Lisää päiväaikatauluja?

mulla
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;22984908:
on se vaikeeta, kun kotona ollessakin pitää kaikki tehdä aikataulun mukaan. miksi tehdä elämästä vaikeaa. ei ihme kun ei sitten jakseta niiden lasten kanssa.
Päinvastoin. Suunnilleen-aikataulu tekee elämästä paljon helpompaa niin lapsille kuin aikuisillekin:)
 
No tässä semmosen päivän aikataulu, kun mulla on vapaapäivä (arkipäivä ):

06.45 mies lähtee töihin, me nukutaan vielä tyttöjen kans
07.30 herätys -> aamupala, pesut, vaatteet päälle -> isommalle koiralle lääke ja häkkiin
08.25 isompi tyttö lähtee kouluun
8.30-11.15 me notkutaan pienemmän kans pihalla, kavereilla, kerhossa, kaupassa, asioilla, millon missäkin.
11.15 pienempi syömään -> vessan kautta nukkumaan
12-13 mun vapaa hetki rauhassa, yleensä kahvittelen ja lueskelen, tai surffailen netissä
13.15 esikoinen tulee koulusta -> läksyt
13.30 kuopus herää
14.30 ruoan laittoa -> ruokailu
15.30 mies tulee kotiin töistä
16.00-19.30 kaupassa käyntiä, lenkkeilyä, esikoinen kavereilla / kaverit meillä, harrastuksia, koirien huoltamista jne.
19.30 tytöt iltapalalle
20.30 tytöt nukkumaan
21-22.30 äitin ja isän vapaahetki

Ajat on vain suuntaa-antavia, ja mun työpäivinä meillä syö jokainen vähän eri aikaan...
 
Viimeksi muokattu:
"kolmen äiti"
Meidän keskiveropäivä

n klo 6.30 Mies herää ja lähtee töihin
n klo 7 - 7.30 Nuorin lapsi (1v5kk) herää
n klo 8 herätämme kuopuksen kanssa isosiskot
n 8.15 aamupala
n 8.45 esikoinen lähtee kouluun ja minä ja kuopus lähdemme saattamaan keskimmäistä esikouluun
Jäämme nuorimman kanssa ulos
n 10.30 sisälle ja lounaan laittoon
n 11 - 11.15 lounas
n 12.00 kuopus päiväunille rattaisiin
12.45 lähdemme hakemaan keskimmäistä esikoulusta
n 13.15 esikoinen tulee koulusta
n 14 kuopus herää päiväuniltaan
n 14.30 syömme kaikki 4 välipalaa
n 15 - 16 ulkoilu
lapset leikkii, äiti laittaa ruokaa
n 17 mies tulee töistä ja käymme iltaruoalle
lapset leikkii, aikuiset tekee kotitöitä, toisinaan lähdetään vielä ulos
19.30 kaikki lapset iltapalalle
20.30 kuopus nukkumaan, isommat lapset sänkyyn kuuntelemaan iltasatua
n 21 kaikki lapset nukkuu, vihdoinkin äidin oma hetki
n 23 äiti ja isikin hipsii nukkumaan
 
Lasten (1v., 6v. & 9v.) aikataulut:
7-8 hereille, aamupalalle ja pukemaan
Koululainen kouluun ja eskari päikkäriin viimeistää 9.45
Pienin tulee (tällä hetkellä isin kanssa) kotiin leikkimään.
12.00 eskari haetaan kotiin ja pienimmälle ruokaa.
Koululainen tulee kun pääsee tai menee kavereille (yleensä joku kaveri tulee meille).
Pienin nukkuu päiväunet 13-16 välisenä aikana, unet kestävät 1,5tuntia keskimäärin..
Iltapäivällä lapsille tarjotaan välipala jossain vaiheessa.
Itse kotiudun töistä ruokapöytään 16-17 välillä.
Leikitään ja touhutaan illalla yhdessä. Koululaisella ja eskarilla on kolmema iltana viikossa (yhteensä) harrastuksia ja niihin liittyvät kuskaukset hoidetaan harrastuspäivinä.
20.30-21 pyritään hoitamaan iltahommat ja muksut petiin. :)

Jotakuinkin näin päivät sujuvat arkisin. Viikonloppuisin unohdetaan rytmit ja nukutaan pitkään ym. mukavaa.
 
