Lokakuun -08 kullannuput

Moi! Pikasesti tulin kirjottelemaan.. Kohta pitää lähteä lääkäriin, ku mulla 4,5kk ollu kauheita vatsakramppeja ja jatkuvaa vuotoa. Naistentautien polille siis meen.

satunen Toivottavasti teillä pian parannutaan :hug: Ja onnea uusista taidoista!

Otto oppi eilen ryömimään kunnolla eteenpäin. Ja vauhti on melkoisen kova =) Nousi myös polvilleen sohvapöytää vasten, huh... Minä laiskiainen saan kohta olla ihan oikeasti valppaana täällä kotona :LOL:

Nyt pitääkin mennä, poitsu kaipaa... :wave:
 
Mitä te puette lapsukaisille päälle ulos vaunuihin/rattaisiin?
Meillä ollut täällä jotain yli 10 astetta, tänäänkin 14 astetta lämmintä ja meinaa olla hankalaa päättää mitä laittaa neidille päälle että on tarpeeksi muttei liikaa. Tuntuu niin vähältä kun laittaa vaan ohuen fleecepuvun tykötarpeineen, kun on tottunut että toppavaatteet ja toppahatut ja muut. :D

Oletteko muut ottaneet rattaat käyttöön? Minä eilen kokeilin ekaa kertaa neitiä yhdistelmien rattaisiin ja hyvinhän se sinne meni. Meillä f7 vaunut. hiukan neiti on pieni sinne mutta olen pitänyt vaunujen jalkaosaa vielä kiinni niin on vähän niinkuin puolirattaat, voi olla vähän pystymmässä/istuvassa asennossa mutta on kuitenkin suojaava tuulelta jne. Jenni tykkää oikein kovasti katsella nyt ympärille ja ihmetellä mitä kaikkea näkee. Nukkuminen lenkillä on vähän siksi ongelma mutta kyllä se viimeistään kotipihalla nukahtaa. ;)

Jenni onkin tänään 6kk. :heart: tällä hetkellä itseäsiassa 6kk ja 30min. Voi vitsi. puoli vuotta sitten olin laitoksella juuri tähän aikaa ihan hätääntynyt että selviääkö jenni vai ei, vaikkei mitään hätää enää ollutkaan mutta säikäytti eikä kerrottu mitään. Vitsit.
 
Onnea puolivuotiaalle Jennille :flower:

Otto on nyt ihan tohkeissaan, kun pääsee ryömimällä myös eteenpäin. Vauhtia riittää =)

Kävin tänään siellä lääkärissä. Kohdusta löydettiin polyyppi, eli hyvänlaatuinen kasvain. Tähystyksellä leikataan pois toukokuun lopussa. Hiukka jännittää, ku se tähystys kuiteski suoritetaan nukutuksessa. Mutta onneks nyt löyty syy mun jatkuvalle vuodolle.

Mulla on nyt vähän huono omatunto, ku päätin, et teen pojalle soseet ite, mut nyt en oo yli viikkoon niitä jaksanu tehä, ku oon flunssassa ollu. Purkkiruokia oon tarjonnu. Pitäis oppia olemaan armollinen itelleen eikä ottaa turhista asioista stressiä =)

Meillä on Brio race -rattaat, välillä oon niitä käyttäny, ku ollaan menty esim. johonkin kauppakeskukseen. Käytän myös yhdistelmävaunuissa sitä ratasosaa jo, mutta pidän siinä kuiteski sitä lämpöpussia, ni voi helposti laittaa makuuasentoon nukkumaan.

Mä oon tosi huono noissa vaateasioissa. Viime päivinä on pojalla lähes poikkeuksetta ollu kauhee hiki, ku oon "varmuuden vuoksi" pistäny vähän vaatetta päälle :D Kertokaa nyt ihmeessä joku kokeneempi, et millasilla vaatteilla lapsi pärjää. Ja tarviiko esim makuupussia vielä pitää.. Asutaan siis Helsingissä, eli melko lämmin ilma kyllä jo on. Mun mielestä on kans nyt jotenkin tosi outoa, ku on näin lämmin ilma, ni ei yhtään tiedä mitä pukea. Kun lokakuun puolesta välistä on kyllä aika kylmä ollu, et melkein koko aika on menny toppatamineissa. On poitsulla siis nyt jo välikausihaalari käytössä, mut en oikein tiiä, et mitä sinne alle.. Ja voikohan jo nyt pitää semmosta ohuempaa puuvillahattua?

