Löytyykö muita reilusti ylipainoisia vauvakuumeilijoita?

Mulla bmi on reilusti päälle 40 ja vauvakuume on kova. Painoa pitäisi pudottaa, sillä tässä painossa en raskaaksi tule, ainakaan ilman lääketieteellistä apua. Silti ei ole tarpeeksi motivaatiota laihduttaa. Riesana on myös PCO, todettu toisen lapsen jälkeen. Kierto on tosi epäsäännöllinen, 35 - 115 päivään, vuotoa parikin viikkoa kerrallaan pahimmassa tapauksessa. Lääkäriaikaa odottelen.

Mulla tehokkain hoito tähän olisi painonpudotus, mutta tosiaan, motivaatio on silti hukassa...

Onko muita kuumeilijoita?
 
hopeapaju..täällähän mie:wave:
..t o s i n, en enää ikäni puolesta kuumeile..pientä haaveenpoikasta vielä kumminhin on:rolleyes:

BMI todellahin yli 40 reippahanlaisesti ja raskautunut olen 12/09-7/11 aikana 4krt..kesken vain menneet(ikäni varmaan jo syy, kohta 47v)

Raskautuminen ei kuitenkaan runsaan ylipainon vuoksi ole ollut mahdottomuus, vaan vähenevät ja rupuiset munasoluni(näin itse arvelen ja lääkärikin samaa mieltä kanssani)

Kuitenhin..suosittelisin siulle 5-8% painon pudotusta ja tärppi voi kohdallasi tapahtua hyvinhin..tuo PCO onhin hankala juttu: /..mutta se kuitenhin saattaa painonhin pudottua helpottaa=)

Lääkäriltä saat varmaanhin alkuun tuon painonpudotus ohjeen ja luultavasti lääkkeet(Terot) kiertosi tasaamiseeen.

Luuletko, että mahdollinen raskaus ei olisi tarpeeksi motivoiva ajatus pudottaa painoa?:)
..itselläni oli - pudotin 10kg ja raskauduinhin sitten heti..surukseni todettiin kumminhin keskeytynyt km rv.8+2..

Viimeisin onnistunut raskauteni oli: 2004/BMI päälle 37 ja ikää 39v.

Toivon kovin, jotta onnistut painosi pudotuksessa, PCO helpottaa ja iloinen uutinen sitä myötä siut yllättää.:heart::)
 
Viimeksi muokattu:
Täällä yksi kuumeileva pullukka!

Olen 23-vuotias ja BMI n.35. Esikoista tässä kuumeillaan ja yritys aloitettiin joulukuussa -11. Kaksi ekaa luomukiertoa mentiin kp42-78, sitten 3 kiertoa Terojen avulla ja nyt eka luomu terojen jälkeen. Olen ollut koko ikäni ylipainoinen, joten senkin vuoksi laihdutus ja elämäntaparemontti ovat toooodella vaikeita. Ei meinaa olla riittävää motivaatiota tässä projektissakaan. Olen aikamoinen tunnesyöppö, syön kun on tylsää ja jos olen yksinäinen. Annoskoot ovat isoja, niihin olen koittanut kiinnittää huomiota viime aikoina.
 
Hei, täällä kans yksi vauva-haaveilija. BMI 37, otin yhteyttä kunnan perhesuunnittelu-neuvolaan ja kyselin sieltä että onko tämän kokoisena mitään järkeä lähteä edes haaveilemaan lapsesta. Tosi positiivisen vastaanoton sain sieltä, toki faktat lyötiin pöytään mutta muistutettiin että ylipainoisia odottajia on tänä päivänä paljon ja että en ole siis yksin. Kierrot olleet aina tosi säännöllisiä, pillerit jätin pois 1,5 vuotta sitten koska ajattelin että haluaisin kierron normalisoituvan mutta se tapahtuikin samantien. Nyt tässä siis mietitään uskaltaako sitä lähteä kokeilemaan joska raskautuisi. Pelottaa kyllä ajatus esim raskaus-diabeteksestä ja mietinkin saisiko sitä esim -10 kg jollakin ilveellä pudotettua.
 
BMI35 ja ikää 39, näillä mennään. Painoa pitäisi saada selvästi pois. Ainakaan tätä paksumpi en haluaisi olla jos tärppäisi. En ole vielä jättänyt pillereitä, haluan ensin nähdä onko tässä rahkeita edes siihen painon pudotukseen. Se on kuitenkin pienempi vastuu kuin vauva.
 
Mun pitäisi myös saada kiloja pois. Mulla on taustalla insuliinihoitoinen raskausdiabetes, ylipaino ja sukurasite. Osaatteko te laskea mun painoindeksin? Mä olen 166 cm pitkä ja painoa on 84 kg. Minkä kokoisia te olette? Noloa, kun ihmiset, jotka ei ole nähnyt minua moneen vuoteen luulee, että olen raskaana. Siinä tulee jotenkin nolo olo niiden puolesta. Onko teillä ollut tällaisia tilanteita?
 