"äitix2"
Meillä mennään suurinpiirtein näillä aikatauluilla :)

Noin klo.6-7 herää pienimmäinen (6kk) isän kanssa ensiksi, mä jään vielä vähäksi aikaa köllöttelemään sänkyyn, pikkuinen ottaa tällöin maitoa

Noin 7-8 aikaan herää esikoinen (vajaa 2v) ja saa maitopullonsa

Noin 9 aikaan vauva nukkumaan aamupäiväunia ja esikoinen syö aamupalansa

Noin 10-11 välille ajoittuvat ruokailut, ensiksi pienemmän ja sitten isomman

12 aikaan päiväunille esikoinen ja samalla myös vauva

Noin 15 aikaan esikoinen herää ja vauva ehkä jo aikaisemmin

16 kieppeillä ruokailu

18 aikaan pikkuisen iltapala

19 aikaan yöunille vauva

20 yöunille esikoinen

Ja tässä kaikessa välissä siis ulkoillaan, joko aamusta tai illasta. Ja maidonjuonteja en ruvennut joka väliin kirjoittamaan, koska sehän on ihan normaalia vauvalla :) Leikkimistä, askartelua, piirtämistä, lukemista ym. puuhataan siis sisäpäivinä. Ulkona sitten omat ulkoleikit.
 
"ani"
about näin

7-8.30 herätys, isi töihin koululaisen aamutoimet, päiväkotilaisen aamutoimet, vauvalle vaipanvaihto, puuro ja päivävaatteet päälle. Koululainen kouluun 7.45-9.30 riippuen monelta koulu alkaa. Päiväkotilainen päiväkotiin viimeistään 10.
9.30-11 va
Vauvan unet, maanantaisin kun päiväkotilaisella vapaapäivä, vauva parvekkeelle, muuten nukkuu kun viedään lapsi päiväkotiin. Kaupassa käynti ja kävelylenkki. Vauvalle maitoa kun sitä pyytää
12 äidin lounas (ja lapsen, kun on kotona) vauva toisille unille jotka kestävät noin 2-3h, äiti siivoilee/puuhaa lapsen kanssa/lukee/roikkuu netissä mitä milloinkin oman jaksamisen mukaan
13-15 koululainen kotiin, välipala ja päiväkotilaisen haku 14.30-15. Ruoan laittoa, kotihommia, lasten kanssa touhuilua, vauvan sose noin 16 aikoihin.
Kouluainen syö välipalan ja lähtee kavereiden kanssa treenaamaan ja illalla treenit
isi tulee kotiin 17-20. Jos isi tulee ajoissa äiti lähtee isoimman kanssa hallille (tämä on sitä omaa aikaa, koska nautin itse pojan treenejen katsomisesta, välillä haen kahvin ja lehden ja on kiva kun saa ajella isoimman kanssa kahden kotiin ja jutella) tällöin isi hoitelee kahta pienintä, jos isi ei tule ajoissa, pienet lähtevät myös hallille. Kotiin riippuen siitä milloin treenit loppuu myöhäisimmillään 20.45 (tällöin isi tulee kotiin hoitelemaan pieniä) yleensä noin 19.30 aikoihin. 19.00 aikoihin isi vie kuopuksen+muut halukkaat lapset lenkille,minä valmistelen iltapalan, jos en ole kotona, isi hoitaa iltahommat. Lapset pesulle 20.00 se jälkeen vauvalle puuro ja isommille iltapala. Vauvan imetys+isi antaa vellin ja vie nukkumaan. Minä laitan isommat nukkuman ja alan viettämään omaa aikaa, telkkaria/lukemista, mitä milloinkin, jutellaan miehen kanssa, jne nukkumaan fraiserin jälkeen :)

Meidän elämää rytmittää yleensä koululaisen koulu ja harrastukset. Pienemmällä on tiistaisin myös treeni ja ke sekä pe perhekerho, jonne mennään vauvan kanssa. Lapset kohta 10v, kohta 6v ja 7kk. Vauvaa imetän aina kun haluaa, jos en ole kotona isi antaa pakastettua maitoa, yleensä imetän ennen kuin lähden hallille, sillä pärjää puuroon asti.
 