Kohta vois vaikka mennä nukkumaan... :wave:

Sinisin ja poitsu 6kk8vrk
 
Nostelenpa vähän, kun ollaan jo toiselle sivulle tipahdettu :)
Ihanan lämmintä on ollut nyt pari päivää. Ihan hiki tuli kun aamupäivästä lähdin kävelylle t-paidassa ja villatakissa.
Joonatanille oon nyt ottanut käyttöön ohuen fleecepuvun missä ei oo mitään vuorta tai vanua ja sitten ohuempi puuvilla pipo. Rattaistakin otin eilen makuupussin pois, kun Joonatan tykkää jo istua, niin saan pojan kiinnitettyä rattaiden valjaisiin. Turvakaari ei vielä ole paikallaan, vaan pidän vielä jonkin aikaa kärryt "vaunuina".

Meillä ei mennä vielä eteenpäin, mutta taaksepäin sitäkin lujempaa :D Joonatan peruuttaa jo vauhdilla ja sivulle liikkuu kierimällä. Huono puoli tuossa on vaan se ettei näe minne on menossa, joten on sitten jatkuvasti jumissa jossain sohvan alla tai keittiön pöydän jalka haarojen välissä jne,,,
Joonatan nostaa myös itseään ylös punnerrus asentoon. Ei varmaan kauaa enää mene kun tajuaa konttausasennon :)

Ziz+ Joonatan huomenna 7kk
 
zizilisko ja satunen: kohta äidit juoksee perässä :) Ei meillä vaan vielä hetkeen. Ihana kuva Joonatanista.

Olen nyt laittanut Iidalle joko fleece- tai villapuvun, päässä on ohut pipo. En ole sitten enää laittanut makuupussiin, tuntuu olevan ihan tarpeeksi, jollei jopa liikaa. Itsestä tuntuu vaan niin vähältä, mutta ei sitä itselläkään nyt niin paljoa ole vaatetta ulkona päällä.

Meillä ei ole vielä ratasosa käytössä. Noista vaunuista saa pääpuolta kohotettua, niin Iida on puolistuvassa asennossa ja näkee ympärilleen. Mutta pakko hiljalleen ottaa käyttöön, ei ole enää montaa senttiä tyhjää kopassa.

Mulle on tullut hinku, että haluaisin matkarattaat. Mies ei vaan ymmärrä mun hinkua :p Malleja vaan ei niin montaa ole, kun haluan, että Iida on kasvot muhun päin ja rattaita, joissa on heittoaisa tai istuimen saa toisinpäin, ei ole montaa. Tai sitten odotan, että Iida kasvaa ja hankin matkarattaat vasta sitten.

Pitäis varmaan mennä nukkumaan, Iida on jo pari tuntia koisinut. Vähän väsyttää, Iida heräili viime yönä puolen tunnin välein :eek: Maha vaivasi. Tänään olen antanut luumusosetta reilusti, josko ens yö olisi parempi. Tää on nyt reilun viikon ollut hakemista, minkä verran sitä pitäisi antaa.

Mutta kohta nukkumaan :wave:

Vega & Iida 6 kk 1 vko
 
Moikka!

Nyt ehtii taas tulla piipahtamaan.
Eilen kierreltiin puuutarhoilla,että mitä sitä istuttais omaan pihaan..
Viime kesänä tosiaan muutettiin tähän asuntoon ja meillä on oma piha.
Ei vaan ison mahan kanssa jaksanut viime kesänä ajatella pensaiden istuttamista :D

Miro on löytänyt konttaus asennon ja siinä itseään hetkuttaa..
Kiukustuu vaan kun ei heilumisesta huolimatta pääse liikkumaan :LOL:
Ryöminyt on jo jonkin aikaa ja peruuttelee niin jatkuvasti on jossain jumissa :D

Syöttötuolikin käytiin eilen hankkimassa,hieman on hakusessa tuo istuminen.
Pöytää on kiva läpsiä..

