*Lokakuun `09 Mahanpyöriäisistä Vauvautuneet Maaliskuussa 2010*

Aurinkoista huomenta kaikille!!

Meillä maistettiin eilen Rosvopaistia. Tyttö kyllä tykkäsi kovasti mausta, mutta koska nuo lihasoseet on vähän tönkömpiä, sanoi joka lusikallisella GHAAGH :D Mutta maistui siis hyvin, suorastaan ahmi :D

Ja minä, kun olen niin hullu viherpeukalo ja ajattelin jo päässeeni voitonpuolelle, että mitään en enään tarvitse paitsi välineitä ja multaa, niin eiköhän postiluukusta ollut pudonnut puutarhakatalogi :ashamed:
Ja sitten eksyin sivuille ja tarjolla oli tosi erikoisia huonekasvienkin siemeniä :whistle: Pakkohan minun on niitä saada :ashamed:

Aku:
Hienoa, että kuuri tepsii nopsaan. Ehkäpä huomenna jo pääsette ulkoilemaan.

Iina on muuten alkanut heräilemään rattaissa. Saattaa vielä siis nukahtaa uudelleen, mutta jos herää, aika harvoin enään nukahtaa. Tulisi jo ensi kuu ja pysyvästi lämpöisemmän ilmat, niin sitten lähtee koppa varastoon ja tyttö saa alkaa katselemaan maailmaa rattaistaan :D

HEh, tuo tyttö on ihan pöhkö...kiljuu isilleen tuossa kokoajan. JA on muuten nyt hoksannut, miten pääsee nopeammin ryömimään, joten kun on lattialla, on ihan pakko vahtia, kun on jo sen verran nopea. Myös nousee kontilleen vähänväliä ja joka päivä on taitavampi pysymään siinä asennossa ja kiikkaa itseään varsin vauhdikkaasti siinä asennossa...mamma täällä vaan toivoo tyttäreltään vielä vähän malttia :D

Mutta nyt pitää alkaa valmistella tyttöä päiväunille pikkuhiljaa :wave:

paapelo+poju+Iina 5,5kk (huomenna tasan )
 
Täällä puolestaan maisteltiin tänään ekat puurot, riisipuuroa kera mangososeen:) Hienosti maistui, oon tosi tyytyväinen! Puuro tulee varmasti siis päivittäiseen ohjelmaan kasvissoseen ja hedelmän lisäksi sekä aina välillä sitä jogurttivalmistetta.

Me yritetään vähitellen siirtää tyttö omaan sänkyyn. Viime yönä oli ensimmäinen, vähän epäonninen yritys. Tyttö nukkui siellä ihan ok, vähän kolisteli. Ja mä makasin koko yön hereillä kuunnellen, nukuin ehkä 3 tuntia:( Oon niin huono nukkumaan. Lopulta nostin tytön meidän väliin mutta oli jo liian myöhäistä, en saanut nukuttua enää. Ensi yönä siis nukutaan totuttuun malliin kaikka samassa sängyssä, ehkä sitten seuraavana kokeillaan uudemman kerran.
 
Huomenta!

Missahin Saralle ja Ulpun poijalle onnittelut uusista taidoista!
Sairastaville pikaista paranemista!

Meillä on viime yö tosi hyvä, tyttö heräs vaan 2 ja 5. Edellinen olikin tosi levoton, heräili jatkuvasti. ite tulin siihen tulokseen että on 2 vaihtoehtoa jotka teki levottomaksi: risaiset päiväunet tai sitten se että söi reilummin suklaata. Eilen nukkui normi päikkärit ja mä en syönny mitään maitoa sisältävää.

Meillä on tytön ihokin menny ihan korpuksi ja ihottumalänttejä on tullut viimeisen kuukauden aikana. Kylvyn jälkeen rasvaan tytön niin että on ihan valkoinen ja ei mee kuin hetki niin kaikki on imeytyny. Poika rupesi oireilemaan myös reilu 4 kk:n ikäsenä joten tarvii nyt seurailla tarkemmin omia syömisiä ja tytön oireita.

