*Lokakuiset Masunkasvattajat Huhtikuussa 2009*

P-i-k-k-i-s Tervetuloa mukaan! :)

Mua ihan ihmetyttää kuinka jotkut...paapelo nyt ainakin...tunteekin masuissaan jo elämää. Siis ite esikosta tunsin ekat hipsutukset (tosi epäselvät ) viikolla 19+6. Ei sillä, kyllähän mä uskon että näinkin aikaseen voi tuntee, mut silti se tuntuu ihan ihmeelliseltä.

Masukaan mulla ei oikeestaan oo kasvanu. OIkeen kateellisena katson teidän laittamia masukuvia. Oon hoikka ja kaikki sanoo et sillon alkais maha näkyyn selvemmin, mut en mä kyllä tiä... Housutkaan ei oikeen purista. Tai siis saan kaikki normihousut ihan kiinni ilman mitään, mut olo on vaan jotenkin epämukava sen takia et jos joku ylipäätään koskee mahaan. Yöllä pelkkä sekin että kevyt peitto on mahan päällä tuntuu epämiellyttävältä. Mikään ei sais siis koskee mahaan eikä kyllä oikeen selkäänkään, siks rintsikatkin tuntuu tosi huonoilta päällä.
Joo, mut niitä masukuvia on niin kiva kattella, laittakeehan lisää! :D
 
Hätähousullakin näkyy jo selvästi että joku siellä mahassa asustaa :) Taidat olla melko hoikkavartaloinen sinäkin...vaik ei tuo sunkaan masu mikään jättisuuri vielä ole (kun tossa äsken siis viittasin siihen et hoikilla näkyis aikaseen)
 
Vähän kummallinen asento tuossa mulla kyllä on.. :LOL: yritin olla mannekiinina ja mies kuvas ja käski nostaa käsiä. Ja jotenki tuli vähän notkoselkäisen näkönen asento. Noh, samapa tuo, siinä tuo viimein on kuitenkin kuvattuna.

KEstoista vielä sen verran... te, jotka haluaisitte kokeilla, mut ompelijaa ei löydy läheltä eikä itsekään osaa (tai ei oo ompelukonetta) niin myös kirppareilta löytyy ja esim. kestovaippainfon sivuilla pyörii kirppis, jossa myydään hyviä vaippoja. Mulla on kaveri, joka on ostanut osan käytettyinä ja osan uusina eikä yhtään vaippaa ole tehnyt/teettänyt itse. Mutta kuulemma ei ole hirveästi hävinnyt rahaa, kun noissa kestovaipoissa arvo säilyy varsin hyvin. Nekin on tehneet niin, että jos on tullut ostettua huononmallinen vaippa, joka ei sit käytössä sillä lapsella toimikaan, niin on sitten vaan myynyt eteenpäin. Eli ilman ompelutaitojakin onnistuu :D

Niin ja joillakin paikkakunnillahan on myös vaippalainaamoita, joita ehdottomasti kannattaa hyödyntää aloitusvaiheessa. Siellä on tosi monenlaista vaippaa ja saa kotona niitä kokeilla, mikä vaihtoehto toimii eikä rahaa menee hukkaan yhtään.

Ah, tauti alkaa väistyä ja pahoinvointikin on kai tiessään. Ihanaa. Jospa tästä alkais se toisen kolmanneksen virtapiikki :kieh: (miestä vain käy vähän sääliksi, kun keksin esikon odotusaikana millon mitäkin taulunlaittoa ja pientä nikkarointipuuhaa sisustus- ja kodinlaittovimmoissani... :LOL: )

Mukavaa pääsiäisviikkoa kaikille!

Hätäpöksy ja mussu 13+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muisku78:
Hätähousullakin näkyy jo selvästi että joku siellä mahassa asustaa :) Taidat olla melko hoikkavartaloinen sinäkin...vaik ei tuo sunkaan masu mikään jättisuuri vielä ole (kun tossa äsken siis viittasin siihen et hoikilla näkyis aikaseen)
Joo, suht hoikka oon ollut, esikolta kyllä tuohon mahaan vähän jotain jäikin. Mut toisaalta nyt tän raskauden aikana paino on vielä vähän pudonnutkin pahoinvoinnin, ym. takia.