Silloin kun olin kahden pienen kanssa kotona meillä oli tarkemmat aikataulut. Nyt nuo isommat (4v ja 5v) ovat päiväkodissa ja olen kotona tuon alle 2kk ikäisen kanssa joten toistaiseksi ollaan otettu aika rennosti kun vauva ei oikeastaan muuta kaipaa kuin läheisyyttä ja ruokaa sekä puhtaat vaipat.

Miehellä on yötyö, 5 yötä toitä & 5 vapaata, joten aikatauluihimme vaikuttaa sekin onko mies kotona. Tänään on siis peruspäivä kun miehellä on työputki menossa eikä mitään sovittua menoa minulle ja vauvalle. Tällaisina päivinä vien isommat lapset hoitoon 7.30-9 välillä, mikä nyt sopii parhaiten. Eli siis ihan tämän päivän ohjelma oli nyt lähinnä seuraava:

6.30: heräsin ja imetin vauvan. Sitten isommat hereille ja vaatteet päälle, hampaiden harjaus, tavarat mukaan ja ulos. Hyvin mennyt aamu, otti vain 30min saada koko väki -itseni mukaan lukien- vaatetettua ja pihalle. Kävellään puolen kilometrin päässä sijaitsevalle päiväkodille minne lapset pääsevät suoraan aamupalapöytään 7.30

Palataan vauvan kanssa kotiin ja haetaan koira lenkille, käydään samalla reissulla kaupassa.

En muista mihin aikaan oltiin kotona, mies kuitenkin oli palaillut töistä, syötiin yhdessä aamupala ja mies kävi nukkumaan. Vauvan kanssa ollaan vain löhöilty kotona, pesty pari koneellista pyykkiä ja siivoiltu, katseltu isosiskon treeniohjelmaa läpi ja tehty vähän lisää kuvakortteja hänelle sekä otettu mukaan uusia motivaatioleluja kokeiluun. Olen netillä istuessani samalla vielä katsellut lisää kouluvaihtoehtoja esikoiselle syksyä varten. Joku aika sitten söin lounaan (eilistä kalapihviä ja muussia mikron kautta).

Parhaillaan mietin vieläkö lähdetään käväisemään avoimessa päiväkodissa vai tehtäisiinkö koiran kanssa pidempi lenkki ennen isompien lasten hakemista.

15.30 paikkeilla haetaan isommat lapset kotiin, laitetaan ruoka, syödään yhdessä ja toinen vanhemmista treenaa puolisen tuntia tytön kanssa toisen sillä välin vastatessa muista lapsista. Muuten vietetään vain aikaa yhdessä, toinen vanhemmista käy koiran kanssa lenkillä ennen miehen töihin lähtöä.

n. 19.30 mies lähtee töihin minun jäädessä iltapalalle lasten kanssa.

20.00 suurinpiirtein isompien lasten nukutukset. Riippuen siitä miten menee, minulle saataa jäädä vielä mukavasti omaa aikaa istua tietokoneella, tehdä kotihommia, katsella telkkaa, juoruta puhelimessa tai muuten vaan seurustella vauvan kanssa.
 
Kuulostaa toimivalle ja onnelliselle suurperheen täydelle arjelle.
Luin sen lehtijutunkin teistä ja samantyyppisen kuvan sain: Homma pelittää ja kaikki voivat hyvin.
:)
Kiitos.
Sehän se on se pääasia, että homma pelaa.
Tietty tuohon sit kun tulee yhdelle päivälle neuvolaa, mahdollisesti hammaslääkäriä ja vielä joku sattuu olemaan kipeänä, niin se on aikamoista soutamista ja huopaamista, aikataulujen sovittelua ja soittelemista ja järjestämistä... ja jos vielä sattuu olemaan auto rikki tai tie tukossa lumentulon takia.
Mutta ne on sit aina niitä päiviä, jolloin mikään ei vaan voi sujua :D
 
