Lokakuun -08 kullannuput

Peukalonsyönnistä olen pistänyt merkille myös, että meillä on Sanni alkanut imeä peukkua viime päivinä. Tissiä olen siihen tarjonnut mut ei kelpaa, sitten lussuttaa peukaloa :eek: Täytyy myös seurata, meinaako jatkaa sitä enemmänkin. Pois olen toki ottanut, välillä on nukahtanut peukku huulilla..

Tänään tapahtui sellanenkin ihme, että jätin vauvan sänkyyn syötön jälkeen puoliunisena ja puolisen tuntia se siellä vähän heilui mutta oli hiljaa, sitten kävin katsomassa ja oli ihan kanttuvei unten mailla :eek: :eek: :eek: Ei esikoisessa tällaista toimintoa ollut :D Ärsyttää, kun jotkut uskoo että vauvan voi "opettaa" nukahtamaan niin tai näin, ihan samat tavat mulla on molempien kanssa ollut mutta vauvat ovat ihan erilaisia! Ja kyllä mä vaan nautin että nämä kohta jo 3kk on vilahtanut näin helposti, sen verran raskasta oli esikoisen kanssa..
 
Heippa kaikille! :) Olen seuraillut teidän kirjoittelua jo odotuspuolelta asti, mutta en ole saanut aikaiseksi rekisteröityä tänne, laiskuutta kai! :ashamed: Mutta nyt kysynkin, että saiskos tänne mukaan tulla kirjoittelemaan? Olen 23 vuotias, etelä-suomessa asutaan. Tyttäremme syntyi 21.10 jorvissa ja on tänään siis 8 viikon ikäinen! :heart: Viime lauantaina juhlittiin ristiäisiä ja tyttö sai nimekseen Nea! :) ja esikoinen hän siis on.

Meillä menee yöt ihan kivasti, ainakin toistaiseksi! =) Nukkumaan tyttö menee siinä klo22-23, aamulla herätään klo 7-9 aikoihin.. yöllä tietty herää syömään ainakin kerran! :) Imetys mulla meni persiilleen ennen kuin se kerkes kunnolla alkaakaan ja alun pumppauksen jälkeen siirryttiin nyt sitten korvikeruokintaan. Alkuun tunsin olevani todella huono äiti ja sitä välillä itkeä tihrustinkin, mutta nyt oon jo sinut asian kanssa!

Tyttö kasvaa kovaa vauhtia, syntymäpaino oli 3355g ja pituutta 50cm, kuuden viikon iässä painoa oli jo 4565g ja pituutta 57cm! :heart: Jälkitarkastuksessa tytöllä kuului sydämestä pieni sivuääni ja sen takia saimme sitten lähetteen lasten pediatrille..! :'( Eli sitä aikaa tässä odotellaan.. Lääkäri kyllä sanoi, että ei ole syytä huolestua, että luultavasti on vain joku virtausääni, mutta kyllähän sitä aina huolestuu kun lapsosella jotain on!

Meillä kärsitään täällä flunssasta, minä sekä mieheni ollaan aivan nenät tukossa,yskittää ja kurkku on kipeä, mutta tytöllä ei onneksi vielä ole kuin ihan pientä tukkoisuutta aamuisin. :)
Mutta toivottavasti tuosta tekstistä nyt saa jotain selkoa!:D


-Nepsutin- ja Nea 8vko
 
Tääl on nyt näemmä enemmänki näitä peukun massuttajia :D

Meille varmaan tulee pian jo hammas... Alaien on ihan turvonnu ja sellanen valkonen pikku "viiva" näkyy ihan selkeesti. Kuolan määrä on myös kasvannu yht`äkkiä ihan kaameesti. Mein 9vuotias sai ekan hampaan 3kuisena ja 7vuotias sai ekan just täs 2,5kuisena. Taitaa Vilja olla yhtä nopee.
Nukkuu kuitenki tosi hyvin, et ei ainaka viel oo häirinny se turvonnu ien... Eilenki meni nukkuu 20.30 ja heräs syömään 7.30 josta nukku viel ysiin :heart: On kyl ihan luksusta nukkua koko yö!