Mut tosiaan sekin on aika yksilöllistä, kun yleensä kai jos on lyhyt ja hoikka (ja kohtu eteenpäin kallistunut) niin näkyy nopeemmin, kun mitäs jos on pitkä (ja vielä pitkäselkäinen kuten mäkin) ja hoikka ja kohtu vielä taaksepäin kallellaan. Mut nääkään ei kai aina pidä paikkaansa.
Luulen, että tää mahankasvu on jotain salatiedettä, kun mistään ei voi arvata miten se kasvaa...
 
Kiva masu hätähousulla!
Jos rohkenis omaakin massua laittaa tänne joku kerta.. =)

Hätähousu puhui energiapiikistä, no mulla myös jonkinlaista energianlisäystä nyt tullut! Viikonloppuaamuisin herään mun normaali-nukkumisrytmiin verrattuna lähes kukonlaulun aikaan ja touhuan kaikenlaista kotona! :D Sit mies herää kun kolistelen keittiössä :p Rytmi on kyllä muuttunut entisestä; nykyään aikaisin nukkuun ja aikaisin ylös. Kai siinä valmistellaan tulevaa äitiyttä :heart:

nöpötin ja pikkuinen 12+5
 
tervehdys :flower:

äitiyspakkausta kävin kurkkimassa vaikka ei sitä aiota ottaa,aikas harmaa oli,ja mun mielestä oli kanssa aika poikamaiset värit.makuupussin kuvioinnista kyllä tykkäsin tosi paljon.

kestovaipoista en oo järin innostunut , kolme lasta käyttänyt kerttiksiä ja eiköhän tällä neljännelläkin tule niitä käytettyä.Mutta hattua nostan kaikille kestoilijoille =)

(.) pahoinvointi ei ole enää päivittäistä,ihanaa!! väsymys on aika kovaa vielä ja suurin syy siihin onkin varmaan mun hemoglobiini joka on tosi alhainen.keskiviikkona olis eka neuvolalääkäri , toivottavasti kuuntelis sydänäänet kun ei mitään hajua voidaanko masussa hyvin ja löytyykö edes sykettä kun ei kertaakaan oo sitä vielä kuunneltu ja ultrakin on vasta reilu viikon päästä.
mahakipuja on täällä joka päivä mutta taitaa olla ihan suolistoperäisiä ja pieru vaan eksyksissä.

hyviä ultrakuulumisia oli monella,onnea niistä :heart:
ja monella on massukin jo ihanasti pömpöllään,ei täällä vaan,mutta ehtiihän se vielä kasvamaan =) ja ihan hyvä ettei vielä näykkään kun ei olla haluttu tätä uutista paljastaa kenellekkään ennen ultraa :heart:

mukavaa maanantaita kaikille :flower:

kaurisäiti ja masuasukki 11+5
 
Muisku munkin täytyy tunnustaa, että oon parin viikon ajan tuntenu pieniä liikkeitä silloin tällöin, vaikka esikoisesta tunsin vasta rv 18. Aluksi olin ihan varma, että ovat vain jotain ilmakuplia, mut sit totesin että liikkeitähän ne on kun olivat niin erilaisia ja silti niin tuttuja :)

Hätähousulla ihana massu. Mulla oli tuollainen sievä kumpu esikoisesta, nyt voi tuohon laittaa 5cm laardia päälle, sellanen hirvee reppu.. :ashamed:

kaurisäiti onhan täällä sentään toinenkin ei-kestoilija ;) Mäkään en siihen rumbaan ryhtyis, nostan myös hattua teille kaikille jotka jaksatte kestoilla.
 
Tervetuloa Pikkis :wave:

Äitiyspakkauksesta
Mä jo eilen hätäpäissäni mietin saisinko jonku kanssa vaihettua tuon 2009 paketin vuoden 2008 pakettiin :LOL:
No mutta tuossa ku on ensijärkytyksestä selvinny niin ei se vuoden 2009 paketti enää niin kamalalta näytäkkään :D
Kesäkuussa aikasintaan voin saada paketin hypistelväks :D

