Lokakuun -08 kullannuput

Alkuperäinen kirjoittaja Pöppiäinen82:
PW - Siis et mitään vellejä.. No mites sitten isompana esim 8kk ja eteenpäin .. eikö muitakaan vellejä,tätä kauraa yms mikä on hyvä massulle kuitenkin...
juu juu ei koskaan mitään vellejä vaan suoraan soseita sitten viimeistään kun 6 kk plakkarissa ja sitten puuroa suoraan... =) ..meillä ei ikinä neuvolassa terkatkaan noita vellejä paljon suosittele vaan suoraan sitten puuroa kun saa niitä antaa..ja puuroista tuola kauralla just aloitettu

Imettämisestä mulla on Emilynin kanssa näköjään vähän sama linja eli en kyllä osaa ihan ehti sanoa jos joku kysyy et monta kertaa imetän tms..pitää siis ihan käydä laskee ja tietty suurinpiirtein osaan sanoa ..mut en tosiaan "ns.pidä kirjaa" mielessä, tää kun on neljäs niin ei ihan aina edes kerkee laskemaan ja miettimään kun samalla saattaa tehdä paria muutakin juttua ohessa kun imettää =) niin saattaa muutama kerta kyllä jäädä välistä pois ettei muista imettäneensä =) ..ja öisitä imetyksistä välillä on hämärän peitossa oliko niitä yksi vai kaksi =)

mut nyt akku loppuu.. :wave:
 
täälä jutellaanki sopivasti imetyksestä. meillä se tuntuu olevan hetkittäin tosi vaikeeta :(
neiti söi tänään viiden aikaan aamulla, ihan hyvin... herättiin puol 9 aikaan eikä suostunu syömään, huusi vaan... ja sit seuraavan kerran suostu syömään puol yhden aikaan, siihen asti kiukutteli ja nukku pieniä tirsoja :( :'( mullaki jo pääsi itku jossain välis... joulupäivänä oli sama homma, oli yli kaheksan tuntia syömättä!! ja tää takkuilu alko sen jälkeen ku olin viikko sit lauantaina kuumees, enkä saanu juotua enkä syötyä, ni eipä tuntunu paljo maitooka heruvan :kieh: et muutaman kerran on annettu pakkasesta maitoo ja pari kertaa tuttelia (se kelpaa, nan ei!!)
ja sit viel toi, et ei millään kelpais toinen rinta tytölle.. aina pitää alottaa vasemmasta ja sit nopsaan vaihtaa toiselle et saa sitäki tyhjäks!!
turhauttavaa on ku toinen vaan huutaa ja mulla on tissit ihan täynnä, pumppaileen joutu taas tänäänki ku ei mamma kelvannu :'(
sit taas ku saatiin tissiteltyä oli neiti oikein aurinkoinen, yhtä hymyä ja juttua tuli ihan hirveesti :heart:
 
täälläkin on imetyksen kanssa ollut vähän ongelmia. vähän samaa kuin aleksiinalla että ei meinaa tissit aina kelvata, vielä ei ole tarvinnut sen takia pulloon siirtyä mutta kepulikonsteja on käytettävä. usein tyttö rauhoittuu kun laitan tutin suuhun ja sitä kun hetken imee innokkaasti vaihdan sen lennosta tissiin ja taas syödään. itselläki meinaa välillä tuntua siltä että ei vaan meinaa maitoa tulla ja saa ees taas tissejä vaihtaa että saa syödyksi tarpeeksi. Jenni kun on tottunut siihen että maitoa suihkuaa suuhun jo ennen ku tissi on edes suussa niin ei meinaa jaksaa sitten nähdä vaivaa että saisi maitoa. :ashamed: kovasti olen tässä koittanut pumppailla että saisin maitomäärää lisättyä mutta ei tunnu sekään aina auttavan. :( saa nähdä joutuuko kohta siirtymään korvikkeisiin. ongelma on myös se että pumppaamalla mä en meinaa saada mitään tulemaan, hyvällä tuurilla joku 70ml molemmista vaikka tissit tuntuvatkin täysiltä. käsin pitää lypsää siihenkin määrään kun ei tunnu pumpulla mitään tulevan. :ashamed:
 
kohtalotovereita ollaan siis... meillä kans välil vaihdetaan tissiltä toiselle monta, monta kertaa ja siltiki vaan likka huutaa ku ei varmaan kans vaan viittiis imee :| :(
nyt oon kyl taas juonu litratolkulla ja toki on tullu syötyä hyvin viime päivät, niin tuntuu et on taas enemmän maitoo... pumpulla tuli tänään ihan kevyesti 60ml, sen verran et tukala olo helpotti :)
toivotaan et tää on joku vaihe mikä menee ohi, vaik on jo mieles ollu et siirrytään kokonaan pulloon :ashamed: mä vaan tykkään niin kovasti imettää et kai sitä sit sen takia vaan jaksaa yrittää :)
 
heippa vaan ja pusilmälle myöhäiset onnittelut!

