*Lokakuun `09 Mahanpyöriäisistä Vauvautuneet Maaliskuussa 2010*

Heissan!

Mun käsittääkseni kiinteiden oppimisessa on kyllä paljon yksilöllisiä eroja: esim. meidän kummipoika suostui syömään 6 kk:n iässä vasta muutamia lusikallisia, kun vieressä meidän 4 kk tyttö veti muutamassa minuutissa puoli purkillista. Tää meidän kummipoika on vielä tosi isokokoinen ja meidän tyttö on aika kirppu, niin olihan se vähän hassua...

Olin eilen töissä - oli kyllä ihanan virkistävää =) Arvatkaa vaan, onko hankalaa tehdä töitä kotona ja samalla vahtia tätä meidän touhottajaa... En siis yritäkään tehdä montaa tuntia päivässä kotona hommia.

muoks...

Siis piti vielä jatkaa juttua, mutta tuli keskeytys, kun tyttö kyllästyi yksin leikkimiseen.

Eli vaatteista: meillä on sisällä päällä yleensä vaan body + puolipotkarit. Ulkona sitten vähän sään mukaan enemmän kerroksia. Tänään kyllä huomasin, että olin turhaan laittanut toppapuvun alle collegepaidan + housut, kun tyttö oli ihan hiestä märkä, kun tultiin kotiin. Oltiin siis lähinnä kaupoilla, eikä ulkona muuta kuin bussipysäkille ja takaisin.

Äh.. nyt tuo ei nukahda ilman mua. Palaan paremmalla ajalla!



 
Olen kovin pahoillani, etten pahemmin juttuja jouda nyt kommentoimaan, tyttö pitää kiireisenä, kun paahtaa joka hiisin koloon :D

NAN1 ja NAN2 eroista:
2 on vähän enemmän rautaa.
Meillä poika joi jauhe korviketta ja joi koko vauva ajan NAN1 ja kun 1v neuvolassa tarkistettiin hemppa, oli se tätin mukaan parempi kuin keskiverto...joten ihan rauhassa vaan annat ne 1 juoda loppuun :D

Tytteli meinasi tänään herätä klo 04.30...tätä en tosiaan suvainnut, joten annoin tissin jälkeen pulloa, josta vetäisi vielä 120ml. Sitten hän naureskeli ja lauleskeli ja tämä mamma ei kauheasti hymyillyt. Pistin tytön pokkana vain takaisin kapaloon ja koppaansa, annoin monta suukkoa otsalle ja monet silitykset ja sanoin unia ja sitten poistuin huoneesta sohvalle.
Kuvittelin, että taatusti alkaa kohta riekkua, mutta yllätys oli suuri, kun havahduin 7.00 siihen, että mies haki tyttöä joka iloisesti kujersi makkarissa :D

JAhas...taas mentävä, tyttö löysi hoitolaukun :wave:
 
hei moi,
pakko avautua: mun typykka on siis viikkoa vajaa 5 kk. me ollaan nyt 4 paivan ajan kokeiltu soseita silla ajatuksella, etta pikku hiljaa alotellaan ihan vaan maistelemaan - tarkoituksena ei ole VIELA korvata yhtaan tissityottoa silla. Ja siis niin, etta kun ma kesakuun lopulla meen toihin, tytolla on lahtenyt soseet hyvin kayntiin (ja tietty puurot ja muut silllon kans).

Mun yks kaveri alkoi mua siita vahan arvostelemaan savyyn tenttaamaan eta miks aloit. Eiks vaan voinut menna taysimetyksella 6 kk asti kun se on suositus.. Voit helvetti! PItais antaa menna yhdesta sisaan, toisesta ulos mutta kun.. kaveri sanoi etta ei se jaa maisteluks etta 2 viikon paasta se jo korvaa yhden imetyskerran... Ja sitten vauva saa vahemman sita itteaan.