Masukuvista muuten...
Mulla on valehtelematta ihan kauheet kasat puhelimessa kuvia
Niistä kyllä huomaa että sillon turvotti ihan sikana...
Nykyään illalla maha paisuu ku pullataikina, mut se kai on yleistä?
Minäki uskaltaudun liittymään mahansa paljastaneiden joukkoon.
Tuossa kuva tältä päivältä(rv.13+5) :)
http://www.aijaa.com/v.php?i=3962243.jpg

*Talvicci ja Uuno(pitäs keksiä uus nimi jos se onki tyttö...) rv.13+5* :heart:
 
Moi Lokamassut :wave:

Minäkin nyt siellä ekassa ultrassa kävin. Pienellä on kaikki hyvin, siis raajat ja sisäelimet löytyivät ja vatsanpeitteet ovat kiinni, kokokin vastasi viikkoja (vähän reilusti). Mutta sitten niskaturvotusta olikin reippaasti yli normiylärajan, joten nyt odotellaan seulan kokonaistulosta mahdollisen lapsivesipunktion tai istukkabiopsian tarpeen määrittämiseksi. :| .

Pahoinvointi toisinaan jo väistyilee, yippee! Valitettavasti maha sitten kyllä on ryöpsähtänyt oikein reilusti esille, kääk. Mä kun niin mielelläni olisin vielä jonkun aikaa pitänyt raskauden omana tietonani ;) Mutta ehkä tämä menee vielä lihomisesta :whistle:

~Tiila ja Kauno 11+6.
 
Oih, Talviccilla aivan ihana massu :) Näyttää niin kiinteältä pallerolta. Kalpenen hitusen kateudesta, kun oma maha on vähän lyllerö vielä :ashamed: No, ehtiihän tuo nyt vielä nahka mennä tiukallekin ;)

Nyt on pakko mennä jatkaan, kun innostuin ompelemaan itelleni mammahousuja (en oo aiemmin tehny, mut kun kaupoista ei löytynyt muuta ku sikakalliita tai huononmallisia, niin päätin kokeilla ite). Näyttää ainakin että noista tulis hyvänmalliset, saapa nähä sitten mikä on lopputulos. :LOL:

Lisää vaan masukuvia kehiin :) Pieniä kumpujakin on kiva katsella, ei sillä koolla niin väliä :heart:

Hätähousu ja mussu 13+0
 
Heippa kaikille! :wave:

En olekkaan jaksanut enkä kerennyt kirjoitella tänne pariin viikkoon.
Monelle oli tullut hyviä uutisia ultrista, se on mukavaa!
Itselläni olisi huomenna np-ultra, hieman jännittää =) Niissä verikokeissa kävin jo melkein puol toista viikkoa sitten, saakohan ne tulokset sitten heti jo siellä paikanpäällä?

Milloin muuten pitäisi olla ensimmäin neuvola-lääkäri? mulle ensimmäisellä neuvola käymmillä varattiin vaan toinen neuvola käynti ja se on vasta 4.5 eli silloin olisi jo viikkojakin 15+1, ei se neuvola täti mitään lääkäri neuvolasta mulle puhunut :/

Onko ensimmäinen ultra yleensä äitiyspoliklinikalla, vai johtuukohan se mulla siitä sitten kun minun äidillä oli minua odottaessa paha raskausmyrkytys, niin se neuvola täti sanoi että saattaa olla että joudun uuseammin käymään tarkastuksissa ja jostain mahdollisesta lääkityksestä puhui, mutta sanoi että siellä äitiyspoliklinikalla ilmeisesti huomenna asia selviää.. en ole kuullutkaan tuollaisesta lääkitys jutusta????

Joku puhu aikasemmin tuosta uni rytmistään, minä olen huomannut saman, että illalla aikasenn nukkumaan ja aikaseen ylöskin. Aamulla ei väsytä yhtään mutta iltapäivän puolelle kun mennään kyllä alkaa hyvin haukotuttamaan :LOL:

Minulla koko tämän alkuraskauden on ollut ihan hyvä olo, välillä pientä etovaa oloa ja mahaa vähän vihlonut, mutta väsymys on ollut kyllä jonkun kuukauden verran aivan mahdotonta, toivottavasti se kohta helpottaa.

