Löytyykö ketään joka saanut tietää odottavansa down-vauvaa?

kikka75
Meillä on down-poika 2v.9kk.Me saatiin tietää pari kuukautta ennen laskettua aikaa,joten meillä ei enää ollut vaihtoehtoa,muuta kun sopeutua asiaan.Diagnoosi oli tottakai valtava shokki ja mieli myllersi,mutta tänä päivänä olen iloinen ettei tarvinnut päättää.Nää on kyllä tosi vaikeita asioita,eikä kukaan voi sanoa toiselle mitä pitäisi tehdä,päätös on jokaisen oma.Voimia!
 
kikka75
Joo,tietenkin.Kiva kuulla,että ootte päättäneet ottaa vauvan vastaan.Kuten sanottua,onneks ite ei tarvinnut vaihtoehtoja edes miettiä.Meidän poika on aivan ihana iloinen ja rauhallinen pakkaus,ihanampaa lasta ei oltais voitu saada.Toisaalta oon ilonen,et saatiin tietää jo raskausaikana,meillä oli aikaa valmistautua ja sopeutua ajatukseen eikä olla asiaa sen koommin surtu.Toki välillä tulee niitä päiviä,kun masentaa ,mut tuleehan niitä joskus kaikille muutenkin.Ootko muuten liittynyt jo tonne downiaisten postituslistalle?Kannattaa liittyä,sieltä sitä vertaistukea löytyy.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2006 klo 21:20 kikka75 kirjoitti:
Joo,tietenkin.Kiva kuulla,että ootte päättäneet ottaa vauvan vastaan.Kuten sanottua,onneks ite ei tarvinnut vaihtoehtoja edes miettiä.Meidän poika on aivan ihana iloinen ja rauhallinen pakkaus,ihanampaa lasta ei oltais voitu saada.Toisaalta oon ilonen,et saatiin tietää jo raskausaikana,meillä oli aikaa valmistautua ja sopeutua ajatukseen eikä olla asiaa sen koommin surtu.Toki välillä tulee niitä päiviä,kun masentaa ,mut tuleehan niitä joskus kaikille muutenkin.Ootko muuten liittynyt jo tonne downiaisten postituslistalle?Kannattaa liittyä,sieltä sitä vertaistukea löytyy.
Yritin sinne liittyä, mutta en osannut :ashamed:
Mulla on nyt rv 14+5, että hyvin on aikaa sopeutua =)
Toisaalta mua pelottaa keskenmeno, kun kuulemma keskenmenoriski on loppuun asti 5 %. Ja viimeksi ultrassa oli paljon turvotusta, mikä sitten kuulemma vielä lisää sitä riskiä. :/
 
Downiaiset
Kerrohan missä kohtaa sinulla ongelmia sisäänkirjautumisessa niin voidaan jelppiä :). Niin, minulle esitettiin epäilys kromosomihäiriöstä rv 24 ja parin viikon päästä tuosta sain tietää odottavani vauvaa, jolla Down. Nyt tuo on jo iso mies, kohta koululainen :heart: .
 

Yhteistyössä