Lokakuun -08 kullannuput

Moi

Nyt on muutama yö mennyt paremmin. Tyttö ei ole valvonut keskellä yötä paria tuntia, toivottavasti sama meno jatkuu seuraavinakin öinä. Illalla ei tyttö meinannut millään nukahtaa, kolme tuntia meni nukuttamiseen. Onneksi tyttö menee yöunille ajoissa, niin nukahti kuitenkin hiukan ennen yhtätoista. Ensimmäisen pätkän tyttö nukkuu omassa sängyssään, mutta ekan syötön jälkeen jää meidän kanssa samaan sänkyyn. Nukkuu siinä paremmin, omassa sängyssään unessa pitää ääntä enemmän enkä itse pysty oikein nukkumaan, kun kuuntelen ääniä.

Gabriella: meillä on tota samaa ja olen myös miettinyt, että onko myöhemmin vaikeuksia, kun oppii nukahtamaan vain tissille/syliin. Mutta en tiedä, mitä muutakaan tehdä, kun jos yrittää tytön nukuttaa sänkyyn, alkaa huuto. Mennään nyt näin. Viimeistään ens kesänä isäkuukauden aikana mies voi "kouluttaa" tytön nukahtamaan omaan sänkyynsä :D

Toiveikasäiti: et sinä ole huono äiti. Pari viikkoa sitten meillä oli vielä samaa, että valveilla olo tuntui olevan vaan kitinää, mutta hiljalleen tyttö alkoi kitisemään vähemmän ja vähemmän ja nyt hereillä hymyillään lähes koko ajan. Eiköhän teilläkin kitinät hiljalleen vähene, kun typylle tulee lisää ikää :hug:

Onko jotain vinkkejä, miten saisi vauvan huolimaan tutin? Jotkut sanoo, että turha kapistus, mutta luulen, että meillä auttaisi, kun tyttö pitää mua väliin huvituttina. Neljää erimerkkistä tuttia on kokeiltu ja mikään ei kelvannut. Muutaman kerran olen saanut huijattua ja olen saanut vaihdettua tissin tuttiin, mutta yleensä huomaa huijauksen. Tai onko vinkkejä, millä tutin voisi korvata esim nukuttamisessa?

Vega & tyttö pian 7 vkoa
 
Ei ollut yö syöttöä taaskaan,likka tankkas illan aikana ja aamusta syötiin ennen kuutta vasta,joten kivasti taas meni.
Hommia on vaikka muille jakaa ja nettiliittymäkin vaihtaa ja aarrggh vihaan näitä netti sekoilujakin..

Ihania kuvia kun katselin,olette laittaneet.

Tässä Emma ja kuva on otettu eilen

 
FPI
Ihania nimiä teidän vauvoilla ja kuvia! :heart:

Kiitos toiveikasäiti, ovat näes sanoneet, että tytöllä on meikäläisen silmät! ;)

Nukuttamisesta, meillä ei typy ennen puoltayötä todellakaan käy yöunille eli tavallisimmin noin yhden aikaan yöllä, sitten kyllä nukkuu hyvin!

Tänään oli 2kk neuvola ja Minni sai rotarokotteen, hyvin meni alas, eikä näyttänyt tuntuvan missään! Kasvettukin oli 5270g, 56,5cm ja pipo 38,5 cm (syntyessään 3230g, 52cm, pipo 33cm kai).

Nyt typy nukkuu vaunuissa ulkona niin taidan etsiä itselleni jotain syötävää!

Mukavaa tiistaita!

Milla ja Minni 2kk ja 2pvää :heart:
 
Äh tätä vesisadetta :kieh: Piti lähtee kaupungille vaunuilee... mut en tiä viittiikö tonne sateesee mennä :|

Nukuttamisesta ootte kirjotellu... Meillä Vilja nukahtaa omaan petiinsä n. yhdeksän aikaa. Syötän ensi ja sitte kannan sänkyyn johon jää tosi hyvin. Pari kertaa voi tarvita tuttia mennä laittaa mut ei kummempia. Paitsi nii, rätti! Se on oikee taikakalu (siis sideharso) sen ku antaa naaman eteen hypisteltäväks ni äkkiä nukahtaa :) On tosi söpö näkyki ku Vilja hiplaa rättiänsä ennen ku nukahtaa :heart:
Omassa pedissää nukkuu tonne viiteen-kuuteen jolloin syötän ja sitte tulee mein sänkyyn. Siinä sitte nukkuu yleensä ysiin.
Nautin kyl suunnattomasti ku Vilja menee näin aikasi yöunille. Saadaa viettää aina viel omaa aikaa telkun ääressä tms. Ehtii seksiäki taas harrastaa ;)
Ja muutenki on älyttömän ihanaa ku on löytyny rytmi! Ja näin ihana vielä...