Ai niin ja uusiakin on tainut tulla mukaan, TERVETULOA! :D

Huominen kyllä jännittää, toivottavasti kaikki on hyvin, tuntuu vaan että on niin epätodellinen olo tästä raskaudesta kun ei oikein tunne edes mitään. toivottavasti se toukka on siellä massussa. Silloin Rv 8+0 kävin varhais ultrassa ja siellä se sydän sykki :heart: mutta ensimmäisessä neuvolassa rv 10+2 ei saatu sydänääniä kuulumaan ja se jäi vähän vaivaamaan, mutta toivottavasti ne sieltä viellä löytyy!

Tulipas teksiä, kun en ole aikoihin käynyt kirjottelemassa, lukemassa olen kyllä yrittänyt käydä.

Nyt iltapalalle! :)

Henspu ja kirppu 11+6
 
Meillä ainakin kättärillä kaikki ekat ultrat suoritetaan äippäpolilla ja sitten rakenneultra onkin toisessa paikassa rakennusta :D

Tiilalle tsemppiä tuloksien odotteluun...toivotaan ettei mitään olisi kuitenkaan :hug:

Liikkeistä:
Todella olen itsekkin erittäin positiivisesti yllättynyt, että niitä tuntee. Esikosta kyllä tunsin jo varhain ekat selkeät liikkeet rv16 ja säännölliset liikkeet tulivat rv18 jälkeen kutakuinkin. Mutta ihan jokapäiväinen herkku nämä liikkeet ei ole...se niin riippuu siitä miten päin pikkuinen siellä milloinkin on ja jos tuuri käy niin sattuu muksaisemaan silloin kun olen hereillä :D

Peukut pystyyn np-ultraa jännääville...hvyin kaikki varmasti on =)

Uudelle tervetuloa lämpimästi :wave:

Neuvola lääkäri:
Itsellä eka neuvola lääkäri on vasta joskus rv20 jälkeen. Nykyään tai ainakaan uudelleen synnyttäjillä, joilla edelliset raskaudet on sujuneet normaalisti, ei ole tarvettä käydä sisätarkastuksessa sitä n.3 kertaa. Saattaa meidän neuvolassa jäädä siihen yhteen kertaan, jos ihmeempää ei ilmene...enkä kyllä valita...en voi sietää nykyistä lääkäriäni ja odotankin, että terveysasemamme sulkee kesäksi ja nappaan ajan yhdistetyltä terveysasemalta, jossa on toinen lääkäri :D
Sumplimista sumplismista :saint:

Nyt syömään kanapastan jämät, kun siellä kasarissa minua huhuilee :D :wave:

paapelo+poju+Tiuhti 14+2
 
Se ois mullaki tänään se totuuden hetki,kymmenen jälkeen ois np-ultra,meilläki toi ja sit rakenne tehdään nykyään äippäpolilla,kaks vuotta sitten ne viel tehtiin omassa neuvolassa.Jännittää vähän,et mikskä toi laskettu nyt oikein muuttuu ja onko siel oikein elämää.Mullaki tää maha on nyt jo huomattavasti tullu esiin,varmaan johtuu monista raskauksista vähälle aikaa ja sit oon kyllä laihtunukki aika reippaasti.Yksin oon menossa tonne,kaveri lähtee käyttämään ja on sit poikien kans sen aikaa.

Äippäpakkausta en meinannu ottaa,noita vaatteita on ihan omiks tarpeiks ja ostan sitten jotain pientä jos sitä tarvii,yleensä kuiteski lahjakski jotain tulee.

Varmoja liikkeitä en oo vielä bongannu,esikoisesta liikkeet tuntu viikoilta 16 ja kakkosesta viikoilla kolmetoista...eli jos kaikki on ok ni kohta ne varmaan alkaa tuntumaan...kakkonen liikkeet oli alkuun automatkoilla ihan selvimmät,pientä autohulluutta pienestä pitäen.

Nyt aamupalalle :wave:

Vimpula,jätkänpätkät ja mini
 
Hätähousu, mistä löysit kaavat äitiyspöksyihin? Mä olen ja ajatellut itse ommella, kun olen lopen kyllästynyt alas valuviin huonosti istuviin mammahousuihin ja tietty ne on kyllä niin hinnakkaita, ettei uusia raaski millään ostaa.