Tyttö on nyt keksinyt miten ryömitään, tosin käyttää siihen hommaan vain käsiään, eli vetää itseään käsillä eteenpäin, jalat tulee vieä vaan perässä. Yrittää kyllä välillä käyttää jalkojakin, välillä vetää niitä alleen konttausasentoon.

Tilaan tässä samalla valokuvia netin kautta, kestää aivan tolkuttoman kauan toi kuvien lataaminen. Pitäis saada itsestään sen verran irti että tilais kuvat useammin niin olis vähän nopeempaa, ja kuvien laittaminen kansioihinkin vähän helpompaa.
 
Onnittelut uusista taidoista niille joita niitä on löytynyt =) :flower:

Me juuri tulimme vähän ulkoilemasta, upea keväinen ilma ja aurinkokin jo lämmittää. Poika on kyllä vielä nuhainen, mutta laitettiin hyvin vaatetta ja rauhallisesti nukkui. Tuntui että raikas ulkoilma teki hyvää.
Ja kakka on tullut, oikein kunnolla :D Äskettäin mies vaihtoi pojalle vaipat ja oli lähes koko vaippa täynnä kakkaa, löysempää jo onneksi. Luulen että ahkera veden juottaminen on tuottanut tulosta.
Eilen aloitettiin puurot, on annettu päärynäpuuroa ja kaurapuuroa. Jatkossa säännöllisesti ajateltiin antaa aamupalalla sekä illalla ennen nukkumaan menoa.

Mutta nyt niistämään poitsun nenää..Niistäjä on ollut kovasti tarpeen kyllä.

nöpötin ja poitsu 2pvän kuluttua 7kk :heart: :heart:
 
talviccille päivitettävää etusivulle =)
poitsun 5kk mitat

paino.........7900g
pituus........64cm

poikku-isäntä kasvattaa siis painoa mutta ei välitä venyä pituutta :D edellisestä kerrasta pituutta oli tullut vaan reilu 0,5cm ja pituuskäyrä onkin lähtenyt laskuun kuin lehmän häntä,toivottavasti venyis nyt monta senttiä sitten kerralla ennen seuraavaa neuvolaa ettei tarvi ruveta ravaamaan missään ylimääräisissä mittauksissa.muuten oli kaikki kunnossa ja poika hurmasi taas terkan hymyllään ja isoilla hymykuopilla :heart: rota-rokotteen ja jonkun muun piikin sai,rotarokotteen imaisi melkeinpä kerta imulla,taisi olla nälkä :D eikä ollut moksiskaan piikistä,tosin illalla oli kiukkuinen kuin ampiainen ja inisi ja rutisi koko ajan,laitoinkin sitten supon ja hetken päästä rauhoittuikin ja nukahti,kuumetta ei ollut mutta taisi muuten kolotella paikkoja.
torstaista asti on sitten ripuloinut ja oksennellutkin eikä oikein ole ruoka uponnut,muuten ihan virkeä poitsu,onkohan toi nyt sitten jotain mahapöpöä vai johtuiskohan ihan tosta rota-rokotteesta ??

nyt ei ehi enempiä... :wave:

kaurisäiti ja pikku-isäntä 5kk 6pvä :heart: :heart:
 
Aku
Noista supoista tuli muuten mieleen että mä en tajua miten te ihmiset saatte ne toimimaan!?
Meillä on kummankin likan kanssa ollu se ongelma et samoin tein kun saa supon laitettua niin tulee kakka ja tietysti suppo heti pihalle.Eilenkin tää toistu Iinan kanssa 3krt :kieh: Sit meni hermo ja kikkailin nestemäiset panadolit iltamaitoon.Sen panadolinkin kanssa vaan on se ongelma et tarvii laittaa sen verran vähän maitoa että kaikki menee tai tai osa lääkkeestä jää saamatta.
Meillä vaan on kaapit täynnä suppoja kun esikoisen aikana tuli hamstrattua ja panadol sit kuitenkin osottautui kätevämmäks.Yks kaverikin toi vissiin 5pkt eri vahvusia suppoja kun heidän lapset on jo sen verran isoja et ei oo käyttöä enää.Siks yritin niitä saaha käytettyä pois.
 
