Lokakuun -08 kullannuput

Heips!

Kylläpä tosiaan ollaan sitten jälkijunassa tuon seksin harrastamisen suhteen :eek:
No mies kyllä ymmärtää, ja ei me mitään seksipetoja hirveemmin olla oltu ennenkään...
Menkoistakaan ei mitään merkkejä ole, joten mulla varmaan imetys pitää hyvin poissa, kun normistikin kierto saattaa olla sen 112 päivää.
 
Vega: meillä on kanssa alkanu poju nousee jo heti viiden jälkeen aamulla :eek: :eek:
en tiedä mistä moinen... ennen sentään heräs "vasta" kuuden jälkeen...

Ihaa: Onnea!

Huomenna 3kk neuvola, tulen sitten kertomaan kuulumiset :wave:
 
Menkoista Mulla alkoi lauantaina ja voi per... minkälaiset kivut ja vuoto kuin saavistA kaataen! :x Eipä ole ikinä ollut tuollaisia menkkoja, nyt alkaa onneksi loppumaan....

Seksiä On harrastettu jälkitarkastuksesta lähtien, tosin ekat kerrat ei ollu mitenkään nautinnollisia kuivuudesta johtuen, joutui käyttää kyl liukkaria... Nyt sit seksi maistuu normaalisti :LOL:

Poju on nyt 5800g ja 59,5cm, 3 kk neuvolassa. Olipa kiva päivä rokotuspäivä, kiukkusi koko päivän, ei ollut kuumeinen kuitenkaan. Ja kyllä se oli rokotteesta kun tää on muuten niin kiltti ja tyytyväinen... Tietää ainakin varautua kun seuraava rokote on että ärripurripoika on... :|

Vellejä en ole vielä antanut vaikka korviketta menee useimmiten joka päivä yli litra, syö päivällä n3 h välein, ja kerralla n150ml. Yöllä nukkuu ja syö kerran, mut vähempi kun aiemmin. Aamulla heräilee nyt kymmenen mais ja illal kymmenen aikaa käy nukkumaan. :)

Mikähän tuo pakkasraja nyt oikeen mahtaa olla, kun jossain lukee 10 ja jossain 15.... Nyt on 16 täällä etelässäkin....???!!!!

Lollis ja poju 13vkoa
 
Huomenia,täällä on ihan hyvin mennyt yö.Emma nukkui koko yön nätisti,tuossa lattialla nyt on.
Täytys kauppaan lähtee tuossa ja viedä kuori postilaatikkoon... Vois vaunuilla vuorostaan lähtee kunhan tuo pakkanen tuosta hiukan laskis,näyttäs olevan n. 9 astetta täällä suunnassa...

 
Onnea ihaalle! Nopeastipa se kävi tosiaan, mutta et vaikuta kahistuneeltakaan.

Seksiä on kokeiltu meillä jälkitarkastuksen jälkeen, ja ihan kivasti se sujuikin, ei edes kuivuus vaivannut. Mutta aikaa ei tahdo löytyä. Vauva herää aamulla niin aikasin, että ei toivoakaan ja iltaisinkin tahdotaan olla väsyneitä siinä vaiheessa kun poika saadaan nukkumaan, ettei sillon huvita ainakaan molempia. Enempi oltais kai aamuseksityyppiä, mutta kun se tosiaankaan ei tule nyt kyseeseen, on vaikea löytää sopivia hetkiä. Joskus vauvan aamupäiväunien aikaan viikonloppuna saattaa ehtiä, jos ei ole muuta justiin tekemässä. Vähiin on siis jäänyt. Alotin kuitenkin minipillerit, ettei tule yllätyksiä. Menkkoja ei ole kyllä näkynyt.

Joulun jälkeen valittelin vauvan huonoa nukkumista ja vatsavaivoja sekä imetysongelmia. Nukkuminen on taas normalisoitunut ja poika syö yleensä kerran yössä. Päivällä nukkuu yhdet pidemmät unet 2-3 tuntia ja muuten puolen tunnin-tunnin pätkiä vaunulenkillä tai sisällä. Ulkona tuo ei ole oppinut nukkumaan itsekseen, mutta viihtyy kyllä päiväunilla vaunuissa sisällä. Imetys on edelleen välillä hankalaa, mutta ehkä (kop kop) parempaan päin on menty. Tissille ei enää huudeta kuin ehkä kerran päivässä. Välillä meinaa tulla kitinää ja hermostumista ennen kuin maito heruu, mutta selvitty on kuitenkin täysimetyksellä.