Hitto! Miks naista pitaa aina ottaa itteensa - tosiasia on se etta kai se siks kirpasee kun mulla ei tosiaankaan mitaan syyta olut alottaa viela - siis ei oikestaan. Vaan itteeni rauhotellakseni etten joudu ressaamaan ja sillee...Kylla tuo nasu on ihan hyvin kasvanut maidollakin vaikka onkin painossa vahan alakayrilla..Ei kai siita mitaan haittaa ole etta kokeillaan pienia maaria eri makuja?
 
Iitun emo:

Ensinnäkin :hug:
Ja sitten itse asiaan.
Eli jos annat 1-2tl yhtä makua päivässä, ei se todellakaan vielä 2vk päästä korvaa yhtäkään ateriaa, ellet tietoisesti itse lisää kiinteän määrää.
Toisekseen, ei kiinteiden antamisesta ole mitään haittaa vauvalle, toisilla tulee tarve saada kiinteää aikaisemmin ja toiset pärjää mainiosti imetyksellä 6kk saakka.
Eli ei maistatuksesta ole mitään haittaa ja varsinkin, jos kun on jäämässä hoitoon muulle kuin sinulle jolloin on hyvä, että tulee kylläiseksi muusta kuin tissistä.
Ja harjoitusta tarvittaisiin vielä silloinkin kun vauva 6kk jo olisikin.
Ja vielä, suositus on suositus, joten jokainen saa tehdä omien ajatustensa mukaisesti =) :hug:
 
Itun emo: Älä välitä :hug: Ihan hyvin voitte maistella jo, ei maistelu korvaa yhtään ateriaa. Ja koska kiinteiden aloittaminen voi takuta, kuten meillä, ihan järkevää hieman etukäteen harjoitella. Mä en oo ihan vakuuttunut että meillä 1,5kk harjoittelun jälkeenkään kiinteät vielä korvaisi yhtään ateriaa kokonaan. Sen verran vähän menee.
 
Hurjasti tullut tekstiä tänään, mitähän piti kommentoida... Ainakin onnittelut Talvicille! :flower:

Onko kellään muulla tullut iho-oireita soseista? Meillä pojan ihoon lehahti punaisia laikkuja ympäri kroppaa, pieniä ja karheitä läiskiä. Muutama maku ehdittiin varovasti kokeilla. Ainakin oletan, että olisi tullut soseista, sillä pesuainetta tms. ei olla nyt vaihdettu. Kauankohan kestää, että iho-oireet häviävät? Pidetään nyt ainakin parin viikon tauko, jotta saadaan nollatilanne oireiden kanssa. Sitten varovasti uusi aloitus...

Vaatteista: Meilläkin on vain body, housut ja sukat sisätiloissa. Siihen päälle toppapuku ulos mentäessä ja siltikin on hikinen poika. Varsinainen kuumakalle!
 
Aku
Peppi Iinalle tuli pari ekaa kertaa porkkanasta ihan pientä punasta näppylää.Laitoin kortisonivoidetta ja ne hävis päivässä.Sen jälkeen ei oo enää tullu.Joskus muistan jutelleeni neuvolassa että erilaiset ihoreaktiot on ihan normaaleja kunhan eivät kutise tai muuten vaivaa ja häviävät ajan myötä.Kai iho reagoi uuteen aineeseen,maito on kuitenkin niin mietoa et ei ihme. =)
 
Heh, kun kävin kaupassa ni olitte jo yhden sivun kirjoittaneet :D Eihän täällä mitenkään pysy mukana.

Itun emo me ollaan toteutettu molemmille unikoulu about samalla tavalla eli tyttö nukkuu samassa huoneessa isin kanssa pinniksessään ja isi hoitaa yöt tyttöä rauhoitellen, jos alkaa itkemään tms. Jos rauhoittuu tutilla, hyvä, jos ei niin sitten ottaa hetkeksi syliin ja laittaa taas takaisin sänkyyn. Alussa ei olla vaadittu että olisi heti koko yötä syömättä vaan siihen asti kun ei enää millään nukahda tutilla/rauhoittelulla. Kummankin kohdalla se on tarkoittanut käytännössä n. 9 tuntia nukahtamisesta (klo 21-06).

