Lohi eri kaupoissa

S-marketin ”maan tapa”: Kalat tuoretiskille vakuumista | Uusi Suomi

Minäkin olen olettanut, että "tuoretiskillä" tavara olisi tuoreempaa kuin hyllytavara. Stupid me. Kyllähän tuo vähän kusetukselta haisee, että samat vakuumipakatut kalat otetaan vain paketista ulos ja lätkäistään tuoretiskiin.

Mitä vakuumipakattuihin kaloihin tulee, Lidlistä ostettu vakuumipakattu lohifilee on aina ollut tuoreen hajuista, eli suht hajutonta. Eilen ostin S-marketista vakuumipakatun lohen kokeeksi, aattelin ettei niissä voi niin hirveästi eroja olla. Mutta voi hyi saatana kun avasin paketin. Hajua voisi paremminkin kuvailla lemuksi. Lensi roskiin. Onko näissä kauppojen kaloissa oikeasti näin isoja eroja, vai oliko tuo maanantaikappale? Vai onko S-ryhmän käsitys kylmäketjusta joku auton takaikkuna? Onhan se ennenkin huomattu että S-marketin tavara on suht luokatonta hintalaatusuhteeltaan verrattuna Lidlin vastaaviin, muttei nyt sentään pilaantuneelta S-tuotteet ikinä ole haisseet tätä ennen :confused:

K-ryhmän kauppojen lohta en ole testannut, niitä boikotoin sen idioottimaisen bonusjärjestelmänsä takia. Plop plop. Onko kellään kokemusta heidän fisuistaan?
 
Ja totuus
S-marketin ”maan tapa”: Kalat tuoretiskille vakuumista | Uusi Suomi

Minäkin olen olettanut, että "tuoretiskillä" tavara olisi tuoreempaa kuin hyllytavara. Stupid me. Kyllähän tuo vähän kusetukselta haisee, että samat vakuumipakatut kalat otetaan vain paketista ulos ja lätkäistään tuoretiskiin.

Mitä vakuumipakattuihin kaloihin tulee, Lidlistä ostettu vakuumipakattu lohifilee on aina ollut tuoreen hajuista, eli suht hajutonta. Eilen ostin S-marketista vakuumipakatun lohen kokeeksi, aattelin ettei niissä voi niin hirveästi eroja olla. Mutta voi hyi saatana kun avasin paketin. Hajua voisi paremminkin kuvailla lemuksi. Lensi roskiin. Onko näissä kauppojen kaloissa oikeasti näin isoja eroja, vai oliko tuo maanantaikappale? Vai onko S-ryhmän käsitys kylmäketjusta joku auton takaikkuna? Onhan se ennenkin huomattu että S-marketin tavara on suht luokatonta hintalaatusuhteeltaan verrattuna Lidlin vastaaviin, muttei nyt sentään pilaantuneelta S-tuotteet ikinä ole haisseet tätä ennen :confused:

K-ryhmän kauppojen lohta en ole testannut, niitä boikotoin sen idioottimaisen bonusjärjestelmänsä takia. Plop plop. Onko kellään kokemusta heidän fisuistaan?
Se vain haisi samalle kun sun pillu.
 
  • Tykkää
Reactions: dechs
vancouver
Ostan loheni etnisen ruoan myymälöistä. Niissä kala on aina takuutuoretta, ja jos ei poikkeuksellisesti ole niin kyseessä on asiakkaan vika (koska mitäs äänesti perussuomalaisia).
 
mä oon ostanu heti paljon pakattua norjanlohta mutta ei ole tullut pettymyksiä vastaan

ei mun käsityksen mukaan riipu ostopaikasta
Niin, kyllähän sitä äkkiseltään olettaisi, ettei niitä lohia monelta valmistajalta tänne pk-seudulle raahata, vaan suht samasta paikasta olisivat peräisin. Voi tietty olla että oli säilytetty kaupassa liian lämpimässä tms. myyntipaikan moka.
 
Nooh
S-ryhmästä on tullut vakuumipakattua ostettua, mutta muakin epäilyttää kärsiikö sitä graavata.
Tuosta on niin paljon puhuttu että ne vakuumista tiskiinkin avataan, että eipä tee mieli ostaa sieltäkään.
Ja joo, eka kerralla säikähdin sitä vakuumikalan hajua avatessa, mutta kyllä se siitä hälveni, ja ihan hyvältä se kypsänä sitten maistui.
 