Novelle ja Eki 11+ vko
 
Vähän on muuten kurjaa tuo pakkanen. Tänäänkin taitaa jäädä yli 10 asteeseen koko päiväksi. Ei päästä siis kauppaan vaunuilla, kuten on totuttu.

Meidän Eki ei meinaan taida tykätä pakkasesta. Ainakin kolme kertaa on herännyt viime aikoina vaunuissa itkemään noin kymmenen asteen pakkasella kun on ulkoiltu. En tiedä pakkasrajoista, mutta en viitsis enää kokeilla, herääkö vauva taas huutamaan tuolla kylmässä.

Mutta eihän tämä talvi enää niin kauaa kestä onneksi. Kevättä kohti :)
 
pakkasrajoista
netistä kaivelin et ihan pienellä vauvalla 10 astetta, mut isomalla enemmän. Meillä Saana tottunut nukkuun ulkona joka päivä ainakin kahdet unet ja siksi mulla on pakkasrajana se 15 astetta. kun ei nuku kun tunnin kerrallaan niin uskaltaa laittaa kun on hyvin päällä ja ei ole yhtään valittanut kesken unien. tyytyväinen on kun tulee sisään ja tuntuu hyvin nukuttavan ulkona pakkasesta huolimatta. mä olen laittanut kovemmilla pakkasilla sadesuojan vaunuihin niin ei pääse tuuli menemään raoista ja sit vielä huovan vaunujen päälle ettei pakkasilma pääse vaunuihin....
 
...mekin kirjoitellaan kuulumisia. Lukemassa käyn jokapäivä, mutta oon laiska kirjottamaan. Nyt kummiskin oli pakko tulla kerskumaan, kun yö meni hienosti. Tyttö on aina ollut hyvä nukkumaan yöunia, mutta viimeyönä nukuttiin 22-09!! Pelkällä rintamaidolla mennään ja noin komeat yöunet!

Rota-rokotteesta sen verran, että voiko RotaTeqin hinta tosissaan olla 238?? Oltiin varauduttu n. 150? ja neuvolan tätikin oli ihmeissään kun meille apteekissa sanottiin tuo kalliimpi hinta. Ollaan nyt sitten mietitty, että pitäisikö kummiskin laittaa Rotarix, vaikka se ei ole yhtä laajakirjoinen kun RotaTeq? Miten teillä muilla?

Pihla nauroi ekaa kertaa eilen kunnolla ääneen! Oli se niin suloista kuultavaa, että äiteellä kostui ihan silmät! Toinen oikein hekotti :heart:
 
Pihla, ajantasaisen Pharmaca Fennican mukaan Rotateq maksaa 54,68 euroa, eli kun siihen tarvitaan se 3 annosta, niin kokonaishinnaksi pitäisi tulla noin 165 e.

Pakkasesta, täälläkin mietin mitä ihmettä teen tytön päikkäreiden suhteen, pakkasta nyt 13 astetta. 10 astetta oon pitänyt pakkasrajana, en siksi ettei lasta saisi puettua lämpimästi ulos pakkaseenkin vaan siksi, ettei lapsen keuhkot ja hengitystie-elimet kestä kylmää ilmaa, kuten joku jo sanoikin. Ja pienikin tuuli vielä voi lisätä pakkasen purevuutta moninkertaiseksi. Yhtenä päivänä E nukkui autossa, jossa oli lämpötila nukkumaan mennessä -2 astetta ja 3-4 tunnin päikkäreiden jälkeenkin -7. Ja siellä ei ainakaan tuullut yhtään. Nyt nukahti sisälle, mitä ei ole ennen tehnyt, katsotaan kauanko tuota jatkuu. Jos herää, pitänee taas nukuttaa autossa...Onneks nää pakkaset helpottaa viikonlopuks!
 
3 kk neuvolassa käyty: (suluissa syntymä mitat)

paino: 7.225 kg (3.836kg)
pituus: 63.2 cm (50cm)
päänymp.: 42.2cm (36.5cm)

Hienosti kasvaa!!

