Lokakuiset 2018 <3

@Ane773 mä just tänään koitin tota klassista "keksi sängyssä ennen ylösnousua" ja sen jälkeen tuliki eka ykä :rolleyes: Ehkä sattumaa tai join veden liian nopeesti, mut ei tee mieli kokeilla uudestaan!

Mäkin yritän kokoajan napostella mutta luulen ettei tätä etomista saa kokonaan pois silläkään. Välillä tuntuu et just se varmuuden vuoksi napostelu saa aikaan sen etomisen, kun ennen sitä on ihan hyvä olo. Se on vaa kestettävä. Kävely auttaa mulla jonkin verran. Ja yöllä viinirypäleen imeskely! Ne oli loppu tänään joten vedin hätäratkaisuna aamulla sen keksin - virhe!! :D Onneks ei tarvinnu olla missään tänään aikasin. :X3:
 
Viimeksi muokattu:
Joku kertoi röyhtäilystä/närästyksestä. Mua röyhtäyttää iltaisin tosi paljon kun käyn sänkyyn pitkälleen. Tuntuu tosi pahalle ja pakko nousta aina istumaan ja röyhtäillä. Maha ollu monta päivää jo iha jumissa.. en oo saanu isompaa hätää tulemaan kolmeen päivään ja alkaa olla suolessa melko tukkonen olo... jospa kohta alkais suoli toimimaa...
 
@Eetuha Aijaa! Mulle sanottiin äippäpolilla ettei buranaa :eek: Mut onpa hyvä jos saaki! Kauhulla oon nääs just oottanu et jos iskee migreeni, et miten selviän, ku toikaan combo ei auta, varsinkaan jos otan liian myöhään :( Ei kyllä kuulosta kivalle se kipu :( Ookko saanu mistään mitään ohjeita, mikä auttais? Venyttely tai kuuma tai kylmä..?

@amaia Haha, voi ei :ROFLMAO::confused::sick: No sitten elä ehkä enää :,D Nyt vaan huolehdit et viinirypäleitä aina varalla :D Mulla tulee joo kans et pahenee olo jos liian nopsaan syön tai juon tai liikaa kerralla :confused: Äh, on tämäki perkele tasapainoilua :ROFLMAO: Pittääpä Iteki kokeilla viinirypäleitä, tähän asti vaan tuntuu et kunnon suolukka just hyvä tai kirpeet asiat... Se ohut herkku -ruisleipä voilla, kinkulla ja kurkulla on just niin hyvä! Ja just ku se et 2 h välein syö ni on ees vähän parempi elämä :ROFLMAO:

@Wiiwiii Joo, mul ihan alusta asti ollu toi röyhtäily, ei onneks närästystä kumminkaan *koputtaa puuta* :confused: Vaik tuntuu et ois syöny vähän huonomminko, ni ihan hirveesti ilmaa! Mulla suoli toiminu tosi hyvin aina, ehkä liianki hyvin, mut nyt välillä hoksannu,et yrittää olla ummella, mut sit taas saattaaki kohta tulla ihan löysää:confused: Pittää vissiin yrittää sit luumusoseita yms vedellä :D Sain kans hellun mummolta hyvän siemennäkkäriohjeen, ihan huippuhyvää, mutten oo voinu syyä sitä, ku mulla tosiaan normioloissa vatsa toimii liianki hyvin, ni puhumattakaan sit ton näkkärin kans:whistle: :whistle: :whistle: MUTTA jos siinä käytettyjä siemeniä saa syyä raskauden aikana (tai uunissa käynnin jälkeen) ni jos menee ummelle, ni PAKKO kokeilla; toimii tosi hyvin ainaki normioloissa ja moni ystäväki sanonu, et autto heän ummetukseen :eek::LOL:(y)
Nyt töihin! Viis yötä "enää", pätkis, anna mulle voimaa :D Taas vähän pahoinvoivana lähen, mutta jospa ois sama homma ku viime yönä, et helpottaa ennen klo 00 ja loppuyö sujuu hyvin :D
NIIN, ja vielä 3 yötä ultraaaan :love::mad::rolleyes:

Ane773 ja Pätkis 9+2
 
@Ane773
Oon menossa hierojalle alkuviikosta, jospa se auttaisi.
Tuolta kannattaa kysyä jos on lääkkeistä kysyttävää.

