löytyykö täältä ketään joka kuumeilee jo 5,6,7 tai 8:tta lasta?

Alkuperäinen kirjoittaja Jamias:
Levoton: millä mielellä olisit (luullaksesi), jos päättäisitte odottaa jonkin kuukauden?
Varmaankin paniikissa että menee kuukausia hukkaan :snotty: :LOL:
eikun oikeesti. Meidän yrityksen piti alkaa vasta 3:n pillerilaatan jälkeen, eli silloinkin sen alkaminen olisi mennyt toukokuulle. Nyt jos tämän helmikuun jaksaisin vielä vähän jarrutella niin sen jälkeen voisi sitten alkaa ihan todenteolla.

Mutta sitten taas,kuinkas todennäköistä se raskautuminen onkaan heti ekasta ehkäisyttömästä kierrosta ja mitä väliä jos meillä juhlitaankin kolmen muksun synttärit marraskuussa :whistle: '

kattokaa ku mä hakkaan päätä seinään :headwall: :headwall: :headwall:

jamias toivotaan *hissunkissun* sitä plussaa sulle *kuiskaa* =)
 
LS , kiitos vastauksestasi! :hug: ihanaa tuollainen miehenkin lämpeneminen ajatukselle :) Mä en kyl tosiaan ota tuosta omasta ukonköriläästäni mitään tolkkua, eilen sanoin että mulla loppuu kohta pillerit. Vastaus oli, että "ai, se syntys sitten ens talvena" :eek: Eli ei kai se sit ois maailmanloppu,jos vauva tulis. Mutta meillä mies on sellainen kaikentarkastisuunnitteleva ja juuri esim. taloudellisista syistä perustelee,ettei enää lapsia. Meillä ON hirvittävä asuntolaina ihan oikeesti,joten kyllähän mä sillai ymmärrän :ashamed: mut toisaalta, mie oon nii höveli, että meen aina eteenpäin sillä periaatteella, että asioilla on tapana lutviutua :whistle:

Kiitos teille ihanille olemassaolostanne, viimein ketju jossa on upeaa lukea muidenkin pähkäilyjä ja kokea todellista sielunsisaruutta! :heart: JOS joskus tulen olemaan raskaana, en aio siitä kertoa kellekään perheen ulkopuolisille ennenkuin on pakko. :saint:

Mitäs oisitte mieltä, jos pinottas listaan meidän kaikkien nikit, jos muistais paremmin?
 
Petite 5:s haaveissa

manhattan2 5:s haaveissa

Levoton Strutsi 5:s haaveissa (yritys alkaa 02/08)

Jamias 5:s haaveissa (yritys alkaa 02/08 )

Kassu 5:s haaveissa

amaya 7:s haaveissa (yritys alkaa 5-6/08)

Felicia 8:s haaveissa

emuliinu 8:s haaveissa

Tuttemui 6:s haaveissa

Lumi-Marja 6:s haaveissa (yritys alkaa 4/08)

Rouva Bennet 7:s haaveissa

LuppiksenMuija 5:s haaveissa

leidi 5:s haaveissa
 
tuohon nyt väsäsin tuollaisen listan. Jää nyt vielä kesken, jos jollakin on aikaa voi paneutua siihen enemmän niin saa tehdä uuden :D kunhan nyt saadaan ne nikit kasaan ja monettako lasta kuumeilee?
niin ja olen varmaa unohtanut tuolta jo jonkun? päivitän kunhan ehdin tässä koneella olla vähän kauemmin.

petite noin se minunkin mies alkoi vihjailla vauvakuumeestaan ;) :hug:
 
Lista näyttää oikein hyvältä..Kiva nähdä sit kaikki nikit tääl kerralla samassa listassa! =) :flower:

Meillä täällä tuo isäntä on välillä ollu kovempi kuumeilemaan vauvasta kuin minä... ;)
Mutta nyt tää päätös tehtiin ihan yksissätuumin...
Tarkoitus kun sit ois,että jos vielä se yks pieni saatais,niin jompikumpi meistä kävis laittaan "pillit pussiin",niin ei tarviis enää miettiä sitä ehkäsyä...