Huomenta!

Pakko tulla hehkuttamaan kun meillä on nyt 2 yötä unikoulua takana, kun tämä mamma saa VIHDOINKIN nukkua B)

Mies on siis pitäny tytölle unikoulua kaksi yötä ja on menny kuulemma tosi helposti (verrattuna esikoisen unikouluun silloin kun oli 6kk). Ekana yönä neiti jaksoi puolen tunnin ajan kitistä joskus kahden aikaan, mutta muuten on riittänyt tutin nosto. Multahan toi ei tuttia suostunu ottamaan, kun haistoi maidon. Aloinkin olla sellanen tutti itse, että oli aikakin pistää hommalle stoppi. Mies siis yrittää pitää neidin tyytyväisenä tavalla tai toisella ennen kuin on pakko antaa tissiä. Ekana yönä neiti söi ekan kerran 05:30 ja viime yönä klo 6. Toivottavasti huomenna jo seiskalta ni sit se onkin jo meidän aamu, kun esikoinen pomppaa ylös.

Huomaa kyllä kuinka äärettömän väsynyt olen ollut, kun nyt on päässä ihan toisenlainen olo, kevyt! Sitä ei mitenkään huomaa ennen kuin saa nukkua. Olis vaan pitäny tehdä tääkin paljon aikaisemmin, silloin kuin homma alko mennä ihan plörinäksi öisin. Vaikka siten, että olis pitäny ne kaksi tai yhden yösyötön eikä olis antanu homman riistäytyä käsistä. Mut ei vaan tajua :headwall:

MB ja unikoululainen 5,5kk
 
Ja kiinteistä vielä, että meillä aloiteltiin ne 2 viikkoa sitten, kun tyttö täytti 5kk ja nyt on otettu kehiin kasviksien lisäksi naudanliha, broileri ja kaurapuuro. Hyvin tuntuu uppoavan vähän paksumpikin puuro. Teen puuron Nallen minuuttihiutaleista. Otin vieläkin nopeamman tahdin tän toisen kanssa kuin esikoisen, kun halusin tuon unikoulun äkkiä kehiin. Onhan se kivempi olla koko yö syömättä iltapuuro masussa :)

Nyt meillä siis syödään aamupuuro, lounassose, illallissose (yleensä loppupurkki lounaalta) ja iltapuuro. Hedelmäsoseet on vielä kokeilematta. Ne ajattelin aloittaa iltapäivän välipalaksi tässä piakkoin.
 
Sen verran sain luettuakin, että monien vauvat jo kohta varmaan kävelee, kun ovat niin liikkuvia! paapelon Iinakin siellä jo kohta konttailee! Vautsi! Meillä ei edes käännytä vielä, tullut siskoonsa ilmeisesti joka kääntyi vasta 7kk iässä eli en edes odota vielä moista "ihmettä" ;) Kyljelleen kyllä kääntyy koko ajan, mutta kädet on tiellä jotta masulleen pääsisi..

Sen sijaan tämä on keskittynyt liikuttelemaan noita käsiään, tutti menee jo melko hienosti suuhun. Se onkin tärkeä taito opetella, jotta äiti ja isi pääsee nostamasta tuttia yöllä :) Esikoisen kanssa ainakin toimi hienosti kun ei tarvinnu enää 6kk iän jälkeen käydä nostamassa vaan itte aina sen jostain poimi (kun laittaa tarpeeksi monta tuttia sänkyyn).

Mutta nyt mä oon vieny jo liikaa palstatilaa muilta, poistun siis aamutoimiin. Hyvät sunnuntait kaikille! :)
 
Huomenta!

