Lokakuiset

Hellurei 👋 Kiva kun on meitä suurperheellisiä mukana, mulla neljäs lapsi tulossa. Tai mihinkä se suurperheen raja sitten vedetään, musta ainakin tuntuu että kaikki kolmen jälkeen aiheuttaa pientä kulmien kohottelua tai ääneen lausumattomia mielipiteitä...

Ällötyksen kohteet todellakin vaihtelee! Jokaisen syötävän kohdalla pitää punnita, voinko juuri nyt laittaa tämän suuhuni. Yhtenä iltana nousin sängystä syömään raakaa nuudelia ja olin aivan varma että siinä on tämän alkuraskauden pelastus - nyt en voi kuvitellakaan syöväni nuudelia missään muodossa 🙄 Kahvi on ainoa vakioällötys, siihen on tullut joka raskaudessa totaalistoppi heti alussa. Ja purkka! Tosin suhteeni purkkaan katkesi rajusti ensimmäisessä raskaudessa eikä ole sen jälkeen palautunut. En siis ole koskenut purkkaan reiluun kymmeneen vuoteen 😅
Mulla muistaakseni oli tuo kahviällö aikaisemmin, mutta nyt taas himoitsen sitä niin paljon, että on pitänyt turvautua kofeiinittomaan 😅
 
Heips kaikille :) Täällä 34v äiti odottelemassa viidettä pikkuista 😅 Rv 7+4 menossa.
Niin järkyttävissä oloissa menty, että ainoa mitä.jaksanut on maata sohvalla viime päivät..tuossa 7+0 iski tää.aivan älytön huonovointisuus! Tänään onneksi vähän parempi päivä.

Vaihteleeko teillä päivittäin ruuat mitä pystytte syömään? Esim. Viikko sit teki mieli ranskalaisia ja nyt yhtäkkiä ne oksettaa kaikista eniten. 🙈 Tosi vaikee tietää mitä ruokaa ostaisi kun niin suuret vaihtelut...kaupassa joku ruola tuntui hyvältä idealta, mutta kotona ei missään nimessä enää
😅
Tervetuloa joukkoon 🤩❤ jos haluat että lisään sut listaan palstan ekalle sivulle niin laitatko tähän kopioitavaksi tiedot.

Itsellä ei ihme kyllä ole ollut mielitekoja kovinkaan.ja pahoinvointia enemmän kuin aiemmassa 7ssä odotuksessa .oksentaa ei ole silti tarvinnut...hetken oli makeannälkä. Mutta se vaihtui juurikin samaisen juustokakun ällöämiseksi😅 sinänsä hyvä etten joka päivä söisi kakkua.
Balkanin makkaraa teki mieli tovi ja paketin avasin niin no wayyyy. 😅
Yhdyn täysin tohon radikaalin ruokamieltymysten vaihteluun. Vaihtuu enemmän kuin mieliala joka onneksi on silti suht tasainen veetutus😂
Onneksi vesimeloni kiinnostaa aina nii saa edes hieman mielitekostella 🤗
 
Vajaa pari viikkoa varhaisultraan. Aika kuluu hitaasti Edelleen odottelen pahaa oloa tullakseen - luulisi, että tulee kun aikaisemminkin tullut vk5-7... Tuntuu, että rinnat räjähtää. Toista sattuu kun roikottelee alaspäin esim hiuksia kuivatessa. Kaikki ärsyttää.
Todellakin ultran odottelu aika on pitkä😬 tsemppiä piinapäiviin ...nämä on niitä plussan odottelu piinoja seuraavia piinoja.
Ihana kun muitakin ärsyttää😅(iso hali) on tää metkaa olla perseeseen ammuttu onnellinen 🐻

Mulls rinnat eka kertaa kipeät ja turvonneet vaikka raskauksia takana liuta. Kiva sinänsä tuntea niissäkin jotaki eloa. Mutta liivien pito sattuu ja nännit on kuin nato-ohjus että julkisesti ei voi liiveittä kyllä olla . En tiennyt et nännipihan suurentumisem sijaan voi vaan entisestään isot nännit kasvaa....,😬
 