Pentavac saatiin sekä rota tehoste. Pentavac vähän itketti, mutta muuten osasi hienosti "käyttäytyä" koko reissun ajan
:heart:
Seuraava käynti onkin sitten 4kk lääkäri neuvola...

Pihla85: Aika kalliilta kuulostaa kyllä tuo rotateq, täällä ne kyllä ovat aika samanhintaisia rotarixin kanssa eli n. 160euroa..

Käykö kellään yövieraita? Siis asutteko itse muualla kuin synnyisseudulla?
Me on muutettu tänne pääkaupunkiseudulle jokunen vuosi sitten ja ollaan "saatu" majottaa sukulaisia aina silloin tällöin kun eksyvät tänne päin...
Noh, illalla mies kutsui siskonsa meille yökylään kun on tulossa käymään helsingissä, (olisi siis voinut yöpyä muuallakin, paikka olisi ollut), ja tämä kyläily ajoittuu tietysti sille vkonlopulle kun on esikon synttärit... eli sitä puuhaa olisi muutenkin...
En tiedä olenko itsekäs ihminen, mutta ei voisi vähempää kiinnostaa yövieraat!!! Ja tästä piti tietysti suuttua miehelle ja mies suuttui sitten minulle kun ei oma sisko ole "tervetullut yöksi"...hohhoijaa... ei varmaankaan ole kyse siitä etteikö olisi tervetullut, mutta pitikö se kutsua yökylään!
Kuvitteleeko se tosiaan että minä jaksan kestittää jotain yövieraita... Kiva että ihmiset käy kylässä, mutta vielä kivempi kun ne lähtevät pois!
En tiedä tuliko nyt kärpäsestä härkänen, mutta kun on väsynyt niin ei jaksais...
no, eiköhän se tästä...tuntuu vaan, ettei tuo ukkeli tajua että minä olen väsynyt... :|
 
FPI
Moikka!

Minäkin taas pitkästä aikaa linjoilla...joulu ja uusi vuosi meni ihan hyvin kotosalla ja sukulaisten kanssa!

Huomenna on 3kk neuvola, jolloin rotatehoste ja piikkirokotus!

Hirmu kylmä täällä Joensuussa, harmittaa, kun ei oikein uskalla likkaa laittaa ulos nukkumaan...kuinka pienelle se 10 astetta on raja?

Rytmi on vähän sekasin, Minni herää aamulla vasta kymmenen jälkeen, mutta nukahtaa illalla vasta yhden maissa, huh!

Jaaha, typy taitaa unilta herätäkin!

Eli oikein mukavaa alkanutta vuotta!

Milla ja Minni 3kk tasan! :heart:

 
moi

pakkanen paukkuu ja täällä n. 13 astetta ja laitoin Nooan tuulikaappiin vaunuissa nukkumaan kun se on aika viileä tila..nukhati autoon kun haettiine skarilainen ja sinne sit siirsin kun ulos en viitsinyt viedä kun sai tänään sen rokotteenkin...

neuvolassa siis käyty, rokote saatiin ja saa nähdä tuleeko itkuja siitä...mitat oli 6600g ,pituus 62 cm ja päänympärys jotain..hmmm ..hyvä muisti :D ..hienosti meni ja ensi kerralla neuvola lääkäri 4 kk iässä ja samalla saadaan se rota 2....terka oli sitä mieltä et mun ei kannata vaivata päätä ton Nooan mahan /kakan koosteen /värin :x :) kanssa kun poika kasvaa hyvin, jatkossa seurataan tuleeko muita oireita eli onko jotain allergiaa....eli kananmuna käyttöön :) ...

mut nyt pitää lopettaa ,lasten kaveri tuli kylään

ja Pihla meillä oli rotarix ja se oli n. 160 e..luulis et ois samaa luokkaa nuo hinnat

pw ja Nooa 3 kk ja rapiat
 
heips!!