Nuo tytön uudet jutut taas sekoittaa pakkaa. Noh, huomenna alkaa pullokoulu, joten saattaa olla, että tämä mamma keittelee kahvia aamun pikkutunteina :whistle:

Tyttö siis oli eilen koko päivän ihan hölmiäinen...komensi kiljuen kaikkea mahdollista ja hössötti muutenkin, sai sellaisia hepuleita :D
Sitten illalla oppi uuden jutun.
Kun oli sylissä pomppimassa ja jos kukaan ei juuri katsonut hänen esitystään, alkoi kurkkia sillätavalla, että oikein väänsi itseään oikealle tai vasemmalle, siis samaan tapaan jos yrittäisi nurkan taakse kuikuilla..luoja minkä näköistä
:LOL:
JA sitten kun katsottiin, niin se oli tosi hauskaa ja alkoi taas kiljua ja pomppia, pörisytti kuolaa ja kovaan ääneen kailotti DÄÄDÄÄDÄÄ, varmasti korkeimmalta mahdolliselta oktaavilta :LOL:

Mieskin oli ihan kummissaa, että mikä muutos on meidän muutama päivä sitten niin rauhalliseen ja herttaiseen pieneen tyttöön tullut, varsinainen pikku riiviö.
Ja nyt kun sitten ryömii, niin pojan tavarat on IN...ja poika ei välttämättä ihan sulata tätä tämmöistä :D

Mutta juu, pitää mennä. Puoliltapäivin mennään vähän kauppaan ja hakemaan minulla PALJON multaa :D

paapelo+poju+Iina 5,5kk TASAN :heart:
 
Moi!

Pikasesti vain käväsen.. Kiitos Paapelo kun autoit mua hokaamaan, että meän pojalle ei sitte soseita annetakkaan vielä, oli kyllä niin kovat masuvaivat..

Sitte kyselisin Fb-ryhmästä oliko meillä semmoista, vai oliko se pääkaupunkialueen mammoille vain? ;) En jaksanut ettii ketjuista tietoo, mut muistelin että jotain puhetta on ollut? Jos pääsee mukaan, niin miten onnistuu?

Jatkoja :)

Terkuin Myola+Jusu
 
Myola: Juu Silonalle yv.llä sähköpostiosoite ni kutsuu sut mukaan.

Hampaista oisin kysyny. Niialla on kaksi pientä valkoista pistettä alaikenessä ja ne tuntuu epätasaisena. Ne varmaan ei siis oo vielä puhjenneet, mutta tulossa sieltä kyllä. Kuinkahan kauan tähän menee suunnilleen ja pitääkö niitä sitten heti alkaa pitämään puhtaana? Eli sillä äitiyspakkauksesta saadulla harjalla hiukan harjaamaan joka ilta? Vai aamuisin kanssa... Kai mä sitten tiedän jostain että ne on puhjenneet...?
 
alley:

Siis yksilöllisesti voi mennä parista päivästä moneen kuukauteen. Suositushan on, että kun hampaat puhkeaa, aloitettaisiin se harjaus. Se toinen pää, siis se pallero on ikäänkuin harjoittelua varten, jotta lapsi tottuisi itse harjausmenetelmään eikä tilanne olisi vieras ja outo. Kaupoissa ja apteekissa myydään vauvoille/lapsille omaa hammastahnaa, jossa fluorin määrä on pienempi.
Ja vielä sellainen tuli mieleen, kun neuvolassa esikoisen aikaan mainittiin, että kun hampaat puhkeaa, kannattaa alkaa tarjoamaan ruoan/maidon jälkeen pari hörppyä vettä, jotta suu huutoutuu...maidon jälkeen ehkä ennemmin, kun on makeaa ja sitä saa enemmän =)

Tuo tyttö paahtaa ihan päättömänä kanana täällä olkkarissa, äsken alkoi kuulua kätinää ja kas, minne oli tyttö itsensä saanutkaan, seinän ja sohvan käsinojan väliin ja sieltä yritti karkuteillä ollutta leluaan tavoitella :kieh: :D

Ja tuossa joku aika sitten tyttö luuli vähän liikoja omista taidoistaan, kun oli kontillaan...Leo toi tytölle lelun vähän matkan päähän ja tyttö siitä innostui, nooh...yritti kontaten sinne mennä ja humpsahti suoraan naamalleen...ei tullut itkua, jota hämmästelen :D