Mä vuoden söin Yasmineja ja koko sen vuoden mulla oli jatkuvasti tosi paha olo;varsinkin aina kun alotin uuden laatan niin 1½vko sen jälkeen ja sen menkkatauon aikana ei ollu mitään... :(
Mulle ei aiemminkaan oo nuo pillerit oikein käyny,mut piti taas jotain kokeilla ja vuoden jaksoin...
Sit tosiaan tuo isäntä ehdotti,että jättäisin ne pois kokonaan,aluks vaan sen takia,että katotaan paraneeko mun olo yhtään..
Ja se oksuällö-olo loppu heti...
Sit päätettiinkin,että saapi se yks vielä tulla,jos on tullakseen... =)

Mutta juuh...
Nyt laittamaan pienimpiä nukkumaan,ukko-kulta lähtee sählyyn,niin saan sit itekin hetken hengähtää,kun on rauha maassa,kun ei oo kukaan jaloissa mesomassa... ;) :D
 
Kiitos tosiaan listasta, Strutsi! Selkeyttää sekaista pääkoppaani edes yhden asian suhteen =) Ja juu, se "yritys" meillä alkoi aika tarkkaan ovulaatioaikaan siis käytännössä kerran jätimme kondomin pois. Ja sitten asiasta puhuttiin virallisesti ;)

Minullahan on mielestäni vaikka mitä ja kuinka raskausoireita jo nyt, ihan oikeasti todellisilta tuntuvia (oireet ovat olleet tosi vahvoja kaikissa raskauksissa ja olen huomannut jo ennen kuin menkkojen pitäisi alkaa, että taas se on menoa...). MUTTA tämä kerta on erilainen siinä, että nyt minulla on lähes pakkomielle tulla raskaaksi. No, vähän ehkä turhan rankasti sanottu, mutta sanotaan vaikka niin, että en ymmärrä, kuinka maltan odottaa siihen saakka, että TIEDÄN olevani raskaana. Jos siihen menee vaikka roppakaupalla kuukausia? Ihan rehellisesti pohtiessani en edes tiedä, mikä tämän hingun saa aikaan. Tai kenties nyt se tulee niin voimalla esiin, kun puoli vuotta asiaa yritin väheksyä? Ääh, pohdin pääni taas sekaisemmaksi |O

Kaikille epäröiville (ja miesten empimisile) toivon todella vihreitä valoja sydämestäni :hug:
 
levoton strutsi Streptokokkibakteeria kantaa jopa neljäsosa synnytysikäisistä naisista. Ei aiheuta mitään oireita (lukuunottamatta ennen aikaiset supistelut) äidille, mutta syntyvälle lapselle voi aiheuttaa erilaisia tulehduksia silmätulehduksista lieviin infektioihin, ja hyvin harvoin myös kokonaisvaltaisen sepsiksen. Tarttuu lapseen synnytyskanavasta.
Meillä vauva syntyi normaalisti, (tosin alkoi vesien menolla 36+4 - tulehdus aiheutti vesien menon) ei tiedetty minun olevan kantaja, ja vauvalle sepsis aiheutti sokkitilan 7 tunnin ikäisenä.
Olen siis kantaja, ja mahdollisissa tulevissa raskauksissa tulehduksen tarttuminen syntyvään lapseen estetään synnyttäjään laitettavalla antibioottitipalla synnytyksen aikana.
 
Käytännön asioista ihan....


Minkäkokoiset kodit teillä nyt on?
Entäpä auto?



meillä on nyt 5 makkaria, eli on kaikille neljälle lapselle oma huone. ja meillä 6 hengen tila-auto. eli siis käytännön perusteella kaikki on nyt just ok, eli enhän sais sitä vitosta edes kuumeilla :D
 
Täällähän on hienoja päätöksiä tullut,onnea LT!!!!
Ja annettu mahdollisuuskin,plussatuulia Jamiakselle!!