ihaa onnellista odotusta!! :)

tääläkin pakkanen paukkuu, mittari näyttää -20 joten ei taaskaan mitään asiaa ulos :( ja just eilen maisa nukkui ulkona vaunuissa 3 tuntia :) ekan kerran niin ettei vaunut ollu liikkeessä ja nyt ei pääse kokeileen onnistuisko se taas!!??
imetys taitaa meillä olla loppumassa :'( tissi kelpaa vaan yöllä, päivällä ei juuri lainkaan :| pari kertaa viime päivinä on imetys onnistunu, muuten vaan tuttelia... harmittaa kovasti ettei tissi kelpaa!!
yökyläilystä: meille ei oo "huolittu" yövieraita maisan syntymän jälkeen, ku ei oo tarjota omaa huonetta nukkumiseen ja kuiteskin meillä vielä yöllä heräillään. ite oon aika väsyksis ja nyt tosiaan ku on ollu imetyksen kans ongelmia, niin en oo kans tahtonu ketään yöksi. anoppihan siitä veti herneet nenään, vaikka jo kerran aiemmin asiasta oli puhuttu ja luultiin et ymmärsi, mut sit taas hetken päästä tuputtivat itteensä yökylään ja ku sanottiin ettei sovi, niin suuttu :eek: mut siinäpähän sitte suuttu, jos ei halunnu ymmärtää vaik selitettiin kyllä miksei käy!!

pihla meilläki rotarix ja se makso sen n.160e

m & maisa-maitoparta :heart:
 
Jep! Tänään selvitetty neuvolan ja apteekin kanssa tota RotaTeqin kallista hintaa. Selvisi, että meille ilmotettu apteekin hinta 238? oli apteekin sössi. Nyt siis huomenna oikeet aineet haettavissa ja hinta siinä 160? paikkeilla. Huh! Ehdin jo säikähtää tota hintaa!! Onneks loppu hyvin, kaikki hyvin.

Mukavaa pakkaspäivää kaikille!!
 
Moi!

Mekin otetaan tytölle tuo rotarix-rokote seur. 3 kk käynnillä.

Voi että mua inhottaa, kun meidän tyttö pelottelee meitä, kun sillä menee öisin helposti maito vääräänkurkkuun - se kakoo ja sitten sitä menee nenään ja inhottavasti nenä rohiseekin sitten koko loppuyön. Sitä on niin vaikea saada yöllä imettäessä hyvään asentoon, kun se tuppaa menemään ihan sellaiseen kyyrysikiöasentoon yöllä. Syöttääks teistä kukaan yöllä istuen vauvaa ilman sen heräämättä? Mä olen aina ottanut mun viereen sängylle.
 
pikaiset kuulumiset kun kotihommia oisi tehtävänä vaikka kuinka neidin nukkumisen aikana. On muuten ulkona vaunuissa ja pakkasta 12,5 astetta. hyvin puettuna ja suojaisassa paikassa pari harsoa luukun edessä niin hyvin tuntuu viihtyvän. :)

2kk neuvolassa käytiin (ikää tosin jo 2,5kk kun joulun aika sekoitti käynnit)
painoa 5400g (3410g)
pituus 56,8 (50,5)
paino noussut mukavasti, menee keskikäyrän yläpuolella edelleen, nyt ei tullut niin isoa harppausta kuin on tähän asti tullu, pituus sen sijaan menee alakäyrällä ja laskee, mutta ei kuulemma ole huolestuttavaa, se vaan vielä hakee sitä paikkaansa. :) Eikä tartte huolestua etteikö maito riittäisi vaikka välillä tuntuu tyttö läpysköjä syövän kun paino nousee ja syöttöjen välillä on kuitenkin väh.3h niin sanoi että hyvältä kuulostaa. iltaisin syö kyllä useammin mutta vähemmän kerralla sitten.


käynti aika hiukan venyi ja neiti ennen huoneeseen menoa jokelteli ja hymyili iloisesti mutta kun viimein päästiin huoneeseen, hermostui ja huusi melkein koko ajan. :D justiin kävi nukkumaan kun lähdettiin neuvolaan kävelee niin tuli se käynti just unien väliin niin hermostui kun ei päässytkään jatkaa heti uniaa. :LOL: mutta onneksi neuvolatäti ehti kuulla että ei se meidän elo pelkkää huutoa ole. :D Seuraavan kerran 2.2 3kk neuvola ja sinne isäkin onneksi pääsee niin ehtii enemmän keskustella tätin kanssa kun nyt oli pakko suorittaa kaikki nopeasti ja äkkiä pois että neiti pääsee nukkumaan. :p

pari päivää on nyt taas ähisty mahaa. :( cuplatoneja annoin pari viikkoa ja sitten lopetin kun tuntui että ne itkettää lisää ja nyt kun olivat pari päivää pois kokonaan, neiti oli kuin enkeli mutta taas eilen illalla ja tänä aamuna on ollut kauheeta ähinää. tiedä nyt sit mikä ois hyvä. :( nyt ainakin viimein pääsi sitten nukkumaan ulos jos se helpottaisi kun etelässä oli kovia pakkasia niin ei voinu ajatellaakkaan viedä ulos.