Eli kiirettä pitää nyt...erissä pitää noita rehuja hoidella ja yrittää pitää kirjaakin niistä jotenkuten...kesällä huomaan varmaan, että kasvatan bambua päivänkakkarana :LOL:

Mutta taas pitää mennä, tuo tyttö on menossa teevee tasoa kohti uhkaavasti :wave:
 
Välikausiasuista: Pähkäilen tässä välikausiasun ostoa pikkumiehelle. Ajattelin, että jos nyt keväällä ostaisi puvun sellaista kokoa, että menisi vielä syksylläkin. Onko Reiman pukujen koot oikeasti isoja niinkuin puhutaan? Jos poika on nyt 66cm, niin meneeköhän 74cm vielä syksylläkin? Ja onko mitään järkeä ostaa takki+henkselihousut haalarin sijaan? Tämän ikäinenhän ei liiemmin vielä keväällä maassa myllerrä, mutta syksyllä sitten sitäkin enemmän. Haalari olisi tietty silloin kätevämpi.
 
Alley meillä ne alahampaat tosiaan tulivat ihan yllättäen, ja nyt viikon kasvattelun jälkeen ovat kyllä jo tosi roimasti esillä. Eli voi olla että pikaisestikin nousevat, kun ilmeisesti jo ien alkaa kohta puhki olemaan. Tai sitten eivät nouse, mistäs sitäkään tietää..

Harjaamaan hampaita voi ruveta heti, kuten Paapelokin tuossa kertoi. Me olemme vielä odotelleet, että hieman nousee nuo hampaat enemmän esille - ei ole se juuri auennut ien sitten niin arka harjaukselle (tai sille vähäiselle harjatuntumalle). Meillä ei vesihörppyytyksestä mainittu mitään. Ja meidän neuvolan ja hammashoitolan (ja kai yleisestikin?) ohjeiden mukaan hammastahnaa ei anneta lainkaan ennenkuin poskihampaat ovat puhjenneet! Siis pelkällä vedellä ja harjalla näin alkuun, ajatuksena kai pääasiassa totutella harjaamiseen niin että sujuu rutiinisti sitten kun siitä oikeasti on merkittävää hyötyä.

Peppi30 esikoisella ainakin meni koko 74cm todella pitkään, varmaan iältä 6kk- jopa yli vuoden ikään? Ja puvut (ja ulkovaatteet muutenkin) ovat kyllä reiluja mitoitukseltaan.. Mutta mistäs sen nyt sitten taas tietää, ettei osta liian isoa - eihän näiden lapsosten kasvuvauhtia välttämättä osaa oikein ennustaa.

Päänsärky yllätti tänään, jospa kohta helpottaisi. Molemmat lapset yöunilla, taidan hiippailla itsekin höyhensaaria kohti.

~Tiila ja tyty n.4,5kk.
 
Kyllä mä haalarin ostaisin ennemmin kuin housut ja takin. Meijän 4v poitsullakin on haalari käytössä, kun se on jotenkin käytännöllisempi pihalla peuhatessa ja saa itse puettuakin paremmin :) Tohon puvun koko asiaan en osaa sanoa mitään kun itsekin sitä olen miettinyt että minkä kokoinen puku olisi sopiva.

Mulle hammaslääkärissä sanottiin että ne lastenhammastahnat ovat huonoja että suositellaan käytettäväksi ihan samaa hammastahnaa kuin muukin perhe, ei tietenkään mitään valkaisevaa tahnaa vaan ihan perus tahnaa. Mutta joka paikassa on eri suositukset nykyään :)

Muoks. Niinhän se oli, muistin kun Tiila tossa sen kirjoitti että hammastahnaa sitten vasta kun poskihampaat ovat tulleet :)
 
Oho, onpas eri näkemyksiä paikoittain :whistle:

Me kun käytiin pojan kanssa hammastarkastuksessa hänen ollessa 10kk ja poskihampaat oli juuri tulossa, käski ostaa pikimiten lasten hammastahnaa ja antoi paria eri näyte tahnaa mukaan. Lisäksi käski ostaa xylitolpastilleja, joita kehoitti antamaan kerran tai kaksi päivässä. Oli siis hammashygienisti. Ja neuvolassa tosiaan samoilla linjoilla.

