Lokakuun -08 kullannuput

Aargg... kirjotin pitkät pätkät ja sit ne jostai syyst hävis :kieh:
No puuh alusta....
Eli neiti päikyillä, mä istuskelen siis koneella ja kittaan kahvia :p Mein neiti on ottanu tavaks vetää tähän aikaa tälläset neljän tunnin päiväunet :eek: Saa kyllä ihanasti tehtyä kaik hommat ja juoda päiväkahvit =) Iltapuoli mennäänki sit vaan pareilla vartin-puolen tunnin unilla. Yöunet alkaa puol 9. Ei voi kyl valittaa, tää rytmi sopii paremmin ku hyvin :heart: Yölläki syödään kerran siinä 5-6 aikaa, eli oikeestaa siis koko yö nukutaan ku neiti kerran menee niin aikasin nukkuu :heart:

Elämänperhonen kyseli parisuhteen hoitamisesta... Meil on nyt ollu ihanasti aikaa toisillemme ku neiti alottaa noi yöunet nii aikasi. Saadaan yhdes jäädä sohvalle rötköttää jne ;) Isäntä haluais lähtee yhdes jo tuulettuuki johonki, mä vaan en halua viel viedä Viljaa vieraalle hoitoon. Ihana ajatus kuitenki häneltä :heart:
Erikseen ollaanki molemmat jo oltu viihteellä, mut ei se niin kivaa oo ku yhdessä meno... No kyl sitä sit myöhemmin ehtii yhdessäki ja paremmin sitä osaa kuitenki rentoutua siel ulkona ku Vilja on kotona isän kanssa. Tietää et kaik on varmasti hyvin :D

Elämänperhonen; voi kun saisit jotenki jaettua miehes kanssa tota hoitovastuuta! Varmasti alkaa harmittaa ku yksin joutuu tekee kaiken. Pitäiskö tein istua oikee ja setviä sitä...? Tai jos joku ulkopuolinen vois vähän vihjasta miehelles et vois myös osallistua hoitamiseen... Se olis sun jaksamisel aika tärkeetä!

Novelle komppaan kans muita... Reippaasti vaan liikkeelle. Me alotettii kaupois ym käynti oikeestaa heti ku kotiin tultiin. Tietysti jokanen omaan tahtiin :)

Veronpalautuksia mulle tulee 1200e B) Niistä olis tosiaa tarkotus joululahjoja ostella. Viikonloppuna tuhlaamaan siis :D

Meil on muuten Viljalla nokka tukossa ja pientä yskää... :snotty: Toivottavasti ei tuu mitää enempiä. Kurjaa kattoo ku toinen niiskuttaa ja on nii pieni ja avuton :heart:
Täytyy nostaa sängyn pääty ens yöks ylemmäs ja laittaa valkosipulia sänkyyn. Toi valkosipuli on muuten hyvä! Pilkon sitä pienelle lautaselle ja se johonki pään lähelle, pysyy nenä yön auki ku on nii kovat käryt :D

Liina ja Vilja huomen 2kk :heart:
 
Elämänperhonen kyllä sulla on ihan aihetta valittaa, jos mies ei kanna korttaan kekoon lasten hoidossa! Meillä on itsestäänselvää että mieskin osallistuu lapsen hoitoon ja niin sen pitäis olla jokaisessa parisuhteessa, perhe on yhteinen projekti.. yösyötöt luonnollisesti hoidan minä kun imetän, mutta pullostakin vauva rintamaitoa juo jos käyn jossain. Ja saan syödä iltaisin rauhassa jne kun mies sillä aikaa hoitaa vauvaa.. Esikoisen (2v) isästähän erosinkin vauvan ollessa 10kk ikäinen, kannattaa miettiä millaista lapsiperhe elämää haluaa jos toinen ei vastuuta kanna yhdestäkään lapsesta. Itse mieluummin erosin kuin hoidin asiat yksin ja olin yksin kotona ja kyllä se vaan on ollut yksi elämäni parhaimpia päätöksiä.. Avopuolisoni osaa ihan oma-aloitteisestikin tulla vauvaa hoitamaan ja ottamaan syliinsä jos kitisee, hyvin nukahtaakin isin käsivarsille. Varmaan hän myös muistaa sen, kun olen kertonut eron syistä exästäni että ei kannata tehdä samoja virheitä mitä joku muu teki eikä halunnut niitä edes muuttaa..

