Limatulppa. Totta vai tarua?

  • Viestiketjun aloittaja tälläistä miettii hän
  • Ensimmäinen viesti
tälläistä miettii hän
Eli onko limatulppa totta vai tarua?

Irtosko sulla? Millaista oli?


Olen kuullut että olisi ns. urbaani legenda. Eli olis vaan normi limaa/valkovuotoa-verta mikä irtoilee eikä mikään limainen tulppa.

Toisilla tulee, toisilla ei mitään havaintoa asiasta.
 
Blue
Kolmen tulpan kokemuksella voin sanoa että totta. Ja miksi synnytysvalmennuksessakin puhutaan limatulpasta jos kerran on legendaa.

Siis eihän se tullessaan ole koskaan mulla ollut semmoinen tulpannäköinen. Sitä limaista/veristä, kiinteää ja venyvää tuotosta on lähtenyt tulemaan vuorokautta ennen synnytystä. Sitä tullut muutaman kerran housuihin parin tunnin ajan ja sit loppunut. EI kuulunut *plop* ja tulppa housussa niin kuin jotkut luulevat käyvän. :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Boycot:
Kolmen tulpan kokemuksella voin sanoa että totta. Ja miksi synnytysvalmennuksessakin puhutaan limatulpasta jos kerran on legendaa.

Siis eihän se tullessaan ole koskaan mulla ollut semmoinen tulpannäköinen. Sitä limaista/veristä, kiinteää ja venyvää tuotosta on lähtenyt tulemaan vuorokautta ennen synnytystä. Sitä tullut muutaman kerran housuihin parin tunnin ajan ja sit loppunut. EI kuulunut *plop* ja tulppa housussa niin kuin jotkut luulevat käyvän. :D
ai niinku ketkä?

en minä ainakaan ja tuskin kukaan muukaan. Olet päässäsi keksinyt moisen.
 
heko heko
Alkuperäinen kirjoittaja äimä:
esikoisesta meni lapsivesi n. viikko ennen laskettua aikaa ja synnytys käynnistyi supistuksilla saman tien. kuopuksen raskaudessa irtosi limatulppa.
lapsivesi viikko ennen laskettua aikaa.. justiinsa joo :LOL: kylläpä on ollut melkonen tulehdusriski sulla.. kaks päivää on maksimi jonka vauva voi olla ja sitten käynnistää jos ei käynnisty.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tälläistä miettii hän:
Eli onko limatulppa totta vai tarua?

Irtosko sulla? Millaista oli?


Olen kuullut että olisi ns. urbaani legenda. Eli olis vaan normi limaa/valkovuotoa-verta mikä irtoilee eikä mikään limainen tulppa.

Toisilla tulee, toisilla ei mitään havaintoa asiasta.
Miksi siitä sitten puhuttas synnytyslääkäreitä myöten jos se ois vaan tarua? Mulla tuli sellanen 2vrk ennen käynnistymistä ja sekin mut tutkinu lekuri puhui tulpasta.
 
Kutistunut
Alkuperäinen kirjoittaja heko heko:
Alkuperäinen kirjoittaja äimä:
esikoisesta meni lapsivesi n. viikko ennen laskettua aikaa ja synnytys käynnistyi supistuksilla saman tien. kuopuksen raskaudessa irtosi limatulppa.
lapsivesi viikko ennen laskettua aikaa.. justiinsa joo :LOL: kylläpä on ollut melkonen tulehdusriski sulla.. kaks päivää on maksimi jonka vauva voi olla ja sitten käynnistää jos ei käynnisty.
Lues toi kirjoitus uusiks...Jos vaikka hoksaisit
 
Blue
Alkuperäinen kirjoittaja heko heko:
Alkuperäinen kirjoittaja äimä:
esikoisesta meni lapsivesi n. viikko ennen laskettua aikaa ja synnytys käynnistyi supistuksilla saman tien. kuopuksen raskaudessa irtosi limatulppa.
lapsivesi viikko ennen laskettua aikaa.. justiinsa joo :LOL: kylläpä on ollut melkonen tulehdusriski sulla.. kaks päivää on maksimi jonka vauva voi olla ja sitten käynnistää jos ei käynnisty.
Älä kommentoi asioita joita et tiedä. Mulla keskimmäisestä meni vedet kahdeksaa päivää ennen kuin syntyi. Sairaalassa olin ja abtipalla mutta kuitenkin. Koitettiin antaa mahdollisimman pitkään lapselle mahdollisuus kasvaa ja keuhkojen vahvistua.
 
Blue
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Boycot:
Kolmen tulpan kokemuksella voin sanoa että totta. Ja miksi synnytysvalmennuksessakin puhutaan limatulpasta jos kerran on legendaa.

Siis eihän se tullessaan ole koskaan mulla ollut semmoinen tulpannäköinen. Sitä limaista/veristä, kiinteää ja venyvää tuotosta on lähtenyt tulemaan vuorokautta ennen synnytystä. Sitä tullut muutaman kerran housuihin parin tunnin ajan ja sit loppunut. EI kuulunut *plop* ja tulppa housussa niin kuin jotkut luulevat käyvän. :D
ai niinku ketkä?

en minä ainakaan ja tuskin kukaan muukaan. Olet päässäsi keksinyt moisen.
En sinusta (enhän edes tunne sinua) puhunut enkä muistakaan täällä. Yleisellä tasolla puhuin, ja esim. yksi mun kaveri odotti näin käyvän.
 
Eikös sen liman ole tarkoitus olla tulppana ettei mitään pääse kohtuun sisälle eikä niin että se estäisi lasta tulemasta ulos.

Mulla tuli viikko ennen synnytystä pasi peukalonpään kokoista kirkasta limäklönttiä, jos se oli normaalia valkovuotoa niin mä olen kiinan keisari.
 
Minä myös olen limatulpan nähnyt eli on se oikeasti olemassa.

Ja esikosta mulla on mennyt lapsivesi sunnuntai-aamuna. Kun maanantaina ei vielä ollut mitään tapahtunut, yritettiin käynnistää, uusi yritys tiistai-aamuna, josta illalla sitten vihdoin suppareita, ja poitsu syntyi keskiviikko-iltapäivänä, jos ei olisi syntynyt olisi leikattu. Tulehdusarvoja seurattiin koko ajan, ja antibiootteja minäkin sain, eka suoneen ja sit tabletteina.

Riippuu varmasti kovasti siitä, missä vaiheessa lapsivesimenee, jos lapsi oli liki täysiaikainen, synnytys pyritään käynnistämään tulehdusriskin vuoksi nopeasti. Mutta jos viikkoja on vähän, kypsytellään keuhkoja ja yritetään pitää lapsi vatsassa mahdollisimman pitkään.
 

Yhteistyössä