Lokakuun -08 kullannuput

Mä en noudattanut ulkoilukieltoa,käytin maalaisjärkeä asian kanssa ihan niin kuin noiden muidenkin muksujen kanssa tein silloin,ja ilmoja tosiaan seuraamalla,hetkinen kerrallaan niin avot...

Tuosta vaavelin pukemisesta - Tosiaan jos vilukissa on ... mutta kannattaa varmastikkin hiukan seurailla sitten jos vaunuissa tutii että miten " kuumissaan " vauva on yms...

Nyt mies on neuvolassa emman kanssa ja mie meen savuille ja sitten alan siistii kämppää ja ruuan laittokin eessä,aamusta leivoin piimäkakun kun lapsukaiset sitä niiiiin vaati jote pakkohan se oli
Tuun kertoilemaan neuvolakuulumisia myähemmin sitten...

Niin Nannalle - Juu tosiaan hyväksyin... sen kutsun tietystikkin =) :wave:
 
moi

Kirppiina oot ihan oikeessa ja ymmärrän et tuollainen yli yli kiinnostunut hoitoon pyytäminenkään ei oo kivaa , teillä on ihan ääripää meidän tilanteeseen verrattuna =) , pistä se anoppi joskus postissa tänne kun alkaa liikaa ärsyttämään...en kyllä kestäis sitäkään et mulla ois tuollainen vaikka toinen varmaan ihan hyvää tarkoittaa mut liika on aina liikaa ja sit kun tillä on tosiaan esikoinen kyseessä...no jos tilanne rauhoittuis "alkuhuuman" jälkeen :hug: ..

ulkona on aivan mahtava ilma kun aurinko paistaa...

gabrielle nykyään nuo vaunut on niin suojattuja ja vaikka harsoa vähän eteen niin kyllähän voi pikkupakkasella pienen ulkoilun heittää vaikka 2 vkoa ei vielä täysi

mut nyt päiväkahville

pw ja Nooa 8 vkoa :heart: joka heruttelee äidille ekoja naurahduksia...ps voi joku kun helpottaa vähän kun vauva alkaa viihtyä sitterissa tai sängyllä hetken ettei heti ala kauhea paniikki itku..toinen tuijottelee meidän muiden touhuja tyytyväisenä

 
Pakkaspäivää :wave: Ihanaa kun on tänne eteläänkin ripotellut jo vähän lumentynkää.Nyt kun vaan sais kunnon hanget niin ihanaa olis.

pukemisesta Meillä sara näyttäs olevan kans vähän vilukissaa joten nyt kun on ollut nollassa kelit niin puettu on bnody,potkarit,villahousut ja paita,myssy,tumput,töppöset ja sit vielä toppapuku :whistle: On usein kyllä ollut peruslämmin ku pois on ottanut joten ei kai se liikaa ole.Mutta vielä viikko sitten laitoin vaan sisävaatteiden päälle vaan toppiksen.

Tuhannesti voimia kaikille koliikkilapsien äideille :hug: Itellä ihan puistattaa kun muistelee esikoisen vauva-aikaa :/ Suosittelen erittäin lämpimästi vyöhyketerapiaa!!!!!! Meiän koliikki lähti sen siliän tien kun mentiin.Kannattaa edes kokeilla.

Mutta nyt päikyille :wave:

-Laura ja Sara tiistaina 3kk-
 
Ihania kuvia ootte laittanut :heart: kun itsekin osaisin :ashamed:

Pieni tarkennus edelliseen tekstiin...kyllä mä oon ollut kauppareissuja yms. poissa kotoa ja tyttö isän kanssa.
mut tosiaan nytkun meinaan vähän oluttakin maistella :p
Ja oon tosiaan lähdossa kaverin kanssa humenna vähän tuulettumaan...
Se ei huoleta miten vauva pärjää kun tiiän että on hyvässä hoidossa ja pärjäävät varmasti mummun kanssa...enemmänkin jännittää että miten itse ikävän kanssa pärjää ja tarviiko noita tissejä olla jatkuvasti pumppaamassa...katsotaan... :eek:
 