Launtaina meidän on tarkotus lähtee miehen kans yksille 3kymppisille. Viljan kummitäti tulee meille hoitaa Viljaa.Vähän jänskättää... Vaik hyvinhän varmasti pärjäävät :) Kiva päästä yhdessä tuulettuu ja baariin pyörähtää :p

Nyt nukuttaa neitiä ulos :wave:
Liina ja Vilja 2kk + risat
 
Mistäköhän johtuu et meillä Sisi ei kyl nuku yhtään paremmin vaikka yöllä ottas viereen..? tänään se halus herätä jo kuuden aikoihin ni yritin sit ottaa viekkuun jos rauhottus, mut ei. Kauheeta ähertämistä ja huitomista. Kaheksalta sit noustiin ja laitoin Sisin sitteriin ni nukahti melkeen heti. Sain sit itekkin torkuttua sohval :)

Huomenna ois mulla jälkitarkastus.. Mitenkä on muilla toiminu ne minipillerit? Olen kuullu vaan huonoja kokemuksia tiputteluvuodoista ym.. Kierukkaa ei vissiin kannata laittaa jos on toinen lapsi suunnitelmissa lähivuosina..

Jenksu &Sisi 6vk 4pv
 
rotarokete eikös se mennytkään niin että sen saa antaa vasta 3kk iässä kun FPI:n typy sai sen 2kk iässä? mitä muistin aivan että se annetaan vasta kun on 3kk. perhana. kuinka se rokote muuten annetaan? suun kauttako vissiin? itse haetaan apteekista ja sitten pitää mennä neuvolaan se ottamaan, näinkö menee?

heti kun pääsin eilen kertomasta että kuinka kivasti typy nukahtaa illalla niin oli sitten katastrofi ilta. joskus vaille 10 laitettiin sänkyyn ja sitten juostiinkin yhteen asti silittelemässä ja sylittelemässä kun typy vain huuti. pariinkin kertaan annoin tissiä mutta ei siinä kummemmin syönyt niin takaisin petiin. lopulta joskus 2 aikaa tais nukahtaa ja heräsi sitten puoli 5 syömään. ihan kummallinen oli kyllä. toivottavasti oli vain joku yhden illan hairahdus...

Kiitos vega ja aleksiina :heart:

nyt pitäisi mennä tekemään kaneliässiä tai ei nyt ässiä vaan jotain muuta kirjainta, kun typy nukkuu. :)

jei ja meillä huomenna miehen kanssa vuosipäivä hurraa. :) eipä voinu 4 vuotta sitten kuvitella että tässä ollaan neljän vuoden päästä. heh. :LOL: voikun pääsisi juhlistaa tapahtumaan myös makuuhuoneen puolella mutta edelleen tulee hiukka tuota vuotoa (eilen loppui antibiootti) niin ei paljon uskalla. Kuinkahan kauan tää vuoto voi vielä jatkua?

no nyt meen. :D
 
kierukasta minä sanoin lääkärille että ehkä 2010 loppuvuodesta voidaan alkaa miettiä toista lasta niin ei lääkäri sanonut etteikö kannattaisi kierukkaa ottaa. sen kun kuitenkin saa koska vain pois ja toimii samalla tavalla kun yhdistelmäpillerit että jo seuraavalla kierrolla voi tulla raskaaksi ilman ongelmia. Mutta jos nyt on tarkoitus heti vuoden päästä yrittää niin ei sitten ehkä kannata, miten se nyt sitten itse haluaa.
minä halusin kierukan ihan senkin takia ettei tartte muistaa mitään kun olen melko homespää nykyään. en oikeasti muista mitään ellei ole lapulle kirjoitettu ja lappu kourassa koko ajan. :LOL: sitä äkkiä tulisikin toinen lapsi tällä muistamisella. :LOL:
 
Hihei! Oon kyl käynyt lukemassa mutta en oo jostainn syystä saanut kirjoiteltua mitään. Eli mullehan syntyi 5.10 klo 13.37 poikavauva sektiolla mitoin 3450g/50cm. Poitsu siis nyt reilun 2kk, sunnuntaina sai kasteessa nimekseen Leevi Kasperi.