ihan mielenkiinnosta kysäisen kun imettämisestä olette jutelleet et mikä on teillä imetysväli? meillä taitaa olla nyt tuota tiheän imun kautta menossa mutta kun välillä syö vajaan tunnin välein ja joskus kun ollaan kylässä tai muualla niin saattaa mennä kaksikin tuntia syömättä.... musta se on aika usein kuitenkin kun kotona syö, annankohan mä vaan liian usein heti pieneen kitinään tuon tissin suuhun...hmmm... :/
 
vielä noista kiinteistä ja velleistä jne... Sillon ku toi mun yhdeksän vuotias oli vauva suositus oli et kiinteet alotetaan 3-5 kuisena. Ja poika on aina ollut tyytyväinen ja terve vatsainen poitsu. Sitä vaan ihmettelen et miks sit nyt yhdeksän vuoden jälkeen toi 3 kuisena kiinteiden alottamine olis jotenki "väärin"...
Ja kuitenkin jokanen vauvakin on erilainen. Toinen voi pelkällä rintamaidolla olla tyytyväinen puolivuotiaaks ja toinen vetää yli litran korviketta vuorokaudessa ni kyl mun mielest sillon on hyvä alottaaki ne kiinteet aikasemmin :)
 
Pinkwave Juu eipä sitä itsekään aina ole muistanut söikö vauva 2 vai 3 kertaa yössä, nyt kun se on alkanut nukkua kokonaisia öitä niin yleensä muistaa helposti, että joko ei ole herännyt syömään ollenkaan tai sitten on syönyt sen kerran. Enpä minä mitään sillä tiedolla tee mihin kellonaikoihin vauva syö ja miten usein, kun lapsentahtisesti imetän. Ja kun on jo yhden lapsen imettänyt ja nyt on esikoinen 2vee päivissä mukana, niin päivät ei ole vaan sitä vauvan kanssa olemassa että ajanpuutteen lomassa ehtisi tarkkaankin pohtia miten usein vauva syö, miten usein kakkaa jne. Samoin kun kiinteitten suhteen, pelkäsin lähes vauvan kuolevan nälkään esikoisen kohdalla, kun ei innostunut kiinteistä ja pääosin meni tissimaidolla 10kk ikäiseksi, johon neuvolastakin vaan sanoivat että hyvin on kasvanut vaikkei ole kiinteitä syönytkään niin tiedän että nyt ei tartte ottaa mitään stressiä, vaikka ne soseet olisi kokeilun asteella Sanninkin kohdalla useamman kuukauden ajan :) Toiveikasäiti tuo pumppaustuloskin on sellainen mihin ei kannata tuijottaa, tuskin sulla on maidon riittämättömyys ongelmia, turhaa huolta ja stressiä ehkä ;) ..itsekään en saa yleisesti ottaen pumpulla irti yhtään mitään.. ostin sen sähköisen rintapumpunkin niin plääh, voin pistää myyntiin sen uudelleen - käsin lypsy on paljon tehokkaampaa ja vähemmän kivuliasta! Se sähköpumppu kiristää nännin kipeäksi ja maitoa tulee hitaammin kuin käsin lypsämällä.. mutta onneksi nuo syöttövälit nyt on sellaisia, että ei tartte enää pumppaillakaan ja pitempiä jaksoja en vauvan luota pois olekaan, niin ei paljoa tartte mitään lypsääkään.

Imetysväli on nyt kuitenkin yleensä jo useamman tunnin, esim. kauppareissua varten ei tarvitse enää pulloon maitoa jättää vaan lähden syötön jälkeen ja vauva sitten joko on sen aikaa hereillä tai nukahtaa isin kanssa ilman tissiäkin. Joskus saattaa olla hetkiä, että sitä tissiä tiuhemmalla välillä kaipaa mutta yleisesti ottaen nyt on jo useamman tunnin välit. Johan ikääkin tulee se 3kk.