Tää nuorempi neiti ei valvottanu isiä kuin ekana yönä puolisen tuntia kun halusi tissiä. Muuten on kelvannut tutti ja on heti jatkanut unia. Eli helpolla on päästy. Mutta ei edelleenkään osaa laittaa tuttia itse, joten vaatii nyt 6 yön jälkeen vielä muutaman tutinnoston yössä.
Esikoisen kanssa ensimmäiset kaksi yötä oli käytännössä valvomista, mutta sen jälkeen meni kaikki tosi helpoksi ja 7. yönä ei tarvinnut enää käydä edes tuttia laittamassa, kun osasi itse sen laittaa (piti ihan luntata kun oon kirjottanu kaiken ylös)
Unikoulun tuloksena esikoinen söi heti ekasta yöstä alkaen kerran yössä ja viikon jälkeen ei enää kertaakaan, jolloin nukkui jo täysiä öitä (11-12h) ilman tutinnostoja, kun vielä viikkoa aikaisemmin heräili vähintään 2h välein!
Tän toisen unikoulu on vielä kesken, mutta mitä hyötyjä nyt on saavutettu niin ensimmäisen yön jälkeen sama kuin esikoisella, että syödään enää kerran yössä n. klo 6. Tuttia nostetaan vielä muutaman kerran yössä, mutta vähenee joka yö. Ja syöminenkin on siirtynyt yö yöltä hieman eteenpäin. Nyt kun oppisi vielä sen tutin itse laittamaan suuhun. Ja tosiaan päiväunet on pidentyny huomattavasti omassa sängyssä ja ottaa tutin myös multa jos herää kesken unien (aiemmin halusi _aina_ tissiä silloinkin).

Kummankin unikoulu on pidetty n. 6kk iässä, tän toisen pikkuisen aikaisemmin kuin esikoisen. Esikoinen kyllä söi jo isompia annoksia kiinteitä kun unikoulutettiin että ehkä senkin takia lopetti yösyömisen melkein heti.

Mutta IHANAA IHANAA silti tää on, kun ei tartte enää öisin kukkua! :D
 
Huhheijaa, lapset nukkumassa.

Onni ja autuus, luulen, että tytön kanssa ei välttämättä tarvitsekkaan tehdä kummempaa unikoulua.
Tuossa kun laittelin unille häntä, irroitti itse otteen tissistä, ennen kuin oli edes kovinkaan uninen, sitten heijailin vähän, mutta kappas, tyttö vitkuili koko ajan pois sylistä ja sitten laitoinkin koppaansa. Siellä sitten alkoi tyttö heilutella päätään ees taas, ihan kuten veljensäkkin tekee yhäkin.
Poistuin huoneesta ja nyt sieltä ei kuulu mitään :eek:
Jos ei pitäisi pitää matalaa ääntä, huutaisin täyttä kurkkua JIPPPIIIIIII!!! :D

TAisi siis tehdä tyttö samalla tavalla viime aamuyönäkin, kun sammua mötkähti ihan itse =)

Juups, ja semmoinen vaihe on myös tytöllä nyt, että minä en herranjestas saa lähteä mihinkään vierestä...en kyllä voi mitenkään noudattaa arvon neidin käskytystä, sillä on tuo meidän isopieni mies myös hoidettavana ym. joten aika-ajoin joutuu tyttö tyytymään kyllä kuuntelemaan tämän mamman nonstop palpatusta, jota suollan minkä kerkeän että tyttö tietää missä menen :D

Esimerkkinä " Noniin, äiti kuorii perunoita, tämä on peruna ja se kasvaa maassa ja maistuu kuule herkulle kun sen keittää ja laittaa päälle vaikka soossia. JA nyt äiti laittaa tiskikoneen pyörimään, sitten saadaan astioita, joista sitten syödään ettei tarvihte kökkösiltä syödä, vaikkei toki niin tehtäisikään ja jatkuu PÄLÄPÄLÄPÄLÄ" :LOL:
 