Meillä vauva nukahti eilen klo 20 yöunille ja seuraavan kerran heräsi klo 4 syömään :D Saas nähdä miten seuraavat yöt sitten menee.. vaikka eipä noita yösyöttöjä muutenkaan ole ollut kuin 1-2. Hyvin usein jo klo 20 onkin yöpuulla. Me ajateltiin miehen kanssa perjantai iltana kävästä tuulettumassa ulkona syömässä ja tovi kuppilassa istuen, molemmat luonnollisestikin selvinpäin ja sitten kotio. Vauva kun ei vielä vierasta niin raaskii muutamaksi tunniksi jättää hoitoon ja mitä todennäköisemmin sekin menee tutiessa.. :) Lauantai illalla harkitsin jos kävisin kaverin kanssa kaupungilla, pitää nyt vielä katsoa miten yöt menee.. ajatuksena siis, että miehen tarttis hoitaa vain yksi yösyöttö jos olisin yöllä sen muutaman tunnin pois.

E ja Sanni 2kk
 
moi

elämänperhonen :hug: sulle..ja tavallaan ymmärrän tilanteesi, meillä mies tulee kotiin vasta klo 19 ja sitten onkin iltahulinat menossa ja TYÖNNÄN vauvan välillä hänen syliin ,MUTTA meillä on se ongelma et Nooa itkee hänen sylissään niin et aikani pystyn itkua kuuntelemaan mut sit mun on pakko mennä ottaa Nooa syliin ja hups itku loppuu..rasittavaa!!! no mies hoitaa kyllä muut lapset sitten kun mä en pääse..ja telkkaria mä kyllä saan tuijottaa kun muru syö ja syö illalla ja äiti tuijottaa...mutta jaksuja sulle ja annat vaan reippaasti miehelle hoitovastuuta ja sanot et lähdet vaikka kaupassa käymään tms...meillä kyllä huomaa et Nooa on ollut mun hoidossa kun tuntuu et nuo itkut johtuu siitä , en tiedä...

kävin katsoo su sen uuden Bondin ja kyllä tykkäsin vaikken mikään Bond fani ole aiemmin ollutkaan mut tuo uusi on aika kiva...kävin kaverin kanssa kun meillä ei tuota hoitomahd. lapsille juuri ole et päästäis mihinkään kahdestaan ja ei sitä enää ihan oikeasti jaksa hirveesti yrittääkään...

muttanyt keittelee kahveja kun kaveri tulee kyläilemään :wave:

pw ja Nooa :heart:
 
Heippa!

kauheen isoja vaatteita teidän vauvat käyttää... :eek: ´meillä on vielä käytössä 56 vaatteet vaikka alkavat kyllä jo olla hieman pieniä. Mä olen miettinyt et mistähän sais noita bodyn jatkopaloja kun meillä neiti on niin laiha et isompia vaatteita ei viel tarttis mut pituus ottaa bodyissä jo kiinni.... :/


emilyn kauanko sulla on vaipanvaihtoväli noilla kestoilla. Meillä ku on noi newbornit vielä kestoissa käytössä ja vaihtoväli on vajaa 2 tuntia niin on märät...hmm... pitäs varmaan vaihtaa jo isompaan kokoon noissakin. Päikkäreiden ajaksi laitan kyl harsosta lisäimua joskus, ni sit riittää kolmeksikin tunniksi.

parisuhteesta meilläkin on tuota nimittelyä ja huutoa/tiuskamista ollut tässä ihan tarpeeksi. ei nyt ihan joka päivä mut aika usein :snotty: mies hoitaa kyllä kun käskee ja syönnin ajan ehkä itsekin mut muuten ei sit oikein tajuu auttaa sanomatta. oksennustakin vaikka tulee kaarella niin toinen vaan istuu ja kattoo telkkaa ja sanoo et oho tuleepa sieltä paljon. kiva siinä sit olla ite ihan oksennuksessa vauvan kanssa ja yrittää putsata molempia yhtäaikaa ja vielä siivota lattiat yms muutkin kun toinen vaan makaa :kieh:
mä kyl joskus marisen liiankin pienistä asioista mut joskus ottaa pattiin ihan kympillä toi miesten avuttomuus!