Saikku79 ei sitä tissiä voi suuhun liikaa antaa, jos maistuu niin anna vaan :) Minulla esikoinen roikkui paljon enemmän tississä ja piti sitä tuttina, joten olen huomannut nyt Sannin kohdalla että usein olen tarjonnut rintaa kitinään ja se on vaan suuttunut siitä :ashamed: B) Ja molemmista vauvoistani voisin sanoa, että ekojen 3kk jälkeen se imetys on helpottanut ja muuttunut tosi simppeliksi, kun ei ole enää sitä tiuhaa tississä roikkumista. Eli kannattaa sitkeästi ne ekat kuukaudet jaksaa ja luottaa siihen että sujuu =)
 
:wave: pitkästä aikaa!

vähän tippunu kärryiltä mut enköhän kiri. kesti hetken löytää tänne kun koneella ollut aikaan.. :headwall:

mitäs meille. pikku mies on pullotellu jo kuukauden, eipä auttanu kun maito sitten loppu..
Milo ollut jatkuvassa sairastelu kierteessä, noin vajaa 2 viikkoo ollut elämästään terve.
vastuskykyä ei milleskään ja relatippoja nyt antanu josko vaikutusta, kokemusta muilla?
ensin oli sen keltasuuden ja kuivumisen takia sairaalas, sitten räkäflunssaa, hetken päästä ripuli/oksennusepisodi 2 viikkoa (kuivumista) ja taas räkäflunssa. :/
huonoa tuuria vai mikä?

parisuhde saralla ei mitenkään kehuttavasti. taas miehelle pakkas menovaihe niin kuin kahden lapsen syntymän jälkeen, en jaksais käydä kriisiä 3:tta kertaa läpi. miehellä vielä niin sanottu "uhkapeli" ongelma ja nyt lähden asiaa puimaan aina oikeuteen asti.
yrittäen pitää perheen rippeitä kasassa...

fiona täytti 3v joulukuun alussa ja gabrielin ekat uhmat pilkistää, sisarusnahistelut tullut tutuksi :D joulu meni herkutelles ja suhkot rauhassa. pehmeitä paketteja tuli paljon ja rekkaa gabrielille, milolle helistintä ja fionalle nukkea ja dublopalikoita (kestosuosikki). :)

kiinteistä. meillä milo nyt 3kk ja neuvolasta lupa alotella maistelemaan.. meillä alotettu vanhempien kohdalla kiinteet n.3,5kk iässä kun maitoa pakkas menemään niin paljon että suositeltiin aikasemmin pottuja. eiköhän tuo yksilöllistä ja se on vaan suositeltu raja 4kk.

triple ja milo 3kk
 
ei kuulkaa tuu mitään :'( maisa ei oo huolinu koko iltana tissiä :(
söi silloin puol 1 päivällä ja sit on nukkunu koko päivän, välillä oon yrittäny tissiä suuhun, mut heti alkaa kauhee huuto :ashamed: :( kaheksan aikaan luovutin ja pumppasin maitoo 140ml ja annoin pullosta ja sinne meni aika vauhdilla, nälkä siis oli!! sit tos kymmenen aikaan oli taas ihan kauhee itkukohtaus, ei tissille ja taas kelpas pullo :|
mua kuulkaa ihan vaan itkettää, ku on niin turhautunu olo.. maitoo tulis ihan hyvin, mut ku ei vaan kelpaa.. :'( :(
jotain kivaaki sentään, tänään nyrkki löysi tiensä tytön suuhun :) kauan maisa niitä käsiä onkin jo ihmetelly :) tuol se taas iskälle juttelee ihan tyytyväisenä ku on maha täynnä...
 
Tuntuu että kaikkea seurataan paljon tarkemmin nykysellää ; just nää kiinteiden aloittamiset yms.Mutta mä kyllä ihan edelleen meinaan tehdä niin kun se alkaa näyttään siltä.
Mä meinaan tuolla likalla aloittaa soseiden maistattamisen 3kk maissa ...