Emilyn meil on kans ilmaantunu Viljalle tää "itse omaan sänkyyn nukahtamis toiminto" :D Vaikka aluksi nukahti vaan syliin tai tissille. Vanhemmista lapsista ei kumpikaan ikinä nukahtanu omaan yksikseen omaan petiin.
Kaikkein hassuin sattu täs pari viikkoa sit kun Vilja ihan mun mielestä virkeenä ja tyytyäväisenä makas olkkarin lattialla ottamas ilmakylpyä. Menin keittiöön jotai touhuun ja ihmettelin ku jokellus loppu ja oli äkkiä ihan hiljasta, neiti oli nukahtanu peppu paljaana keskelle lattiaa :eek: :eek: :eek: Oli siinä näky =)

Nyt kattoo coronation streettiä :whistle:
 
Oi miten ihanan pehmeitä pyyhkeitä tuli jo heti pesukoneesta ja vielä kuivausrummun kautta. Kyllä on pesutorni pukluisen perheen taivas :heart: Aamulla heräsin jo ennen neljää kun oli hirveä jano, menin juomaan mehua keittiöön, pistin pesukoneen päälle (puran pyykkivuorta..) ja nyt surraa molemmat, jäin sitten valveille ja innostuin shoppailemaan huutonetissäkin B)

Sanni kitisi eilen masua ja illalla ilmavaivoja, joita sillä ei yleensä ole ollut. Muutamat isot paukut väänsi ja sitten viimeinkin nukahti, tosin siihen meni tunteja ja huusi kiukkuisena. Voi rassua! Tänään varmaan nukkuu eilistä univelkaansa pois.. itse karkaan jouluostoksille päivällä :p Miehelle pitäs hakea muutama lahja.. lapsille ei tarviikaan kun sukulaiset on hoitaneet sen puolen. Tai esikoiselle taidan ostaa sellasen mylittleponyn kun sillä on kova "koppoti koppoti" vaihe lelujen kanssa :D
 
Huomenia.

Eilinen meni menkkakipuja kestäen,kiva kun on päässyt rytmiin takaisin kuitenkin.
Emma nukkui taas kokoyön,eli nukahti klo 22 ja heräsi 5:50.Ihan kiva kun saa nukkua pidempiä öitä,vaikuttaneehan se kuitenkin päiväänkin.
Mulla ois monta joulujuttua viel tekemättä,mutta ei kyllä tänävuonna ole mitää stressiä tullut,ainakaan viel ;)
 
aivan järkyttävä yö takana. Nyt jo kaksi yötä on mennyt levottomasti mutta tämä oli huippu. Jenni ei meinannu nukahtaa ollenkaa ja unet oli maks 1h kun nukkui. muuten taas ähistiin ja kitistiin ja itkettiin. syönytkään ei kunnolla. Nukahti aina tissille josta sen herätin ja siirsin sänkyyn jossa nukkui sen maks tunnin ja taas sama. Karmeat ilmavaivat on. En tiedä mistä on ne saanut kun en ole mitään erikoista syönyt edes parina päivänä. Oli tarkoitus tänään mennä joululahjaostoksille typyn kanssa mutta en jaksa mihinkään lähteä kun ei ole paljon tullu nukuttua. :eek: Pientä raasua. Sitten se huutaa jo väsymystäänkin kun ei ole saanut nukuttua kunnolla. Kauhea oravanpyörä. Kuitenkin jo viikko pari menny siihen että nukutaan 3-5h yöllä putkeen syöttöjen välillä.

Ihmettelen ja surkuttelen kauheesti sitä että Jenni ei ole nyt pariin päivään oikein syönyt kunnolla. viimeisen vuorokauden aikana tasan kerran oltu tissillä normaaliin tapaan, eli syöty tissiä tyhjäksi. Muuten on vain käynyt tissillä, ei syö sitä kunnolla vaikka tissi kuitenkin tuntuu täydeltä ja tavaraa tulee. Ei sillä kuumettakaan ole eikä muutenkaan oo mitenkään kipeen oloinen (paitti noi ilmavaivat) mutta syö tosi huonosti. Mietin jo että pitääkö mun neuvolaan soittaa jos sais tulla punnitsemaan tyttöä että onko se nyt kasvanut ollenkaan kun ei tunnu syövän kunnolla. seuraava neuvola kuitenkin vasta 7.1. Paino mennyt keskikäyrän yläpuolella tähän asti mutta pelkään että pian kyllä tippuu... :ashamed:

Nyt laittamaan Jenniä valmiiksi, jos se saisi pihalla edes nukuttua kunnolla kun tuntuu olevan ainut paikka missä ilmavaivatkaan ei vaivaa vaan voi pohottaa huonolla syötölläkin 5h ulkona. :heart:
 
ihan hävettää! :ashamed:

Olen kyllä melkein päivittäin käynyt lukemassa täällä, mutta en ole saanut itse mitään aikaiseksi kirjoittaa...