Tiilalle toivon myös tsemppiä tulosten odotteluun. Itsekin odottelen istukkabiopsian tuloksia ja toivottavasti tulee jo torstaina ettei tarvitse koko pääsiäistä jännittää. Toisaalta hyvät uutiset tulee kirjeessä ja huonot puhelimessa, joten toivottavasti puhelin ei ainakaan soi.

Mut nyt aamutoimiin,
Meriaani 13+0
 
Huomenta :wave: !

Itsestäni ajattelin ilmoitella...mitään uutta ei oikein kuulu, niin ei ole saanut aikaiseksi kirjoitellakkaan...vaikka kerhon puolellehan tuota yleensä tuleekin viestiä laitettua jos jotain laittaa, mutta pitäähän sitä välillä täälläkin käydä "meteliä pitämässä" :LOL:

Meillä neuvolalääkäri on 15.4 eli jotain rv 14 tienoilla. Siellä sovitaan sitten seuraava neuvolakin ...eka neuvola oli jo 2.3 eli tuntuu melko pitkältä tuo ensimmäinen väli! Meilläpäin neuvolalääkärinä toimii yhden yksityisen gynekologikeskuksen mielääkäri, jolla muutenkin olen käynyt eli tosi hyvä tsägä lääkärin suhteen =)

Kestoista...ainakin alkuun meinaan käytää vain kertiksiä. Muutenkin iso kasa uutta tietoa ja kokonaan uusi elämäntilanne- en kertakaikkiaan jaksa käydä opttelemaan vielä "uutta" vaippapolitiikkaakin. Ja toiseksi meillä pestään pyykki pesutuvassa eli menee hankalaksi. Meinataan kyllä oma kone hankkia jos on ihan pakko, mutta luulisin, että pyykkitupa riittää ainakin alkuun- sinne saa niin hyvin vuoroja, ettei sen vuoksi tule ongelmaa =) . katsotaa sitten jos myöhemmin minäkin innostun kestoilemaan =)

Täällä masu jo kasvanut ihan kivasti ja mies sitä jaksaa ihastella alvariinsa :LOL: - se on kuulemma niin "jännä" :D ...no tokihan se munkin mielestä on jännä ja odotan innolla, että kasvaa vieläkin suuremmaksi. Nyt vastaa kooltaan n. Talvicin masua..en ole jaksanut vielä masukuvia ottaa...pakko varmaan senkin suhteen aktivoitua =)

Mitään ihmeempää ei tosiaan kuulu...pienen yksiössä meneillään kova laajennus remppa ja masussa siitä syystä ilkeitä repäisyitä, mutta ihanaa ku kohtu kasvaa ja pieni saa tilaa temmeltää =) . Väsymys edelleen kova, muuten ei mitään oiretta ilmassa.

Mukavaa tiistai päivä kaikille!

Hugis ja papu 12+4
 
Tämä tyttö on ihan täpinöissään!Puolen yön aikoihin tuli puhelin soitto,että tytärpuoleni on saanut vauvan :heart: Mieheni ei malttanut odottaa sairaalan vierailuaikaa vaan marssi jo klo 7 kameran kanssa sairaalaan,hänen ensimmäinen lapsenlapsi. Jospa sitä uutisen voimin jaksaa tämän päivän kun ei uni oikein tullut...

Minäkin tunnen ajoittain vaavin liikkeitä,kun joku niitä Paapelon tuntemuksia ihmetteli.Poijasta tunsin silloin vasta rv 19.
Nyt ei tuu muuta mieleen
unihiekka ja pikkuruinen 13+4
 
Heippa!

Mä tulin juuri NKL:ltä np-ultrasta. Jännitti kovasti mutta pelkästään hyviä uutisia tuli:) Vauveli oli hyvässä kunnossa ja niskassa ei ollut turvotusta, 1,4mm vain. Lisäksi hän olikin aika iso, 6,1cm pitkä joten laskettu aika aikaistui viikolla. Menossa siis jo 12+5 kun piti olla 11+6.

Ja laskettu aika olisi siis 15.10. Voisiko joku (Talvicci?) päivittää tiedon tänne ja kerhon puolelle? Kiitoksia:)

 
Mullakin on tänään np-ultra iltapäivällä, alkaa jo vähän jännittää, et mitä siellä sanotaan. Lisäksi muhun iski kuume ja myös kurkku on kipeänä, eilen olin töistä pois, tänään taas ainakin yritän jaksaa olla töissä, tosin joudun lähtemään aiemmin pois sen np-ultran takia. Onneks mies pääsee mukaan, niin ei tartte ajaa, vaan saa istua apukuskin paikalla ja ottaa rennosti. Paha olo ei oo ainakaan vielä kokonaan loppunu, saa nähä millon loppuu, ku esikolta sitä tosiaan kesti viikoille 15 asti.