Vega-Meillä on Gracon spree matkarattaat kun niihin sai kaukalon kiinni niin oli älyttömän kätevä systeemi.
Nyt kun ollaan siirrytty käyttämään turvaistuinta niin käytössä pelkät rattaat,kevyet ja hyvin kääntyvät.
Tosin näissä on kasvot menosuuntaan,mutta Miro tykkää kun näkee muutakin kun äidin naaman :D

Nyt laittelemaan Mirolle aamupuuro..


:wave:
 
Erittäin aurinkoista ja lämmintä sunnuntaita! B)

Työrupeamasta selvitty, kivaa oli vaikka hiukka ehti ikäväkin vaivata. En ehtinyt koneellekaan keskiviikon jälkeen.. iltasin oli sen verran väsynyt ettei jaksanut keskittyä näihin hommiin. Tää päivä meneekin pyykin parissa, on hiukka kertyny viikon aikana. Siivotakin pitäis... =)

Laitoin meilläkin vaunut rattaiksi. Pistin kyllä siihen sen kantokassin pehmusteen vielä lämpöpussiksi, mut ei ainakaan näillä keleillä sitä tarvi. Tosin ei olla viikkoon ainakaan vaunuteltu... :ashamed: Pitänee ottaa se pois, jos lähetään liikkeelle.

Tänne on luvattu 20 astetta lämmintä huomiseks ja tiistaiks. Huh, miten sitä osaa isommillekaan taas neuvoa mitä laittavat päälle. =) Meillä on ollu välikausihaalari käytössä viileemmillä ilmoilla, alla perus kotivaatteet, ohut pipo ja tumput + sukat.
Eilen käytiin autolla kaupassa ja pojalla oli vaan lyhythihainen body, pitkähihainen huppari, kangashousut, sukat ja pipo (joka otettiin pois kaupassa ja laitettiin tilalle huppu). Hyvin pärjäs ja hupparikin tuntu liialta autossa. Vaunuissa oltais varmaan pistetty samanmoinen vaatetus.
Mä puen yleensä lapseni monien mielestä liian kevyesti, mut ainakin ite inhoon sitä, et on kuuma, niin en halua lapsillekaan sitä olotilaa. Isommatkin pärjää melko vähillä vaatteilla. Monta kertaa oon joutunu sanoon päiväkodissakin etteivät pue liikaa (varsinkin silloin kun neiti, kohta 8v, oli siellä ) . =)

Meillä ei vielä liikuta eteenpäin, mut navan ympäri meno on nopeutunut. Paikka vaihtuu siinä ohessa jonkin verran. :)

Onnea uusista taidoista ja kiva kuva Joonatanista!

Tässä ollaan muutaman päivän yli 6kk vanhoja.


jasmara ja Jere 6kk+2vkoa
 
Hei vaan pitkästä aikaa!
On palsta hiljentynyt aikalailla :LOL: huomaa että tekemistä on eritavalla jo meillä mammoilla!

Kauhean vaikeaa on tosiaan toi pukeminen ulos, kun kelit vaihtelee paljon. Mutta ihanaa kun kesä tulee... Meilläkin Saana on välillä hikoillut vaunuissa mutta mä taas mielummin panen vähän liikaa kun liian vähän. Makuupussin otin pois ja sellaisella vuorellisella veluuripuvulla mennään, jos aamulla kylmempää niin sit heitän fleecen peitoksi!

Me on rattailtu jo kohta kuukausi. Saana tykkää ihan olla ja melkein tunnin lenkkejä jaksaa jo istua. Viikonloppuna istui ulkona rattaissa kun me haravoitiin pihassa, katseli kun koirat kisaili´ja tuntui viihtyvän kun välillä sille jutteli :heart: Meillä ei vielä kontata mutta kieritään jo ympäri kämppää. Kirjahyllyn alahyllyiltä lähtee tavaraa ja muutenkin kaikki minkä käteen saa pitäs ottaa. Neiti luki viikonlopun viikkosavon ihan tuhannen päreiksi ja suuhun oli pieniä sanomalehtipalloja pyöritellyt.... :kieh: Heti kun selkänsä kääntää niin touhuaa jo pahojaan...
 
Heippa!

Täällä jo jotkut kovasti liikkuu. Meillä poika tykkää vain istua. Istuukin hienosti ilman tukea ja leikkii siinä. Mahallaan ei viihdy vieläkään kuin ehkä minuuti kerrallaan joskus. Joten ei rylmitä ei, eikä varmaan ihan pian. Lehtien lukemien - eli repiminen ja syöminen kiinnostaa kovasti.