Kuulostaa tutulta tuo paapelon päläpäläpälä :LOL: Mäkin höpötän koko ajan joka paikassa mm. kaupassa selitän kaikki mitä ostan. Ihmiset aina vähän kattoo et kelle toi eukko tossa höpöttää. Tosin esikoinen on kohta 2v, joten enää eivät niin ihmettele kun en enää yksinpuhele ;) Esikoisen kanssa mentiin jo 4kk iässä kaukalo kiinni rattaissa että näki koko ajan kaiken ja pystyin kommunikoimaan helpommin kuin nyt tän toisen kanssa kun raukka on siellä sisarrattaiden "alakerrassa" eikä näe mitään. Pitää varmaan ihan just laittaa sekin istumaan ettei tartte siellä maata.
 
Iltoja kaikille!
On tullut tosi paljon kirjoituksia viime aikoina, olen sentään saanut kaiken luettua, mutta mitäköhän piti kommentoida.. :ashamed:

No ainakin [/b]Talvicille Onnittelut!

Minä myös höpöttelen Atelle kun touhuan muuta ja jos häviän Aten näköpiiristä. Atte myös meinaa että äidin pitäisi olla koko ajan lähellä.
Meillä mies osallistuu Aten hoitoon paljon kun on kotona.
Silloin kun isommat pojat oli pieniä, niin hoiti heitä huomattavasti vähemmän. Olen miettinyt että olisiko syy siinä että oltiin niin nuoria kun esikoinen syntyi ja nyt mies ehkä kypsempi isäksi? Ja toinen syy ehkä siinä että nyt en enää niin paljon puutu miehen tapaan hoitaa poikaa, tekee omalla tavallaan asiat.

Vaatteista Yleensä pojalla on body, housut ja sukat. Kovemmilla pakkasilla lisäsin paidan ja välillä myös puolipotkarit. Meillä kun on aika viileät lattiat.

Syömisestä Atte syö nykyään aamu- ja iltapuurot joissa pari tl hedelmäsosetta joukossa sekä kasvissoseen. Eli 3 ateriaapäivässä ja tietenkin lisäksi vielä monta kertaa tissiä. Puurot aloitettiin neuvolan ohjeesta että masu saatiin paremmin toimimaan ja se on kyllä auttanut.
Nukkumisesta Atte nukkuu yöunia klo21-7, yhden kerran herää tissille n.klo5. Joskus pitää tutti antaa kerran pari yössä, mutta yleensä Atte puottaa tutin suustaan nukahdettuann ja nukkuu koko yön ilman tuttia.
Päivisin Atte nukkuu vaihtelevasti 2-4 unet. Ihan riippuu siitä kuinka pitkiä unia nukkuu. Jos ei ulos päästä koko päivänä, niin saattaa nukkua esim 4xn.45min ja vastaavasti jos käydään aamu- että iltapäivällä ulkona, nukkuu 2x2-3tuntia. Päivärytmi on siis ihan kiinni siitä miten ulkoillaan..

Mitäköhän vielä piti kommentoida, no ainakin se että hiuksia lähtee myös täällä, joka paikassa on hiuksia..

Atte on oppinut liikkumaan pyörimällä, kääntyy siis mahalleen, selälleen, mahalleen, selälleen... kunnes seinä tai jokin muu tulee vastaan. Ja kun siirrän takaisin lähtö pisteeseen niin suuttuu minulle kun joutuu uudestaan tekemään saman homman uudestaa :LOL:

Mutta nyt on lähdettävä nukkumaan,
mukavaa viikonloppua kaikille!
T:Rouva ja Atte 5kk 1vko 2pv :heart:
 
Minä muuten laitoin tänään meidän rattaiden pehmeän kopan istuin käyttöiseksi.
Eli siis otin kopan sivuilta ja pohjasta sellaiset tukena olevat kovamuoviset liuskat pois, jolloin menee ihan lötköksi ja tuossa kopassa on rattaiden valjaille reijät.