Ainiin mä en muistanu koko veronpalautuksia! Kiva kun muistuttelitte, pääsee shoppaileen!!! Kun sais vielä nää omat kilot kohdalleen niin pääsis sit alemyynteihinkin osteleen itselleen vaatteita....

saikku ja saana 7vko
 
Saikku79 Sillon kun vauva on hereillä, vaihtelen vaippaa tiuhaan (yleensä vähintään kerta tuntiin, useamminkin) ja nukkuessa ei tietty tarvii kun vauvahan ei unissaan pissaa. Mutta öitä varten pistän isomman imupaketin kun se mahdollinen yöpissa tai aamulla herättyään pissa on sen verran iso että on sitten ihan märkä satsi. Mä muutenkin yritän sitä vvv:tä Sanninkin kanssa, esikoisen kanssa alettiin pottailla 4kk vanhana. Vaipathan meillä on mutta ollaan myös paljon ilman vaippaa eli ilmakylvytellään, siinä tulee monet pissat ja sitten pysyy taas vaipatkin päällä kuivempana.
 
Emilyn - ai mun vauva kyllä pissaa unissaankin ja kaikki tehnyt niin,en ole koskaan moista kuullutkaa :eek:

Parisuhteesta - Meillä mies osallistuu kyllä lasten hoitoon mutta jostain syystä meillä vaan klikkaa yhteen nyt joka asiassa,oiskos lie väsymys vai mikä,vai liian vähän yhteistä aikaa mikä tuon tekee,en tiedä,saas kattoa milloin mahtanee oikein kitsastelu meidän välillä loppua oikein...

Veronpalautukset - + - 0 joten ei oikeastaan haittaakkaan,kun ei tullut mätkyä kuitenkaan..

:D
 
Moikka!
Kiitos kaikille rohkaisuista! Lähdinkin tänään reippaasti vauvan kanssa isompaan kaupunkiin autolla ostoksille. Mukaan tarttui matkarattaat, kun on tuota turvakaukaloa niin raskas jo kantaa. Hyvää teki! Oli sitten ihana tulla taas kotiin myös ja mennä hetkeksi peiton alle lepäämään, vaikken nukahtanutkaan. Poika oli aika kiltisti koko reissun, autossa nukkui ja muutenkin huusi selkeästi vain nälkäänsä yhden kerran. Rauhallinen imetyspaikkakin löytyi siihen hätään. Eli uskalletaan varmasti toistekin lähteä vähän kauemmas tuulettumaan. Alkaa nämä kotipaikkakunnan perus s-marketit ym. jo käydä liiankin tutuksi, kun niissä päivittäin vaunuttelee.

Parisuhde voi aika kivasti ottaen huomioon uusi elämäntilanne. Yhteistä aikaa saisi olla enemmän, mutta pienet hetket illalla sohvalla toisen kainalossa tekee hyvää. Kyllä molempia väsyttää, mutta ollaan onnistuttu silti välttymään riidoilta ja muistettu molemmat, ettei syytellä toisiamme, vaikkei aina niin kivalta tunnu väsyneenä hoitaa vauvaa ja kotia. Taidetaan kyllä olla molemmat varsin rauhallisia ja pitkäpinnaisia luonteeltaan, eli hyvin sen ymmärrän, jos joku toisen luontoinen helpommin hermostuu ja kohdistaa ne väsymyksen aiheuttamat harmitukset hiukan väärin sitten. Yrittäkää tosiaan saada miehetkin osallistumaan :hug:

Veronpalautuksia tulossa meillekin molemmille. Hieno juttu!
 