  • Vau!
Reactions: Hemingway
Vauvan syke kuuluu aina vaan helpommin /nopeammin löytyen. 8+5 mittarissa ja marraskuun km 8+2 siis ohitettu. Jotenkin tuo oli tärkeää itselle . Km saa näin istukoineem kalvoineem vauvan kokonaan ja vaikea selittää mutta jotenkin tuo myös tekee "eläväksi" tämän raskauden......olisiko sana paremminkin "realisoi". Tiedän tarkalleen mitä sisälläni on sitä tarkoitan. Km ollut paljon mielessä (käsittely) hyvästien jättö merkeissä menehtyneelle vauvalle. ❤

Perjantaina eka neuvola ❤🥳 neukku tutkii aina ensin ultralla joten siksikin odotan NLA aikaa😁 yksityisellä käynti tekisi mieli varoiksi olla kertomatta jos ei sitten katsoisikaan ultralla , mutta hän on neljässä raskaudessani ollut ja aina ekaksi vetämässä kondomia anturin päälle niin uskon kyllä, että nytkin todennetaan raskaus hänelle ennen muita NLA asioita😂😇
 
Tänään 7+0 ja neuvolalääkärin ultrassa näkyi viikkoja vastaava alkio ja syke. Huh heijaa, olen yhtä aikaa helpottunut ja kauhuissani. Miten voikaan tuomitsevien lähipiiriläisten pelko ottaa minusta tällaisen niskalenkin, etten edes osaa kokea iloa raskaudesta? Kadehdin niitä jotka ovat repäisseet itsensä irti myrkyllisten ihmisten vaikutuspiiristä. Epäilen omia voimavarojani tehdä samoin, vaikka selkeästi se olisi tarpeen, jos kerran ilo ja onni raskaudesta hautautuu sen murehtimisen alle, mitä muut ajattelevat.
 
Tänään 7+0 ja neuvolalääkärin ultrassa näkyi viikkoja vastaava alkio ja syke. Huh heijaa, olen yhtä aikaa helpottunut ja kauhuissani. Miten voikaan tuomitsevien lähipiiriläisten pelko ottaa minusta tällaisen niskalenkin, etten edes osaa kokea iloa raskaudesta? Kadehdin niitä jotka ovat repäisseet itsensä irti myrkyllisten ihmisten vaikutuspiiristä. Epäilen omia voimavarojani tehdä samoin, vaikka selkeästi se olisi tarpeen, jos kerran ilo ja onni raskaudesta hautautuu sen murehtimisen alle, mitä muut ajattelevat.
Ihanaa! 😍 Yritä myös nauttia hyvistä uutisista.
Ymmärrän kyllä nuo tunteet myös hyvin. Uskon vahvasti että omasta perheestä ei kukaan tule olemaan onnellinen meidän puolesta. Mitään apua tai turvaverkkoa vauvan kanssa on myös turha odottaa. Ihan kauhistuttaa edes kertoa. 😅 Samat tunteet myös ultran jälkeen että ensin helpottunut olo että kaikki on hyvin ja sitten kauhea stressi että tämä nyt sitten ihan oikeasti tapahtuu ja pitää kertoa ihmisille.
 
  • Tykkää
Reactions: viivaviivi
Ihanaa! 😍 Yritä myös nauttia hyvistä uutisista.
Ymmärrän kyllä nuo tunteet myös hyvin. Uskon vahvasti että omasta perheestä ei kukaan tule olemaan onnellinen meidän puolesta. Mitään apua tai turvaverkkoa vauvan kanssa on myös turha odottaa. Ihan kauhistuttaa edes kertoa. 😅 Samat tunteet myös ultran jälkeen että ensin helpottunut olo että kaikki on hyvin ja sitten kauhea stressi että tämä nyt sitten ihan oikeasti tapahtuu ja pitää kertoa ihmisille.
Lohdullista etten ole yksin tällaisten tunteiden kanssa, ja toisaalta myös murheellista että sullakin on hankaluutta perhesuhteessa.

Mun kohdalla on niin älytöntä se, että jos olisin eronnut ja löytänyt uuden kumppanin ja saanut hänen kanssaan lapsen, olisi tilanne aivan fine. Mutta kun EN ole eronnut vaan molemmat suhteet ovat olemassa ja voimissaan, on lapsi uuden kumppanin kanssa ihan punainen vaate. Niin kun ei yleensä tehdä, mitään muuta rationaalista perustelua tuomitsemiselle ei ole 🤷

Sain onneksi työuupumuksen takia psykiatrista keskusteluapua, täytyy siellä käydä tätä asiaa ja näitä pelkoja läpi. En halua että koko raskaus muuttuu möröksi, kun se oikea fakta on se, että lapsi on toivottu ja odotettu ja varsin hyväksytty niiden ihmisten silmissä, joiden kuuluukin.
 