Meillä(kaksi aikuista ja 1,5v poika) keskivertopäivä menee suunnilleen näin:
7-8:30 välillä heräillään ja syödään aamupala, käydään aamupesulla
Yleistä touhuilua, lastenohjelmia, leikkimistä ja ruoanlaittoa
11:30 lounas
12-14:00 pikkumiehen päiväunet
14:30 välipala
yleistä touhuilua jälleen, yleensä tässä kohtaa ulkoilu
16:30 päivällinen
päivällisen jälkeen katsellaan yhdessä pikkukakkosta, jonka jälkeen taas touhuillaan ja leikitään
20:00 iltapuuro, iltapesu, sekä skypen kautta soittaminen kauempana asuvalle mummulle & pappalle
21:00 viimeistään poika on jo nukkumassa
21-24 on vanhemmilla yhteistä aikaa, joka usein menee joko tietokoneella tai sohvalla :D
 
"päkä"
7.00 lapset herää ja alkavat aamutouhuihin, 6, 11, 14, 15v.
7.30 minä herään.
8.30 vien lapset kouluun.
9- 13.30 siivoun kotona tai käyn kaupungilla tai mitä nyt huvittaa.
13.45 haen lapset koulusta (2 nuorimmaista)
14.00 käyn kaupassa
14.15- 15.15 laitan ruokaa ja syömme koko perheen kanssa (mies ja 2 vanhinta lasta on tulleet myös kotiin)
15.30Teen lasten kanssa läksyt
16.00 laitan lapset ulos leikkimään tai menevät kavereille
minä pesen sillä välin pyykkiä ja siivoilen keittiötä ym. vastaavaa
19.00 lapsilla on kotiintuloaika, otamme iltapalaa
19.30 vietämme yhteistä aikaa telkkaria katsellen tai lautapeliä, kirjaa lukemalla ym.
20.00 isommat lapset tulevat kotiin ja käy iltapalalle
20.30 nuorimmaiset käy nukkumaan
21.30 isommat käy nukkumaan
 
Tänään..

klo 6.45 herää isommat (2- ja 4v) ja yritän keretä suihkuun ennen kuin vauva herää, mutta sehän havahtuu hereille pian kun olen noussut vierestä pois, joten käydään sitten koko porukka kylvyissä/suihkuissa.

klo 8 aamupalalla

klo 9 pihalla vaunuilemassa ja pulkkailemassa ja samalla käväistään lähikaupasta hakemassa pari juttua

klo 10.30 sisällä. Vauva innostuukin jatkamaan uniaan ja saan rauhassa häärätä keittiössä, jossa isommatkin piipahtelevat leikkiensä lomasta

klo 12 syödään. "Äiti, olisit toivonut että vauva ei herää, niin olisit saanut syödä rauhassa" sanoo esikoinen, kun 1kk pikkuherra päättää myös haluta ruokailla yhtäaikaa. Kerkesin sentään nopeasti syödä itsekin ja lapset jatkaa syömistä ja minä vauvan syöttöä.

klo 13 isompien oma leikki "nukutaan päiväunia" menossa ja äiteen lötköilypaussi.

Iltapäivän tultua, riippuen siitä onko päikkäreitä nukuttu vai ei, häärätään taas tovi keittiössä ja leikitään ja puuhastellaan. Astianpesu- ja pyykinpesukoneet pyörii pitkin päivää, samoin pyykkien laittelut yms. Jos päiväunia ei ole nukuttu, lapset ovat näin pimeän aikaan niin väsyjä että yöunille haluavat joskus jo klo 18 aikaan. Väsyneinä ei siis iltapv uloskaan enää uudelleen lähdetä, kesäisin on sen verran pirteää porukkaa että ollaan melkein koko aika pihalla.

Kuitenkin viimeistään klo 20 ovat jo unten mailla ja äiteen loppuilta menee sitten omien puuhien ja harrastusten plus viimeisten nopsaan sipaistujen kotitöitten parissa, kun on kiva herätä siistiin kotiin.
 