Huomenta

Emma söi yhden pintaan ja sitten antoikin nukkua puoliseiskaan asti,ennenkö söi seuraavan kerran.Emma "tankkaa" aina aamuisin ja iltaisin,siihen on kiinnittänyt huomiota joten en ole ihmeissäni ettei herännyt yösyötölle olleskaan,vaikee uskoo että yösyötöt kuitenkaan jää viel pois.Keskimmäisen kanssa mulla jäi nopeesti pois yösyötöt,tais olla kuukauden vanha silloin kun jätti pois yösyömisen kokonaan...

Mitäs vaippamerkkejä käytätte ??
- Meillä on käytössä Pamppers,toistaseksi tähän mennessä parhaaksi todettu tämän likan kanssa...

Nyt kun saa kahvin toimimaan niin täytyy alkaa siivoomaan,kattoo nyt vaan että miten likka,mahdollisesti syö jo vajaan parin tunnin sisään uudestaan kun ei tosiaan yöllä syönnyt...





Pöppiäinen & Emma 2 viikkoa & 3pv
 
Hei! Mua on mietityttänyt tässä semmonen asia, kun Joonatanin kakka on ollut jo pidemmän aikaa ihan vetistä, että onko se nyt ihan normaalia vai jotain ripulia? :eek:
Imeytyy siis kokonaan vaippaan ja jos heti vaihdan kun on kakannut niin ei ole vielä kerennyt imeytyä ja tosiaan on ihan vettä.

 
moi!

Elämänperhonen jos vauvasi tykkää nukkua vatsallaan, ni MUN mielestä voit nukuttaa. Olen kyllä tässä ihan samaa mieltä Liinan kanssa! Meillä tyttö nukkuu joko masullaan tai kyljellään yöt, riippuen miten tahtoo. Laitan aina kyljelleen mut jos ei rauhoitu ni käännän masulle ja siihen yleensä sit rauhottuu... Selällään nukkuu päivällä sitterissä tai vaunuissa sit.

Huomenna olis ristiäiset ja mies on metsällä. Oli kuulemma pakko mennä... On vielä siivoomatta ja kaikkee. Olipa hauskaa tehdä voileipäkakkuja neiti rintarepussa =) aika hiki tuli kun kantelee tätä lämpöpatteria tunti tolkulla...

zizilisko onko kakka ollut jo välillä ryynimäistä? Jos on niin sit taitaa kyseessä olla ripuli.... alussahan se on sitä ripulivelliä pari viikkoo...
 
Ainiin, meillä käytössä kestojen ohella Liberon vaipat. Yöllä käytän kertiksiä kun neiti on tyytyväisempi ja ei tartte vaihtaa yöllä sit ja herätellä. Meillä pamperssissta tuli kauheet jäljet ihoon, reunat oli liian kovat neitin iholle :/
kohta tarvii siirtyy kestoissakin seuraavaan kokoon, noi newbornit alkaa käydä pieniksi :x
 
Launantait :wave:
Meillä käytös pamperssit. Totesin ne meille parhaaks jo 7 vuotta sitte, ja näin on nytkin =)

Vilja meni eilen 20.30 nukkuu ja heräs vasta 4:ltä syömään :eek: Valvoskeltiin miehen kanssa myöhään ku ajattelin et neiti kuitenki vielä herää ennen sit kunnon yöunia, mut ei. Söi tosiaa sit neljältä ja ylös noustiin kasilta.
Oli kyllä ihana kattoo rauhas telkkua ja mässätä pizzaa :p Ihanaa kahden keskistä aikaa :heart:
Nyt on ollu pitkään nää yöt näin et neljält syödään ja ylös noustaan kasilta, toivottavasti tää jatkuu. Ja yöllä nukahtaa heti syömisen jälkeen, tuntuu et neiti on alkanu hoksaa et on yö ja yöllä nukutaan :D Päivisin kun neiti jää yleensä hereille syötön jälkeen ja nukahtaa sitten myöhemmin.
Hymyjä ja juttelua tulee tosi paljon :heart: Hymy irtoo melkeen kaikille ja aina, jos tyytyväinen on. Vilja hirveesti seurailee ympäristöään, varsinki ku noi isommat touhuu ympärillä.