Nyt syömään jotain ja sitten pyykin laittoon. huh huh
tä ja Jenni 2,5kk
 
Meillä onkin huomenna 2kk neuvola joten jännä katsoa miten likka on kasvanut.
Mä hankin hoitajan lapsille siksi aikaa kun kävin ostoksilla joten ihan siksi että vauvaa en viittynyt tuohon pakkaseen viedä olleskaan.. kun se raja kuitenkin on alle 1v tuo -10 astetta...

Sain mieheltäni hääpäivälahjaksi nintendo DS ja pelin hih,kiva lahja täytyy sanoa :heart:

Me aloitetaan maissivelli nyt sitten.Tänään mennyt jo nyt maitoa vajaa litra ja ollut kiukkunen ja hankala ollut emman nukkua joten paha vajaus on kun yön nukkuu niin hyvin ja tulee pitkä väli niin tasottaa päivän syömistä,saa sitten kattoa milloin aloitan sen myös aamuun mutta nyt ensin yötävasten...

FPI - Ihana kuva pikkusesta,oi että... :heart:

 
Mä oon nyt koittanu keskittyä täysin Ninnin päivittäiseen ruokavalioon, ja on aika tuskaista hommaa. Nyt oon saanu venytettyä noita ruokailuvälejä, eli puolisen purkkia sosetta ja seuraavaksi kahden tunnin päästä aikaisintaan. Siinä välissä maitoa jos maistuu. Nyt meneekin sitten 3 purkkia sosetta ja yks velli ja puolikas puuro. Ja maitoa 6dl. Ninni ei jaksa kerralla syödä paljoa, sen takia noi syöttövälit on tiheet. Olis kyllä helpompaa jos söisi kerralla vaikka purkillisen ja sitten olis vaikka neljä tuntia välissä.

Kuulin että tota korviketta ei sais antaa litraa enempää mielellään, ett sit jos maitoa alkaa menee niin paljon niin kannaattaa siirtyä siihen velliin iltapalana. Meilläkin se vähensi maitoa enemmän kuin sen 2dl.

 
Iltaa.
Lapset nukkuu ja mies on lätkämatsissa,ah tätä auvoisaa hiljaisuutta :D

Mitäs mitäs....Seksiä taidettiin harrastaa ekan kerran joskus 2kk synnytyksestä |O Mullahan se jälkivuoto kesti ties kuinka kauan ja sitten kävin siinä kaavinnassa vielä kaiken päälle jonka jälkeen vuosin taas joten se vähän pitkitty sitten :kieh: Nyt ollaan sitten harrastettu senkin edestä :p Pitäs ne pillerit käydä nyt viimein hakee kun alkaa toi kumin käyttö ahistamaan :/ Tiiä sitten pitäskö hakea uus resepti kun mulla on nyt toi Cerazette-resepti tuolla kaapissa mutta en imetä enää joten voisin sitten saada ihan ´oikeat´pillerit.Saapi ny nähä sitten.....Lasta en todellakaan enää halua seuraavaan 5 vuoteen :saint: *vannomatta paras* Ihaalle onnea hurjasti plussasta!!!´ Mä en kykenis :/ Nyt on välillä töiden vuoro.

Huomasin itselläni peräpukaman toissailtana :x :x Anteeks kun näin avoimesti kerron mutta olisko kellään tietoa että pitäskö mun mennä lääkäriin? Se on siis peräaukon ulkopuolella,oikeastaan tossa välilihassa :x :x :x Mitenkään kipeä se ei ole mutta tuntuu kävellessä.Jotenkin mulla on sellanen muistikuva että jos se on peräaukon ulkopuolella niin pitäs mennä lekuriin(?)