"taaperon äiti"
Meidän tämän päivän aikataulu:

klo 8 mies lähtee töihin
klo 9:30 minä ja taapero herätään ja noustaan ylös
Aamupalat,aamupesut, leikkiä
klo 11 käydään pikaisesti vähän ulkona haukkaamassa raitista ilmaa, kova pakkanen joten ei viihdytä kauan
klo 12 Lounas
klo 13 taaperon päiväunet
Äidin omaa aikaa,kotitöitä,netissä pyörintää :D
Taapero herää
klo 15:30 välipala
Klo 17 isä tulee töistä
Klo 18 iltaruoka
Klo 19 taaperon kylpy
Vähän aikaa leikkimistä
Klo 20:30 taapero unille
Vanhempien löhöilyaikaa ilta :)
 
Foortti harmaana
Tässä aikataulua:

Maanantai ja perjantai
Mä herään kello 5.30-6.20 riippuen pesenkö tukan ja mihin vuoroon meen.
Mies pitää potkii ylös 6.30.
Töihin 7-8.30, (vaihtuu ekapäivä tasan 7:s aina)
Koti 15-18
Haen kuopuksen eskarista 15.30-16.30 (jos haen, yleensä haen)
Kauppaan kenties, koti tekee ruokaa.
Kello 18 ruoka.
Iltapala 20
Suihkuun 22 aikaan, nukkuu 22-24 aikaan.

Aikataulu ti-ke
(Suht)samat kuin edellä, paitsi iltaduuniin kello 18.
Ja koti kello 21.

Lauantai.
Herätys mulla 8 aikaan, mies jos vapaalla jää nukkuu, jos menee töihin herää 7.30.
Mä töihin 9-12.30
Kauppaan, koti 13.30.
Välipalaa ja sitte mitä nyt vaan.

Su saa nukkua PIIITKÄÄN, vapaapäivä, yleensä. =)
 
"pinni"
Meidän ma-pe aikataulu

klo 5.30 minä herään ja lähden koirien kanssa lenkille
klo 6.30 tulen kotiin ja suihku + muut aamutoimet
klo 7.00 herätän kouluun lähtevän lapsen/lapset
klo 7.30 töihin/kouluun lähtö
klo 8.30-9.30 mies heräilee
klo 10.30 mies lähtee töihin
klo 16.30 kotiudun töistä, siitä eteenpäin ruoan laittoa, uunin lämmitystä, lumitöitä, kotitöitä, lasten kuskaamista harrastuksiin, koirin lenkitystä
klo 19.30 mies kotiutuu töistä
klo 20.00 lasten iltahommelit
klo 21-21.30 lapset nukkumaan
klo 22 minä menen nukkumaan
 
Foortti harmaana
Tässä aikataulua:

Maanantai ja perjantai
Mä herään kello 5.30-6.20 riippuen pesenkö tukan ja mihin vuoroon meen.
Mies pitää potkii ylös 6.30.
Töihin 7-8.30, (vaihtuu ekapäivä tasan 7:s aina)
Koti 15-18
Haen kuopuksen eskarista 15.30-16.30 (jos haen, yleensä haen)
Kauppaan kenties, koti tekee ruokaa.
Kello 18 ruoka.
Iltapala 20
Suihkuun 22 aikaan, nukkuu 22-24 aikaan.

Aikataulu ti-ke
(Suht)samat kuin edellä, paitsi iltaduuniin kello 18.
Ja koti kello 21.

Lauantai.
Herätys mulla 8 aikaan, mies jos vapaalla jää nukkuu, jos menee töihin herää 7.30.
Mä töihin 9-12.30
Kauppaan, koti 13.30.
Välipalaa ja sitte mitä nyt vaan.

Su saa nukkua PIIITKÄÄN, vapaapäivä, yleensä. =)
Niin siis ma ja pe aikataulu plussatuna ti-ke aikatauluun tekee tiistain ja keskiviikon.
Eli duunia noin 10h.
 
vierailijana
Jassoo...

Meidän perheessa minä , mies ja lapset 1,5v+ 5v+ 9v.