Ja kiitokset listasta,hienolta näyttää! :flower:

Me ollaan oltu niin kipeitä.Koko talviloma meni takapuolelleen.Ensin alkoi lauantaina raivoisa vatsatauti joka kävi kaikki läpi 4 päivässä.Minä äitinä tietenkin kaikkein pahimmassa kunnossa ja nyt on KAIKKI kotihommat tekemättä :| Ja nyt kaksi nuorinta niin tukossa etten aikoihin oo niin tukkoisia lapsia nähnyt :eek:

Tänään vien isommat lapset keskustaan ostoksille ,että edes hiukan saan heihin lomafiilistä.Kaikki meidän suunnitelmat nimittäin meni mönkään.Ja jos huomenna uskallan isommat viedä jo uimaan läheiseen kylpylään,edes jotain!

Meillä vauvahaaveet on vahvat mutta odottelemme vielä.Meillä maaliskuun ja huhtikuun aikana muutama sellainen "esiintyminen"johon alkuraskaus ei todellakaan sovi yhteen :LOL:
Mutta sitten...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jamias:
Tuossa aiemmin tänään pähkäilit, jos jaksaisit jarrutella vcielä helmikuun...vaan huomasinpa listauksestasi, että olet merkannut yrittämisen alkamiskuun tälle helmikuulle =) Jee jee!
Miksipä sitä odottaa?
Joo, laitoin sen nyt helmikuulta :ashamed: voinhan paniikin iskiessa muuttaa listaan yrityksen myöhemmäksi ;) :snotty:

no, hiljaa hyvä tulee, varmaan nää pari kk yritellään vähemmän ja sit alkaa tositoimet jos mitään ei kuulu :whistle: :p
 
Meillä on kolme makkaria + isosta vaatehuoneesta tehty huone(oli tehty jo ennekun muutettiin tänne)...137m2 asuinpinta-ala;kokonaisala 180m2...ja hyvin pärjätään tässäkin tällä porukalla! =)

Autona WV-pikkubussi,joka on ollut koulukyyditystaksi-käytössä...rek.9hlö:lle,mutta turvavöitä löytyy 11hlö:lle... ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bäivi:
Käytännön asioista ihan....


Minkäkokoiset kodit teillä nyt on?
Entäpä auto?



meillä on nyt 5 makkaria, eli on kaikille neljälle lapselle oma huone. ja meillä 6 hengen tila-auto. eli siis käytännön perusteella kaikki on nyt just ok, eli enhän sais sitä vitosta edes kuumeilla :D

No meillä on sellainen pikkubussi,2 mahtuisi vielä kyytiin.Asumme noin 250m2 talossa,6 mh.Eli lapset jakavat huoneita.Mutta tilaa on muuten hyvin ja iso piha joka kesällä toimii ihanana oleilutilana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja amaya:
Täällähän on hienoja päätöksiä tullut,onnea LS!!!!
Ja annettu mahdollisuuskin,plussatuulia Jamiakselle!!

Ja kiitokset listasta,hienolta näyttää! :flower:

Me ollaan oltu niin kipeitä.Koko talviloma meni takapuolelleen.Ensin alkoi lauantaina raivoisa vatsatauti joka kävi kaikki läpi 4 päivässä.Minä äitinä tietenkin kaikkein pahimmassa kunnossa ja nyt on KAIKKI kotihommat tekemättä :| Ja nyt kaksi nuorinta niin tukossa etten aikoihin oo niin tukkoisia lapsia nähnyt :eek:

Tänään vien isommat lapset keskustaan ostoksille ,että edes hiukan saan heihin lomafiilistä.Kaikki meidän suunnitelmat nimittäin meni mönkään.Ja jos huomenna uskallan isommat viedä jo uimaan läheiseen kylpylään,edes jotain!

Meillä vauvahaaveet on vahvat mutta odottelemme vielä.Meillä maaliskuun ja huhtikuun aikana muutama sellainen "esiintyminen"johon alkuraskaus ei todellakaan sovi yhteen :LOL:
Mutta sitten...
Pää näköjään ihan tyhjä vielä,piti vaan muokata ja korjata tuo LT joka tietenkin siis LS...
 
.....listasta ja Tuttemui: :hug: odotitte siis täysin tervettä lasta ja tällainen tapahtui????Aivan kamalaa.Kai silläkin joku tarkoitus oli sitten...

