huomautan ja ruokailun jälkeen käy pesulla silti naamakin on etenkin näin kesällä musta koko ajan |O

Lapsi itse sanoo kun likaisuudesta huomauttaa että tää on uutta muotia :D

 
Keittiönoita
Aikoinaan hyvä ystäväni sanoi, että "tärkeintä on, että lapsi on kotoa lähtiessään puhdas". Ja näinhän se on. Hulluksihan sitä tulisi, jos leikkivän lapsen pitäisi käydä tunnin välein vaihtamassa vaatteita.
 
Keittiönoita
Aikoinaan hyvä ystäväni sanoi, että "tärkeintä on, että lapsi on kotoa lähtiessään puhdas". Ja näinhän se on. Hulluksihan sitä tulisi, jos leikkivän lapsen pitäisi käydä tunnin välein vaihtamassa vaatteita.
 
Juu
Ja et pyri opettamaan lasta esim. syömään siistimmin koska.....?

Ei ole olemassa "tyyppiä joka syö koko naamallaan", on kyllä olemassa "tyyppejä jotka syö todella epäsiististi".
 
Uutta muotia :D Minun siskon lapset on semmosia temmeltäjiä ettei niitten vaatteet taho pysyä koko päivän puhtaana, mutta ei ne ole huonosti hoidettuja.
Niilä on myöskin monesti eriparia sukat, ja mie oon kauan aikaa luullu että se johtuu siittä, ettei niitten sukile löyvy paria... Mutta sitten kysyin että miksi niilä on sukat eriparia, nii sisko sano että se on minun alottama muotivillitys, jota niitten lapset seuraa :D Kiva juttu :D:D

Siis kun että joku vois luulla, ettei vanhempia kiinnosta ees pukea lapsille saman parin sukkia jalkaan... Mutta ilmeisesti asia ei olekaan niin, vaan se on minun "vika" :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Aikoinaan hyvä ystäväni sanoi, että "tärkeintä on, että lapsi on kotoa lähtiessään puhdas". Ja näinhän se on. Hulluksihan sitä tulisi, jos leikkivän lapsen pitäisi käydä tunnin välein vaihtamassa vaatteita.

olen ystäväsi kanssa samoilla linjoilla! Muutenkaan mielestän ilasten ei leikkiessä tarvitse ajatella sitä likaantuukoo vaatteet...pesukone pesee B)
 
mf
Meidän naapurinlapset haukkuvat muita lapsia leikkikentällä, jos nämä ovat likaisia. Viimeksi meidän tyttö kiikutti kenkiään pesuun, koska toiset olivat pilkanneet niitä hiekkaisuuden vuoksi. Keskellä hiekkalaatikkoa!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Ja et pyri opettamaan lasta esim. syömään siistimmin koska.....?

Ei ole olemassa "tyyppiä joka syö koko naamallaan", on kyllä olemassa "tyyppejä jotka syö todella epäsiististi".
öö, miten sitä voi opettaa? Syö ihan normaalisti haarukalla tai lusikalla mutta sotkua vaan tulee. Ja meillä kyllä asuu yksi tyyppi joka syö koko naamallaan..
 
SS
Mä ihmettelisin jos pien lapsi ois kesällä putipuhas :D Meillon vasta 1v 8kk ja kyllä ruuat on aina pitkin vaatteita (joskus vaihan ruuan jälkeen joskus en, riippuu kuin likaset/märät), saati sit ku mennään tuola hiekkalaatikoilla ja multakasoissa ni ei oo puhasta nähtykää :)
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Aino-Ilona:
olen ystäväsi kanssa samoilla linjoilla! Muutenkaan mielestän ilasten ei leikkiessä tarvitse ajatella sitä likaantuukoo vaatteet...pesukone pesee B)
No näin. Ja se on aika saletti, että kun annat jonkun jäätelöpuikon ulos tuonne helteeseen, niin sitä on sitten lapsella paidan rinnuksellakin.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Aino-Ilona:
Tuli yhdestä aloituksesta mieleen, että lapsi jolla on likaiset vaatteet ja ehkä muutenkin likainen ei välttämättä ole huonosto hoidettu.
Miun poikani 5v saa joka aamu ylleen puhtaat vaatteet mutta muutamassa tunnissa ne likaantuvat! On muuteskin sellasta sorttia että esim. syö koko naamallaan :heart:
Asiasta aina huomautan ja ruokailun jälkeen käy pesulla silti naamakin on etenkin näin kesällä musta koko ajan |O