Teratologisesta TIETOPALVELUSTA voit kysyä LÄÄKKEISTÄ, saat luotettavaa tietoa.
P. 0947176500 arkisin klo 9-12 välillä.

Joskus se buranan ottaminen tuo paremman edun kuin sen ottamatta jättäminen.
 
  • Tykkää
Reactions: Ane773
Täällä painittu väsymyksen kanssa. Ja lisänä sellanen darran jälkimaininki olo iltapäivisin että meinaa mennä järki tohon komboon.
Toivotaan et parin viikon päästä alkais hissuksiin helpottamaan.:rolleyes:

Mulla on tiistaina eka neuvola..viimeinkin.
Perjantaina sit tilaan dopplerin. Pitää ottaa kaikki irti nyt. :LOL:

Mä tässä havahduin tulevaan ultraan, että miten mä saan juksattua mun äitiä että kattois kuopusta. Kun haluaisin kertoa vasta ultran jälkeen kun tulisin hakemaan kuopusta.:LOL:
Voin sanoa että toi systeemi ettei lapsi saa olla samassa huoneessa on aivan arseesta.:D Siis noin niinku asiakkaan kannalta, ymmärrän kyllä käytännön syyt miksi ei sovi, mutta silti.:p

Mutta..mä poksuilen tänään taas. Tää viikko meni aivan super vauhdilla.:eek:

Viipulainen & Itu 8+0 *poks*:love:
 
Kävin viime perjantaina verikokeissa ja tasan viikon päästä np-ultra, jännittää!:ROFLMAO: 2 kertaa on jo ultrattu (viimeisin 7+2), kaikki ollut kunnossa tähän mennessä.

Kanta.fi:stä näkee verikokeiden tulokset neuvolan lappujen mukaan jo aiemmin. Onko joku katsonut verikokeiden tuloksia kanta.fi:stä?

Iiks:X3:
 
Täällä on varhaisultra käytynä! Kaveri vastasi viikkojaan ja laskettu aika pysyi samana mitä se menkoista laskettunakin oli. Syke näkyi ja kuului, joten nyt on mieli paljon huojentuneempi. Aivan hullunkurista ajatella että tuolla sisuksissa painaa parisenttinen mini-ihminen. Ultrannut kätilö oli aivan ihana ja asiantunteva, melkein aloin suunnitella siirtymistä yksityiselle neuvolaan.

Mulle sanottiin että Buranaa ei saisi ottaa ellei ole aivan välttämätön pakko, joten aion ainakin yrittää selvitä ilman. Sen sitten näkee selviänkö, kun ensimmäinen migreeni iskee. Mietin että pitäisi varata hieroja-aikoja, koska mulla migreenit laukaisee useimmiten niskajumi (toki moni muukin asia, mutta tuo on pahin). Onko teillä kokemusta mihin asti hierojalla voi käydä sillain perinteisesti mahallaan maaten hierottavana, ja milloin siirtyvät siihen istuvalteen hieromiseen?

Täällä alettiin työpäivä yrjöilyllä, onneksi ei sattunut juuri kukaan samaan aikaan naisten vessoille. Aika harmaa ja kalpea varmaan olin työpisteelläkin. Mulla on toistaiseksi paras taktiikka ollut se, että kun herään yöllä (_joka_yö_) vessaan, syön samalla banaanin tai jonkun muun hedelmän. Se pitää verensokereita vähän korkeammalla aamuun, jolloin ei iske aivan niin karsea pahoinvointi heti noustessa. Tänäyönä tosin tein sen virheen että kokeilin hedelmän tilalle keksejä, jolloin oksentelin jo heti yöllä. Kiva. Eipä kyllä harmita yhtään jos tämä puoli raskauden autuudesta kuittaantuu ensimmäisellä kolmanneksella!
 
Uskaltaudun joukkoon mukaan. Tänään alkoi vk 13.

1.10/38/toinen lapsi/NKL

Tänään ultra ja jännitykselllä odotan. Katsoin kanta-palvelusta verikokeiden tuloksia, mutta en lähtenyt googlettelemaan mitä mikäkin tarkoittaa ja mikä on niskaturvotusarvoa kertova mittaus. Onko muilla sitä, että ajattelee ja pelkää aina pahinta? Musta tuntuu että hermoilen ja pelkään koko ajan pahinta mahdollista. Kun pelkääminen ja hermoilu on ihan turhaa.
 