Pöppiäinen Oletkos pistänyt merkille pissaako vauva tosiaan sillon kun nukkuu vai vain sillon, kun herää, öhisemään, syömään tms :) Koskaan en ole kummankaan vauvani nähnyt nukkuessaan pissaavan (ja tosiaan kestovaipoilla sitä on tullut tsekkailtua usein, että onko vaippa kuiva, ei nykyään niinkään paljoa kun tietää että se pysyy kuivana jos vauva nukkuu iha kanttuvei :D ) ja tuon väittämän että nukkuva vauva ei pissaa, olen jostain lukenutkin. En uskois että mun vauvat on ainoita jotka ei nukkuessaan pissaa :)
 
Emilyn - No tuota kyllä olen ihan varma että vauvani pissaa öisinkin,alussa jouduin herättelemään vauvani syömään ja ihan nukkuessa juu pissannut ja pissaa edelleen.Ja haloo huomaahan se jo vaipasta että vauva pissaa,ei yksi vaippa vaikka täyty yhden kerran pissasta :D
 
Meillä alkaa 56 senttiset jäämään pieniksi ja ollaan siirrytty enimmäkseen 62 senttisiin. Yllättävän isoja heittoja noissa vaatteissakin. On pari 68 senttistä jäänyt jo pieniksi. Sama kuin muillakin, kestovaippojen takia jää vaatteet aiemmin pieniksi. Jatkopaloja tilasin jostain nettikaupasta, niin vähän käyttöikä pitenee niillä bodyilla, mihin sopii. Googletin vain body jatkopala ja sieltä valitsin.

Parisuhteessa meillä menee hyvin. Mies osallistuu osallistuu paljon vauvan- ja kodinhoitoon. Yleensä iltaisin hoitaa enemmän kuin minä, yöt ovat mun hommaa imetyksen vuoksi. Mutta onhan mulla päävastuu ja väliin mieheltä illat menee joihinkin omiin puuhasteluihin. Väliin väsyneenä meinaa sanoa toiselle pahasti, mutta olen saanut pidettyä suuni kiinni, toivottavasi myös jatkossa. Appivanhemmat ovat eronneet miehen ollessa pieniä paljolti juuri sen vuoksi, kun appi ei tehnyt mitään ja anoppi lopulta kyllästyi. Mies ei halua tehdä samaa virhettä, niin siksi osallistuu noin paljon. Miehen kanssa kannattaa keskustella ja itse yrittää levätä mahdollisimman paljon, väsyneenä ongelmat kärjistyy (kumpikin helpommin sanottu kuin tehty...).
 
Typyn nukutus käynnissä niin ehtii vähän kirjoitella. Tuppaa toi päivä menemään siihen että kun typy unilta herää joskus 14-16 vaunuista niin sen jälkeen on siinä kiinni iltaan asti kun välillä syö ja muuten sitten torkkuu/seurustelee ja seurustelussa täytyy koko ajan melkein olla jotain tekemässä ettei typy kyllästy. :D

Jälkitarkastus oli itselläni tänään. Muuten kaikki ok paitsi että antibioottikuurille jouduin kun lääkäri löysi pienen tulehduksen kohdussa. mitään oireita ei kyllä ole ollut, eikä ollut arkakaan kun paineli mutta siihen määräsi yhden antibiootin. (se vereslimainen vuoto, joka alkoi reilu viikon päästä siitä kun jälkivuoto loppui (luulin jälkivuodon jälkivuodoksi) voi johtua tuosta tulehduksesta ) sain myös reseptin hormonikierrukalle joka asennetaan kun synnytyksestä kulunut kolme kuukautta eli meillä tarkoittaa tuossa helmikuussa. Onko täällä muita jotka ovat kierukan ottaneet? sattuuko sen laitto paljon, onko tullut haittavaikutuksia? Itse päädyin tuohon kun on tiedossa että pariin kolmeen vuoteen ei olla toista hankkimassa ja minipillerit aiheuttavat kuulemma tosi usein kovastikkin tiputteluvuotoja ja muutenkin on haittavaikutuksia enemmän vissiin ja se muistaminen ei onnistu tällä päällä niin tarkasti kun pitäisi. ja sitä toista lasta kun ei vielä tosiaan haluta. :kieh: Mutta eipä kyllä ihan heti vielä tartte seksiä ajatella. sellaisen käsittelyn lääkäri taas teki alapäällä että ei paljon tee mieli sinne mitään tunkea. :LOL: halut on kyllä olleet jo toisesta viikosta lähtien synnytyksen jälkeen :D