Bäivi:meillä on aika pieni koti:yksi iso makkari,olohuone ja iso keittiö,2 vessaa jossa toisessa iso sauna sekä sauna-kylpyhuoneen yhteydessä vierastilaksi tarkoitettu huone,jossa nyt tällä hetkellä nukkuu ja leikkii 3 vanhinta :LOL: Siellä on kerrossänky ja pieni lastenssänky.Me nukumme isossa makkarissa mieheni ja vauvan kanssa.Koti on ihana kakluuneineen ja vanhoine hirsineen ja ikkunoineen ja täysin saneerattu,joten toistaiseksi saa riittää meille.Tosi vintille olemme parhaillaan rakentamassa lisätilaa jota löytyy noin 65 neliötä:sinne tulee lapsille omaa tilaa.

Auto meillä on musta Seat Alhambra:tosi kätevä tila-auto jossa on kunnollinen penkki ja tila 7:lle.Tosi siksikin kätevä,että penkkejä voi venkslata ja nyt meillä on siellä 6 penkkiä ja tila vaunuille/muulle tavaralle.Kun kaikilla lapsilla on vielä turvaistuin,on tllainen auto tarpeen.Ja viides lapsihan siihen vielä menisi....


Listasta:vielä voisin teille salaisuuden kertoa......osaattehan pitää sen?????Olen nyt ovistikutellut 6 päivää ja toissa-aamun ja eilisaamun välillä on Apteekin oman ovulaatiotestien mukaan ollut ovis (toissa-aamuna lähes yhtä vahvat viivat ja sitten iltapäivällä tein ylimääräisen testin ja taas himpun verran vahvempi ja eilisaamusta tähän aamuun on sitten haalentumaan päin) ja sitten se jännä kohta:eilen sitten ihan spontaanistii lapset nukahti puoli ysi ja jäi meille "yhteistä aikaa"..........eli parin viikon päästä jännittää....Tai voihan olla ettei noihin tikkuihin oo luottamista ja kun menkkoja ei ole vielä kuulunut niin voi nuo hormoonit heitellä miten vain......Mutta pieni mahdollisuus on aina....
 
Jospas minäkin nyt sitten hyppäisin kyytiin. Kuudetta aletaan yrittää huhtikuulla, kunhan saadaan lekurilta lupa. Tuolla muutama sivu takaperin kävin jo kurkkimassa, mut olotila alkaa olla sellainen, että jaksaa kattoo jo tulevaisuuteen. Viimeisin raskaus siis päättyi pienen enkelipojan syntymään rv 16 anankefalian (aivottomuus) takia. Tuon sairauden uusiminen on kuulemma äärettömän harvinaista ja siksipä uskallamme jo ajatella uutta yritystä. Elämän on jatkuttava, vaikka kipeää välillä tekeekin.

Elikkäs, oikeastaan kyseessä oli jo yhdestoista raskaus, mutta viisi olen saanut syliin asti. eli kuudetta kuumeillaan.

Lumi-Marja 6.haaveissa (yritys alkaa 4/08)

Vastaampa heti tuohon kyselyynkin. Meillä on omakotitalo 5h+k+s noin 180m neliötä kaikkineensa. Varastorakennuksia pari kappaletta ja niissä tilaa melkolailla saman verran. Autona on kaks tavallista henkilöautoa sekä 15 hengen pikkubussi/taksi, jota käytetään omaan tarkoitukseen tarvittaessa. isot muksut ei juuri enää liiku meidän kans, joten pikkuautolla pääsee helposti melkein joka asian hoitaan, paitsi sukuloinnin ja pitemmät reissut. Loma ja kyläreissujen ajaks vaan napataan kyltti pois katolta ja menoks vaan:)

Meillä on noita makkareita vaan kolme, joten vähän tuppaa oleen ahdasta, mutta takkahuoneessa saa luvan nukkua ne, joita alkaa oma huone ahdistaan ja yleensä ne on nämä murkut, jotka taistelee tilasta enemmän, kuin nuoremmat. Pienin nukkuu meidän kans. Ikäskaala on 2-15v.
 
Minkäkokoiset kodit teillä nyt on?
Entäpä auto?