Kovin samanlaisissa tunnelmissa elämme kaikki vauvoinemme :heart:
Tosin kovin kateellisena luen teidän vauvojen yö nukkumisia!
Viimekin yönä leevi heräsi 4 kertaa syömään, nukahti 20.30 ja heräsi 6.15, ja siinä välissä söi 4 krtaa...
Jännä miten noi yösyömiset on muuttuneet. Eka viikkoina poju söi vain 2 krtaa yössä ja nyt se on kasvanut tohon 3-4 krtaa yössä...tätä on nyt kestänyt varmaan kuukauden päivät.

Nyrkki on läytynyt meilläkin, ja joskus suuhun eksyy sitten peukkukin. Aika hassun näköistä kun hirmuinen louskutus kuuluu :heart:

Rotarix rokote saatiin viikko sitten. Ei onneksi aiheuttanut mitään..

Leevin toinen silmä on alkanut vuotamaan... Onko kellään samanlaista? Ei rähmi, vaan ihan kirkasta "nestettä". Pitää varmaan soittaa tänään neuvolaan.

Jälkitarkastuskin on ollut. Otin minipillerit, tosin en ole niitä vielä aloittanut. Olen lukenut että niin monella on vuodon aloittanut, että nautin kyllä vielä näistä vuotamattomista ajoista :D . Alottelen sitten joskus...

Mitähän muuta piti kirjoittaa..

Mukavasti muuten menee, Leevi on ihan tyytyväinen vauva.

Kuinka pitkiä aikoja teidän vauvat jaksavat olla valveilla?
Meillä 1,5-2h ja sitten alkaa olla niin väsy, et on pakko laittaa ukko nukkuu... tai muuten on huutokonsertti edessä.

mammatuu ja leevi 10vkoa+
 
Meillä kans tyttö jaksaa olla valveilla noin kaksi tuntia, välillä ehkä pidempääkin mutta sitten onkin yhtä huutoa ku on niin väsynyt jo ja ei malta millään nukahtaa. Ulkona päiväunet maittaa todella hyvin noin kolme tuntia kerrallaan ja kaksi kertaa päivässä! :) Ilta meneekin sitten syliteltäessä ja pikkutorkkuja ottaa siinä.

Me ollaan lähdössä viikonloppuna keski-suomeen, tytön ensimmäinen pidempi automatka, toivottavasti menee hyvin! :) Huusin huutonetistä semmoset mummolavaunutkin, jotka sit jätetään sinne, niin ei tartte kaikkea yrittää ahtaa autoon aina kun sinne päin mennään.. meillä kun on myös koira joka matkustaa kopassa niin sen lisäksi ei oikein muuta takaluukkuun mahdu! :/

Tytöllä on kans ajoittain ollut noita masuvaivoja, välillä enemmän välillä vähemmän. Kokeiltiin cuplatonia ja sitä toista, mutta jotenkin tuntui että ne ilmavaivat vaan paheni varsinkin sen toisen käytöstä. Samaten relatipat jätin pois, mutta nyt ne on taas käytössä eikä sen pahempia vaivoja ole. Oli aika raastaavaa kun tyttö huusi kolme päivää peräkkäin noin kymmenen tuntia päivässä! :( nyt ei ole onneksi enää sellaisia huutokonsertteja ollut..

Meillä olis kans tarkoitus ottaa se rotavirus-rokote seuraavalla neuvola kerralla, joka on vasta tammikuun lopussa. Onko siitä tullut teille muille jotain sivuoireita? Ja olikos se niin, että kolmen kuukauden iässä tulee myös ensimmäiset rokotukset?

Jeps, täytyy tästä mennä laittelemaan pyykkejä kuivumaan ku typykälle vielä uni maistuu pihalla! :)

-Nepsutin- ja Nea
 
Meillä tyttö on valveilla puoltoista, kaks tuntia. Iltaisin on valveilla hieman pidempään kuin päivällä. Nyrkki menee nätisti täälläkin suuhun, väliin peukalokin.