Kestovaipoista ootte puhunu. Meillä kokeilin esikolla itse tehtyjä kestovaippoja (äitini teki kaverini ohjeilla), mut tyttö oli niin laiha, et pissat valu pois jalan vierestä, joten kestoilu jäi ja käytin sitte kertiksiä ja niin olen ajatellut käyttää tällä uudella tulokkaallakin kertiksiä . Kestoilu vaan ei ollu mun juttu, mutta hattua nostan minäkin kyllä kaikille kestoilijoille. Saatan ehkä kokeilla uudestaan noita kestoja, mut en kyllä ota turhaa stressiä siitä, jos niiden käyttö ei sitte onnistu. Ja pitää vielä sanoa, et meidän tytöllä oli pyllyn iho aina tosi hyvä, vaikka kertiksiä käytinkin ja tytöllä on kuitenkin atooppinen iho.

Np-ultraa odotellessa
Chantal + rusina 12+0 tasan
 
Ihanaa Unihiekka! Onnea onnea kovasti! :flower:

Ja ihana että moni on taas saanut mukavia ultrakuulumisia. Ajatelkaas, että näin se jo noin kolmasosa raskaudesta on meillä kaikilla ohitse näinä aikoina :eek: Hurjaa!

Ja suurkiitos kaikille myötäelämisestä niskaturvotusasiassamme. Nyt siis vain odotellaan niitä yhteistuloksia, itse olen jo ihan rauhallisin mielin (kun enhän mä tilanteeseen voi mitenkään vaikuttaa, joten miksipä sitä suremaan tai jännittämään sitten suotta).

Aurinkoinen päivä taas luvassa, vaikka pakkasaamuna alkoikin. Mukavaa!

~Tiila ja Kauno 12 tasan
 
Onnea vaavista perheelle :heart:

Täällä tulee jotain rännän ja lumen välimuotoa taivaalta :LOL: Tää on niin tätä suomen ilmastoa, tosin tiedän kyllä tasan tarkkaan miten nämä keväät yleensä menee ja vasta tämän kuun lopulla voi sanoa reilusti, että kevät on tullut jäädäkseen ja väistyy vasta kesän tieltä :D

Poika se jaksaa olla ihana. Eilen laittoi pyykit koneeseen (tällä kertaa ihan vain vaatteita ) ja sitten pyyhki omat vesi sotkunsa olkkarin lattialta :D
Lisäksi on alkanut tulla suukottamaan ja silittelemään massuani :heart:
Samaa teki siskon massulle, kun hän oli raskaana vielä :D
Väillä sitä oikein miettii, miten paljon tuollainen 1v oikein loppujen lopuksi asioita ymmärtää...eivät tietenkään ole tyhmiä koskaan olleetkaan, mutta tarkoitan lähinnä tilanne tajua :D

Naama näyttää kalvakalta, suussa maistuu rauta ja nenästä tulee verta...anemian alku oireita siis pukkaisi...voi kun olisin väärässä...mutta oikeastaan niitä pitäisi muutenkin naukkailla synnytyksen jälkeen vähän aikaan, joten samapa tuo. Karastaan vatsa jo hyvissä ajoin :LOL:

Kestoilusta vielä:

Itse ajattelin juurikin aloittaa kestojen käytön, kun vaavi on n. 1kk ikäinen. Samaa olen kuullut monelta, että vaavi vain on liian rupelo aluksi (siis pepun kohalta ovat kiloistaan huolimatta onnettomia ) ja siinä kuukaudessa on kyllä rutiinit loksahtanut kohdilleen, jolloin voi hyvin aloittaa sitten tämän uuden jutun.