Aamusta n. klo: 07-08.00 heräämme ja jos miehellä aamuvuoro on hän häippässyt jo ennen 6 töihin. Teemme tuolloin hetimiten aamupalat kaikille. Isommat katsoo lastenaamutv,. ohjelmia ja syövät siinä samalla. Vanhin 9v. lähtee joko 9 tai 10.00 kouluun. Minä vien (1,5v. +5v.) 200m päähän ihanalle pph:lle hoitoon 9.30.
Oma työ alkaa sitten 10.00

Mies pääsee klo. 14.00 aamuvuorosta ja hakee lapset hoidosta. Yleensä 9v. on jo tullut koulusta kotio. Syövät välipalaa ja minä tulenkin jo klo. 16.00 kotiin, yleensä kaupan kautta. Minulla työmatkaa n. 600m. ja miehellä 1km.:D
Sitten laitetaan klo. 17.00 ruoka joka syödään AINA yhdessä.
Ruuan jälkeen lapset lähtevät joko vielä ulos pihalle tai katsovat pikkukakkosta tai pelaavat pleikkaa. Minä koitan siinä samalla järkkäillä miehen kanssa paikkoja ja leikkiä 1,5v. kanssa tai sitten jompikumpi vain puuhaa kotitöitä ja toinen antaa aikaa lapsille.

N. klo. 19-19-30 meillä syödään iltapalaa ja sitä ennen on käyty pesuilla jos tarve vaatii.
Sitten hammaspesut ja ehkä vielä iltasadut, ei aina (jaksa) ja lapset käy samaanaik. klo. 20.-20.30 nukkumaan. Kuopus nukkuu meidän sängyssä, johon hänet "nukutamme".

Sitten onkin loppuilta kahdenkeskistä aikaa:) yleensä syömme vasta kaksin ilatapalaa, katsomme telkku tai nyhjäämme koneella. Tai teemme vielä joitain kotihommeleita.

Nukkumaan käydään siinä 22-23 yleensä. Pe. tai la. illalla on tapana että ostamme pullon viiniä ja naatimme sitä takkatulen loimussa kaksin;)

Muuten viikot meillä menee kyllä huiskis vaan nopsaan. Kun mies on iltavuorossa kuten nyt, minä haen lapset klo. 16. 00 (jotka mies vienyt klo. 12 hoitoon) ja teen ruuan taas 17. 00 ja näinä iltoina kun vain minä olen kotona lasten kanssa en pahemmin siivoile vaan puuhaan lasten kanssa jotain yhdessä.
 
Meillä päivät menee yleensä jotensaki näin:
(lapset 6v,4v,2*11kk)

-Herätys mulla klo 7.00,omat aamupesut ja esikoinen yleensä herää kattomaan lastenohjelmia
-viimestään 7.30 herätän muut,jos nukkuvat vielä,mies katoaa töihin 8-9 välillä
-ennen kahdeksaa petaan kaikkien sängyt,puetaan kaikille päivävaatteet ja keitän kaksosille puuron
-kasin aikaan syötän kaksoset ja sillä välin myös isommat syö aamupalansa
-viimeistään 8.30 pitää olla pukemassa lapset,esikoista eskariin viemään 700metrin päähän,mennään naapureiden kanssa yhtäaikaa oikeastaan aina
-jos sää sallii mennään eskarilta kauppaan/postiin tai ollaan ulkona n.tunti
-sitten sisälle,mulle ja 4v:lle ruoan tekoa,kaksosille ruoka ja ne unille,tässä välissä,hoidan pyykkihommia,imuroin,tyhjään/täytän tiskikoneen ja notkun netissä ja syön
-ollaan 4v:n kanssa,katotaan ohjelmia,leikitään legoilla tms. ja kaksoset heräilee,hengaillaan ja teen edelleen kotihommia jos on
-13.30 pitää pukea lapset ja lähteä eskarilainen hakemaan,ollaan ehkä omalla pihalla hetki ja mennään ruokaa tekemään ja odottaan miestä(15-16),kaksosten välipala
-ruuoan jälkeen lapset leikkii,keksitään jotain ja mie kudon/käyn netissä
-17.00 kaksosille ruokaa ja oleminen jatkuu,kyläilyä joskus
-18.30 samalla ku katson emmerdalea,teen kaksosille puuron,vaihdan yökkärit niille ja syötän
-19.00kaksoset unille
-19.30 isommille iltapala ja yökkärit ja unille
-20.30-21.00 omaa aika,telkkua ja nettiä
-n.23 nukkumaan tai kattomaan boxilta jotain hetkeks

Ja siis toki mies tekee iltasin osan ja joskus jopa kaikki,jollain mulla on enemmän luppoaikaa :D
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Eipä ole oikein aikataulua, mut voin kirjoittaa miten tänään meni päivä.