Viime yönä tyttö päätti neljän aikaan, ettei enää väsytä ja valvottiin puoltoista tuntia. Ennen neljää oli pari herätystä. Puol kuudelta nukahdettiin vajaaksi tunniksi, puol seiskalta noustiin ylös. Kahdeksalta sitten pitikin päästä jo päikkäreille. Ihmeen piirteä olen, vaikkei unta niin paljoa tullut.

Tyttö nukkuu päivisin pinniksessä aika tarkkaan puolen tunnin päikkäreitä, sitten herää väkisin. Muuttuuko uni tossa vaiheessa vai miks herää? Kai jossain vaiheessa oppii nukkumaan pidempään? Kun öisin sitten nukkuu kauemmin, mikä ihme päivissä on? Päivisin sitten nukutaan vaunuissa tai liinassa, väliin yli kolmekin tuntia.

Vega & tyttö 2 kk
 
Nepsutin joo kolmen kuukauden kohdalla tulee rokotuksia. Meillä otettiin rotarokote eilen ja illalla oli masuvaivoja ja aamulla ajoissa heräsi masuväänteisiin, niistä on sitten kärsitty tää aamupäivä. Ne sanoi et vuorokauden saattaa oireet kestää... :/ no onneksi kohta on ohi!

Mä kateellisena luin tuolta et jollain vauva nukkuu 3 tunnin päikkäreitä... :x meillä neiti nukkuu vaan vajaan tunnin aina, joskus puolitoista mutta ei yhtään enempää. jos tohon puoleentoista tuntiin haluaa niin joutuu hyssyttään muutaman kerran vaunuissa et pääsee takas uneen!! Mut ei pidä valittaa kun yö unet on meillä niin mahtavat. Aina 6-7 tuntia eka pätkä ja sit 2,5-3 tuntia toinen. Et hyvin saa itse nukuttua vaikka päikkäriaikaan ei oikein mitään kerkiä tehdäkään....

Mekin lähdetään huomenna joulupukki reissuun :xmas: lahjoja jakeleen. Saa nähdä miten Saana viihtyy reissussa kun on nyt enemmän jalkeilla kun viimeksi kun reissussa käytiin. Mutta nyt muru kutsuu.....

Saikku ja Saana 2kk 1vko
 
Moi :wave:
Mulla oli lauantain elämäni ensimmäinen vatsatauti :x Oksennusta pidätin koko illan ja yön mutta toinen pää huusi sitten senkin edestä :x Mä ku pidän niin hyvää huolta meiän käsihygieniasta niin silti pääs tuppaamaan tuollanen.Onneks ei muille tarttunu :eek: Tosin kummityttöni sai sen sitten eilen :/

Mitäs mitäs.....Nyrkkiä syödään täällä ihan antaumuksella :D Sara saakin jolupukilta sellasen purulelun niin kelpaa sitä sitten mussutella.Esikoiselle tuli muistaakseni näihin aikoihin eka hammas,josko sisko seurais perässä.

Valveilla jaksetaan olla 2-4tuntia suurinpiirtein ja välillä pidempiäkin aikoja,ottaa vaan parit pikku torkut siinä välissä.Nukutan aina ekat päikkärit ulkona jossa unta riittää 1-4 tuntia riippuen päivästä.Se olis kauheeta jos ei suostuis ulkona nukkuu :x Pinniksessä ei sitten nuku muut kuin yöunet.
Muuten rytmi on pysynyt aikasta samana; 21-23 nukahdetaan ja suurinpiirtein 6 maissa herätään syömään :saint: Aivan ihanaa :D

Rotarokote otettiin meilläkin ja ripuli sekä ruokahaluttomuutta tuli siitä.Se rotaviruksen erityshän on runsaimmillaan 7-8pvänä rokotuksen annosta joten niinä päivinä kakka lensi useemmin.Ja kannattaa käyttää käsidesiä kakkavaipan vaihdon jälkeen ainakin eka viikko koska sitä rotavirusta erittyy siihen kakkaan ja voitte saada pöpön siitä :x

Meillä on Saralla silmätulehdus :/ Olen nyt pyyhkinyt keitetyllä vedellä useita kertoja ja se näyttäs auttavan.Eilen oli lämpöäkin raukalle joten annoin pari suppoa.Tänään rähmä on muuttunut hiukan kellertäväksi ja silmä punottaa enemmän.Yritän sinnitellä perjantaille jolloin on 4kk neuvolalääkäri niin hän voi sitten määrätä lääkkeen.Tietysti menen jo tänään tai huomenna jos kauheen pahaks menee.