Voihan olla, ettei meilläkään toimi, mutta tahtoisin ainakin kokeilla...kaikki ne kuositkin on niin vaihtelevia ja ihania, että jo pelkästään niidenkin takia himottaa käyttää niitä :D

Kohta lähetään koko poppoo ulos kävelemään, kun tiet on puhdistettu hiekasta vihdoin. Pitää kerätä oksia samalla, kun nuo minun kesä köynnökset tuppaa kasvamaan jo ihan naurettavan isoiksi...eli tuki puiksi tukevia oksia hakemaan :D

paapelo+poju+Tiuhti 14+3
 
Täälläkin np-ultrasta kotiuduttu. Kaikki oli pikkuisella hyvin :heart: Ei silmin nähden mitään normaalista poikkeavaa. Siellä se pikkuihminen heilui kuin heinämies ja vilkutteli meille aina välillä :)
Laskettu aika aikaistui taas, nyt mennään siis sellaisella päivämäärällä kuin 16.10. Sanoin kyllä ultran tehneelle kätilölle, että tuohon päivään en usko ollenkaan, tulihan tuo esikkokin vasta viikolla 41+1 :)
Noista liikkeistä teillä oli täällä puhetta ja miekin eilen omasta mielestä tunsin liikkeitä. En tiiä sitten ovatko vain sellaisia "haamupotkuja", mutta kyllä niitä nyt on välillä tuntunut. Jännää!

Nyt ulos, taas paistaa aurinko ihanasti!

minttukoo, tyttö + salamatkustaja 12+4

(Hakee tuo allekirjotus vielä muotoaan =) )
 
Heissuli!

Terveiset lapsiperhemessuilta. Tuli sitten seillä piipahdettua viikonloppuna. Eilen olikin sitten sellanen reissusta toipumis päivä, eikä mitään oikein jaksanut tehdä. Kävin tuolla messuilla hiplailemassa tuon uuden äitiyspakkauksen ihan livenä ja kyllä se oli mun mielestä aikas ihana. Ja vaikka noita pakkauksia jo kaksi meillä on, niin kyllä me tämäkin pakkaus tullaan ottamaan. Messuilta tarttu mukaan vähän kirjoja ja leluja noille ipanoille, sekä ihan mieletön määrä kaikkia ilmaisnäytteitä ja -krääsää. Esikoinen (2,5 v.) oli mun mukana ja kovasti nautti kaikenlaisten puuhanurkkausten touhuista.

Kestoista: Meillä esikoisen kanssa osakestoiltiin heti laitokselta kotiuduttua. Mä tykkäsin harso-kuori -yhdistelmästä; meillä tuo ihan toimi, kun tyttö ei ollut mikään kauhean kova pissailija. Öisin ja reissussa meillä oli kertikset käytössä. Sitten kun tyttö kasvoi, en oikein löytänyt sitä mieleistä vaippaa ja kestoilu pikkuhiljaa lopahti. Kakkosen kanssa piti myös kestoilla, mutta jokunen viikko sen syntymän jälkeen muutettiin asuntoon, missä oli tosi surkeat pyykinkuivaustilat, joten päätettiin kestoilut unohtaa. Syksyllä, kun muutettiin jälleen isompaan asuntoon, niin muutamia kestoja oli käytössä kertisten rinnalla. Nyt ei taas sopivia vaippoja olekaan. Tän kolmannen kanssa olis taas tarkotus yrittää edes vähän noita kestojakin käyttää. Yksikin kestovaippa päivässä vähentää kuitenkin tota vaippasaasteen määrää!

Tuolta lapsimessuilta sain tolle kakkoselle kokeiltavaks uusia biohajoavia vaippoja. Muutaman olen nyt kokeillut ja tuntuvat ihan toimivilta! Nuo on kaupassa kappalehinnaltaan inasen kalliimpia kuin tavalliset vaipat, mutta superpaljon ympäristöystävällisempiä. Mietiskelin, joskos sitä olis sen verran "vihreä", että kestojen rinnalla käyttäiskin tällä kolmosella sitten noita biovaippoja. Jos jotakuta kyseiset vaipat kiinnostaa, niistä löytyy lisää tietoa osoitteesta www.naturebabycare.com

Liikkeistä: Ekasta tuntui liikkeet viikolla 18+, tokasta 16+ ja nyt vielä odotellaan. Jotain muljahduksia tuolla mahassa välillä tuntuu, mutta en niitä vielä osaa liikkeiksi kuvitella. Liikkeiden tunteminen on kyllä hyvin yksilölistä ja riippuu niin monesta muuttujasta (kohdun sijainti, vauvan aktiivisuus ja asento ym), joten äidit kyllä alkavat tuntea liikkeitä todella eri aikaan. Kohtahan me kaikki saadaan noista pienistä potkuista ja muljahduksista nauttia, eikös joo. Ja ihanaa teillä, jotka niitä liikkeitä saatte jo tunnustella.