Me elämme melkoisen ahtaasti juuri nyt: väliaikaisesti ja ihan omasta halustamme vanhassa opiskelijasolussa vuokralla siihen saakka, että mies saa uuden talomme valmiiksi. Se tapahtunee joskus syssymmällä.
Tällähetkellä meillä on 3h+pikkupikkukeittiö, sinne ei esim. astianpesukonetta mahdu :/ 2 lapsistamme nukkuu meidän makkarissamme ja 2 lastenhuoneessa. Poikapuoli meillä ollessamme sitten sohvalla olkkarissa.
Tuleva koti on vajaa 300m2, siellä sitä tilaa on sitten reippaammanlaisesti. Jokainen tämänhetkinen lapsi saa oman huoneen.

Autona meillä on 7hlön Opel Zafira, joka on alkanut käydä ahtaaksi, kun kaikki sinne ahdetaan. Tavaralle ei juurikaan ole tilaa ja isompien on vaikea olla taaimmaisilla penkeillä, pitkäkoipisia kun ovat. Poikapuolen ollessa matkassa mukana on tunnelma vähän turhan tiivis.
Olemmekin miettineet isompaa autoa, hyviä neuvoja ja ehdotuksia otetaan vastaan =) Tarvitaanko pikkubussiin aina c-kortti vai onko mistä riippuvainen?

Tervetuloa, Lumi-Marja, ihan näin virallisestikin =) Paljon olet joutunut kokemaan :hug:
 
Hei, tätähän minun on pitänyt kysyä iät ja ajat:
Nyt kun olen jokusen aikaa lukenut tätä vauvakuume-osiota, tuntuu, että "kaikki" käyttelevät ovistikkuja. Minen ole eläessäni suunnilleen kuullutkaan :ashamed: Tai no olen, mutta olettanut, että ne, joilla on yrityskuukausia takana monenmonta, tahtovat olla tarkkoja. Kuinka teillä on?
Itse en aiemmin(lue: ollessani huomattavan ylipainoinen..lälhes koko elämäni) kiinnittänyt ylipäätään omaan kroppaani oikeastaan mitään huomiota. Kun nyt 1,5v sitten aloin muuttaa elintapojani radikaalisti, aloin esim. huomata ovulaatioaikani, siihen liittyvän painoni nousun jne muutoksia kehossani. Tavallaan siis koko ovulaatio ja sen vaikutukset kroppaani on minulla aika uusikin juttu.
 
Kassulle tääl peukut pystyssä! ;)
Tuttemuille ja Lumi-Marjalle iiiisooot :hug: :hug: :hug: :heart: :heart:

Tiiäts Jamias;mä en oo ikunaan niitä ovistikkuja käyttäny... :ashamed:
Mulla on joskus aiemmin ollu,niin että oviksen aikaan mä jotenki sen tiiän millon se on "valloillaan",kun on alamahaa hiukka jomotellu jne.
Mut pillereiden aikaan ei ollu mitään tietoo....

Mut varjeles kun jätin nuo pillerit pois,niin mä oli viime ke:sta tän viikon ti:hin asti aivan jumi jumi ja kipee ton alamahani kans... :eek:
Varsinkin sunnuntai ja tiistai oli tooosi kipeitä päivä...kipeemmät oli kivut kuin menkkojen aikaan ja siihen saumaan oli just kierron puoliväli menossa... :whistle:
Että nyt tiesin tasan tarkkaan millon se ovis oli... ;)
Ja sitä sit tietty käytettiin hyväks.... :ashamed: :whistle: ;) :D

Mut niinkun jo aiemmin tos kirjotinkin,että se ei silti niin helposti aina onnistu...
Meillä on 4/7 lasta yrittämällä yritetty yli puoli vuotta ja ollu kolme km siinä jossain välissä ja sit 3 lapsista on tullu "helpommalla"...
Neljäs tyttönen vilahti jostain kumin välistä sillai ylläri-ylläri :D ja nää meidän tupla-tyttöset on saanu alkunsa pillereiden lopetuksesta toisen kierron aikana...

Nyt sit hiukka tietty jännittää,että mitäs sit jos se vielä yhet tuplat sieltä täräyttää... :eek: :whistle: :p
 

Yhteistyössä