 
Huomenta pitkästä aikaa!
Ollu muka niin kiireitä ettei ole palstallakaan ehtiny juuri pyöriä, mutta jospa tämä tästä rauhottuis pikku hiljaa.
Meillä 3kk neuvola oli joulua edeltävällä viikolla ja kaikki meni sielä taas hyvin. Rokotteet saatiin ja poika pisti parastaan. Jokelteli ja hymyili neuvolatätille koko aika ja lääkärin tutkimuksessa käänty mahalta selälleen itse. Sitä ei vielä kotona ollut tehny, ei kyllä ole vieläkään, mutta yritys on kova =) . Painoa pojulla oli 5860g ja pituutta 60cm, eli ihan ok oli kasvanu.
Noita soseiden syöttämisiä miekin olen miettiny kun jostain saa tietoa että 3kk sais aloittaa ja jostain että aikasintaa 4kk iässä. Niinpä en sitte ole vielä uskaltanu. Tissiä poika huolii vaihtelevasti. Uskon että minulla alkaa maidontulo loppumaan pikku hiljaa :( . Korviketta menee aika reilusti nykyään. Olen yrittäny tehdä niin että ensin syötän rinnalta sen minkä syö ennen ku alkaa hirveesti riehumaan ja sitte annan loput korviketta.

Nanna ja Mathias reilu 3kk
 
Neuvolasta joku aika sitten kotiuduttiin.
Mitat oli komeat, paino 7060g (3860g) , 60,8cm ( 49cm) ja päänympärys 43,4 (37,5).
Ei mikään keijukainen tää meidän vauveli :LOL:
Rokotuskin meni hienosti. Ihan vähän vaan poika itki.
Lääkärille käski varata ajan, kun Joonatanilla on edelleen kakka ihan vettä vaan. Itse olen ollut nyt ilman maitoa, munaa ja viljoja. Joulupäivänä sorruin kaikkien houkutusten keskellä maistamaan pullaa ja pari keksiä, niin seuraavana päivänä Joonatanin naama oli tosi pahan näköinen ja muutenkin oli itkuinen poika. :ashamed: :ashamed: :ashamed:
 
Mä sorruin kuitenkin menemään aleen .. ja sen mukaistahan se oli,vaatekasa lähti matkaan,mutta tytsyt tykkäs seon pääasia.
Sitten likat sai ihania H&M vaatteita vielä lahjaksi... waude ... ihania oli kyllä.
Nyt kotona ja syötiin .. ja kohta täytys mennä likkojen kanssa saunaan...

Nanna kiva kuulla sustakin pitkästä aikaa :heart:

 
aleksiina teillä taitaa tosissaan vauva hylkiä tissiä. olen kuullut että joskus vauva ei vaan suostu tissille jossakin vaiheessa. jospa nyt annat pullosta pumpattua maitoa hetken aikaa ja välillä sitten kokeilet tissiä. jos se vain on vaihe että tissi ei kelpaa. Jos vaikka yrität ensin aina antaa tissistä ja sitten pullosta jos ei syö. Niin tulisi kuitenkin edes vähän sitä tissiä tarjottua ettei aivan unohda. tsemppiä kovasti. :)

meillä käytiin myös alessa tänään. ostettiin Jennille sellainen jumppamatto lastentarvikeliikkeestä. Tuli oikein haikeus kun näin siellä pari pariskuntaa mahan kanssa katsomassa vaunuja, että voi kun tuosta on jo pitkä aika ja kumpa saisi taas tulla. :) :D mies vaan totesi kun kerroin että haikailin niiden pariskuntien perään että hän ajatteli vain että "onneksi ei olla enää tuossa vaiheessa" :LOL: kaikkea kivaa muutenkin oisi ollut siellä. hirveetä hypistelyä. mutta muuta ei kuitenkaan lähtenyt matkaan.
vaatteita kävin vähän lindexistä ostamassa Jennille. Niitä ihania retroja. :heart: oisin voinu ostaa koko vauva osaston sieltä. :)

meidän neiti on tänään sitten illasta taas vetänyt tissiä joka välissä. ja sitten kun ei tissille itketä, itketään mahaa. kaupungillakin sai kaupassa itkukohtauksen mahan takia ja itkun päätteeksi rutisi takapuoli taas oikein urakalla. Cuplat ovat käytössä nyt toista päivää (mutta himpura kun meinaa aina unohtua antaa ja välillä jää pois kokonaan) että katsotaan jos helpottaisi hetken päästä.

Mukava kuulla sinusta nanna, olen miettinytkin että missä meet kun ei ole kuulunut.. :)

Nyt soffalle lepäämään kun hiukan ramasee. :p
 
Heippa!