Mä en käy ikinä niissä nt verikokeissa tulee turhaa ressiä, enkä ole antanut mitata turvotuksia niskoista, mutta muuten ollaan se ultra otettu ja tarkistettu viikot ja la:) Me otetaan lapsi kun lapsi vastaan mikä meille annetaan :love:

Keskiviikkona olisi eka neuvola :X3:

Meillä taas tänään poksutaan ♡♡

Hookoo & Tirppa 9+0♡
 
@VElina mistä et pitänyt kirjoituksessani ?
@Montecea jännä kun on erilaidia mielipiteitä Buranan suhteen. Mutta sen mukaan kannattaa mennä... Mä meen sen mukaan mitä kätilö, neukkutäti ja lääkäri sanovat ja kaikki peukuttavat buranaa mielummin kuin migreenilääkkeitä.
 
@VElina mistä et pitänyt kirjoituksessani ?
@Montecea jännä kun on erilaidia mielipiteitä Buranan suhteen. Mutta sen mukaan kannattaa mennä... Mä meen sen mukaan mitä kätilö, neukkutäti ja lääkäri sanovat ja kaikki peukuttavat buranaa mielummin kuin migreenilääkkeitä.
Eihän nuo oikeastaan erilaiset ohjeet ole. Meiluummin mietoa lääkettä kun vahvaa, mieluiten ei sitäkään, mutta jos on mahdotonta olla ilman niin sitten sitä miedointa. Vaikka buranaa ei suositellakaan eikä se ole hyväksi, niin mieluummin sitä kun migreenilääkettä. Mutta jos kipu on sietämätöntä eikä sen kanssa tule toimeen, niin sitten valitaan se pienin paha.
 
Eihän nuo oikeastaan erilaiset ohjeet ole. Meiluummin mietoa lääkettä kun vahvaa, mieluiten ei sitäkään, mutta jos on mahdotonta olla ilman niin sitten sitä miedointa. Vaikka buranaa ei suositellakaan eikä se ole hyväksi, niin mieluummin sitä kun migreenilääkettä. Mutta jos kipu on sietämätöntä eikä sen kanssa tule toimeen, niin sitten valitaan se pienin paha.
Mulla on siis auraoireinen/puutumisoireinen/puhekyvyn vievä migreeni
 
Haha @neppari123 on todellakin o/!

Mähän siis olen sivusilmällä seurannut km-ketjuja ja noita sikiöseulonta ketjuja ihan vaan siksi kun "kuitenkin kohta joudun sinne kirjoittelemaan". Eikä mulla oo ees mitään syytä epäillä näin koska ei ole keskenmenotaustaaa eikä muutakaan sellaista mikä viittaisi että on erityisen korkeat riskit mut oon vaan luonteeltani joku hc-pessimisti.

Ja varmasti sit jos näistä Nt-ultrasta ja RU selviää "puhtain paperein" ni stressaamista riittää siitä huolimatta. Esikoisesta meinasin teetättää omakustanteisesti ne nipt testit et saan mielenrauhan enkä sitä vieläkään oo poissulkenut ettenkö täs raskaudes teettäis jos on yhtään kohonneet riskiluvut. Puhumattakaan kuinka paljon stressaan kohtukuolemaa yms. Esikoisesta vielä oli etuistukka ja liikkeitä ei saattanut tuntea edes joka päivä ni se oli ihan kamalaa piinaa kun koko ajan piti stressata onko kaikki ok.

Eli pakko sano että sulla on @HooKoo-82 aivan mahtava asenne, todellakin kunnioitan tuota rohkeutta ja seesteisyyttä :love:. Voikun itsestäkin olisi tuohon mutta en kyllä pystyis elämään tietämättä.
 
