Löytyykö muita yksinhuoltajaäitejä, jotka asuu lapsineen omakotitalossa?

vanhan talon emäntä
Kyllä tässä saa aika lailla juosta pitkin päivää et aikaa riittäis kaikkeen. Kunnossapito ei ole mun heiniä, kun peukalo keskellä kämmentä, joten on pakko pyytää exän apua.
 
dfdf
Minun äitini kasvatti meidät kaksi lastaan yksin omakotitalossa. Hän puhdisti itse öljypolttimen, maalasi taloa, vaihtoi autonrenkaat, ompeli vaatteet jne. Ja tekee niin edelleen, vaikka ikää on jo yli 60 vuotta ja miesystäväkin on ollut 30 vuotta. Sisulla hän pärjäsi ja teki kaikki mahdolliset omakotitalon työt yksin. Hänen esimerkkinsä on osoittanut, että kyllä nainen on todella vahva.
 
hei
oon 3 lapsen yh ja asun omakotitalossa=)
Viljelen myös omalla pienellä pellolla ja teen melkein kaikki korjaustyötkin itse...Olen vain opetellut...en todellakaan pyydä ex:täni apuja...
 
shihtzu
Täällä yksi, tosin ihan tuore yh, ensi viikolla pitäisi paperit tästä talosta tehdä ja sitten tää olisi vain minun. Lapsen ja kasvavan mahan kanssa olen tässä jo asunut ilman miestä pari kuukautta ja koiriakin on 4. Hyvin tässä on pärjätty, teen mitä ehdin ja jätän tekemättä mitä en ehdi, en ota mitään stressiä asioista.

Toisaalta mun veli ja isä auttaa paljon, samoin siskoni ja äitinikin, joten apua löytyy kyllä. Ensi kesänä jos saisi tän talon viimein maalattua loppuun, on ollut jo jokusen vuoden kesken, mutta sen ajattelin toteuttaa talkooperiaatteella, kaverit varmana tulevat auttamaan, siitä on ollutkin jo puhetta :)
 
äiti plus neljä lasta+ lemmikit :)
Täälläkin yksi. Toteutettiin pitkäaikainen unelma omakotitalosta maalla, ja muutettiin lasten kanssa tänne joulun alla. Ihana rintamamiestalo isoine puutarhoineen :heart: Viime talvi antoi kylmää kyytiä romanttisille harhakuville maalla asumisesta, lumityöt ei antaneet armoa, pakkanen ja mä oltiin jatkuvalla sotajalalla kumpi saa otteen vanhasta talosta, vanhat sulakkeet paukkui yms.. Mutta selvittiinpäs! :D

Oishan tässä paljon kaikenlaista. Remonttiakin pitäisi aloitella, mutta vähän arastuttaa kun en ole koskaan mitään tehnyt. Kai sitä sitten erehdyksen kautta oppii.. Jos vaikka parin viikon päästä alkavalla kesälomalla aloittais jotain remppajuttuja.
 
mantelisuklaa
Tavallaan... Paritalossa, mutta kuitenkin "oma". Remppahommista en ymmärrä tuon taivaallista, joten kämppä katsottiin sillä silmällä ja remontoitiin isän toimesta ennen muuttoa sen verran perusteellisesti, että mitään suurempaa ei tarvi lähimpiin vuosiin tehdä, jos joku ei leviä yllättäin. Mutta lumityöt, nurtsin leikkuut, sun muut perushommat hoidetaan itse ja hyvin ehtii jossain kohden päivää. Jos ei aamulla töihin lähtiessä ehdi lumia luomaan, niin sitten ne luodaan töistä tullessa. En stressaa moisista. Mä olen kyllä haaveillut sellasesta kivasta möksästä eri paikasta ja isompine pihoineen, mutta myönnän, että mulla ei ole resursseja hoitaa niitä yksin nyt, kun tää selkäkin meni... Ja edellisessä huushollissa oli esim. öljy-/puulämmitys, mutta äijä hoiti sen, eli öljykattilan/-polttimon kanssakin olisin aivan kädetön häiriötilanteissa... :D Tai kyllä mäkin sen päälle / pois päältä saan ja puita lykättyä pesään ja tarkkailtua paineita / lämpötiloja, mutta muut onkin täyttä hepreaa... Mulla ei esim. ole mitään käsitystä vielä tänäkään päivänä, missä kohden siinä meidän apparaatissa oli kiertovesipumppu ( joka meilläkin pamahti pariin otteeseen ) tai mistä hantaakista laitettiin patterien kierto kiinni ja mistä vastaavasti käyttövesi auki... :ashamed: :D
 

Yhteistyössä