Ihana joulu on viikon päästä!!! :heart: Mä oon niin täpinöissäni,varmaan enemmän kuin Sofia :whistle: Sara nyt ei vielä ymmärrä tuon taivaallista moisesta :D

Nyt löhöilee kun Sofia on isomummin kanssa heppa-ajelulla puistossa :wave:

-Laura ja kipunen Sara ens viikolla 4kk :eek: -
 
Moi!
Poitsu on päikkäreillä, ni ehtii hetken kirjottaa... Meillä Otto jaksaa olla max 2h hereillä (harvoin tosin niin kauan on kerrallaan) ja sit ottaa pikku unet. Päivällä Otto nukkuu monta lyhyttä pätkää, 15-45min ja ehkä yhet pitemmät, eli parin tunnin unet. Yöllä sitten nukkuuki tosi kivasti, yleensä yhellä syötöllä pärjätään.

Meillä kans nyrkki menee tosi helposti suuhun, on menny ihan vastasyntyneestä asti. Varmaan siis sormet/nyrkki ollu herkkua jo kohdussa =)

Otto on tosi kova poika juttelemaan ja hymyilemään. Koskahan vauvat yleensä oppii ihan nauramaan? Oletteko muuten kukaan kuullu sellasesta vuorovaikutustanssista? Ei se siis mitään tanssia oikeesti oo, vaan semmosia liikkeitä, mitä vauvan kanssa tehään... Meijän terveydenhoitaja on kirjan siitä tehny, suositteli liikkeiden harjottelemista meillekin (kaikille toki suosittelee). Nyt ollaan Oton kaa viikon verran niitä tehty ja on kylllä tosi hauskaa! Otto on ihan tohkeissaan, kun niitä tehään. Se on nyt alkanu jo oppii liikkeitä itekin, huomaan, et mun ei enää kauheesti tartte ohjata sen käsiä/jalkoja, vaan hoitaa homman aika hyvin jo ite :) On tosi jännä tunne, kun niin pieni vauva osaa/muistaa opittuja liikkeitä. Toki ne liikkeet on tosi helppoja, mutta kuiteski. Mutta pointti oli siis, että lämpimästi suosittelen! Oon ite tosi nihkeesti aina kaikkee uutta lähteny kokeilee, tohonkin suhtauduin hiukka varauksella, mut päätin sit kuitenki kokeilla ja kyllä kannatti :)

Näihin mainospuheisiin on hyvä lopettaa ja tehä välillä jotain järkevämpää, ku roikkua netissä :D

Sinisin ja Otto 2kk2pv


 
moi

silmän vuotaminen meillä oli tytöllä tuota silmän vuotamista ja rähmimistä syntymästä asti ja useat tippakuurit siihen saatiin js sit ohjeeksi painalle sitä kyynelkanavan kohtaa koska se nyt oli ahtautunut, sitä jatkui ja jatkui ja lopuksi saatiin aika sen avaukseen mutta kun siihen oli kk aikaa niin..hups vuotaminen lakks ,en tiedä tuon hieromisen avulla vai miten...nyt vuotaa tai rähmii jos tytöllä on nuhaa ..

Nooa nukkuu yhdet pitkät unet n. 4 h ulkona ja parit lyhyemmät sisällä..ihana kun nukkuu nuo päiväunet ulkona pitkään niin saan tehdä muutakin ,vaikka istua koneen äärellä =) ...huomenna mennään ottamaan se eka rota annos, kun vatsa vähän rauhoittunut, oon yrittänyt nyt syötellä useamman kerran samasta rinnasta et sais enemmän tuota "takamaitoa" ,ja et suihkuaminen vähenis jos se teki tuon kakan vihreeksi...

mutta nyt auttaa tyttöä välipalalle..

pw ja Nooa pian 3 kk ..
 