Viime yönä tehtiin harjotuksen vuoks niin et mies hoiti sen aamuyön syötön (vilja saa siis pulloa) ja illalla nukkumaan laiton. Hyvin se häneltä sujui :heart: Ei muakaan nyt enää jännitä niin pal se ens perjantai... Niin siis ku mulla on ne pikkujoulut ja baarikierroski sen tiimoilta tiedossa... Vähänkö odotan :whistle:

Nyt saunan lämmitykseen
:wave:
Liina ja Vilja 7vko
 
Heippa kaikille!

Josko nyt ehtisin muutaman rivin tänne kirjotella,aina jostain syystä jää kesken.. ;)
Meillä on mennyt pojan kanssa mukavasti syö hyvin ja nukkuu myös.
Jonkin verran iltaisin vatsan kipristelyjä,mutta niistä pääsee pieremällä ja röyhtäilemällä,miesmäisesti :D

Tänään oli ristiäiset ja vauva sai nimekseen Miro Micael :heart:
Vietimme pienimuotoiset ristiäiset tällä kertaa.
Pelkästään mummit,ukit ja sisarukset olivat mukana.
Esikoisen ristiäisissä oli paljon vieraita ja koin sen aika raskaaksi.
Nyt oli paljon iisimpää
=)

Laittelen vielä kuvan :)




Miro 5vkoa
 
Samperinpuusilmä - Söötti kuva pikkusesta.

Emilyn - Kaunis nimi tuli likalle.

Mulla likka ei antanut sitten enää tutia edellisen syötön jälkeen joten hereillä ollut 4:14 lähtien.No tuossa nyt nukahti kylläkin mutta ottaa varmasti pikkutirsat vaan kun syö kohta,näin uskoisin mitä olen seurannut tuota rytmiä :D

pöppiäinen & emma 2viikkoa ja 4pv :heart:
 
Saikku kyllä se on ollut tässä välillä ihan normaalia. Eikä silloin vastasyntyneenäkään ollut tuommosta vettä. Muuten poika on kyllä ihan hyvinvoiva ja syö hyvin. Mistäköhän toikin nyt sitten voi johtua? Tuntuu välillä niin vaikealta tämä äitinä olo, kun ei tiedä onko kaikki ok vai pitäisikö olla huolissaan. Huoh,,,

Mulla alkoi eilen menkat :headwall: Niin toivoin, että imetys olisi ne pitänyt poissa vielä pitkän aikaa, mutta ei. Ja tähän päälle vielä hirveä flunssa. Nokka vuotaa kuin vesihana. Olo on mitä mainioin :kieh:
 
Heipsan

Jos minäkin saisin pitkästä aikaa jotain kirjoitettua, kummasti on nykyään muutakin tekemistä :whistle:

Meillä neiti kasvaa ja voi hyvin. Kerran yössä heräilee syömään, muutoin nykyään nukkuukin suht hyvin, jossain vaiheessa ähisi ja puhisi paljon, mutta nyt sekin jo tosiaan alkaa helpottamaan.

Esikoinen on ottanut vauvan hyvin vastaan, tykkää antaa pusuja ja silitellä =) Eikä ole edes mustasukkainen, joten hyvin taitaa sen suhteen asiat olla.