Taidan vähän lueskella viime aikojen kuulumisia ja aktivoitua taas itsekin :)
 
Nukuttamisesta ootte jutellut. Mulla on nää kaksi isompaa muksua aina nukahtaneet syliin, enkä siitä ole mitään haittaa ikinä kokenut olevan. Samoin nyt kolmannen kanssa. Sylissä on lämmin, mukava ja turvallinen olla :) Ovat sitten isompana oppineet ihan hyvin myös omaan sänkyyn nukahtamaan.
Kun Joonatan alkaa olla väsynyt, niin kiedon pojan peiton sisään ja pidän sylissä kunnes nukahtaa. Itse siinä samalla katson telkkaria tai olen koneella :D Aika nopeasti saa unen päästä kiinni ja sitten lasken sänkyyn tai vaunuihin riippuen kummassa kerroksessa ollaan.
Öisinkin nukkuu tuon peittonsa sisällä. Tai aamulla se peitto lähinnä enää selän alla :D
Yöt Joonatan on alusta asti nukkunut meidän vieressä. Siitä kun ei tarvitse nostella vauvaa mihinkään, niin ei unet häiriinny.
 
Heipsis!

Meillä oli lauantaina ristiäiset ja neidin nimeksi tuli Anni Eveliina. Hienosti sujui juhlat ja vauvakin jaksoi hyvin koko ajan.

Nukuttamisesta on ollut puhetta. Meillä Anni nukkuu miun vieressä suurimman osan yötä, ja illalla kun on syliin/tissille nukahtanut niin sitten siirrän sänkyyn. Nukkuu tuolla sängyssä yleensä syöttöön saakka ja sitten otan viereen. Oon ajatellut että se on niin pieni aika kun vauva on tuollainen pikkanen, niin en oo mitään nukuttamisia harrastanut. Nukkukoon siellä missä hyvä on. :)

Kävin viime viikolla siellä gynepolilla ultrattavana, kun tuo jälkivuoto ei ottanut loppuakseen. Kaikki oli ok, limakalvot hyvässä kunnossa ja mitään ylimääräistä ei siellä näkynyt. Sitten tuo vuotelu tuossa viikonlopun aikana loppuikin. Eli kesti sellaiset 8,5 vkoa.

Nyt syömään ja sitten itsekkin ehkä päiväunille kun tuntuu taas niin väsyttävän.

AngelEyes ja Anni 2 kk
 
FPI
toiveikasäiti, ei voi olla totta! Meillä on kanssa miehen kanssa huomenna vuosipäivä ja neljä vuotta tulee täyteen!!

Niin ja siitä rotarokotteesta, se annetaan kahdessa osassa eli aikaisintaan 6 viikkosena se eka ja siitä vähintään neljän viikon päästä toka annos eli meillä Minni saa sen toisen sit 3kk neuvolassa, joilloin saa ekan piikki rokotteen. Rota siis annetaan suun kautta. Neuvolasta saa reseptin, Minni sai 6 viikkos lääkärintarkastuksen yhteydessä ja sit apteekista saa lääkkeen hakea ja sitä säilytetään jääkaapissa ja otetaan sit neuvolaan mukaan ja täti antaa ruiskulla suuhun.
 
Nukkumisesta meillä nukutaan yöt tosi hyvin, mennään 22-23 nukkumaan omaan sänkyyn, herätään klo 5-6 syömään ja sit nukutaan taas noin 9 asti. Päivällä se nukkuminen onkin sit haasteellisempaa, omassa sängyssä ei missään nimessä. Meijän sängyssä ehkä, mut hyvin harvoin, korkeintaan 45 minsan unet 11 ja 14 välissä. Sit hyvällä tuurilla pidemmät unet 16-20 aikaan, maksimissaan kuitenkin 3 tuntia..Ja yleensä sit pihalla.