  • Tykkää
Reactions: viivaviivi
Ihanaa! Yritä myös nauttia hyvistä uutisista.
Ymmärrän kyllä nuo tunteet myös hyvin. Uskon vahvasti että omasta perheestä ei kukaan tule olemaan onnellinen meidän puolesta. Mitään apua tai turvaverkkoa vauvan kanssa on myös turha odottaa. Ihan kauhistuttaa edes kertoa. Samat tunteet myös ultran jälkeen että ensin helpottunut olo että kaikki on hyvin ja sitten kauhea stressi että tämä nyt sitten ihan oikeasti tapahtuu ja pitää kertoa ihmisille.
Tietenkään ei tarvitse valottaa, mutta pisti niin silmään että perheestäsi ei kukaan tulisi varmaanolemaan vauvan saamisesta onnellinen😳? Tuntuu hurjalta.

Tosin ymmärrän täysin molempien teidän pelot ja ajatukset liittyen läheisten asenteeseen@ykslokki ja @Alocasia .

Olen jo itse ristiäisiä myöten ajatellut sanavarastoni valmiiksi , jos kukaan kummeksuu päätöstämme vielä yhteiseen lapseen ilman suhdetta.

Olen täysin varautunut omiani ja lasta puolustamaan ja vauvarauhaani että varmaan voin olla hieman kärkäskin tilanteen sattuessa kohdalle kun verbaalinen arkku aukeaa.

Nautitaan kaikki vain raskauksistamme ja vaaveista ❤ muiden mielipiteillä ei ole nii mitään väliä.
 
  • Tykkää
Reactions: ykslokki
tänään oviksen mukaan 5+4, mutten uskalla tehdä sitä digitestiä 🙄 mulla huomaa kyllä aamulla, että jos pissa ei ole selvästi tummaa niin myöskään viivat eivät ole niin tummia. Huomaan kyllä kun pissa tummaa niin silloin testiviiva tummempi ku kontrolli. Juon todella paljon päivän aikana (yli 2 litraa) nesteitä niin se vaikuttaa tulokseen paljonki.

mutta toki ei kai sitä digiä siis ole pakko edes tehdä ja kaipa tässä raskaana ollaan kun testit niin näyttää. 🤷‍♀️ vähän se kuitenki kiinnostaa josko se "3+" sieltä tulisi. mutta esim tämän aamun pissasta varmasti olisi tullut "2-3" tulos.. uskoisin.
 
Tietenkään ei tarvitse valottaa, mutta pisti niin silmään että perheestäsi ei kukaan tulisi varmaanolemaan vauvan saamisesta onnellinen? Tuntuu hurjalta.

Tosin ymmärrän täysin molempien teidän pelot ja ajatukset liittyen läheisten asenteeseen@ykslokki ja @Alocasia .

Olen jo itse ristiäisiä myöten ajatellut sanavarastoni valmiiksi , jos kukaan kummeksuu päätöstämme vielä yhteiseen lapseen ilman suhdetta.

Olen täysin varautunut omiani ja lasta puolustamaan ja vauvarauhaani että varmaan voin olla hieman kärkäskin tilanteen sattuessa kohdalle kun verbaalinen arkku aukeaa.

Nautitaan kaikki vain raskauksistamme ja vaaveista muiden mielipiteillä ei ole nii mitään väliä.
Tottakai nautitaan. 🥰 Mun mies on maahamuuttaja ja suhde on haastava kaikkine kultturieroineen ja uusioperhekuvioineen. Välit omaan perheeseen on selkeästi viilentyneet viime vuosien aikana enkä usko että tätä ratkaisua ymmärretään kun koko parisuhde on ollut aina vaikea ymmärtää. Uskon että miehen perhe ottaa uuden tulokkaan ilolla vastaan. ❤ Harmi vain että heitä nähdään enintään kerran vuodessa kun välimatka on niin pitkä.
 