En muista mitä kaikkea täällä on kirjoiteltu... Pampersit on meilläkin käytössä, kuten oli pojallakin, hyväksi havaittu.
Maitoa saa sekä pullosta ja tissistä, opettettiin alussa molemmille kun odotan milloin saan kutsun reumalääkärille et aloittais lääkityksen. Ja pääsee välillä itsekin hengähtämään kun voi isin kanssa kotiin jättää :)

Mutta nyt valmistautumaan, ristiäiset alkaa kahden aikaan ja äiskä vaan istuu koneella :saint:

Veetis + neiti reilu 6vk
 
moi

ihania nimiä pienet ovat saaneet... =)

kauhea myräkkä ulkona, lunta tulee ja tuulee, en voinut laittaa edes Nooaa ulos nukkumaan..

meillä on nuo kestot käytössä lähinnä päivisin ,pitkille päiväunille ja yöksi laitan liberot , muut ei käy...

mut nyt katsoo kun mies YRITTÄÄ koota autorataa =)

pw ja Nooa 8 vkoa
 
Meillä oli esikoisen kanssa käytössä Liberot, ja nyt tällä neitillä menee pissat ohi Liberoista ja Pamperseista.. Hassua, mutta Lidlin vaipat on ainoat nyt mitkä on pitänyt tuon tyytyväisenä. Onneksi ne on halpojakin. Aika hurja ero, pampperssit oli muistaakseni 22 senttiä kappaleelta, ja nuo on tuolla Lidlissä 15 senttiä. Eli ihan hyvä :D Onneks näin päin. Yleensähän se on just niin päin, että se ainoa mikä sopii maksaa eniten..

Mä olen aika väsynyt, jos ootte tuolta muualta suunnalta palstaa lukenu. Ninni syö niin paljon, ja usein. Yöllä herää kahden tunnin välein, ja vetää desin. Syö puolisen tuntia, ja siitä puoli tuntia niin mä olen unessa. Eli tunnin ehin aina välissä nukkumaan. Ja sit aamulla esikoinen alottaa ton kiukuttelun :'( Kun en ite jaksais sängystä nousta koko päivänä ja toinen vaan hyppii ja riehuu ja heittelee tavaroita ja huutaa.

Odottelin niin eilen että oisin voittanu lotossa miljoonia.. oisin palkannu tänne 10 kotiapulaista... Pitäskö sinne Veikkaukseen soittaa, tässä on varmaan joku inhimillinen erehdys vaan sattunut. :D
 
Iltaa.

Kiitos kaikille kommenteista tuohon pukeutumiseen liittyen. Jatkan pukemista entiseen malliin, koska eipä se hikinen ole ollut näillä. Ehkä meidän typy on vilukissa kuten äitinsä.

Meillä käytössä liberoa ja pamperssia, kun niitä on tullut molempia hankittua etukäteen. Jatkossa kyllä ostan pamperssia, koska siinä on pehmeämmät reunat, liberosta jää aina jäljet ihoon. tosin taidampa minäkin yhden pakkauksen kokeeksi lidlestä ostaa, koska olisihan se säästöä, jos ne vaikka olisivat yhtä hyviä.

Vatsallaan makuuttamisen kielsivät neuvolasta. Kyselin sieltä myös cuplatonista ja noista disflatylistä, mutta koska käytämme rela-tippoja ei kuulemma ole syytä noista kumpaakaan lisäksi ottaa...

Mun tarttee olla varmaan tosi onnellinen, koska meidän vauvalla on (koputtaa puuta) rytmi yöllä, herää klo 3 ja klo 6 ja yöunille saadaan klo 22-23:30 yleensä. :)
 
Elämänperhonen - Mulle on sanottu ettei saa nukuttaa masullaan.Ja sairaalassa sanoivat että selällään saa nukuttaa,niin mä en kyllä nukuta,kyljellä ja tietysti vaihdellen,että pää muotoutuu nätisti... No tuntuu että tietoa tulee erinlaista suuntaan ja toiseen kun seurailee...
Hyvin sulla on kyllä,meillä likka söi viimeyönä puoli yhen pintaan ja herätti mut sitten 5:30 että nälkä ja nyt tutii taasen.Helppoa mulla oli edellisenkin kanssa...Ihan ekan kanssa sitten ei ollutkaan mutta syntyikin liian aikaseen joten syöttöä oli toisensa perää...