Ainiin, yks kysymys unohtu... Miten paljon te pidätte vauvojanne lattialla? Ku mä täs tajusin, et tosi vähän oon poitsua lattialla pitäny.. Ja ois varmaan helpompi kääntymään ym oppia, jos lattialla sais harjotella... :ashamed:

Kivoja nimiä on muuten teidän lapset saanu :)

Sinisin ja Otto
 
Moikka :heart:

Meillä tyttö sai nimekseen Tesla Olivia

Meilläkin nyrkki menee suuhun,välillä tungetaan kumpaakin samaan aikaan =)

Päivisin nukkuu 1-2 tuntia kopassaan ja liinassa jopa 3 tuntia. Vaunuissa nukkuu hyvi kunhan joku niitä jaksaa työntää,hetkeks ku pysähtyy niin raivarithan siinä tulee. Illalla mennään 8-9 aikaan nukkumaan ja herää yhen kerran syömään ja sit yleensä 8 aikaan aamulla heräillään. Olikohan se Liinan vauva joka tykkäs nukkua harson kanssa,täällä samanlainen tapaus. Nukahtaa ihan itekseen sänkyyn ku antaa harson ja tutin laittaa suuhun. Kuukaus sitte vielä taisteltiin nukkumisen kanssa.

Mutta mutta kotityöt kutsuu taas,Tesla nukkuu liinassa niin on hyvää aikaa touhuta

miimu ja tesla 2kk

 
Miimu ihana nimi. Mistä tuo Tesla tulee? koskaan en ole kuullut. Mutta ihana. =)

mammatuu ei ole Jenni saanut rokotetta. Jostain muusta se siis johtuu. Aamulla ei tosiaan syönyt taas paljon mitään mutta silti nukkui lopulta puoli 4 asti vaunuissa kun unet alkoi tuossa 11 aikaa kun lähdettiin kaupoille eli yhteensä melkein 5h taas nukkui vaikkei kovin lujaa syönytkään. Sillonkin puoli 4 sitten herätin syömään kun ajattelin että kohtahan se kuoleen nälkään. :( Niiden unien jälkeen söikin sitten oikein kunnolla. Sitten oltiin hereillä, nukuttiin tunti ja taas syötiin puoli 6 aikaa sama tissi tyhjäksi. Kaippa se tästä. :) Kakkaakin on tullut jo kahteen kertaan että ehkä ne masuvaivat oli vain väliaikaisia. Cuplatoneja kävin jo ostamassa mutta ehkä niitä ei tarvita. :)

Meillä ollaan hereillä vaihtelevasti 1-2h. joskus jo tunnin päästä alkaa huuto niin laitan nukkumaan, saattaa nukkua 15min ja sitten ollaankin 2h hereillä. Nyt jopa on alkanut enemmän olemaan ihan tyytyväinen ja hymyilee ja äheltää omiaan kun on hereillä ettei vaan ole huutoa niinkuin joku aika sitten. :)

minäkin tajusin pari viikkoa sitten että meidän neiti on tosi vähän lattialla. nyt olenkin alkanut sitten pitämään sitä joka päivä lattialla. Ajateltiin ostaa joululahjaksi Jennille sellainen jumppamatto/jumppalelukaari jos viihtyisi sen kanssa. Olen heilutellut Jennin yläpuolella sitterin kaarta jossa kolme pehmoa ja sitä se tykkää kovasti tuijotella.
Viihtyykö teidän lapset mahallaan hereillä ollessaan pitkäänkin? se minua huolettaa kun meidän neiti ei mahallaan viihdy kuin pari minuuttia ja sitten alkaa huuto, että se ei opi tuota päätä kannattamaan ikinä kun siinä mahallaanhan se hyvin harjoittuu.. kun laitan mahalleen, se jaksaa muutaman kerran nostaa päätään ja sitten on nenä kiinni alustassa ja huuto alkaa...

Jos en jo ole ehtinyt hehkuttaa niin VUOTO LOPPUI VIIMEIN. nyt jo kaksi päivää ollut ilman veristä vuotoa. Melko paljon kuitenkin vielä tulee ihan limaa mutta se nyt onkin sitten varmaan jo ihan valkovuotoa. Pääseepä tässä viimein harkitsemaan tuota seksiä johan sitä on yli kaksi kuukautta ollut ilman huh huh.