Jännityksellä odotan millaiset vatsavaivat typylle tulee tuosta antibiootista kun muutenkin tuntuu vaivaan. relat taas käyttöön siis. :p

Meillä käytetään 56cm vaatteita, paidoista menee 50cm kun ei tosiaan tartte vaipan päälle saada. meillä on 56cm tebby ulkopuku jota olen nyt näillä nolla-parin pakkasasteen keleillä käyttänyt ja se alkaa käydä vähän pieneksi, vielä menee kyllä varmaan jouluun asti mutta sitten täytyy varmaan toinen 62cm puku ostaa jos nämä kelit tälläisenä jatkuu kun toppapuku on silloin vähän turhan kuuma.

hymy yrityskuva tältä illalta. :)


mitkä veronpalautukset täällä maksettiin vain reilu 100? prkl. tili tuli, tili meni...

parisuhde saralla menee ihan mukavasti. sillon kun typyllä oli se viikkon jolloin ei paljo tullu nukuttua, oli hiukka kiree tunnelma kun molemmat olivat väsyneitä ja me ollaan molemmat sellaisia että kun on univelkaa, äänen sävy on melko tiukka ja sitten palaa helposti hermot. Mutta muuten on kyllä ihan mukavaa. isäkin osallistuu hyvin vauvan hoitoon. Välillä "kinastellaankin" että kuka nyt saa vauvaa hoitaa ja sylitellä. :) Yöt on mun hoidossa, paitsi jos typy on kovin itkuinen niin iltavuoroviikoilla mieskin sitten ottaa välillä hyssyteltäväksi. aamuvuoroviikoilla minä yritän pärjätä itekseni että mies jaksaisi nousta ajoissa töihin. isä on kyllä hyvin oppinut nukkumaan jo, herää itkuun mutta nukahtaa nopeasti uudelleen eikä huomaa vaikka typy huutaisikin. :LOL:

Tietääkö kukaan mistä saisi ostettua/tilattua sellaisia kipsitaulu aineksia? siis sellaisia että saisi lapsen jalanjäljen/käden jäljen painettua siihen kipsi/-tauluun. ajattelin kummeille lahjaksi antaa sellaiset jos vain jostain löytäisin...

No ei se vielä nukahtanutkaan.. tutin laittoon. :)

tä + typy reilu 5vko
 
Huomenia..

Ohhoijjaa että olenkin sitten ollut hereillä tunnin,likkahan päätti ettei nukuta silloin ja nyt se tosiaan nukahti sitten kuitenkin ja herätti mamman kyllä niinn hyvin etten enää viitti nukkumaan mennä.

Toiveikasäiti - kipsitaulu Mä olen ihan kaupoissa niitä nähnyt,muistaakseni viimeksi Robinhoodissa....

Ois hammaslääkäri tänään,ja hmm sitä perus muuta arkea sitten ...
 
moi

pikainen kysymys et minkäkokoinen toppapuku teillä on vauvalle..mulla jäi tuo 56 naftiksi ja etsin nyt 62 cm kun tuo 68 on TOSI REILU vielä....näköjään riippuu hirveästi mallista mikä menee päälle..