Ihanaa sain nukkua vuorostani pidempään tänäyönä,Emma heräs vasta syömään
puolikuuden maissa joten ihana juttu.
Lunta on tullut tosiaankin paljon,ihan kummallista hih,yleensä sitä kun ei
tuu vaik mikä ois,ainakaan jouluksi,mutta luulis että tuo määrä
mikä on tullut pysyisikin hetken.
Kauppareissu ois,iiikks mietin just että taidan suosiolla jäädä
pienimmän kanssa kotia,eihän tuonne millään vaunuilla mennä.. ..
Jouluvalot täytys laittaa partsille... tai siis hankkia sellaset sinne.. kun
tuntuu että kaikki jouluvalot aina on vaan yksivuotisia tai ainakin meillä
on sellasia versioita vaan ...

Pöppiäinen & Emma 2 viikkoa & 5pv
 
Outoja kyllä noi nukuttamis ohjeet. Kun meillä päin tosiaan sanotaan et voi masullaan nukuttaa. Ja niin oon tosiaa tehnyki edellisten kanssa, ja ihan hengissä ovat (9v ja 7v). Ja nytkin sairaalassa sanottii et voi nukuttaa. Vaihtelee ohjeet näemmä tosi paljon =)

Meil on neiti nyt tosi ihanasti hommannu rytmin :heart: Nyt on jo parisen viikkoo menty ysiltä yö unille ja neljältä syö ja jatkaa sitte samantein unia sinne kasiin. Kaikkeen ihmeellisintä et illalla ku neidin vie omaan sänkyyn ni se nukahtaa sinne itse, kunhan on tarpeeks väsy. Ja onkin aina ku kello lähentelee ysiä. Oon ihan ihmeissäni ku noita vanhempia sai nukuttaa syliin.
On ollu kivasti isillä ja äidillä nyt sit iltasin aikaa tosilleen :heart: Eilen piti lähtee kortsuja hakee ku kaikki äippäpakkauksen on käytetty :whistle: Kauhee kina vaan et kumpii lähtee ostoksille :LOL: On seki vaan olevinaan kauhee kynnys vielä kolmekymppisenäki :p No isäntä onneks meni, pelkäs varmaa liikaa et jää ilman jos ei mee :D

Katiapatia mietitkö niitä vellejä ku tuolla toisessa ketjussa kirjottelit? Aika usein meinaa teidän neiti syö... oon lueskellu ton syysmassukoidenki ketjua välillä ja siellä jokuset alotteli jo näinki aikasin maistattaa...
Uskon, että olet väsynyt! Jaksuja kauheesti sulle, toivottavasti teillä alkais unijaksot pidentyä :hug: Saako muuten teidän kaupungissa/kunnassa perheet apua jos oikein on väsynyt? Tarkotan, että onko jotain mahdollisuutta saada kotipalvelusta ihmistä kotiin päivällä, että saisit itse nukkua edes yhden neljän tunnin pätkän. Meidän kunnassa ainakin joskus sai, mut siit on kyl aikaa nykyään voi kyl olla eri meininki... Kantsii neuvolasta kysellä?

Liina ja Vilja 7vko ja risat.
 