Noniin eka neuvola done!:D

Eipä siellä kummosia. Kun tää nyt on neljäs raskaus, kirjattiin vaan tiedot, en ottanu lippulappusia kun ei niissäkään oo mitään uutta mitä en ois jo selvittäny, joten juteltiin lähinnä sit synnäreistä.:LOL: Naikkari mua on kuumottanu kun se on aiemmin ollu enempo riskisynnytyksiin erikoistunut ja fiilis on ollu vahva että on liian kliininen paikka. Lähinnä arveluttanut että jos sinne menen, niin kuunteleeko ne mua ja mun toiveita eikä esim.yritä pakottaa olemaan käyrillä koko ajan joka häiritsee mua aivan suunnattomasti.:X3:
Mun hoitaja oli just työn puolesta käyny siellä ja sanoi että pehmeämpään suuntaan on kyllä edetty. Eli ehkä mun ei tarvii niin stressata.:LOL: Toiveena siis taas että luomuna mennään ellei sit jotain pitkittymistä tms.ilmenisi.
Hoitaja on aina niin ihana kun se on niin optimistinen, ite aina ajattelen että JOS edes ultraan asti päästään ja hän on jo kirjaamassa mun synnytystoiveet ylös.:ROFLMAO:

Ja pyysin päästä sokerirasitukseen. Sitä ei oo otettu koskaan ja se on aina vähän kummitellu takaraivossa. Nytkään ei ois tarvinnu, mut mä haluan nyt tietää missä mennään. Olis jotenki kauheeta jos nyt olisikin oikeasti jotain feelua, mutta siitä ei kukaan tietäisi ihan vaan koska lähtölukemat ei antaneet aihetta laittaa lähetettä.:confused:
Siinä radissa on kuitenkin kaikenlaista mikä aiheuttaa riskejä mulle ja vauvalle.
Parempi varmistaa vaikka ei se paasto ja litku välttämättä ookkaan niin ihana kokemus.:D

Ja painoakaan ei ollut tullu sentään mun pelkäämää 5kg.:ROFLMAO: 1,3kg ja sekin luultavasti turvotusta.
Neukka kurkkas edellisistä tiedot (mulla ollu kaikista lapsista sama hoitaja) ja samoissa menty joka kerta painon nousun kanssa ekalla käynnillä, 100g heitoilla puoleen tai toiseen.:LOL: Ja nää 2 edellistä lokista on sit ollu niin, että seuraavaan neuvolaan mennessä onki sit paino tippunu aika reippaasti. Johtuu ihan kevään tulosta ja siitä että alkuraskauden heikotus ja väsymys ei enään pakota lepäämään ja voi LIIKKUA.:LOL:

Samalla sit varas seuraavan neuvolan ja lääkärin aikahaarukalle rv15-18. Neuvola eka ja sit parin viikon sisään lääkäri.(y)
Toki nt ultra välissä.

Eipä tässä kai muita juttuja ollukkaan.:)

Viipulainen & Itu 8+2
 
  • Tykkää
Reactions: AnMaaria
Mäkin kävin ekassa neuvolassa ja varasin sen jälkeen ajan nt-ultraan. @viipulainen, mun esikoinen syntyi naistenklinikalla ja mulla on siitä pelkkää hyvää sanottavaa. Mua hoiti siellä tosi ihanat, ammattitaitoiset ja herkällä korvalla kuuntelevat kätilöt. Toinen lapsi syntyi huomattavasti kliinisemmässä ympäristössä, jossa oli melkoinen liukuhihna-meininki NKL:ään verrattuna. Varmaan se on paljon kiinni myös henkilökemioista, oli paikka mikä tahansa.
 
@Eetuha Ootko jo käyny hierojalla, oliko apua? :) Ihana myös ku muillaki hormonit heittelee, ahistaa itseä ku tuntuu et kärttyää ja itkee ihan pikkuasioista :whistle::whistle::whistle: Ja pakko sanoa, et hienoa, ku osaa pyytää anteeksi; son loppupeleissä vaikeaa ihmusluonteelle ja varsinki nyky-yhteiskunnassa tuntuu et ihmiset ei vaan osaa! Aiheellinen kysymys oli musta sulta, et ei siinä, mut jotenki oli hienoa, et pystyit hormoonihöyryissäki tohon; ite voin varmaan vaan kuvitella olevani yhtä...ööö... En tiiä mitä sanaa haen, mut pointtina et hieno juttu oli :D:love:(n) Ja huhhei, onpas vain sulle migreenin lykänneet:eek: Toivotaan, ettei pahennu(y)

@viipulainen Miten sait huijattua äitiäsi? :D Mun piti laitella ehdotuksia aiemmin, mut kas kummaa kun yövuorot vaatineet veronsa:giggle::oops::rolleyes: Miten meni käynti???