8.30 herättiin, sen jälkeen aamupala+ koiran kusetus.
9.00 pintaan aloitin gradun työstön.
10.30-11.00 soitin opiskeluihin liittyviä puheluita.
12.00 välipalaa+ koiran kusetus.
12.00 jälkeen gradun työstöä.
14.00 aikoihin aloitin ruuan teon+ sitten syötiin.
15.00 koiran kanssa ulkoilua.
16.00 jatkoin gradun työtöä lukemalla kirjallisuutta.
18.00 tuli vieraita.
20.00 iltapala+ tv.n katselua
21.00 kusetin koiran ja luin aineistoa
22.00 rupesin katsomaan Mariaa+ nettailen.
 
Aamulla herätys klo 7.15
Suihkuun ja lapsille aamupala.
Lasten herätys klo 7.45
Kuopuksen kanssa päiväkodille klo 8.20 ja esikoinen lähtee klo 8.30 kouluun.
Duunissa 9- 16.30
Kotiin klo 17 tai kaupan kautta klo 18 mennessä.
Ruokailu jos lapset ei oo jo ehtineet syödä.
Illalla lasten kanssa ulkoilua, pelaamista, kirjastossa käyntiä, joskus kyläilyä, harrastuksia, kotihommia jne.päivästä riippuen.
Iltapesulle klo 20.15 ja iltapala klo 20.30.
Lapset sänkyyn klo 21.00
Sen jälkeen miehen kaa seurustelua, telkkaria, lukemista, nettailua tms.
Mä meen nukkumaan n. klo 24
 
"Anna"
Meill näin:

10-11 aikaan herätään, lapset siis 1-5-vuotiaita. Otetaan esim. hedelmää, mä juon kahvia ja meen tsekkaamaan työpostit.

13 aikaan lounas eli aamupala, joku lämmin ruoka siis.

14 aikaan lapset unille, nukkuvat reilu 2h, isoin ei välttämättä nuku vaan katsoo lastenohjelmia. Minä teen töitä sillä välin se pari tuntia, ohjeistan työntekijöitä ja käännän tekstejä.

17 aikaan välipalaa, rahkaa, kiisseliä tms. Mies kotiutuu, lähdetään ulos muutamaksi tunniksi jos kelit sallii.

19 aikaan rupean illallisen tekoon, syödään 20.30-21.00.

22.00 lapset pesuille, mies tekee sen ja minä jatkan käännöksiä.

00.00 lapset peteihin. Minä jatkan töitä siihen kolmeen asti, kunnes meen nukkumaan. Miees menee lasten kanssa, lähtee sitten taas ennen kuutta jo töihin.
 
"Neith"
Ei meillä ole sellaista.
Ja se on todella stressaavaa ja ahdistavaa minun mielestäni.
siis miten voi olla selkeä päivärytmi stressaavaa?
kyllähän lapset heräilee aika pitkälti samoihin aikoihin joka päivä, aamiainen syödään x määrä aikaa heräämisestä, ja sitten tehdään niitä tiettyjä asioita mitä lasten kanssa yleensä tehdään, syödään suht tasaisesti pitkin päivää ja siihen rytmiin sitten sovitetaan muu tekeminen :)
 
uigh
[QUOTE="Neith";22999539]siis miten voi olla selkeä päivärytmi stressaavaa?
kyllähän lapset heräilee aika pitkälti samoihin aikoihin joka päivä, aamiainen syödään x määrä aikaa heräämisestä, ja sitten tehdään niitä tiettyjä asioita mitä lasten kanssa yleensä tehdään, syödään suht tasaisesti pitkin päivää ja siihen rytmiin sitten sovitetaan muu tekeminen :)[/QUOTE]

Ei vaan nimenomaan se kun sitä ei ole!
 

Yhteistyössä