Yöt on viimeaikoina käyneet taas levottomiksi, viime yönä poika suostui nukkumaan vain meidän välissä. Onko täällä vielä muita yötissittelijöitä?? Meinaatteko kouluttaa ja vierottaa vauvaa yösylnneistä? Alkaa mua kyllästyttää se homma, kun tuntuu että se on vaan tapa. Ainakin tone 05-06 asti varmaan pärjäisi mutta kun tahtoo vaatia tissiä rauhottumiseen jo 01-02 aikaan ekan kerran. Hirveetä yrittää taistella, ja rauhotella ilman tisiåä. Ei tahdo multa onnistua, vaan viimestään tunnin kitinän ja tutin suuhun törkkimisen jälkeen luovutan ,koska onhan kva itsekin nukkua. Vinkkejä jo vierottaneilta myös mielellään kuulen.

t. nove + eki 6kk +
 
Silleri
Kaisla oppi tänään konttaamaan. Ja heti tänne hehkuttamaan... :LOL:

Iltanukahtaminen on mennyt aivan mahdottomaksi, ei meinaa edes sylissä heiluttelu ja taputtelu rauhoittaa. Vaunuihin menee edelleen nukkumaan kun huutaa niin paljon, ettei sänkyyn voi edes kuvitella. Yöllä syö 2 kertaa, 1 ja 5 maissa. En saa hiljenemään ilman tissiä. Viikko sitten oli korvatulehdus, parani hyvin antibiootilla. Nyt sitten jännätään, saako uutta. Ja tulirokkoa, jota talossa liikkuu... :/

Silleri ja Kaisla viikon päästä 7kk
 
Neuvolassa käytiin ja 7kk mitat oli 67cm, 8735g.
Pituus edelleen käyrillä laskusuuntainen ja painoakaan ei ollut tullut kuin muutama kymmenen grammaa.
Ruokavaliota jouduin loppujen lopuksi karsimaan aika rankalla kädellä, kun tuli niin pahat vatsakivut ja kasvojen ihokaan ei ottanut parantuakseen millään. Nyt Joonatan saa viittä ruoka-ainetta ja yksi sopimaton on löydetty :) Nyt iho näyttää jo tosi hyvältä ja vatsakin on rauhoittunut, joten aletaan loppuviikosta lihakokeilut. Josko tuo pituuskin siitä lähtisi nousuun.

Yösyöntejä Joonatankin vielä välillä harrastaa. Yhä useammin saa kyllä aamulla huomata, että yö on mennyt ilman syöttöjä. Ja jos syöttöjä on, niin ne on sitten aamuyöstä tai sitten alkuyöllä. Mutta mua ei nuo yösyötöt oo haitannut, enkä oo vieroitusta ajatellut. Tissi suuhun ja jatkan unia :D

Joonatan kanssa tykkää lehtiä lukea. Nytkin tuossa lattialla on hennesin kuvaston kimpussa :D
Huomenna käydään hakemassa lapsille vappupallot ja Joonatankin saa ekan oman vappupallon :) Niin se aika vaan menee, vasta oli syksy ja nyt jo kesää odotellaan.

Hauskaa Vappua kaikille!

ziz+ Joonatan 7kk
 
Eipä ole kerinny kirjottelee kun ollaan asuntoa laitettu vähän uuteen uskoon, kauheeta siivoomista ja huonekalujen pyöritystä ollu koko alku viikko. Onneks tänään on tulossa vieraita joten oli pikkasen motivaatiota laittaa kaikki paikalleen :) Muuten olis varmaan jäänyt kesken.

Neuvolan tuloksia 6kk:

Paino 7700g
pituus 69cm
pää 43.7cm

Paino kulkee edelleen pikkasen alakäyrillä mutta ei ole syytä huoleen. Nyt alotellaan sit toinen kasvis sose vielä päivään. Maitoa menee edelleen huonosti eli n 5dl/vrk.. Mut olen täältä lueskellu et toisilla ei mene kun pari desiä, joten kaipa tuo on ihan hyvin.. Täytyy vaan kesällä vähän tarkkailla asiaa. Sisi osaa nyt kääntyä molemmin päin ja kierii joskus pikku matkoja.. Kohta se jatkuva vahtiminen alkaa.