tänään oviksen mukaan 5+4, mutten uskalla tehdä sitä digitestiä mulla huomaa kyllä aamulla, että jos pissa ei ole selvästi tummaa niin myöskään viivat eivät ole niin tummia. Huomaan kyllä kun pissa tummaa niin silloin testiviiva tummempi ku kontrolli. Juon todella paljon päivän aikana (yli 2 litraa) nesteitä niin se vaikuttaa tulokseen paljonki.

mutta toki ei kai sitä digiä siis ole pakko edes tehdä ja kaipa tässä raskaana ollaan kun testit niin näyttää. vähän se kuitenki kiinnostaa josko se "3+" sieltä tulisi. mutta esim tämän aamun pissasta varmasti olisi tullut "2-3" tulos.. uskoisin.
Kövitkö siellä veritestissä?
 
@rimpsukka84 okei. En olisi silti huolissaan kun sulla niin hyvät viivat jo 👍 🤩🤩 oon ite nyt 9+0 ja ajattelin tehdä testit ihan vain koska voin. Hirveen kiva nähdä se viiva ja enpä ole koskaan tehnyt isoilla viikoilla niin kiinnostaa tuleeko kontrolliin en yhtään väriä vai haamuileeko vai mitä ne näyttää . T ikuinen testailija😂
 
  • Rakkaus
Reactions: rimpsukka84
@rimpsukka84 okei. En olisi silti huolissaan kun sulla niin hyvät viivat jo oon ite nyt 9+0 ja ajattelin tehdä testit ihan vain koska voin. Hirveen kiva nähdä se viiva ja enpä ole koskaan tehnyt isoilla viikoilla niin kiinnostaa tuleeko kontrolliin en yhtään väriä vai haamuileeko vai mitä ne näyttää . T ikuinen testailija
mie ajattelin, että jos nyt saan joskus sen "3+" testiin, niin ehkä sitten voi lopettaa testailut 😅 mulla on joitan liuskatestejä vielä kaapissa niin testailen ne pois ja tuskin ostan uusia enää.
 
Tein digin ja niinku pelkäsin niin näytti ”2-3” 🙄 en tiedä mitä nyt pitäisi ajatella. Tänään siis oviksesta 5+5.


mutta tosiaan niinku tuolla toisessa keskustelussa kerroin niin kuopuksen aikaanki ehkä näillä viikoilla tein digin ja ihan varma olin että pärähtäis se ”3+” mutta tulikin ”2-3”. Mutta kuopus nyt siis 2v että tiedä sitten mitä ajatella.
 
Tein digin ja niinku pelkäsin niin näytti ”2-3” 🙄 en tiedä mitä nyt pitäisi ajatella. Tänään siis oviksesta 5+5.


mutta tosiaan niinku tuolla toisessa keskustelussa kerroin niin kuopuksen aikaanki ehkä näillä viikoilla tein digin ja ihan varma olin että pärähtäis se ”3+” mutta tulikin ”2-3”. Mutta kuopus nyt siis 2v että tiedä sitten mitä ajatella.
En murehtisi yhtään tuota asiaa. Sulla hyvät vahvat viivat testeissä. Olet raskaana kunnes toisin todistetaan.
Oon muualtakin lukenut ettei noi viikkonäytölliset ole aina oikeassa.

Täällä on ollut tavallaan melko oireetonta.
Hermo on kireällä ja mulla on lähes jatkuvaa ahdistusta joka tuntuu fyysisenä ahdistuksena. En saa kiinni mistä johtuu, onko nämä raskausoireita vai stressioireita vai mitä on. Olen kyllä nyt ollut melko stressaantunut monesta asiasta. Tämä raskauskin jännittää enemmän kuin luulin. Pohdin paljon miten jaksetaan ja pärjätään kolmen lapsen kanssa. Uskon silti että vauva tuo taas paljon, paljon rakkautta lisää perheeseen, kuten 2 edellistäkin.

Aiemmista raskauksista tuttua pahoinvointia ei ole siinä määrin tullut mitä aiemmin. Pientä etomista ja kova nälkä jos en syö tarpeeksi usein. Mutta aika lievää.
Maanantaina varhaisultra, varasin sen nyt kuitenkin. Kiva päästä näkemään mikä tilanne. 🥰
 
En murehtisi yhtään tuota asiaa. Sulla hyvät vahvat viivat testeissä. Olet raskaana kunnes toisin todistetaan.
Oon muualtakin lukenut ettei noi viikkonäytölliset ole aina oikeassa.