Ihanaa lumista huomenta :wave: Ah mä rakastan tota lunta!!!! Ihan taianomanen tunnelma kun kattoo ikkunasta ulos ja metsä on ihan lumivaipan peitossa :heart: Jahka pysyis nyt vaan :/

Vaipoista Meillä todettiin erinomaiseksi Dailyn vaipat :eek: Joustaa suuntaan ja toiseen ja on muutenkin ihanan pehmoset.Eikä ole niin kalliita kun Pampperssit ja Liberot.Muumit on täälläkin todettu aivan surkeiksi.Falskaa samantein ja on muutenkin tosi kovan tuntusia eikä jousta mihinkään.

Viime yönä sitten valvottiin ekaa kertaa :snotty: Alettiin 20.30 nukuttaa Saraa ja viimein hän nukahti vaunuihin joskus 1.30 :headwall: Ei pitäs valittaa kun muilla täällä valvotaan paljon enemmän ja joka päivä mutta nyt kun on niin tottunut tuohon hyvään yörytmiin niin tuntuu että pieninkin särö nukkumisessa väsyttää ihan sikana |O Toivottavasti tuosta vaununukutuksesta ei tule tapaa niinkun esikoisen kanssa :snotty: Katellaan miten tää ilta menee.

Ihania nimiä vauvoilla :heart: :flower:

Mulla on taas niin paha olo :x Mä en tiedä yhtään mistä johtuu jatkuva pahoinvointi.Alkanut synnytyksen jälkeen ja on jokapäiväistä |O Mahassa ei kierrä eikä muutenkaan ole ripulia mutta suussa tuntuu kauheen kuivalle joka sitten oksettaa ja tuntuu että suuhun pitäs koko ajan saada kostuketta,muuten lentää laatta :eek: Mulla tota vettä meneekin sit ihan kiitettävästi.En tiedä voisko liittyy jotenkin mun suolen toimintaan :x Ku se on niin kauheen epäsäännöllistä.Tai sit mulla on joku kamala sairaus :whistle:
Nythän Hesassa on kauhea vatsatautiepidemia jollaista ei ole koskaan ennen ollut.Joku alkueliö aiheuttaa salmonellan kaltaista vatsatautia joka voi kestää 2viikkoa ja taudinsairastaja kantaa tautia 2kk!!!! :eek: :eek: Hyi helkkari.Meillä onneks maitohappobakteereja nautitaan ja käsiä pestään ahkeraan.

Eipä mulla kai muuta.Voimia kaikille unettomuudesta kärsiville :hug:

-Laura ja Sara huomenna 3kk-
 
Hei kaikille pitkästä aikaa!

Olen käynyt lukemassa kuulumiset mutta en ole saanut aikaiseksi kirjoitella.
Pojan kanssa on mennyt hyvin. Imetys ei ole mennyt ihan niin hyvin kuin toivoin, olen antanut pari viikkoa lisämaitoa vähintään kerran päivässä. Mutta pääasia on että poju on tyytyväinen ja ei ole nälkäinen. En ota stressiä siitä.

Pari ensimmäistä viikkoa poju suurimmaksi osaksi nukkui ja alusta asti on ollut normaali rytmi. Aamulla heräillään seitsemän aikoihin kun isot lähtee kouluun ja kympin maita unille. Päivällä ei nuku kovin pitkiä unia kerralla. Illalla alkaa nukkumaan kahdeksan aikoihin ja sen jälkeen heräilee kolmen tunnin välein syömään.

Isommat sisarukset on ottanut veljen hyvin vastaan ja heistä on jo paljon apuakin. Tytön (8v) kanssa on viikon aikana ollut vähän hankalaa, liian innokas hoitaja välillä.

Ristiäiset on itsenäisyyspäivänä ja tällä kertaa seurakuntatalossa pidetään. Yllättävää oli miten törkeän vuokran tämä kirkko ottaa. Meinasin vaihtaa ne kotiin mutta mies haluaa ne sinne. Eipähän ole siivous ym stressiä.

Ihania nimiä on annettu ja kauniita kuviakin =)

Nyt muru heräsi :wave:

Tiihu ja poju 4 vko + 6pv
 

Yhteistyössä