Heh, tuo tyttö keksi taas uuden jutun.
Oppi pudistelemaan päätään, kun sanon ei ei ei....pudistelee päätään ja sitten pysähtyy katsomaan, että kehun :D :D
 
Huomenta!

MB: tosi hienosti oon saanut pikkuisen oppimaan kiinteisiin, oikeen kateellisena luen:) Meillä nyt 1,5 kk harjoittelun jälkeen alkaa jokseenkin sujua mutta 2 viikon jälkeen ei neiti kyllä vielä yhtään ollut hoksannut mikä on homman nimi. Ja muutenkin tää neiti on niin nirso, kaikki herkut vaan maistuisi! Nyt sain syötettyä itsetehtyä porkkana-maissisosetta kun sekoitin sen Muksun riisipuuroon. Ajattelin että riisihän on ihan perus ruoka-aine siinä missä vaikka peruna. Siis suunnilleen. Tuo maistui ihan ok.

Mä ostin valikausiasuksi fleecepuvun (haalarin) kokoa 74. Toivoisin sen menevän vielä syksyllä mutta en kyllä usko. Ja ehkä tuo mun ostama on liian vauvamainen.... täytyy katsoa sitten syksyllä mikä on tilanne ja mitä vaatetta tarviii! Päiväkotiin ainakin tarvii jotain käytännöllistä vaatetta.

Mä luulen että täälläkin on tulossa hammas, pieni valkoinen nysty paikannettiin nyt viikonloppuna.

Oon taas harmissani mun anopista:( Vähän vaan tällä kertaa mutta aina kyseinen henkilö vaan ärsyttää.... meillä siis on tullut sanomista hänen kommentoinnistaan ja ollaan oltu vähän viileissä väleissä. Mä sitten ystävällisenä eleenä pyysin hänet fb-kaveriksi. Tiesin kyllä että on vähän riski mutta ajattelin että on hänestä kiva kun näkee tytöstä valokuvat jne ja voi lukea kuulumisia.
Eilen siellä sitten iloitsin meidän rempan olosta vihdoin loppusuoralla. Ja mitä kommentoi hän:
" tarkoittaako tää sitä, että Nella nukkuu pian omassa huoneessa?". Ei mitenkään siis sinänäs rumasti mutta just mun anoppia... ei ystävällistä kommenttia itse aiheeseen tyyliin hienoa että alkaa olla valmista tms. Vaan aletaan nähdä vaivaa siitä, missä mun tytär nukkuu. Tästä ei ole hänen kanssa ennen puhuttu ja mä en tiennyt että hänellä on TÄHÄNKIN näköjään mielipide :kieh: Juu, ei todella nuku mun pikkuinen 5kk iässä omassa huoneessa! Toivottavasti en nyt loukkaa ketään, kenen lapsi on jo omassa huoneessa, kukin tokin löytää itselleen sopivimman tavan hoitaa asioita. Mutta musta tuntuisi aivan liian aikaiselta.

Meidän tyttö nukkuu vielä vanhempiensa kanssa samassa sängyssä ja mä luulen että meillä ainakin tää on yksi selitys sille, miksi täällä nukutaan niin älyttömän hyvin. Nyt viikonloppuna kokeiltiin siirtää tyttö omaan pinnikseen tuohon viereen mutta kuitenkin parin metrin päähän musta. Kyllä se siellä sinänsä nukkui mutta välillä kolina kävi ja tutti tipahti jne. Ja mä oon niin huono nukkumaan että valvoin käytännössä koko yön:( Kyllä se varmasti vähitellen alkaa sujua mutta ei nyt kesken työviikon ainakaan kokeilla uudelleen, sen verran sekopäinen fiilis yhdenkin valvotun yön jäljiltä oli. Eli anoppi oikeesti olkoon puuttumatta tähän, hän kun ei ole se, joka täällä sitten keskellä yötä valvoo!