Täällä on ollut tavallaan melko oireetonta.
Hermo on kireällä ja mulla on lähes jatkuvaa ahdistusta joka tuntuu fyysisenä ahdistuksena. En saa kiinni mistä johtuu, onko nämä raskausoireita vai stressioireita vai mitä on. Olen kyllä nyt ollut melko stressaantunut monesta asiasta. Tämä raskauskin jännittää enemmän kuin luulin. Pohdin paljon miten jaksetaan ja pärjätään kolmen lapsen kanssa. Uskon silti että vauva tuo taas paljon, paljon rakkautta lisää perheeseen, kuten 2 edellistäkin.

Aiemmista raskauksista tuttua pahoinvointia ei ole siinä määrin tullut mitä aiemmin. Pientä etomista ja kova nälkä jos en syö tarpeeksi usein. Mutta aika lievää.
Maanantaina varhaisultra, varasin sen nyt kuitenkin. Kiva päästä näkemään mikä tilanne.
Mulla myös ollut tuota hermon kireyttä ja jos ei ahdistusta niin alakuloa, mutta väistymässä. Uskon että hurjat hormonimuutokset syynä jotka saaneet unetkin levottomiksi ja alitajunnan työstämään paljon. Ihana kun pääset huomenna katsomaan pikkuista🤩❤

Ja samoin olen @rimpsukka84 sitä mieltä , että älä stressaa . Ei kaikki ole tuossa kohden saanut 3+ digiin. Ja hyvät vahvat viivat sulla.
 
  • Rakkaus
Reactions: rimpsukka84
Mulla oli eka NLA pe ja kurkattiin mahan päältä ultralla. Möhkö siellä köllötteli vahva syke ja kaikki ok.

Painosta hieman järkytyin koska olen kokenut (hetken) että olisin laihtunut ja naama kaventunut ja puntari oli kuitenkin enemmän kuin koskaan ennen. 3- 7kg enemmän kuin mihin olen ajat jo tottunut.
Vaivana TODELLA mojova turvotus eikä vaatteet mahdu enää mistään kohtaa samalla lailla.
Kerrankin tissitkin kasvaa. Mutta olo kuin paisuva pullataikina😖 näin pitkästä aikaa itteni koko vartalo peilistä ja se siitä laihtumisen luulosta😅 näytän kuin olisin 25 vko raskaana.


Pitäisi paljon enemmän vettä ja liikuntaakin varmaa. Onko muilla puhistunut olo?
 
  • Tykkää
Reactions: Hemingway
Viikko 6 pärähti käyntiin ja kauan odotettu pahoinvointi myös ✌ Ei nyt mitään maailmanlopun oksentelua, mutta äklöolo.

Ensi lauantaina uä ja mies tulossa mukaan. Tekisi mieli jo mennä alkuviikosta yksin niin, että saisin itse rauhassa kirota, jos ei löydykään mitään. Tuulimunaraskauden uä:ssä ärsytti suunnattomasti kun lääkäri oli ensiksi hirmuisesti onneksi olkoon ja sitten kun oltiin tutkittu jo jonkin aikaansa sanomatta yhtään mitään, niin sitten alkoi kauhea voivottelu. Tuo tm tärppäsi heti toisella yrityksellä, niin siinä vaiheessa en ollut mitenkään megapettynyt. Nyt kun on vuosi yritetty, niin fiilikset on ihan eri.

@viivaviivi mulla myös olo kuin olisi jo isommilla viikoilla. Rinnat ovat turvonneet kuin myös vatsa. En ole mikään kevyin keijukainen, mutta pelottaa että vatsa näkyisi jo.
 
  • Tykkää
Reactions: viivaviivi
Onko muilla jo nt-ultra varattu? Mulla on 26. päivä ja tuntuu että siihen on ikuisuus. Täällä ei neuvolassa katsota ultralla. Ajattelin että tuon ultran jälkeen voisi kertoa töissä ja lähipiirille.
Sisko on suunnitellut mulle jotain synttäriylläriä ensi viikolle. Vähän jännittää onko se jotain sellasta, että tarvitsee kertoa sitten siinä tilanteessa. Esim. pöytävaraus johonkin sushipaikkaan. 😅 Milloin ajattelitte kertoa raskaudesta?
 