Meillä on ollut rattaat käytössä reilu pari viikkoa ja musta vaikuttaa et Sisi ei oikeen viihdy ainakaan pitkiä aikoja.. Meillä on nyt puettu rattaisiin aika vaihtelevasti, +5 astetta ni fleecehaalari, hattu ja tumput ja peitto. +10 samat ilman peittoa.. Helsingissä kun oltiin viime viikoloppuna ni Sisillä oli vaan huppari, hattu ja hanskat.

Nyt kaupungille kattoo meininkiä ja illalla töihin :)

Jenksu & Sisi 6kk 1vko
 
Hei :wave:

Meillä oli viime yönä vain kaksi herätystä, viimeksi näin vähän herätyksiä on ollut alle kolmekuukautisena. Viime aikoina on herätty tunnin, puolen tunnin välein. Josko meilläkin vielä nukutaan yöt :) Viime yönä toinen herätys oli nälän takia, toinen muuten vaan.

Novelle: meillä on yötissittelijä. En ole alkamassa unikouluihin, kun ihan hyvin jaksan näinkin. Miehen kesälomalla on tarkoitus toteuttaa jonkinlaista unikoulua eli en nuku ihan Iidan vieressä ja mies menee ensin hyssyttelemään. Mutta huudatusunikouluun en ole lähdössä.

Eilen illalla tein puuron maitoon ja nyt uskon, että siinä oli se taika parempiin yöuniin ;) Laiskana en jaksaisi niitä tetroja raahata kaupasta, niin eiks ole ihan sama, että ostan sellaisen jauhepurkin ja sekoitan sitä jauhetta veteen tehtyyn puuroon? Onko niissä jauheissa jotain eroja, kun ilmeisesti kun kiinteitä menee, niin tetroista käytetään Nan2:ta? Vai mikä ero niissä on?

Onko jotain kikka kolmosta, millä saisin Iidan syömään kasviksia? Söi niitä jo suht hyvin, mutta nyt viikon aikaa on mennyt vain muutama lusikallinen. Vai kyllä se siitä, hiljalleen. Puuro uppoo jo ihan ok, hedelmäsoseita menis vaikka kuinka. Iida on näköjään herkkusuu, äitiinsä tullut ;)

jasmara: tomera Jere :)
silleri: onnea Kaislalle uudesta taidosta :flower:
samperin puusilmä: katoin noita matkiksia, näytti aika käteviltä. Vielä kun mies lämpenisi. Hyvähän sen on sanoa, että matkikset ovat ihan turhan, kun se aika harvoin työntää niitä, mä sentään harvase päivä.

Hyvää vappua kaikille!
 
Hauskaa vappua kaikille!!

P.s meill todellakin harrastetaan yösyöntejä, en edes tiedä monta krt yössä kaveri syö... :headwall: ja sit oon niin laiska et annan tissin vaan suuhun enkä jaksa mitää vieroituksia...


Pw ja Nooa 7 kk
 
Vappuja kaikille

Pitkästä aikaa minäkin kirjoittelen :ashamed: ja yritän päästä kirimään jutut kiinni :whistle:

Onnea kaikille pikkusille uusista taidoista.

meillä oli tänään 6 kk neuvola

pituus 67,5 cm
paino 7535 g
py 44,4 cm

painoa ei ollu tullut lisää kuin n.200 g viime käynnistä, mutta eipä asiasta mitään sanottu.
kehuja tuli taasen.

Novelle Me oltiin yötissittelijöitä mutta sekin loppui viikko sitten kun pidin unikoulun(tassutus)meillä kun neiti heräili välillä ½-1 tunnin välein vain hetkeksi tissille ja jatkoi sitten unia, yösyötöt olivat pakko lopettaa kun itselleni tuli aivan järkyttävät pääkivut välillä niitä oli itku kurkussa kestettävä kun ei särkylääkkeistäkään ollut mitään apua. kun ei ollut moneen viikkoon saanut nukkua yöllä maksimissaan kun noin 3 tuntia kun tietenkään se uni ei heti tullut kun pääsi takaisin omaan sänkyyn, ja juuri kun sai unesta kiinni toinen heräsi. :eek:
no nyt on unikoulu pidetty niin on saanut nukkua yöt ilman herätyksiä, tai no jos Karoliina on natissut jotain sängyssä niin korkeintaan kesti sellaisen pari minuuttia natinat. eli ei hirveästi ainakaan omia unia häirinnyt tuo.
ja olo on ollut aivan erillainen. =)

vega Oletko kokeillut hedelmää ja kasvista sekaisin? niin että enemmän kasvista mutta makeutta vähäsen hedelmästä joukoon.

nyt on mentävä nukkumaan.
:wave:

Leppis&Karoliina 6 kk ja reilu viikko
 
Hyvät vaput teille! Tänä vuonna menikin nyt rauhallisesti vapunaatto, vain grillailtiin...yleensä kun ollaan aina jossain baareissa pörräämässä oltu.