 
Paulah: Tsemppiä anopin kanssa! Tiedän tunteen, kun jonkun ulkopuolisen kommentit saa veren kiehumaan. Mun eräs sukulainen kommentoi vahvoilla mielipiteillään meidän lapsenhoitoa, vaikka se ei millään tavalla hänelle kuulu. Pitäisi oppia ignooraamaan, mutta oman lapsen kohdalla kaikki vaan särähtää korvaan niin helposti.

Vielä välikausiasusta: Kannattaisiko tämän ikäiselle jo ostaa esim. Reimatec-puku, joka siis pitää vettä ja tuulta joka säällä? Vai riittääkö tavallinen tuulenpitävä puku? Vai kestääkö sellainen syksyn märkien ilmojen konttausleikit? Mullakin on pojalle fleecepuku kokoa 74, se on Reiman mallistoa (tosi iso) ja toivon sen mahtuvan vielä syksylläkin.

Meidän pikkuherra oli eilen uinnissa ihan hysteerisen innoissaan! Voi pojat, sitä riemua kun päähän kaadettiin vettä! Kyllä sai isi ja äitikin nauraa ihan kippurassa. Noi uintireissut on kyllä viikon kohokohtia. :)
 
hejssan taas!

Talvicille mittoja:

4kk, pituus 61,5 cm, paino 6535g, pipo 42,8cm
, hyvin kasvaa maidolla!
Saatiin vika rota ja siitä tuli taas maha kipeeksi ja itku pääsi, voi toista!

Oli puhetta soseista ja neuvolatäti oli sitä mieltä ettei vielä tarvitse aloittaa, mutta ajateltiin tässä pikkuhiljaa ruveta maistattaan kaikkea ja aloitetaan sitten tosissaan vasta kuukauden päästä.

En oo vielä kerinnyt lukea kaikkia teidän juttuja, mutta tuota samaa pukuasiaa pyörittellään täällä mielessä, kun tahtoisin ostaa sellaisen asun mikä sitten mahdollisesti menisi myös syksyllä... Minkä pituisia vauvelit suunnilleen ovat vähän alle vuoden ikäisenä?? Kun mietin että ostaisin jonkun 74 cm tai jotain vastaavaa, sitä voisi pitää nyt keväällä vaikka se on iso (kun poju ei kuitenkaan vielä liiku rattaista) ja sitten se menisi alkusyksystä ehkä? Haluaisin sellaisen kaksiosaisen puvun mutta ne eivät ole kauhean käteviä, joten varmaan päädytään yksiosaiseen...

Meillä myös poju on alkanut nauttia uinnista! Toinen kiljuu riemusta kun pääsee veteen, vähän vielä aluksi jännittää sitä paikkaa ja kaikkia niitä ihmisiä mutta vedessä sitten rentoutuu :D

Hauskaa viikkoa kaikille!
 
Aurinkoista huomenta!

Voi voi kun nuo uudet taidot saa tytön unet öisin tosi levottomaksi. Nooh, pitää lohduttautua sillä, että on ohimenevä vaihe...loppuu viimeistään 1,5v iässä ;)

Noista välikausi asuista:

Meillä oli pojalla viime kevät-talvena sellainen puku (en muista edes merkkiä, kun saatiin se äitini ystävältä, joka ei ollut ehtyt käyttää ollenkaan koko pukua) jossa oli alaosa kurapukua ja yläosa ihan perus ulkopuku kangasta. Koko oli muistaakseni 80cm ja meni vielä viime syksynäkin, kun poika ei tuota pituutta kovin rivakasti kerrytä :D

Ruusu:

Siis tuohan on tosi yksilöllistä, minkä pituisia ovat, mutta sanoisin, että keskimäärin ovat himpun alle vuosikkaina 74-80cm. :)

muoks*

HEh, poika tuli painamaan hiirellä lähetä nappia, jäi vähän kesken :D

Taas tulee tätä ihmetystä tuosta tytöstä.