Lapsi itse sanoo kun likaisuudesta huomauttaa että tää on uutta muotia :D
Täysin totta ja olen samaa mieltä!
Luin kerran Mannerheimin lastensuojeluliiton jonkun tutkijan (tai mikä lie..) haastattelua ja hän sanoi, että kampaamaton tukka on usein merkki lapsen pahoinvoinnista(!!??). Meillä tällä hetkellä sellainen vaihe, että tytön tukan saa kammata ehkä nopeasti pari kertaa viikossa..
 
m
Alkuperäinen kirjoittaja Aino-Ilona:
Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Ja et pyri opettamaan lasta esim. syömään siistimmin koska.....?

Ei ole olemassa "tyyppiä joka syö koko naamallaan", on kyllä olemassa "tyyppejä jotka syö todella epäsiististi".
öö, miten sitä voi opettaa? Syö ihan normaalisti haarukalla tai lusikalla mutta sotkua vaan tulee. Ja meillä kyllä asuu yksi tyyppi joka syö koko naamallaan..
Meillä on myös yksi lapsista sellainen. Sisaruksensa ovat syöneet aina siistimmin, tän yhden kanssa aina sama juttu. Sotkua tulee lapseen ja ympäristöön, paljon paljon enemmän kuin 2-vuotiaalla sisaruksella, joka ei oikeastaan juuri sotkekaan. Ja ihan samat tavat niille on opetettu :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Aino-Ilona:
olen ystäväsi kanssa samoilla linjoilla! Muutenkaan mielestän ilasten ei leikkiessä tarvitse ajatella sitä likaantuukoo vaatteet...pesukone pesee B)
No näin. Ja se on aika saletti, että kun annat jonkun jäätelöpuikon ulos tuonne helteeseen, niin sitä on sitten lapsella paidan rinnuksellakin.
Ja varpaissa, leuassa, hiuksissa sekä koko istuma-alueella. :whistle:
 
Se on muuten kiva huomata esim. jossakin kaupan kassalla, että lapsella on naama tuhrussa ja paidallakin saattaa olla ruokaa. :snotty: Aamulla kuitenkin laitettu puhtaat vaatteet ja naama on ollut puhdas...

Keittiönoita on nähnyt likan syömässä ranskiksia ja voi todistaa, että ei mun lapseni aivan kauhia sottapytty ole. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Aino-Ilona:
olen ystäväsi kanssa samoilla linjoilla! Muutenkaan mielestän ilasten ei leikkiessä tarvitse ajatella sitä likaantuukoo vaatteet...pesukone pesee B)
No näin. Ja se on aika saletti, että kun annat jonkun jäätelöpuikon ulos tuonne helteeseen, niin sitä on sitten lapsella paidan rinnuksellakin.
Ja varpaissa, leuassa, hiuksissa sekä koko istuma-alueella. :whistle:
Oli muuten viime lauantaina kiva kattoa kun 1v8kk ikäänen syö tikkujäätelöä. :xmas:
 