Hannele ja Leevi 2kk 4 päivää :)
 
FPI voiko olla näin hyvä sattuma että samana päivänä ja vielä saman aikaakin. :D Ja kiitos tuosta rota hommasta. täytyykin varmaan soittaa ensi viikolla neuvolatätille että jos se saisi lääkärin kirjoittamaan sen reseptin mulle kun lahopäänä unohdin sen pyytää eilen kun käytiin lääkäri neuvolassa typyn kanssa. Mihin tässä joutuukaan tämän pään kanssa. :headwall:
 
Räntäpäivää!!! :kieh:

Nukuttamisesta Meillä ollaan nyt useana iltana nukutettu vaunuihin ja nukutus alkaa 21 ja loppuu viim.23 muutamia poikkeuksia lukuunottamatta.Eilen viimein tajusin sen että jos Sara nukkuu vielä illasta pikkupäikkärit välillä 17-19 niin nukahtaa huomattavasti paremmin illalla kun ei ole liian väsynyt.Ja olen myös huomannut sen että jos annan Relatipat jo klo.17 enkä 20.00 niin ilta on paljon rauhallisempi :eek: Vielä noita masuvaivoja on vähän niin ilmeisesti noi Relat vähän helpottaa sitä iltaa.Sitten Sara herää ekan kerran 3-6 aikaan ja sit 9 maissa.Eli ihana rytmi :heart:

Rotarokote ollaa nyt saatu sitten kokonaan.Toivottavasti on apua :/

Mitähän muuta mun piti vielä jorista.....En muista :D Viikonloppuna onkin sitten hulinaa kun lauantaina on miehen isoäidin 75v päivät ja lauantaina mun kummitytön 2v-päivät.

Nyt lähen ostelee vielä vikat joululahjat kun mies tuli kotiin.Vahtivuoro vaihtuu :whistle:

-Laura ja Sara 3,5kk-
 
moi


täällä onneksi vielä ainakin pikkupakkanen, toivottavasti pysyykin ettei tulis vesisadetta.

nukuttamisesta meillä muru nukahtaa syliin kun on syömässä, ja sit siirrän sänkyyn ,ja eilen kun hävisin huoneesta niin johan alkaa ähkiminen eli takas jatkaa syöttöä.. :heart: ..meillä aika samoilla linjoilla mennään Angel Eyesin kanssa eli en jaksa nukutella tms...joskus myöhemmin sitten,mut ei jaksa eli meen mistä aita on matalin, tietty joskus ois kiva tehdä illalla jotain hommia vielä mut ehtiihän ne sit myöhemminkin....

inhaa, mulle iski kurkkukipu ja pieni nuha..nukuin viime yönä valkosipulit sängyn päädyssä ,kiitos Liina muistutuksesta =) ja kyllä pysyi nenä auki..toivottavasti Nooa säästyy tältä...

mut nyt silityspuuhiin...

pw ja Nooa 10 vkoa
 
nukuttamisesta: Meidän pikkumies nukahtaa lähes poikkeuksetta olkapäälle röytäyttämisen jälkeen. Eli kun saa pullosta maitoa ja sen jälkeen pidetään olalla tarpeeksi kauan taputtaen pyllylle, niin nukahtaa. Siitä sit kannetaan omaan sänkyyn. Rinnalla ollessa yöaikaan tuo ei onnistu, kun jos sängystä yrittää siirtää pinnikseen, niin varmasti herää... Muistaakseni tuo edellinen poika nukahti samoin ja ei ollu vaikeuksia saada myöhemmin nukahtaan omaan sänkyyn. Hän käytti kans unirättiä jolla nukahti, tällä ei olla vielä kokeiltu toimisko. =) Jeren yöunet alkaa nykyään lähempänä 9 jolloin nukkuu n.3 tuntia. Yö menee rinnalla ollen ja 3-5 aikaan annetaan kerran pullolla lisämaitoa. Sit 7-8 aikaan seuraavan kerran.... Ite oon tykänny tuosta rytmistä, vaikka olishan se kivempaa jos nukkuis aamuun asti. :)

Minipillereistä:Oon syöny niitä nyt kohta 2 viikkoa ja ne alotti mun ekat menkat. Eli nyt on vuotanu 5 päivää (alko viikko ja 2 päivää pillereiden alotuksesta). Katotaan ny miten kauan kestää, ystävällä kesti putkeen jopa 11 päivää.... Ottaisin kierukan jos vaan olisin aivan varrma etten halua lisää lapsia lähivuosina...
Tosin lääkäri sano, et kierukan hinta tulee takas maksetuks melko pian, pilleritkään ei ole ihan halpoja jos pidempään syö.