Ihan olen oikeasti hämmästynyt, miten tuo noin "isoksi" yhtäkkiä muuttui...ryömiä möngertää pitkin olohuonetta kaiken perässä ja kohta sitten kai on vuorossa se konttiminen, kun jatkuvasti sitäkin treenaa.
Sitten tuo pään pudistelukin..annoin aamupalaksi puuroa ja sitä oli vähän liikaa kipossa, mutta annoin sitä mukaa kun tytölle maistui...kun stoppi tuli, pudisteli tyttö päätään eikä enään ottanut enempää....eli sanoiko tuo itse EI :eek:
Mää oon niin pihalla, mihin se minun vauva katosi??!! :ashamed: =)

Nooh, elämä menee etiäpäin, minkäs teet :D
 
Käyn vähän ilmottamassa ittestäni, ei oo oikein kerenny palstailemaan kun meillä on nyt tää uus rytmi johon koitetaan vielä totutella ja ollaan kaikki kovasti kiukkusia ja väsyneitä.

Meillä on onneks esikoisen jäljiltä vaikka mitä välikausipukua, niin ei tarvii ostaa. Kooltaan ne taitaa olla 68-80 ja nyt menee ne 68 ja kesämmällä varmaan ne 74 ja jos hyvin käy ne menee viel syksylläkin. :)

Täälläkin neiti on muuttunu niin isoks että! Liiku ei ihmeemmin vielä, muutakun kierimällä ja hyörimällä, mutta osaa oikein kiukutella ja loukkaantua ja on alkanu vähän vierastaakkin =) Ei oo enää vauvaa meilläkään :(

Mukava päivää mammoille!

Empsu ja tytöt, tosi unisena.
 
Niistä puvuista: mun äiti on lastentarhanopettaja ja hän kehui noita Reimatecejä, on kuulemma kiva jos lapsilla on niitä niin ei tarvi erillisiä kurahousuja sun muita. Hän kuitenkin osti meille 80cm toppahaalarin jostain KappAhlin alesta joten myös sellainen löytyy.
Katsoin omasta vauvakirjasta, oon ollut 11kk 79cm eli jotenkin luulen että meillä 80 cm tai yli olisi oikea koko syksyllä. On Nellakin aika pitkä kuitenkin.

Nyt en varsinaisesti suuttunut anopille, ihmettelen vaan että miten hän ihan eri aiheen statuspäivitykseen onnistui sotkeman meidän tytön nukkumajärjestelyt. En edes tiedä että olisko hänestä ehdottoman hyvä vai tosi huono jos Nella nukkuisi omassa huoneessa. Hänet tuntien varmaan hyvä. Mutta tätä ennen hän ei oo tästä mitään sanonut. Vähän kyllä nähnyt vaivaa sängyn sijoittelusta, oli sitä mieltä että meidän pitäisi irrottaa makuuhuoneen vaatekaappi jossa saadaan sänky sen paikalle.... Ihan että ehkä täällä 30v maisterishenkilö osaa hoitaa nää jutut ihan itsekin;)
 
Kauheesti kyllä eroaa toi vauvojen pituuskasvu, kun näissä lokakuisissa lyhkäsimmät on siellä 60cm tienoilla ja pisimmät 70cm kohdilla 4kk iässä. Meillä alkaa seuraavaksi olla 74cm vaatteet sopivia, joten en usko että tuo koko riittää syksyyn. Varmaan kesä/syksyvaatteet pitää olla 80cm. Luulen että meillä rauhottuu tää pituuskasvu jossain vaiheessa, eihän tyttö kovin pitkää voi jatkaa 1cm/vko vauhtia...

Toi hampaiden tulo hidastaa meiän liikkumaan opettelemista. Niia ei enää niin päättäväisesti yritä eteen päin, mutta kovasti kuitenki nostaa käsien varaan ja vetää jalkoja pepun alle. Sillä on joku juttu et kaikki mitä harjotellaan tällä hetkellä ni pitää tehdä kerralla. Eli on mahallaan ja vuorotellen nostaa itteään käsien varaan ja vuorotellen jalkoja alle ja päristää...:D
 

Yhteistyössä