Masukuvista: Kiva teidän "pömppiksiä" ihastella. Omassa mahassa ei edelleenkään mitään kuvattavaa, näistä makkaroista ei nimittäin vauvamahaa saa erottumaan sitten millään. No kaippa tuokin kohta pullahtaa...

Ihania ultrakuulumisia taas tullut monelta. Tilalle tsempit tulosten odotteluun; eihän tuo niskaturvotus onneksi yksinään koko totuutta kerro. Järkevä asenne sinulla tuntuu olevan, stressaamisella ei ainakaan asia paremmaksi muutu. :hug:

Nyt kotitöiden kimppuun

S+ Aleksis Kivi 13+3
 
Tervehdys kaikille lokakuisille!

Kauan olen jo taustalta juttujanne lueskellut, mutta en ole vaan vielä rohjennut kirjoittamaan. Mahtaisitteko ottaa vielä yhden odottajan joukkoonne?

Odotan toista lastamme, jonka laskettu aika on 2.10.2009. Esikoinen on pian 8kuinen poika, joten suhteellisen pienellä ikäerolla on meidän lapsukaiset tulossa. Aluksi vähän ihmetytti, että kuinka tässä mahdetaan pärjätä, nyt alkuhermoilu on vaihtunut iloiseen ja innokkaaseen odotukseen. Raskaus on sujunut hyvin, lähes oireetta, kuten myös ensimmäinen raskauteni.
Tuo odotus päättyi synnytyksen käynnistymiseen rv 42+0, poika syntyi sektiolla 14 tunnin synnytysyrityksen jälkeen.
Toivottavasti tällä kertaa synnytys käynnistyisi itsekseen. Synnytyssairaalana on tälläkin kertaa Kätilöopisto.

Np-ultrassa oli kaikki hienosti ja seulankin tulos tuli kotiin normaalina. Seuraava neuvola on vasta tämän kuun lopulla, joten sinne asti odotellaan pienen sydänäänten ensikuulemista.
Kovasti jo kuvittelen tuntevani pieniä kutittavia hipaisuja vatsasta..

Tässäpä oli minun tarinaa. Mukavaa päivää kaikille ja iloista odotusta.

Mirmi + pikkusisarus 14+4

:) :)
 
Ultrassa käyty ja laskettu on nyt 26.10,eli sen vois vaihtaa...niskaturvotusta oli todella vähän,pää hyvässä asennossa 0,4 ja sit kun nosti leuan ylös ni saatiin isompi luku,eli 0,6 ->korttiin merkittiin 0,5. Mini oli todella vauhdissa,hyvin muuten tuntu liikkeetki täydellä rakolla ja kun täti vielä paineli ultratessaan.Mulle ei ikinä olla tehty noin tarkkaa ultraa,melkein tunti katsasteltiin,virtsarakko oli paikoillaan ja aivotki näytti olevan ok...sormiaki laskettiin ja kaikki löyty =) Oli aika vilkkaan olonen tapaus,kun ois pitäny saada mittaa otettua,mut sitten ku ois pitäny pienen liikahtaa parempaan asentoon,ni oli ku mikäki vastarannan kiiski :D Yks itsepäinen lisää meidän porukkaan,mihinkähän mä joudun

Vimpula ja mini 11+1
 
Mirmi tervetuloa. Nähdään sit synnärillä ;)

Täältäkin Tiilalle halaus odotteluun.

Meitsillä on vielä flunssa päällä, mutta pahaa oloa ei oo ollu moneen päivään. Jotenkin sitä vaan silti odottaa koko ajan. Huomenna olis neuvola. Jännittää mennä aamulla vaakaan...toi vajaan viikon oksentelu tosin on varmaan saanut vaan positiivista tulosta aikaan tuossa suhteessa.

MB 14+3
 

Yhteistyössä