pw
 
Meillä ei ole kuin tuo äippäpakkauksen toppapuku. Muutaman kerran oon sitä vaunuissa käyttänyt, kun on ollut vähän pakkasta, mutta muuten ollaan pärjätty villapuvulla. Onhan se tosi reilu vielä, mutta täällä etelässä ainakin on vielä niin lämmintä, että pienempi puku voisi meillä jäädä aika vähälle käytölle, joten en ole sellaista hankkinut.
 
huomenta!
Täällä mahdollisesti rintatulehdus yrittää iskeä.. Yöllä kun imetin niin tuntu et olis jotain neuloja tullu tissistä ja sen jälkeen alkokin jomottaa oikeeta rintaa. Sain onneks nukuttua vähän, mut nyt on taas tosi kipee. Kuumetta ei kuitenkaan ole. Tässä just pumppaan tissiä kuuman pyyhkeen kera. Toivottavasti menee ohi!
 
jenksu:
Ettei ole ihan vaan maidon herumista? se tuntuu neuloina tisseissä ilman että on mitään vialla..
Kokeileppas kurkata sitä tissiä sillon kun nipistelee.. heruu varmasti aika reippaasti sillon..
Luulisin että sullakin sitä vaan.. tai ainakin toivottavasti.

Meillä käytiin neuvolassa tänään kun 6 vko on täynnä ja mitat oli 4855g ja 54,5cm.
Lääkärilläkin käytiin, ja hienosti oli kaikki asiat.. Kehui kovasti tyttöä. Tekstistä neuvolakortissa en saa mitään selvää, joten jää salaisuudeksi mitä kirjoitti.

Seuraavaks ois oma jälkitarkastus 16. päivä ja Millan seuraava käynti 22.12
 
Mulla on 68cm toppapuku, joka oli esikoisellakin ja se on syntynyt elokuussa. Sitten on fiinistely vaatteet talveksi, takki 68cm ja housut siihen mukaan 74cm - hyvin menevät jo nyt kun on nuo isot vaipatkin :D
 
Meillä on pärjätty vielä kevytvanupuvulla joka on 70cm, tosin käytetty ja huomattavasti äippäpakkauksen pukua pienempi, vastaiskohan 62cm:stä... Äippäpakkauksen pukukin on ollu käytössä kun toinen on pesussa. Toppahaalariksi on mun itetekemä 56/62cm puku, melko reilu koko ja lisäks 2kpl 62/68cm pukua. Usein näyttäis olevan juuri tuota kaksoiskokoa noi toppahaalarit... :)
Vaatteissa huomaa, et 56cm on auttamattoaman pieniä, lähinnä siis hihoista :D 60cm ja 62cm on sopivia ja huomaa kyllä et on kokoeroja. Toiset on pienempiä kun toiset, vaikka samaa kokoa pitäiskin olla. =)

Parisuhteesta: Meillä menee onneks hyvin. Varmaan ekan kerran, jos noiden kolmen vauva-aikaa vertaa. Taitaa mies olla sen verran "kasvanu", et sitä ei tarvi ihmeemmin pyydellä auttaan. Iltasin, kun isommat lapset menee nukkuun, mies antaa maidon Jerelle, niin saan laitettua sisarukset nukkuun. Siis lähinnä peittelen ja luen tarvittaessa iltasadun. :D Muutenkin auttaa, et pystyn tekeen ruokaa, peseen pyykkiä, syömään jne. Öisin hoidan syöttämisen ihan mielelläni.
Kannattaa varmistaa, et mies myös tietää, et äiti haluaa apua Sen verran yksinkertaisia miehet on ettei välttämättä ymmärrä auttaa, jos ei sano mtään... :D

Veronpalutuksesta: Molemmat saatais takasin, jos valtio ei ottais niitä pois...