Tuli sitten eilen riisuttua kuusi ja heitettyä ulos kun niin paljon tiputti neulasia,on se vaan aina yhtä haikeeta... :/
Tänään siivoilin kämpän neulasten jäljiltä uudenvuoden vietto kuntoon :D
Huomenna sitten vielä ruokakauppaan ostamaan kaikkee hyvää syötävää :p

Miro kääntyi toissa iltana ekaa kertaa masulta selälleen ja eilen nauraa käkätti ääneen.
Ihan siinä ilo itku tuli iteltä,on se niin ihanan kuuloista.
Kovaa vauhtia poika kasvaa ei meinaa perässä pysyä,tänään tuli 10 vkoa täyteen =)

Tänään ollut Mirolla kiukku päivä ja onkin jo aika naatti olo itellä...
Käytän vielä koiran ilta pisulla ja sit vaihan pyjaman päälle ja vetäsen villasukat jalkaan.
josko vähän glögiä lämmittelis ja söis pipareita...

Palaillaan :wave:
 
meillä on tänään tissitelty niin, et mä kävelen likka sylis ympäri kämppää :) sit maisa suostuu syömään... välillä ku yritän istua, niin imu loppuu ja naama menee ruttuun ja taas mennään :| mitäpä sitä ei sit oman lapsen eteen tekis!!?? mut niin kauan ku toi syöminen on tollasta temppuilua, niin mihkää ei voi lähtee :( edes alemyynteihin, paitsi jos siel antaa periks ja antaa pullosta. pääasia ny kuiteski, et tyttö syö...
on tää äitinä oleminen välillä melko rankkaa, mut hetkeekään en vaihtais pois :heart:
 
Mun ei ainakaan toistakseksi ole tarvinnut käyttää minkään moisia tippoja muuta kuin se D-viitamiini.Eikä massu vaivat toistaseksi ole kummempia,muuta kun jos ei ilma ihan heti ole masusta tullut ulos... mutta se siinä...
Mulle on muutenkin ihan uutta kaikki nuo tipat mitä annatte... ei koskaan ole ollut tarvista... vaaveille..

Toiveikasäiti - Mun on pakko uudestaan mennä aleen vielä,en tiedä ehkä huomenna tai keskiviikkona taitaahan ne kaupat silloinkin olla auki klo 18 niin kun tytsyt sai rahaa niin vaatteita silläkin rahalla sitten...

 
Joulunpyhistä on selvitty. Meinasi käydä jotenkin raskaaksi, kun oli monessa paikassa käytävä syömässä ja sitten vielä melkein joka päivä oli joku kylässä, jos ei itse käyty missään.

Imetysongelmia meilläkin on. Ja taitaa olla myös ilmavaivoja. Ehkä jouluruuat, joita on syöty tähän päivään saakka, ei sovi vauvalle. Ja tissillä tulee nykyään lähes joka kerta huutoa. Jollain konstilla olen nyt kolmatta päivää onnistunut kuitenkin vielä saamaan pojan syömään. Pitää vaan sitkeästi yrittää rauhotella aina välillä ja sitten taas yrittää uudestaan. Välillä onnistuu huonommin, välillä paremmin. Joskus toimii tuo aleksiinan konsti, että samalla kävelee ja laittaa vaivihkaa tissin siinä tarjolle. Joskus alkaa syömään imetystyynyllä normaalisti, kunhan välillä nostan olkapäälle rauhottumaan.

Ja nyt myös nukutaan huonosti. Liittyisköhän nämä kaikki sitten yhteen jotenkin, eipä tiedä. Taas jo hirvittää ensi yö, miten saadaan poika ollenkaan nukahtamaan. Huuto vaan pahenee koko ajan tässä illan mittaan. Eipä tuo ole päivälläkään saanut nukuttua kuin liikkuvissa vaunuissa alle tunnin pätkiä. Varmaan on tosi väsynyt jo vauva parka. Meinaa vaan keinot loppua täällä. Onneksi ei aina ole näin hankalaa ollut, ja toivottavasti menisi pian tämä vaihe ohi. :(
 
itse en jaksa aina kanniskella tyttöä samalla kun imetän mutta ollaan todettu että toi jättijumppapallo on loistava keksintö. Siinä me pompitaan vuorotellen miehen kanssa kun on masuvaivaa tai muuta itkua. heti kun lopettaa pomppimisen niin alkaa huuto. vieraat nauraa aina kipeenä kun siihen päälle mennään tyttö sylissä pomppimaan, mutta mitä vain sitä tekee mikä auttaa. :heart: ja samalla sitten imetänkin jos muuten tuntuu että Jenni ei rauhoitu.