Eilen meni hermo ja itku tuli. Mulla kun noita raskausarpia ilmesty odotuksen aikana ihan joka paikkaan mahasta pohkeisiin asti niin nyt eilen huomasin että vasemmassa käsivarressa on kaksi pientä samankaltaista "arpea" tai sen alkua. En ole lihonut kyllä synnytyksen jälkeen, en toki paljon laihtunutkaan siitä mitä kotiin tulessa olin mutta kuitenkin ja nyt jo sinnekkin niitä tulee. Alkaa tuntua siltä että tämä nainen kulkee koko vartalon peittävässä asussa loppu elämän. Ja kun ei saa alkaa kunnolla laihduttamaankaan kun imettää. :headwall: kiva olla 21v ja täynnä iljettäviä ISOJA arpia. enkä ole mikään iso ollutkaan ikinä M kokoa. nais. :'(

Nyt Jennikin taas uniltaan herää. :)
 
piti vielä kysymäni että onko kaikki täällä ottaneet rotarokotteen vai onko joitain jotka ei ole ottaneet/eivät ota sitä?

Itse kun pähkäilen tässä juuri että kuinka tehdään, otetaanko vai ei. Siskoni ei 2 vuotta sitten ottanut rotaa ollenkaan mutta vesirokkorokotteen sitten otti mutta muualta en ole kokemuksia kuullut että kannattaako vai ei?
 
toiveikasäiti:Mies löys nimen netistä sillon ku vielä haaveiltiin vauvasta. Sitte ku ultrassa saatiin tietää että tyttö on tulossa niin päätettiin että Tesla siitä tulee, ku neiti synty niin ei ois voinu kuvitellakkaa mitää muuta nimeä :heart: Suomessa ei oo ku muutama saanu kyseisen nimen.Tesla on nyt vasta ruvennu viihtyy vähä pitempään mahallaan ku hommattiin sille jumppamatto jossa on värikkäitä eläimiä, niitä se tykkää tuijottaa =)
 
moi

toiveikasäiti meillä Nooa on lattialla joka päivä ja katselee just ja höpöttelee noille leluille mitä roikkuu lelukaaressa =) ..ja ei viihdy yhtään mahallaan ,kun e jaksa päätä kannatella..ja eipä se niska siitä vahvistu kun ei jaksa siinä olla ja kun toinen alkaa itkeä niin pakkohan on kääntää hänet toisin päin..no joka päivä kuitenkin yritän laittaa edes tuoksi hetkeksi ...jos tottuis siihenkin..

rota käytiin ottamassa nyt siis se eka annos ja nyt seuraillaan sitten tuleeko mitään, tyttö sai aikoinaan kunnon ummetuksen..saa nähdä miten nyt käy kun Nooalla tuo vatsa oireillut vähän muutenkin ..terkka sanoi et jätetään relakin nyt pois ja pikku hiljaa käydään ottaa listalle maitoa ja munaa mitä oon jättänyt pois vai johtuuko kaikki vaan tuosta etumaidosta ja ilmavaivoista...yksitellen vain et tietäis mikä ois aih. nuo vihreet tuotokset....mut nyt tuo rotahan saattaa tehdä myös ripulia ym...

painoa oli jo 6 kg ...eli sen puoleen ei ole hätää...

mut nyt ruuan valmistukseen kun Nooa nukkuu edelleen kaukalossa kun neuvolasta tultiin

pw ja Nooa
 
Meillä pidetään jonkun verran pojua lattialla, selällään. Mahallaan ei oikein viihdy kun just jonku pari minuuttia.. Onpas sitten muutamia kertoja heivannut itsensä masulta selälleen :)
Sitterissä on yleensä, jollei sylissä.

Vielä tosta silmien vuotamisesta, onko vedenkeittimellä keitetty vesi ihan yhtä hyvä kuin kattilassa keitetty?
Minä hölmö olen pyyhkinyt ihan vaan kraanavedellä... :ashamed:

Meillä nukutaan kans ulkona päikkärit, vaunuissa. Yleensä 2 x 3-4h/pvä.