Tohkeissani sitten Iinalle selitin, että kuule sinua odottaa uusi ja uljas maailma kun ulos päästään. Siinä tyttö katseli hetken, kun valjaita laitoin ja...SAMMUI :LOL:
Se siitä uljaasta maailmasta, ei paljoa kiinnostanut :D

Mutta nyt nukkumaan päin :wave:
 
Huomenta :)

Josko tässä ehtisi muutaman sanan näpytellä kun kaksi keskimmäistä katsoo aamupiirrettyjä ja vauveli nukkuu eikä isomman kouluunlähtötohinat ole vielä käynnissä.

Vaatteista oli juttua, meilllä pikkuheppu on sen verran viluinen kaveri että body, puolipotkarit tai sukkikset, housut tai potkuhousut ja sukat on käytössä sisällä.

Talvicille lämpimät onnittelut :heart: :heart: :flower: :flower:

Itun emo, kurjaa arvostelua olet saanut osaksesi mutta kyllä sinä itse tiedät mikä on teille oikeea aika aloittaa maistelut. Eihän nykyään enää toitoteta niin kovasti tuosta puolen vuoden täysimetyksestä, hyvä kun nyt yleensä ottaen puoli vuotta imetetään vauvoja =)

Meillä ei vielä ole mitään maisteltu, keskiviikkona oli neuvola ja pikkuinen kasvaa tasaisesti niin en vieläkään sit ole aloittanut vaikka mieli tekisi toisaalta jo nähdä niitä ihania ilmeitä kun uusia makuja maistellaan :heart:

Talvicille mittoja: 5kk 5770g, 63cm ja myssy 41,3cm. :heart:

Eli pieni poika meillä on mutta kasvaa tosiaan tasaisesti. Samankaltainen kasvukäyrä on meidän toiseksi vanhimmalla pojalla, joskin tämä nuorimmainen on hieman lyhyempi. Hoikkia poikia molemmat siis ja ovat kyllä muutenkin samannäköisiä =) :heart:

Nukkumisjuttuihin vielä että meillä mennään kaksilla päiväunilla, molemmat on sit kyllä pitkiä vaihdellen 1-3 tuntiin ja joskus pihalla nukkuu neljäkin tuntia. Sit joinain päivinä jos joutuu nukkumaan sisällä ja unet jää lyhyemmiksi niin ottaa vielä yhdet torkut. Meillä siis nukutaan erittäin hyvin niin päivällä kuin yölläkin, joka on aivan ihanaa kun tuo toiseksi nuorimmainen on ollut niin mahdottoman vaikea nukkuja. Nyt toki yöt menee tällä taaperollakin taas hyvin.

Jatkan myöhemmin lisää, nyt aamupalojen laittoon :wave:

äitsy ja lauri-muru 5kk ja pari päivää päälle :heart:
 
Moi!

Me palailtiin eilen lomareissulta :) Lennot ja matkustaminen muutenkin meni tosi hyvin... Sama juttu kuin Nyytillä, eli uusi lomakuume polttelee jo... :D Mites muuten DsariaL:n reissu meni?!

Tekstiä oli tullut paljon, mutta ainakin Talvicille onnittelut!! Ja Hemarille tsemppiä miehen kanssa... Harmittaa sun puolesta tosi paljon.. Meillä huolto- ja leikittämis"vuorot" menee aikas tasan, tietty mies käy päivät töissä.. Mutta siis alusta asti mies on halunnut osallistua yhteisen lapsen hoitoon.. Toivottavasti teilläkin tulisi muutosta tilanteeseen!!

Me kävästiin ennen matkaa 5 kk neuvolassa, Talvicille uusia mittoja etusivulle:

Paino: 8010 g
Pituus: 64 cm

Eli kuten muutamalla muullakin, myös meillä näyttäis kaikki ruoka kertyvän reisiin... :D Pituutta oli tullut 2 cm kuussa, mikä on kuulemma ok, mutta tantta silti oli sitä mieltä että jos ei nyt kuukaudessa kasva reilusti pituutta niin selvitellään syytä!