Nyt alkaa maitoakin tulla. jotain se tyhjän pumppaaminen vissiin auttoi kun nyt tyhjäsin jennin aamulla imemän tissin ja tuli 90ml kerralla. ja yölläkin meinasin pumpata kerran kun oli tissit niin täynnä että kipeetä teki mutta sitten jenni heräsikin jo syömään onneksi. saa täydennettyä maitovarastoakin tässä hyvin kun sitä tuntuu tulevan kun on yksi tyttöjen ilta tulossa. :)

Meillä siunaillaan kun tyttö nukahtaa nykyään kun ajatus. *kop kop* ollut jo pitkään sitä että kun iltapesut ym on tehty, oikein huomaa että se odottaa että seuraavaksi nukkumaan. nukahtaa heti itse. :) Nyt on menty niin että 10 aikaa nukahtaa ja 4 aikaa herää ekan kerran ja sitten herätäänkin jo 8-9 ylös. ihanaa. :heart: toivottavasti sama jatkuu.

jaha. syöttö puuhiin. :)
 
moi

pikainen moikkaus..

oiskohan joku ikään liittyvä kausi nyt menossa kun tuntuu et aika monella on noita imetysongelmia nyt..itkuisuutta rinnalla ym..meillä on nimittäin kans ajoittain havaittavissa ja kaveri saa välillä hurjat raivari tkun maitoa tulee liikaa mut sit taas tuntuu et jos ei tuu kunnolla niin sekin raivostuttaa välillä =) ...toivottavasti ois ohimeneviä..meillä ainakin jos Nooa on jo tavallaan ihan vaan unta vajaa niin syöminen saattaa ärsyttää silloin =) ,mut joskus ois "pakko " yrittää antaa jos oon viemässä just ulos nukkuu ettei sit ihan heti ainakaan nälkään heräis..

mut nyt muihin juttuihin..
pw ja Nooa 3kk
 
Minkä verran muilla vauvat liikkuu tai kääntyilee? Meidän neiti on viime aikoina mennyt kyljelleen ja tänään siltä meinasi mennä hermot kun jäi siihen jotenkin jumiin. Äsken jumppaili ilman vaippaa lattialla ja kyljellään nysväsi sen alle jäävän käden kanssa, kerkesin jo jutella että kyllä sä kohta osaat kääntyä, et ehkä tänä vuonna mutta ensi vuonna sitten. Niin tadam, Sanni kääntyikin selältä mahallee :D Mahalta selälleen on jo pitkään mennytkin ja aikansa tuossa sitten rullaili niitä ees taas. Esikoinen myös kääntyili 3kk ikäisenä pitkin asunnon lattioita joten tällä hetkellä pikkusisko kulkee ainakin samoissa jalanjäljissä.. seuraava etappi olisi sitten se ryömiminen, jonka isosisko aloitti 5kk vanhana.

Sitten masu täyteen maitoa ja syliin torkahti, nyt pistin sänkyyn, vähän hereillä sinne jäi mutta usein nukahtaa itsekseen tai sitten pitää käydä kohta tuudittelemassa.. tänään on ollut niin kauan hereillä, että saattaa jo alkaa yöunille. Ei varmaan lohduta niitä jotka valvovat, mutta muistutan taas että esikoisen kanssa sain valvoa toden teolla ja muistan tasan miten hirveää se oli.. esikoisen jälkeen ajattelin, että ei tämä vauva ainakaan vaikeampi voi olla mutta Sannista joutuu jo ajattelemaan, että miten se voisi olla helpompi?? Jos se kolmas saadaan, niin saa nähdä millainen tapaus hän olisi.. Kyllä Sannikin välillä huutaa kurkku suorana, mutta jos se on nukahtamaan käydessä niin huutaa sitä väsymystä se kitinä kestää korkeintaan tunnin.. öitäkin on nukkunut nyt niin että on n. kuuden aikaan aamulla vasta herännyt syömään. On melko luksusta siis. Viime yönä nukkuikin sitten ekan yön pinniksessä, kun vieressä olen pitänyt niitten yösyöttöjen takia.

Lääkärineuvolakin oli tänään ja lonkista sanoi, että tuskin niissä mitään on mutta halusi varuilta pistää lähetteen keskussairaalaan eli ensi vuonna sitten käydään lastenkirurgin vastaanotolla.