Paljon Espoossa on nyt ollut pakkasta näinä päivinä? Mä olen nukuttanut Saran joka ikinen päivä ulkona koska meiän mittari näytti tänäänkin -2 :eek: Ni kai siellä ny enemmän on ollut.Pitäs kai ostaa uus mittari :whistle: Mutta tuli mieleen että onkohan tuolla ulkona miten kylmä ollut,että olenko tehnyt hallaa kun Sara on kuitenkin nukkunut ulkona? :/

Nyt menen sohvalle tv:tä kattomaan ja napsimaan kuivattuja banaaninpaloja :p Me ollaan miehen kanssa karkkilakossa niin nuo korvaa mainiosti sekä suolasen että makean himon.Suosittelen!

-Laura ja Sara melkein 5kk-
 
kiitos ensimmäisenä vastauksista! ei tarvi ainakaan niin hirveästi tuntea mieli pahaa kun ei kerkeä ulos,koti näyttää miltä näyttää jne. sitä kun yrittää aina venyä ja vanua :/ tarvis kasvattaa hämähäkkikädet niin vois onnattakki.

käytiin tänään kattomassa vaatetta kun aleihin ei oo niin keretty, liian myöhään. kaikki paikat tuntuu "notkuvan" tyhjää tai vaatteita joilla saa maksaa ittensä kipeeks. tuli sitä löydettyä muutama boby ja yhdet potkarit, snoopypaita gabrielille. apua, hogasin että viikon ruokaan ja muutama vaate+ pyykkiteline, meni 218e kauppaan! onneksi ei käydä usein, kerran viikossa ruokia.. niin pitäis mennä kattomaan hihallista essua h&m, voisin netistäkin kattoo jos niiden valikoimasta löytyy..
ennemmin sitten ajatellut :/

yökyläilystä inhoan! en vain jotenkin jaksa ruveta passaamaan ketään tähän lisäksi. onhan siitä oma apunsa kun vieraat pitävät seuraa lapsillekkin mut sitten ruokaa pitäisi keittää armeijalle. yleensä vieraat sanoo että laita sellasta ruokaa vaan mitä ite syötte että turhaan hienompaa, mut syöttääkö sitten hernerokkaa.. :D en mä nyt sano että meillä aina sitä olis, kuitenkin haluaa laittaa vähän kivempaa. sitten löytää tyynyt, peitot yms. meillä nyt ei tilaa ole kun kolmiossa muutenkin 5 ihmistä..varapatjoja ei tähän hätään edes olla keretty hankkimaan kun vanhat mennyt jo niin epämiellyttäviksi nukkua kun jouset tuntuu jotenkin menneen mutkalle tjn. :/

antamaan iltavelliä milolle ->

triple ja milo
 
Ihan ok yö takana.. leevi nukahti 20.30 ja herättiin 6.30, siinä välissä syötiin 3 kertaa...

Illalla laitoin varuilta supon, eikä ole kyllä vielä ainakaan nostanut kuumetta, toivotaan ettei nostakaan...

peräpukamista: ei tartte mennä lääkäriin jos se ei "vaivaa" sinua. apteekista saat ostettua voidetta siihen, ilman reseptiä.
 
FPI
Huomenta!

Täällä taas kauhee pakkanen -23! Ja meillä tietty 3kk neuvola...no tuli puettua kunnolla! Hyvin oli Minni kasvanut, sai rotatehosteen ja piti saada piikkirokote, mutta ne oli loppu! Eli huomenna tai sit ens viikon perjantaina...mitat oli muuten: 59 cm (synt. 52 cm), 6150 g (synt. 3230 g), pipo 39,5 cm (synt. 32,5 cm).

Ens viikolla lähdetäänkin Helsinkiin muutamaksi päiväksi, mukava nähdä kavereita!

peräpukamista: olen samaa mieltä kun mammatuu.

Kirpeää torstaita!

Milla ja Minni 3kk ja 1 pvä :heart:
 
FPIOnko teillä typy kauan jo nostanut päätään noin hyvin vatsallaan maatessa kun tuolla aikaisemmassa kuvassa minkä laitoit? Meillä tyttö nostaa vaan lähinnä peräpäätään lattiasta ilmaan ja nenä on lattiassa. Viihtyy vatsallaan korkeintaan 5 min. Joskus se pääkin nousee vähän, mutta ilmeisesti tekniikka vaan on väärä kun peppu on ilmassa ja jalat potkii :D

Miten muilla? Joko vauvat jaksaa kannatella päätään ja moniko kääntyy selälleen?
 

Yhteistyössä