Kivoja nimiä ja hyviä kuvia ootte laittanu!! :)

Jahas, tänään oonkin sit taas vuoden vanhempi... ;) "Kiva" aina viettää synttäreitä, kun tietää et joulu on 2 viikon päästä. Alkaa miettiin mitäköhän ruokaa ja leivonnaisia sitä tekiskään tänä vuonna. Lahjojen ostosta puhumattakaan. :) Yritän ostaa kaikille kaverien lapsille jonkun pienen lahjan. Onhan niitä jo melko monta, mut kun ei osta mitään hirmu kallista, niin pystyy ostaan. Omille sit ostetaan enemmän. =)

Jerellä on neuvola ens viikon tiistaina. Oon kyllä sitä mieltä, et meillä rupee 6kg raja jo läheneen ja pituudessakin 60cm. No ens viikolla se selviää.

Lauantaina pääsenkin "tuulettuun". Meen ystävän kanssa elokuviin ja syömään. Saadaan höpistä ihan rauhassa ja syödäkin pidemmän kaavan mukaan.


Tässä makoillaan lattialla ja ihmetellään. Huomaa "kiva" kaksoisleuka ;)

jasmara ja Jere 2kk
 
Mä oon miettinyt pääni puhki tuota ehkäisy-asiaa..en oikein tiedä kun toisaalta pillerit mua ei houkuta sen takia kun mun pää on niin laho etten muista niitä syödä ja kierukkaa taas en mielelläni ottais kun kyllä me nyt tossa parin vuoden päästä luultavasti aletaan taas yrittämään lasta. Kortsutkaan mua ei houkuta :< Tiiä pitääkö mun nyt kuitenkin päätyä sitten noihin pillereihin.
 
Tänään oli jälkitarkastus. Kaikki hyvin.
Otin ehkäisyksi laastarin, jota ehdin käyttää kuukauden ennen kun jätin ehkäisyn pois. Halusin kokeilla ilman pillereitä, kun tuntu, että olen aina pahalla tuulella ja hermostun pienistä. Rengasta kokeilin, mutta siitä tuli ne järkyttävän kipeet menkkakivut takasin.

Painoa oli 100g enemmän kun ekalla neuvolakäynnillä, vaikka oli toppahousut jalassa. Ja viimesetkin vanhat farkut meni jalkaan! Eli tänään on hyvä päivä :LOL:
Nyt voi alkaa kunnolla liikkumisen, että sais vielä tuon röllykän tuosta navan alta pois:p

Meillä on alettu hymyilemään ihan tosissaan. Tässä kuva eiliseltä:
http://www.aijaa.com/v.php?i=3212022.jpg

Jäpikkä on alkanut huutamaan iltaisin näin kasin maissa, joka tarkottaa, että se pitää viedä omaan sänkyyn pimeeseen huoneeseen:eek: Sinne sitten nukahtaa. Rakkauspakkaus:)

Kuinkahan nopeeta ne menkat alkaa, kun ei imetä.. Ei viittis rätti takapuolessa ihan varuiks alkaa liikkumaan, kun ei tiedä yhtään. Hiostaa..

Ihanaa, me saatiin joulukortit tehtyä tänään, enää pieni viimeistely lahjoista ja se olis sitten siinä :xmas:

Iltapalalle :wave:
 
Hei :wave:
Pikaseen tulin vaan kommentoimaan tota kierukka-asiaa.Mulla oli ennen Saraa hormonikierukka(Mirena) ja kävin ottamassa sen pois juuri vauvahaaveen vuoksi.Kerkes yhet menkat tulla sen jälkeen ja oltiin paksuna =) Eli mulla ei ainakaan vaikuttanut millään tavalla hedelmällisyyteen.Senhän saa otettuu pois sitten ku haluaa.
 
ennen kun tästä pitää mennä ristiäis juttuja järjestelemään niin tulen tänne kertomaan.