Naapurin tyttö
Mulla on paino indeksi 43 ja ikää pian sen 29. Niin ja pituuttakin on 178cm.
Kuumeillut ja yrittänyt 10 vuotta.
2010 todettiin että lasten saanti on hankalaa koska en ovuloi ja sain terolutit ja clomifenit,
viimeisellä clomifen kierrolla tärppäs mutta oli kemiallinen, tuolloin jäten molemmat lääkkeet koska en halunnut olla hormoni hirviö enää.
Tämän vuoden alussa sain pudotettua 17 kiloa.
kun aloin käyttämään aloe juomaa, sain kuukautiskiertoni tasaantumaan 2kk tauon jälkeen 29 pv ja ovuloin ilman lääkkeitä.

Nyt täällä jännäillään kp 32/29 että onko tärppi käynyt :)

Työstressi saattanut aiheuttaa myös menkkojen myöhästymisen mutta toisaalta en usko niin...

Toivon todella TODELLA paljon tärppi onnea meille ylipainoisille kuumeilijoille!!!
 
  • Tykkää
Reactions: *mur-mur*
Naapurin tyttö Heips! Mehän ollaanhin sitten ihan yhtä isoja tyttöjä melkeinpä=)
..siulla 2cm pituutta enämpi.

Onnittelut lämpimät painon pudotuksesta:kiss:auttaa varmasti myöskin sillä tapaa, että kierto tasaantuu ja oviskin tapahtuu.

Peukuttelen d=)b siulle satasella tärpin puolesta!:heart:

Ps. Laittaisitkos miulle vaikka linkin tuosta Aloe juomasta - kiitos.:)
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä meitä on. BMI täpärästi alle 40.

Kierto onneksi suhteellisen säännöllinen, vaikka kolmen viimeisen vuoden aikana vaihteluväli on ollut niinkin suuri kuin 24 - 30 kp. Kuitenkin n. 75% kierroista on 27-29kp.

Olisi niin järkevää ja hyödyllistä laihtua. Eikä se laihtuminen ole edes niin vaikeaa. Elämäntapamuutos taas on. Ja minulle nämä elämäntavat tuo kilot aina takaisin. Kevenin 2½ vuotta sitten 20 kg. Takaisin on tullut jo 12kg.
 
Kasenja - tiedot ja taidot täällähin on mitä pitäis tehdä, jotta paino lähtisi laskuun..osittain oma mukavuudenhaluni on ollut esteenä.:ashamed:
..JA..kun painon saa laskemaan, se k a i k k e i n vaikein vaihe on se, että paino sitten pysyis noissa lukemissa, eikä lähtisi takakaisin nousuun.: /

Esim. mie laihduin 2008 -30kg/9kk ..kilot tulivat takaisin 5-6kk sisää..ja lisien kera..

Olen hyvin hektinen ja kärsimätön ihminen, se osaksi myös vaikeuttaa tätä "prosessia" - ei hetkessä yli 50-60kg painoa tipu(itselläni tämä liikapainolastina)..mitä hitaammin paino laskee,(500-1000g/vko)sen pysyvämpi tulos.

Tsemppiä meille kaikille kilojensa kanssa painiville, se 5-10% painon pudotushin on jo hatun noston arvoinen asia - sydänhin tykkää.:heart:

Maltillinen laihdutus

Hitaassa painonpudotuksessa on se etu, että pääpaino ei ole laihduttamisessa. Alusta alkaen tähdätään painonhallintaan, pysyvään ruokavalio- ja liikuntatottumusten muutokseen. Samalla ruokavalio pysyy monipuolisena ja laihdutettavat kilot ovat pääasiassa rasvaa, ei lihasta. Ruokatottumusten muutos vaati harjoitteluaikansa. Kaikkea ei voi muuttaa kerralla. Anna aikaa itsellesi.

..juuri näin - "maltti on valttia":wave:
 
Viimeksi muokattu:
..JA..kun painon saa laskemaan, se k a i k k e i n vaikein vaihe on se, että paino sitten pysyis noissa lukemissa, eikä lähtisi takakaisin nousuun.: /

Olen hyvin hektinen ja kärsimätön ihminen, se osaksi myös vaikeuttaa tätä "prosessia" - ei hetkessä yli 50-60kg painoa tipu(itselläni tämä liikapainolastina)..mitä hitaammin paino laskee,(500-1000g/vko)sen pysyvämpi tulos.
Kyllä, juuri tuo on minunkin ongelma tuo kärsimättömyys!

Hm. Pitäisi nyt käyttää tätä nykyistä lisääntymisviettiä hyväkseen. Ei yrittäisikään laihduttaa, vaan elää hedelmällisyydelle suotuisaa elämää - terveellistä, säännöllistä syömistä ja riittäästi liikuntaa. Siinähän sivussa varmaan juurikin kevenisi hitaasti.
 

Yhteistyössä