Me ollaan nyt otettu kans kiinteet mukaan ja syöminen sujuu kivasti!!! Mistään ei oo tullut oireita, ja ollaankin otettu parin-kolmen päivän välein uutta maistiaista.. Terkan ohjeiden mukaan syödään nyt 2 x päivässä, ja varmaan parin viikon sisään otetaan aamupuuro mukaan.. Siitä pitikin kysyä, että millä puurolla ootte aloittaneet?? Kaikki babybiossa olleet tais ainakin saada sitä Piltin omena+vehnä -puuroa.. Onks vehnällä ok aloitella?!?

Silona & Oskari 5,5 kk :heart:
 
Hip ja Hei,

Meillä yleensä päällä body+sukkiksen/sukat+housut.

Vauvauinti sitten alkoi ja oli ihan tosi ihanaa. Neiti vaan kiljui ja söi varpaitaan. Taisi olla kivaa :heart:

Meillä on ollut nyt vajaan viikon työn ja tuskan takana saada neiti nukkumaan. Olen ihan hukassa missä mennään ja mitä tehdään väärin. Aina ennen ollaan menty hyvin nukkumaan ja yks kaks sen jälkeen kun masu meni kovalle on nukkumaan meno ollut aivan järkyttävää. Olen varmaan päässyt kaikesta liian helpolla niin nyt rangaistaa ihan urakalla :ashamed: Kauhea kitinä kun laittaa sänkyyn ja kitinä muuttuu huudoksi ihan hetkessä. Kaikkea olen kokeillut, mutta mikään ei auta. Ainoa miten saan neidin sitten hiljaiseksi on ottamalla syliin istumaan ja kävellään valoisassa.
Mietin että pitäisikö mennä lääkäriin että jos olisi kipeä? Maito on maistunut vähän heikosti, mutta toisaalta kuumetta ei ole.

Pahoittelen nyt jää omanapaiseksi.

Pikkis ja Fria
 
Autuasta huomenta!

Yö meni kuin unelma. =)
Tyttö meni nukkumaan 20.30 ja nukahti tosi nätisti, kuten eilen jo hehkuttelinkin. Heräsi kahdesti, siis vain kahdesti, ei mitään väli huutoja hyssyttelyineen tullut.
Ekan kerran heräsi 00.10 ja annoin pullosta lypsettyä maitoa, sitä meni 120ml. Olin varautunut kurjaan yöhön, mutta tyttö yllätti heräämällä seuraavan kerran vasta 05.15 ja silloin söi kummatkin tissit tyhjäksi ja vielä pullosta himpun alle 100ml ja heräsi tähän päivää 7.30 :D
Ja joka kerta kun laitoin takaisin koppaan, oli vielä puolitajuissaan ja heilutteli pientä päätään muutaman kerran ja sammui ihan itse =)

Pikkis:

Voisin melkein väittää, että voisi olla ikäkausi juttu. Tytöllä oli tuossa pari viikkoa sitten niin vaikeaa niin vaikeaa tuo nukuttaminen...samassa rytäkässä tuli siis kaikenlaista uutta melkein päivittäin. Eli tytöllä nämä kaudet korreloi selkeästi uuden oppimiseen, mutta vastapainoksi sitten kyllä nukkuu kauden jälkeen enemmän muutaman päivän ja sitten palaa tuttuun nukkumis kaavaansa. =)
Eli seuraile ihmeessä olisiko jotain uutta ilmassa, esimerkiksi HAMPAAT :hug:
Jos jatkuu ja kaivelee/raapii korviaan tms. voi olla tulehdus.