E ja Sanni 3kk
 
Niin kauan kun alet on päällä,taas olin kaupungissa ja ohhoijjaa rahaa paloi,
hyvään tarkotukseen lapsille tietystikkin mutta
siltikin.. hih oon ihan shopholic vai miten toi nyt ikinä kirjoitetaan...
tyttöjen ilmeen kyllä odotan näkeväni kun ne on ollut hoidossa,mamma katsokaas
nautti olostaan ihan vaan ilman lapsia shoppailessa hih hih..
mutta oli se paikallaankin siis se oma aika,sitä tarvii kyllä aina välillä..
Ihanalle emmallenikin löysin kaikkea kivaa...
 
iltoja...
tahtoisin kysellä viisaammilta joilla kokemusta että kun ootte ruvennut antamaan maissivelliä niin miten ootte sen antamisen alottanut?? eli pienissä määrin pelkälleen vai maitoon sekotettuna?? ja millasia määriä alkuun kerrallaan?? ja onko ketään joka on niitä ruvennut antamaan 3kk???
 
Huomenia!

Cristiina Mä annoin Saralle ekana päivänä ihan pelkkää velliä n.40ml ja seuraavana jo 80ml jne.Mutta muista vaan vaihtaa se vellitutti ;) Voi sitä myös blandata maitoon.Meillä Sara ei kyllä tykännyt maissivellistä joten alotinkin tässä viikko sitten kiinteet :D Perunaporkkana sosetta ollaan annettu ja maissisosetta sekä tänään maisteltiin ruusunmarjaa.Esikoinen kakoi ja yökkäili hyvän aikaa ennenkuin suostui syömään mutta Sara vaan hymyili ja nuoleskeli lusikkaa :eek: Suurin osahan sieltä vielä tulee ulospäin mutta kyllä muutamat satsit on jo ihan niellyt.Jotenkin tän toisen kanssa on niin paljon rennompi kun esikoiselle kun rupesin antamaan esim.velliä niin oli niiiiin tarkkaa että ekana päivänä vaan 10m ja tokana 20 jne :whistle: Nyt olen Saralle jo tokana sosepäivänä antanut niin paljon kun napa vetää,tosin eihän se sitten paljon vetänyt kun tuo tekniikka vielä vähän hakusessa :whistle:

Uutta vuotta vietellään miehen siskon luona tossa vähän matkan päässä.Jäädään siis yöksi sinne.Esikoinen ihan innoissaan kun pääsee yökylään ja leikkimään miehen kummipojan kanssa joka on 3,5v.saas nähä miten sara nukkuu.Ite olen vesilinjalla ja mies sitten saa juoda mitä tykkää.Tosin eipä tuo sanonut mitään viinejä kummempia juovansa mutta saa ny nähä :whistle: Itelle ei oikein maistu nykyään :x

Jaaha nyt pitäs lähteä postiin :wave:

-Laura ja Sara reilu 4kk-
 
terveisiä neuvolasta :)
painoa maisalla 5500g (3400g) ja pituutta 59cm (49cm) hyvin on taas kasvanu!! maisa sai sen toisen rotarix-rokotteen, saas näkee tuleeko nyt vatsavaivoja???
imettäminenkin alkaa taas sujuun vähän paremmin :) saa jo sentää istualleen imettää, ettei tarvi ravata ympäri kämppää :LOL: vähä siinä tissillä vielä pitää kiukutella, mut ku vaan alkuun pääsee niin sujuu se sitten. tehtiin neuvolas syöttöpunnitus, niin 90ml neiti aika nopeesti sieltä tissistä imas, et kyl sitä maitoo tulee ihan hyvin.
tieks pöppiäinen, mun mies kyl köyttäs mut oikeesti tänne kotiin jos kävisin shoppailemas yhtä paljon ku sä :LOL: ja varmaan kävisinki jos olis kaupat lähempänä, mut ku asutaan täälä "maalla" :( ehkä ihan hyvä niin!!??
käytiin eilen miljan kans ostamas aika läjä raketteja illaks, saa sit ammuskella oikein urakalla... kotona ollaan vaan ihan omalla porukalla ja herkutellaan :p
oikein hauskaa vuoden vaihdetta kaikille :)
mellu & maisa 2kk 10pv :heart:
 

Yhteistyössä