hellsbells
Niinpä! :) Näillä helteillä meillon jätkä kokoajan ihan tahmanen kun hikoo niin paljon... Ja kaikki musta nöhnä kyllä tarttuu naamaan, käsiin, kaulaan ym. Ja siis 3 kertaa päivässä käydään suihkussa tai ammeessa :p Meillon siis 1 vee joka konttaa, eli uloskin kun mennään niin vaatteet on heti mullassa ja muussa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Aino-Ilona:
olen ystäväsi kanssa samoilla linjoilla! Muutenkaan mielestän ilasten ei leikkiessä tarvitse ajatella sitä likaantuukoo vaatteet...pesukone pesee B)
No näin. Ja se on aika saletti, että kun annat jonkun jäätelöpuikon ulos tuonne helteeseen, niin sitä on sitten lapsella paidan rinnuksellakin.
Ja varpaissa, leuassa, hiuksissa sekä koko istuma-alueella. :whistle:
Oli muuten viime lauantaina kiva kattoa kun 1v8kk ikäänen syö tikkujäätelöä. :xmas:
Mä yleensä vuoraan lattian pyyhkeellä, kun tyttö syö jätskiä. :xmas:
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Se on muuten kiva huomata esim. jossakin kaupan kassalla, että lapsella on naama tuhrussa ja paidallakin saattaa olla ruokaa. :snotty: Aamulla kuitenkin laitettu puhtaat vaatteet ja naama on ollut puhdas...

Keittiönoita on nähnyt likan syömässä ranskiksia ja voi todistaa, että ei mun lapseni aivan kauhia sottapytty ole. :D
Jep, voin todistaa :)

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Aino-Ilona:
olen ystäväsi kanssa samoilla linjoilla! Muutenkaan mielestän ilasten ei leikkiessä tarvitse ajatella sitä likaantuukoo vaatteet...pesukone pesee B)
No näin. Ja se on aika saletti, että kun annat jonkun jäätelöpuikon ulos tuonne helteeseen, niin sitä on sitten lapsella paidan rinnuksellakin.
Ja varpaissa, leuassa, hiuksissa sekä koko istuma-alueella. :whistle:
Oli muuten viime lauantaina kiva kattoa kun 1v8kk ikäänen syö tikkujäätelöä. :xmas:
Meillä saman ikäinen ja vuotta vanhempi, ei niin kiva enää kun usein syövät kesällä jäätelöitä:D Kauhea siivo, jäätelöä on kaulassa, käsissä, jaloissa, vaatteilla, naamalla hiuksissa, ja siinä missä he istuvat. uskomatonta.
 
Toisaalta voisi ajatella niinkin, että huonosti hoidettu siltäosin. Mä en välitä, jos lapset menevät ulos pihalle tai naapurustoon, koko päivän olleissa vaatteissa, joissa on hiekan ja tomun lisäksi ruokalistakin. Mä voisin käskeä vaihtamaan vaatteet välillä, mutta en näe sitä tarpeelliseksi, koska sitä likaa tulee taas leikkien lomassa ja luonnollekaan ei tee hyvää, että ihmiset pesevät "turhaan" pyykkiä. Mutta mielestäni se, että lapseni on likaisissa vaatteissa kertoo hoidosta vain sen, että vaatteet ovat likaiset, ei sitä onko muu perusturva kunnossa.
 
ai
Meillä vaihdetaan vaatteet aina ruokailun jälkeen eli aamusta lounaaseen on samat vaatteet ja sitten uudet jotka vaihdetaan taas iltaruualla puhtaisiin ja lopuksi illalla yövaatteet. Eli päivässä kolme vaatekertaa ellei sitten tule suurempaa vahinkoa jolloin vaihdetaan vielä lisäkerran.

Itse kyllä suren ennemmin monesti ulkona ja puistossa lapsia joita kielletään koko ajan tekemästä eri asioita vaatteiden takia. Ja kylässä ei saa syödä marjoja kun saattaa tulla tahroja ja terassilla ei saa olla sukkasillaan ja kurakelillä ei saa tehdä mitään jos ei ole kurahousut jalassa. Minusta lasten ei tarvitse ottaa leikkiessään huomioon likastumista!
 

Yhteistyössä