Meillä ei tyttö ole vielä kertaakaan ollut kenelläkään hoidossa tai kukaan hoitanut häntä muutakuin minä ja mieheni. Ei vaan ole ollut mitään pakottavaa tarvetta. Minusta tuntuu, etten luota häntä kenellekään varmaan koskaan.....

Meidän tyttö taitaa olla varsinainen laiheli, vaikka neuvolan käyrissä menee ihanteen mukaan....6 kk oli 68 cm ja painoi 7600 g.



 
Hauskaa vappua kaikille!

Yötissittelyä täälläkin harrastetaan, ei kylläkään häiriöksi asti vaan kerran pari yössä niin en ole kiirettä pitänyt unikoulun kanssa. Tuntuu että näin pääsee itse helpommalla :) Ja toisaalta painonkehityskin on ollut pikkuisen alakäyrällä niin annetaan nyt kaikki ruoka mikä kelpaa :D
elämänperhonen: meidän ukkeli siis painoi 6kk neuvolassa 7300 ja oli 67cm, eli vielä laihempi kuin teidän tyttö, mutta terkkarin mukaan kuitenkin tasaisesti menee omalla käyrällä eli ei huolta. Ja nyt toukokuussa on sitten vielä kasvukontrolli oman mielenrauhan takia.

Ja lohtua kaikille myöhään liikkelle lähteneille, meidän ukkeli on kohta 7kk ja nyt vasta alkoi kunnolla kääntyilemaan, muuten ei liiku vielä paljoa, joskus kiertää napaansa. On niin yksilöllistä nämä touhut, ei pitäisi verrata, mutta hiukkasen meinasi masentaa kun ystävän lapsi puolivuotiaana käveli tukea vasten :D Toisaalta sitä oli sitten neuvolassa myöskin kauhisteltu...

Mutta nyt valmistelemaan kaupungille lähtöä, ihana ilma!

Taralee ja Kalle kohta 7kk
 
:wave: meillä ollaan jo terveitä! Ihanaa korvatulehus ohitte. Antibiootti kuuri loppu ke.
*huoh*
jossain tuolla takaraivossa kolkuttaa miete "toinen lapsi ois kyllä ihan kiva" vaan sitten tulee taas sellanen "no sitten mie en voi tehhä sitä enkä tätä.." jospa se nyt vaan menis ohi..
Nimittäin kouluunkin olen hakenut ja kyseessä olisi unelma ammatti :) saa ny nähä jos ei pääse kouluun ni ehkä sitte lissöö lapsosia. Tyttö ois kyllä tervetullu. Vieläku sais prinsessan nii paketti ois kasassa! vaikkei sillä nyt nii kovin hirveenä väliä oo mut silti..
täällä ollaan mummilassa. +17 lämmintä ja sen kyllä huomaa, ulkona lentelee kaiken maailman hörhiläiset (ollaan maalla) paljon peltoa ympärillä.
Weeti sai ensiaskel kengät, meillä seisotaan jo tukea vasten. Konttaus on siis jäänyt välistä!! kummallista..
(mummu osti ensi askel kengät). Ei niitä paljoa olla käytetty vähän sisällä tepasteltu.
Ollaan myös käyty haaparannassa ostoksilla.
Käytiin vähän vilkuilemassa rattaita pojalle.
Olis tarjouksessa 180? brio racet se josa o se kuomu sydeemi. viime vuojen malli..ei paha hinta.
Toinen hammaskin on kokonaan tullut saman mittaiseksi kuin edellinen. Saa nähhä millon pukkaa lissää hampaita.

Täytyy kiitää saunan lämmitykseen. :wave:
 
Hellurei vaan!