Eilinen ilta meni sitten taas vähän huutamisen puolelle typyn kanssa. kävin sen kanssa ekaa kertaa suihkussa ja sen jälkimainingeista se sitten lähti. Tissiä hamusi mutta tissillä sai raivarin. Nukahti hetkeksi kunnes taas alko raivoominen. sitten tuos klo 23 ajattelin että kokeilen antaa pullosta päivällä lypsettyä maitoa ja kaiken se veti 60ml. pakkasesta otin vielä sitten 40ml ja siitä se 30ml söi ja sitten rupesi viimein nukkumaan. Ei siis enää piisaa tisseistä maitoa sille yöksi. :( nukkui tuolla määrällä 5 asti ja sitten syötiin täysistä tisseistä ja taas nukuttiin 5 tuntia tuonne puoli 11. Yritän nyt ruveta aina näin aamupäivästä lypsämään vähän varastoon niin saisi iltaisin sitten antaa omaa maitoa typylle täydennykseski kun tissit jo tyhjenee jatkuvasta iltasyömisestä. kumma kun tuo illan n.1,5-2h välinen syöttäminen ei sitten lisää tuota maitomäärää.. kumpa ei vaan tarttis ruveta kokoaan nanneille kun niin tahtoisin saada imettää... Mutta ihanaa kun typy nukkuu noin hyvin vaikka se ilta onkin sitten melkoista huuto myrskyä/unipätkiä tuonne puolille öin.

Noni nyt sitten lusikkaleipien taikinan tekoon (saa nähdä onnistuuko kun ekaa kertaa teen eikä se vissiin mikään helpoin taikina ole) ja sitten pitäisi soitella kylät läpi kaikenlaista kysellen lauantaita silmällä pitäen. hurraaa.

tä ja typy 6vko 6pvä
 
Mä taistelin kans tuon imetyksen kanssa ensimmäiset 7 viikkoa, missään vaiheess mun maito ei kunnolla riittänyt vaikka koitin mitä. Sit pikkuhiljaa se loppui täysin vaikka koitin raivareista huolimatta sitkeesti pitää Leeviä tissillä. Sit meni tältä mammalta hermot ja lopetin koko imettämistouhun ja voi että kuinka aurinkoinen ja iloinen pikkupoika meillä on nykyään siihen entiseen verrattuna. Kyllä mä pikkuhiljaa nyt oon päässyt irti siitä masiksesta kun tajusin ettei siitä imettämisestä vaan tuu mitään. Ehkä se on auttanut kun tuo pikkuihminen on ollut niin tyytyväinen.

Tää mamma lähtee tänään pikkujouluihin :)

-Hannele ja Leevi 2kk 5 päivää :)
 
huitshapeli - Ihana kuva

Tänään ois emmalla neuvola joten taas innolla sitten sinne..
Tuun kertomaan lissää siitä käynnistä sitten kun ehdin vaan..
Yösyöttöä ei ollut mikä on jees...
Nettiä edelleen saan odotella,ärsyttää,no saanpas oikein kunnon nopeen netin sitten hih.
Mutta nyt menoksi taasen B)

 
Angel eyes hih... kiva nimi tein typyllä :D Mulla meinaa presis sama nimi :D Lapsesta asti vaan ollu käytössä se jälkimmäinen, kun vanhemmat ei kuulemma aikoinaan keksiny mitään kivaa sen perään, ni Anni tuli sit siihen eteen.

PW hyvä et valkosipulit autto. Meillä ne otettan heti sänkyyn ku nuha alkaa näyttää merkkejä ja aina on yöt pysyny pikku nenut auki =)

Meillä on tänään keskimmäisen lastenkutsut, täyttää tänään meinaa 7v :eek: (vitsi aika menee lujaa...)
10 lasta tulossa... huh`heijaa :eek:

Ilmottauduttiin muuten tänään vauvauintiin, tammikuun puolessa välissä alkaa. Innolla odotan...

Liina ja Vilja
 

Yhteistyössä