Kokemusta paikkakunnan K-marketeista kahdelta vuosikymmeneltä ja poikkeuksetta kaupasta huolimatta tuntuu että tasasesti löytyy vanhoja lihoja, jos ei muuta niin vähintään vanhoja jauhelihoja.

Joten en paljoa ihmettelisi jos valkoinenkin liha olisi kiikun kaakun siellä.

Mutta niin, tuo "tuoretiski" kaupasta huolimatta on itselleni ollut tiedossa useamman vuoden, en ole juurikaan käyttänyt ennen sitä niitä, enkä kyllä varsinkaan jälkeen kun tuli tietoon tämä "maan tapa".
 
S-ryhmästä on tullut vakuumipakattua ostettua, mutta muakin epäilyttää kärsiikö sitä graavata.
Tuosta on niin paljon puhuttu että ne vakuumista tiskiinkin avataan, että eipä tee mieli ostaa sieltäkään.
Ja joo, eka kerralla säikähdin sitä vakuumikalan hajua avatessa, mutta kyllä se siitä hälveni, ja ihan hyvältä se kypsänä sitten maistui.
Sepä se. Rupesi nyt ihan yleisesti ottaen mietityttämään, kannattaako noista vakuumikaloista tehdä graavia. Olen aiemmin tehnyt ilman mitään vatsanväänteitä, mutta tämä tapaus pisti miettimään. Tosin jos tuoretiskissäkin olevan kalat ovat vakuumipaketista esiin kaivettuja, eipä taida olla vaihtoehtojakaan.
 
"pieras"
ja prisman myyjät eivät osta mitään omista irtotiskeistään, niin se kertoo jo paljon. tästä on vuosien varrella ollut paljon ketjuja.

Cittarista saa parasta lihaa ja kalaa. Mutta ton kalan kanssa on niin hankalaa, että sitä ei käytnnsää tule syötyä kuin kesällä kun sen itse on nostanut vedestä niin tietää sen olevan tuoretta.
 
[QUOTE="pieras";29365142]ja prisman myyjät eivät osta mitään omista irtotiskeistään, niin se kertoo jo paljon. tästä on vuosien varrella ollut paljon ketjuja.

Cittarista saa parasta lihaa ja kalaa. Mutta ton kalan kanssa on niin hankalaa, että sitä ei käytnnsää tule syötyä kuin kesällä kun sen itse on nostanut vedestä niin tietää sen olevan tuoretta.[/QUOTE]
Haluaisitko vähän täsmentää tuota Prisma-viittausta, mitä siellä sitten tapahtuu jos ei uskalla edes paistettavaksi kalaa ostaa?
 
! !
S-marketin ”maan tapa”: Kalat tuoretiskille vakuumista | Uusi Suomi

Minäkin olen olettanut, että "tuoretiskillä" tavara olisi tuoreempaa kuin hyllytavara. Stupid me. Kyllähän tuo vähän kusetukselta haisee, että samat vakuumipakatut kalat otetaan vain paketista ulos ja lätkäistään tuoretiskiin.

Mitä vakuumipakattuihin kaloihin tulee, Lidlistä ostettu vakuumipakattu lohifilee on aina ollut tuoreen hajuista, eli suht hajutonta. Eilen ostin S-marketista vakuumipakatun lohen kokeeksi, aattelin ettei niissä voi niin hirveästi eroja olla. Mutta voi hyi saatana kun avasin paketin. Hajua voisi paremminkin kuvailla lemuksi. Lensi roskiin. Onko näissä kauppojen kaloissa oikeasti näin isoja eroja, vai oliko tuo maanantaikappale? Vai onko S-ryhmän käsitys kylmäketjusta joku auton takaikkuna? Onhan se ennenkin huomattu että S-marketin tavara on suht luokatonta hintalaatusuhteeltaan verrattuna Lidlin vastaaviin, muttei nyt sentään pilaantuneelta S-tuotteet ikinä ole haisseet tätä ennen :confused:

K-ryhmän kauppojen lohta en ole testannut, niitä boikotoin sen idioottimaisen bonusjärjestelmänsä takia. Plop plop. Onko kellään kokemusta heidän fisuistaan?
Ongema ei ole lohi, vaan sinun lemuava tussu.
 
  • Tykkää
Reactions: dechs

Yhteistyössä