Vappukin oli ja meni. Meillä syötiin munkkeja ja juotiin simaa. Hieman serpentiiniä pistettiin lasten iloks. Muuten olikin sit tavallinen rauhallinen viikonloppu. =)

Vega: Ootko antanu luumua samalla kun tyttö syö?? Meillä jos joskus syönti tökkii, niin annetaan luumua lusikka-kaks ja sit päälle ruokaa niin johan maistuu taas...
Ne maitojauheethan on samaa kuin tetroissa, pitää vaan tosiaan ite sekottaa veteen. Nan 2:ssa on rautaa enemmän ku 1:ssä eli lähes samaa tavaraa... :)

Meillä tehdään kolmatta hammasta, ylös oikeelle. Kuultaa jo ikenestä yksi kulma, mut ei ole puhjennut. Sen takia onkin yöt ollu levottomia, toissayönä Jere heräs puol 4 ja sain nukkuun vasta puol 5... Viime yönä nukkukin rauhallisemmin ja heräs vaan pari kertaa.

Vapun aikoihin Jere alko tosissaan kääntyileen selältä mahalleen ja takas selälleen, uudestaan ja uudestaan. Tekee sen oikein tarkotuksella. Ennen toi vuorottelu oli satunnaista, nyt on huomannut, et sillä konstilla päästäänkin eri paikkaan. Kääntyilykin on jo hurjaa, ihan hetkessä ollaan eri päin. Peppukin nousee jo korkeelle, mut yläpää on maassa eli eteenpäin ei vielä päästä. Pikkuhiljaa siis. :)

Meillä on ruvettu kiljuun. Tosi usein Jere kiljahtelee korkeella äänellä. On huomannut, et reagoidaan ääneen, kun oikein kattoo ja odottaa reaktioo. Lisäks leikkii jaloillaan tosi paljon. =)

Tässä kuva Vappu-päivältä =)



jasmara ja Jere 6kk+3vkoa
 
Moikka!

Miro sai kamalan kiukun rokotteesta ja paikallisen ihoreaktion-pahkuran :kieh:
Eilen rupesi kiukku helpottamaan.
Nyt onkin se vaihe kun saa hakea Miron pois johdoista ym ja kauhee huuto tietysti kun ei saa niitä räplätä.
Ryömii jo tosi kovaa kun näkee jotain kiinnostavaa esim.unohdettu kaukosäädin lattialla :LOL:

Meilläkin ollut tuota yölevottomuutta,pitkästä aikaa viime yö oli kokonainen.
Hampaita ei ole vielä näkynyt..
Eilen maistatin Mirolle kalaa ja ei maistunut ei...
Jos maku ei ekan lusikallisen jälkeen miellytä niin herrahan ei avaa suuta.. :D
Yritä siinä sitten totuttaa uutta makua...
Puuro menee tosi hyvin myöskin liha&peruna ja hedelmäsoseista lemppari on aurinkoinen :D

jasmara-Meillä myös Miro kiljuu korkeelta ja kovaa.
Mies on nauranut ja sanonut Mirolle "että ei pojista lähde tollasta ääntä" :LOL:


Nyt pitää mennä.. :wave:
 
Hei!

Meilläkin on yösyöppö vielä :heart: yhden kerran yöllä syö tuossa 3-5 välissä. Ja en ole ajatellut vieroitusta, kunhan saisi mielummin tuon turhan tutinlaittamisen ja muun haahuilun rauhoittumaan. Saanaa pitä käydä rauhoittelemassa pari kolme tai joskus jopa 6 kertaa yön aikana kun känisee jotain, tai tutti on tippunut tms... se häiritsee äidin unia enemmän kuin tuo syönti jonka jälkeen aina kuukahtaa perin tunnin unille!

Minkä verran olette lämpimillä keleillä antanut vettä juoda? Meillä tyttö tykkää älyttömästi ja joisi varmaan enemmän kun annan kun olen vähän rajoittanut että sitten tissikin maistuu... Mutta tietääkö joku jotain suositusta esim helteiden varalle????

Meillä meni viikkokin tosi huonolla syönnillä kun neitonen sai toisen hampaan. Nyt kun se on puhjennut niin taas ruoka maistuu. Illalla meni puolitoista purkkia kasvissosetta ja illalla vielä normiannos puuroakin :whistle: että hyvä kun ruoka kelpaa...
 

Yhteistyössä