Ai niin, piti kysyä, onko teillä ollut tehoimupäiviä?
Meillä on varmaan nyt menossa. Leevi viihtys tissillä kokoajan ja tuntuu et rinnat on ihan tyhjät rukkaset
:whistle:
mut niinkai ne siltä tuntuu, kun ei ne kerkeä juuri täyttyä kun niitä kokoajan joku imee :LOL:

mammatuu ja leevi 2kk+2vko
 
Silleri
Muutaman paremman yön jälkeen (Kaisla alkoi torkahdella peräti jo 23.30) on otettu takapakkia kunnolla, viime yönä pääsin nukkumaan 02.30, poika herätti tunnin päästä ja esikoinen siitä kahden tunnin päästä... Tosi hehkeä olo! Sitten Kaisla söikin vasta 06.30, tuli pitkä väli kun edellisen kerran oli syönyt puolilta öin, mutta kun oli syönyt ja jatkoi uniaan, piti jo itse nousta eskarilaista laittelemaan... Eli vaikka vauva nukkui sitten aamulla pitkään ei siitä ollut apua kun on nämä edelliset lapsukaiset hoideltavana. Vaunuissa Kaisla nukkuu aina aamupäivisin pitkät unet, joskus jopa 5h, eli olisi oikein mukava jos olisi ensimmäinen ainoa lapsi, silloin voisi itse nukkua kun vauva nukkuu, mutta kun on nämä toiset tässä niin eipä niistä pitkistä päikkäreistä ole muuta iloa kun että silloin saa kädet vapaina laittaa ruokaa, tiskata, siivota ja pestä pyykkiä... :kieh:

Rotarokotetta en ole ajatellut ottaa. Olenko käsittänyt väärin, että se antaa vastustuskykyä lähinnä 1. ikävuoden aikana? Joka tapauksessa se on vähän liian kallis minimipäivärahaiselle. Vesirokkorokotus sen sijaan on harkinnassa molemmille pienille.

Mahallaan viihdytään vaihtelevasti, parhaiten ilman vaippaa hoitotasolla. Ongelma on lähinnä siinä, että nälkäisenä ei viihdytä missään ja juuri syöneenä sitten pulautellaan jos laitetaan mahalleen, mutta kun hereillä ollaan vain korkeintaan 2h niin ei niitä välejä ole kovin paljon laitella mahalleen, milloin ei olisi nälkäinen tai ähkyinen. Kaisla tosin nukkuu sisällä aina mahallaan, siinä sitten ähkii ja nostelee päätään aina herätessään.

Edellinen lapsi huusi kaiket päivät ensimmäiset 4kk, ei ollut todellakaan kovin paljon lattialla ja ihan normaalisti oppi liikkumaan... :D Paitsi kääntyilyn, se on meillä ollut molemmilla myöhässä. Ihan mielenkiinnolla odotan, miten tämä viimeinen alkaa kääntyillä.

Alkuviikosta nauraa rähätti ensimmäisen kerran, jotain raukka sentään tekee nuorimpana porukasta. Siskonsa oli tämän ikäisenä jo ainakin kolmen viikon ajan osannut ottaa itse esineitä käteensä.

Ruokaa pitää viimeistellä. Ja eskarikin kohta loppuu.

Silleri ja Kaisla tänään 11 viikkoa
 
Meilläkin nyt pari viime yötä on mennyt sillee, että tyttö herää kaksi tai kolme kertaa ja nukkuu kerralla noin kolme tuntia, eli seniistä yhden syötön öistä! :) nooh, tässä kerkee varmaan vielä moneen otteeseen tuo "rytmi" vaihtua! :)

Rotarokote olisi tarkoitus ottaa seuraavalla neuvola kerralla, en antais ikinä itselleni anteeksi jos ei otettais sitä ja tyttö sairastuis siihen. Sehän on aika raju tauti pienelle. :/

Mahallaan Nea viihtyy vain muutaman minuutin ajan, lattialla ollessaan vielä vähemmän aikaa, välillä pidän tyttöä sitten polvieni päällä ja siinä sitten pötköttelee muutaman minuutin! :) Lattialla oon yrittänyt nyt pitää joka päivä ja Neakin viihtyy jo vähän paremmin päivä päivältä, tietysti täytyy seurustella siinä ja heilutella leluja sun muuta! :) Meilläkin on sellainen puuhamatto ja Nea vähän jutustelee niille leluille. :heart:

Joko teillä pienokaiset jokeltelee? Nea päästelee vaan sellaisia pieniä ääniä/huokauksia ajoittain eli ei varsinaista jodlaamista vielä! :) Ja onkos pienokaiset jo "löytäneet" kätensä? Nealla ainakin vielä ihan hukassa, missäköhän iässä lapsi rupeaa tarttumaan leluihin, yms.?

-Nepsutin- ja Nea
 

Yhteistyössä