Hormonikierukasta: Mä en nyt ottanut sitä, mut keskimmäisen jälkeen otin, siis n.5 vuotta sitten. Se oli mulla reilun 4 vuotta... Tykkäsin kovasti, alun tiputteluvuodon jälkeen pärjäsin pelkillä pikkuhousunsuojilla. Eikä tarvinnu tosiaan muistaa ottaa niitä pillereitä. Mulle tuli alkuun hieman enemmän ihoon epäpuhtauksia mm. hartioihin, mut ne lähti kun hormoonipitosuus tasapainottu.
Laittaminen ei sattunu yhtään, siis oikeesti, en edes huomannu ku se oli jo paikoillaan. Pitää vaan osata rentoutua ja jos normaalikin sisätutkimus aiheuttaa jännitystä, niin sit voi jotain tuntuakin. Mulla sattu oleen sellanen vanhempi mieslääkäri joka höpötteli kaikenlaista samalla ku laitto, en ehtiny ajatteleen sitä laittamista yhtään. Se sanokin lopuks, ku kommentoin, etten huoamannu mitään, et jos laittamiseen menee kauemmin aikaa ku 4 sekuntia, niin pitäis mennä uudestaan kouluun.... :LOL:
Se pitää vielä sanoa, et usein valitetaan, et paikat kuivuu hormonikierukalla, niin ei pitäny ainakaan mun kohdalla paikkaansa...

Vauvan pissaamisesta yöllä: On pakko kommentoida... Kyllä meidänkin poika pissaa yöllä unissaan. En ole ainakaan kuullu, et vauvat olis jotenkin fiksumpia, ku isommat lapset... Nimittäin eikös ole faktaa, et vasta n.4-vuotias pystyy sääteleen pissaamistaan ja tuntemaan pisaamisen tunteen unissaan.... Eli jos on hätä yöllä, niin lapsi ei herää siihen ennen ku on tarpeeks kypsä. Meillä painitaan tän asian kanssa vielä tuon 5,5 vuotiaan kanssa eli tietoa löytyy... ;)

Meillä on maitomäärät taas kääntyny nousuun... Poika syö päivässä hyvinkin 900-1000ml maitoa. Huh, taitaa kasvaa taas kovasti. Jere nukkuu yleensä aamupäivällä, jos ei mennä mihinkään n. kaks tuntia. Päivällä yhdet tai kahdet unet ja illalla mennään nukkuun 8-9 aikoihin. Yösyöttö, siis pullolla, on myöhästynyt aikasemmasta eli nyt syödään lisämaitoa vasta 4-5 aikaan...
Masuvaivat on pysyny siedettävinä eli onneks esikoisen koliikin tapasta ei ole tullu...


Tässä nukahdettiin isin syliin...


Tässä kuva eilisistä "jumppaharjotuksista".

jasmara ja Jere 7vkoa+3vrk
 
moi

kiitos toppis vastauksista, täytyy kokeilla tota äitiyspakkauksen pukua uudestaan josko laitan vaan sen vaikka ois reilu kun just mietin et onko turha ostaa nyt tuota väliin sopivaa pukua eli 62 cm..mulla kun noita vanupukuja on ja sit sellainen "karhupuku" lauhemmilla ilmoilla ja automatkoille

eli kiitos :flower: kyllä teistä on apua :D

pw ja äitiä huuteleva muru
 
Toiveikasäiti - kipsitauluaineet löysin sinooperista. mä teen mummeille ja ukeille joululahjaksi sellaiset...

meillä Saana ei taas suostunut nukkumaan kun vasta puolen yön jälkeen ja nyt on vähän silmät ristissä... välillä menee niin hyvin nukkuun kymmeneltä ja sit välillä ei väsytä silloin ollenkaan. Onko muilla ollut yökukkumista? Meillä kun ei suostuisi yöllä jatkamaan uniaan välillä ollenkaan vaikka tissille nukahtaakin. niin sit kun laittaa omaan sänkyyn ni silmät kirkkaina vaan kattelee ja naureskelee siellä... eli miten saan yön rauhoitettua nukkumiseen??? olen yrittänyt et sammutan valot ja muuta mut siellä se vaan touhuaa... :x
 
Sataa sataa ropisee |O |O Ah nää etelän talvet on kyllä sitten mukavia :kieh:

Esikoinen läks justiinsa isälleen yökylään ja mun pitäs siivota :whistle: Mut jos ensin nää tärkeimmät :whistle:

hormoonikierukka oli mulla ennen saraa ja se kerkes olla n.puol vuotta.Kierukan asetusta kokeiltiin kolmeen otteeseen kun ei meinannut millään onnistua.Ekalla kerralla pyörryin ku sattu niin paljon :x ja tokalla kerralla huusin tuskasta.Mutta sit kolmannella kerralla mulla oli menkat niin se emätinputki(?) oli hiukan höllempi niin saatiin laitettua.Ja samana iltana kierin lattioilla kun supisti niin kovin |O Mutta lekuri sanoi että kierukka on ensisijaisesti alakautta synnyttäneille suunnattu ja mä kun olen vaan sektiolla pusertanut nuo kakarat niin sen vuoksi teki kipeetä.Ja sit mun paikat on kuulemma muutenkin hiukan tiukemmat jo luonnostaan niiin se lisäsi vielä tuskaa.Muutenhan se oli ihan mainio ehkäisy kun ei tarvinnut muistaa mitään ja mulla ei vuotojakaan ollut.Mielialat meni kyllä persiilleen ja jatkuva alamahakipu oli vaivana joten vaikka ei vauvahaavetta ois ollutkaan niin olisin ottanut sen jokatapauksessa pois.Nyt aion ostaa ne Cerazetet,saas nähä onko toimiva.

toppapukuna meillä on Prismasta ostettu Tutan untuvapuku kokoa 62cm ja on hyvänkokoinen,menee kyllä varmaan vielä pitkälle talveen,nuo puvut kun ovat aina reilunkokosia.Äp:n pukuakin ollaan käytetty muutamia kertoja,se on mielestäni niin söpö =)

parisuhde meillä voi aina millon mitenkin.Mies on myös vähän sellanen että ei omatoimisesti tee mitään ja sekös ottaa pannuun :kieh: Ja kun tulee töistä niin on niiiiiin väsynyt ja halusi mennä suoran nukkumaan mut minähän en sellasta kattele.Mulla kun on niin lepposaa kahen lapsen kanssa :headwall: nyt on ollut stressiä kovasti raha-asioista niin on ajoittain ollut aika kireä tunnelma mutta aina ollaan riidat sovittu ja mikäs sen parempaa kuin sovintoseksi :p :LOL:

Tässä vielä muutamia kuvia Sarasta http://irc-galleria.net/archive.php?nick=Naurukohtaus&album_id=2248161 :heart: Toi ensimmäinen on varsin imarteleva kuva meiän prinsessasta :LOL:

Nyt jos nostas persiinsä ja rupeis siivoomaan :wave: Huomenna shoppailee.Jihuu!!!

-Laura ja Sara 3kk-
 
Nanni: Kyl mulla on tota herumis tuntemusta ollukin, mutta tää oli jotain erilaista.. Ja tosiaan sellanen jomotus ollu koko päivän rinnassa ja kosketusarka.. Tuntuu kyl et pumppaamalla tästä rinnasta ei tule paljon mitään ulos :( on kyl aikasemminkin ollu se huonompi rinta.
 
Heips!

Sataa... :kieh:
Miro nukahti unille ja ajattelin ite nauttia kupin kahvia ja syödä suklaata :D
Meillä on ollut käytössä äp-vanupuku ja sit se toppahaalarikin,taitaa olla 68cm.
Ei ole mitenkään turhan isoja,meiän jätkähän oli viime vkolla neuvolassa mitattuna 58,5cm.
bodyt yms on 68 ja siitä ylöspäin,62cm alkaa jo kinnata :D

Meillä mies kyllä osallistuu pojan hoitoon.
On kasvanut paljon 6-vuoden aikana,esikoisen synnyttyä oli "hieman"hidasta herätä isyyteen.
Varmaan siks mulla kesti 6 vuotta miettiä haluanko enää lisää lapsia.
Mutta nyt tilanne on siis ihan toinen ja moni muukin asia meidän elämässä muuttunut tässä vuosien varrella.

Miro fiilistelee uutta puuhamattoa :heart:



 

Yhteistyössä