  • Tykkää
Reactions: viivaviivi
Onko muilla jo nt-ultra varattu? Mulla on 26. päivä ja tuntuu että siihen on ikuisuus. Täällä ei neuvolassa katsota ultralla. Ajattelin että tuon ultran jälkeen voisi kertoa töissä ja lähipiirille.
Sisko on suunnitellut mulle jotain synttäriylläriä ensi viikolle. Vähän jännittää onko se jotain sellasta, että tarvitsee kertoa sitten siinä tilanteessa. Esim. pöytävaraus johonkin sushipaikkaan. Milloin ajattelitte kertoa raskaudesta?
Mulla on eka neuvola viikon päästä, silloin varmaan saan nt-ultraan ajan. Sitä ultraa pidän tietynlaisena rajapyykkiä, jonka jälkeen voisi uskaltaa kertoa raskaudesta laajemmin. Teoriassa 😅 Olen jotenkin niin sisäänpäinkääntynyt koko raskauden suhteen, juurikin aiemmin mainitsemistani tuomitsemisen pelosta johtuen. Mutta lapsille ainakin täytyy ultran jälkeen kertoa, tytöt 6 ja 10 v. äkkäävät äkkiä jos äitin maha alkaa pullistua. Ja sehän pullistuu nopeasti kun raskauksia on takana jo monta!

Läheisimmät ystävät tietävät jo, sellaiset jotka ovat sitten tukena vaikka tulisikin keskenmeno. Töissä ajattelin mennä niin kauan kunnes alkaa näkyä tai tulee sellaista vaivaa etten pysty töitä tekemään. Mulla on fyysisesti tosi raskas ja riskialtiskin työ, joten voi olla että kertomisen paikka ainakin työparille tulee aikaisin.

Omalle äidille suunnittelin kertovani viime viikonloppuna, mutta jänistin 😬 Tuntuu väärältä pyöristellä kuulumisia, kun oikeasti haluaisin sanoa että olen aivan saatanan väsynyt ja koko ajan oksettaa.

Mistä päästäänkin valivali-osastolle: väsyttää niin etten vapaa-ajalla pysty muuta kuin makaamaan. Koen itseni ikälopuksi näihin hommiin. Kuvottaa nonstop iltapäivästä iltaan, aamut sentään menee ok. Turvottaa niin että housunnappi kiristää. Ummettaa ja pierettää ja pierut haisee aivan viemäriltä. Ah tätä raskauden hehkua!!

Lokki 7+6
 
Onko muita kellä ollut viime raskaudessa raskausmyrkytys? Mulla oli viime raskaudessa ensimmäistä kertaa myrkytys ja pelottaa jotenkin miten täs raskaudessa menee. Mini-asa aloitetaan kyllä viikolla 12. Toivottavasti se kunnolla ehkäisisi sitä 🙏
 
Onko muita kellä ollut viime raskaudessa raskausmyrkytys? Mulla oli viime raskaudessa ensimmäistä kertaa myrkytys ja pelottaa jotenkin miten täs raskaudessa menee. Mini-asa aloitetaan kyllä viikolla 12. Toivottavasti se kunnolla ehkäisisi sitä
Mulla oli esikoisen aikaan mutta nyt kuopuksen aikaan aloitettiin just tuo mini-asa niin ei tullut sitä sitten 🙏
 
Mekin nähtiin syke ultrassa. 🙏🏻🥰

Voi kun saisi oman mielen nyt paremmin mukaan tähän hommaan. Tuntuu etten halua kertoa kenellekään mitään.
En kavereille, enkä sukulaisille. En ole edes neuvolaan saanut soitettua. Enkö osaakaan nyt sitten iloita tästä?
Pelottaa vaan hirveästi mitä tulevaisuus tuo.
Tunnen myös itseni jotenkin aika vanhaksi tähän hommaan.
No jos jotain positiivista, niin pienimmille tulee 2v ikäeroa mikä lienee sisarussuhteen kannalta ihanteellinen. Mutta samalla surettaa mun esikoisen kannalta, että jääkö "ulkopuoliseksi", kun on vanhempi. No ehkä murehdin turhia?

Varsinkaan töissä en halua kertoa. Uran kannalta tämäkin huono hetki. Mutta ei tän ikäisenä enää mietitä mikä on hyvä hetki.
Kyllä meillä kuitenkin tämä toive yhdestä vielä oli.
 

Yhteistyössä