@Mini-Myy Mie oon joskus ja netistä oli esim. Nordlabin sivulta muistaakseni helppo löytää ne vertailuarvot ja myös et mitä voi tarkottaa korkeampi tai matalampi tulos... Mut mulla tiheään lekurikäyntejä, ni sieltä sit mielummin saanu sen "Veriarvot ok/kunnossa" -vastauksen :) Ihanaa ku kaikki kunnossa:love:

@Montecea Kaippa ne siellä hierontapaikas ossaa sanua..? Ei kyl mitään käryä...:eek: Ihanaa, et sullaki siellä kaikki hyvin :love: Eikö oo jännää??? Mulla sillon rv6 oli 3,2 (?) MILLINEN pikkunen ja hullua et sydän jo sykki ja kuulu ja hyaargh! Ihan HULLUA :love::confused::eek: Mäki toivon et tää paha olo loppuis pian :sick: Paljonko Sul on viikkoja? :) (Ja jostain syystä pakko ny tähän laittaa vaikkakin kaikkia kysymyksiä mun mielestä koskee; ei oo pakko vastata, ei oo tarkotus tungetella :p)

Tervetuloa @neppari123 !!! :))) No minä ainaki pelejään ja jännitän! :D Nytki ootan ku ultra tänään 13:30, oon innoissani, mut samalla jyskyttää päässä, et mitä jos ei ookaan kaikki kunnossa :cry::(:confused: Vaikka pitäis vaan rentoutua ja nauttia, ku se tekee vaavelille hyvää :) Ja ihana et nt kondiksessa:love:

@HooKoo-82 :eek::eek::eek:!!! Miten nää pystyt?!?!?! Siis olla epätietoisuudessa?!?!?! HerraJumala ku täällä hurjia naisia (tai sit oon itte vaan nössö :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:)! :cool: Siis joo, tulee mitä tulee, ni lapsi on rakas, mutta jotenki ite haluaa SILTI varautua :oops: Sukupuolenki haluan tietää, vaikkei sillä oo mitään väliä :ROFLMAO: Kerro sit mitä neuvolassa!!! :love:

Mää alotin tän viestin ennen äippäpolilla menoa, mut nyt vasta sain valmiiksi :D Pätkiksellä kaikki ok, liikku jo hurjaa kyytiä ja näky raajoja ja se tanssi ja nyrkkeili/potki tai ainaki siltä näytti :love::love::love: Hyvin kuulu syke ku nopsaan kuunneltiin, oli vähän hoppu kuiten... Oli kiva taas ku 13:30 aika ja vasta 16-16:30 pääsin lähteen :eek: Ja tässä vielä yövuorojen välissä ku niille käynneille zumbailee, ni se siitä ressin välttämisestä ja nukkumisesta :D

Hyvin iloinen ja väsynyt Ane773 sekä aktiivinen pätkis rv 9+5
 
@viipulainen Mulla se hyvä puoli, et on jo diabetes, ni ei tartte sitä rasitusta tehä. Tosi monet joilla diabetes, ni ihan terveitä lapsia syntyy, mutta toki se aina kummittelee ja eritoten ku in se tyyppi 2 ja raskausdiabetes ihan eränä keskenään ja verrattaen ykköseen... Suurin (pun intended) ongelma taitaa olla just se, et vauvalla voi syntyessään olla vähän matalat sokerit ja se, et tulee isokokonen vauva. Muaki jännittää toi et kunnallaanko mua ollenkaan sit h-hetkellä, vielä ku ensimmäinen on, ni tuskin osaan mitään vaatia (pst! Onko vinkkejä? :D) Ja jo äippäpolilla musta tuntuu, et se hoitaja ei kuuntele mua ollenkaan :/

Onko muuten kokemuksia OYSta? D: Toki voi siltikki olla itellä ihan eri kokemus, mut mietin vaan... Alko nyt yhtäkkiä mietityttään synnytys :D

Mullaki muuten nt-ultra 5.4. !!!
 
  • Tykkää
Reactions: VElina

Yhteistyössä