Mies menee pojan ja mummonsa (pojan isomummon ) kanssa Ikeaan...minä alan laittamaan juuri Briteistä tulleita siemeniä multiin :D :wave:
 
Kiitos kuomat!
Kuten varmaan tiedatte, sita ottaa niin helpollaan liian raskaasti toisten aitien neuvot. Ma mietin taman neuvojan motiiveja niin saattaapi johtua siitakin etta han ei voinut imettaa kumpaakaan poikaansa (vaikka ois varmaankin halunnut, uskon), koska molemmat pojat on adoptoitu. Etta ehka han ei siksi ymmartanyt miksi antaisin mitaan muuta kuin tuota jaloa tissituotetta :) No, mutta kuten moni teista jo summasi - on ihan ok maistella ja koska tytto ihan selkeesti on kiinnostunut meidan syomisesta niin mika jottei. Avarretaan maailmaa nainkin, kuin toisella nayttaa siihen olevan kiinnostusta.

MB: loistoa etta teidan unikoulu meni niin helposti. Ma mietin vaan sita kun tuo meidan vaapeli kormy ei suostu ottamaan tuttia (suuttuu vaan jos kehtaa edes tarjota), etta taitaa menna huudoksi ekat yot. Tai voishan sita vaikka pikkurillia tarjota.. Mutta ollaan siis vikkoa vajaa 5kk, eli kuinka monta syottoa sita edes uskaltaa alkaa jattaa valista koska eiks niin ole etta yli 6kk ei enaa tarvi yosyottoja, mutta kukaan ei sano kuinka monta yosyottoa on tarpeen alle 6kk. Meilla naas mennaan nain: nukkuun 9 aikoihin, eka syotto klo 00, sitten 3 ja sitten 6/7 pintaan. Mut toisaalta, tuo tytto ei ole ikina ollut enempaa kuin 5 tuntia syomatta.
 
Paapelo

Sitä mietittiin itsekin on nimittäin oppinut nostamaan itseään suorille käsille sekä viemään jalat pepun alle ja peppu ylös. Myös kiljuminen on tullut taas takaisin kuvioihin. Taidot ei toisaalta ole ennen vaikuttanut nukkumiseen, tämä on jotain ihan uutta. Toisaalta myös lopetettiin ne kiinteät hetkeksi niin mietin että voi olla ettei maito maistu kun oli jo tottunut syömään hyvällä ruokahalulla kiinteitä. Hampaita olen yrittänyt katsoa, mutta eipä siellä juurikaan mitään näy. Neiti on kyllä alkanut puremaan tissejä ja imettäminen tuntuu eriltä sekä kuola lentää. Se taas viittaisi hampaisiin.
No toivotaan että tämä on ohimenevä vaihe, eikä tyttö olisi tulossa kipeäksi. Hampaidenkin kanssa saisi toven odotella! :D
 
Ihana kuva Marsupilami! :heart:

Me ollaan syöty tattaripuuroa, joka taitaa kulkea nimellä puhtipuuro joka on Muksun valmistamaa. Nauvolassa sanottiin, että on hyvä aloittaa gluteenittomalla puurolla ja tuo puuro on kivan makeaa niin maistuu pojulle hyvin.

Meilläkään ei uponnut pelkkä peruna sitten ollenkaan. Joten olen vaan tylsästi alkanut syöttämään kaupan valmisruokia. Perunaparsakaali, perunakukkakaali ja perunaporkkana on suurta herkkua. Myös päärynä ja persikka uppoaa hyvin. Ajattelin niin, etten pakota poikaa syömään mitään, jos joku ei maistu niin ei sitten maistu. Onhan tässä aikaa opetella, kun ikää on vasta vajaa 5kk.

Onnea Talvicille, meinasi ihan unohtua! :flower:

Meille on nyt tullut pulloraivarit kuvioihin. ARGH!!! :( Ei kelpaa sitten millään. Käytössä on aventin pullot ja tuttelin korvike, jotka on viime viikkoon asti kelvanneet ihan hyvin. Nyt alkaa raivoaminen heti kun laittaa pullon suun lähelle. Harmittaa kovasti, kun huomenna pitäisi tämän mamman olla yötä poissa kotoa. Taidan joutua perumaan menoni, eihän poikaa voi yötä nälässä pitää. Yritän toki vielä tämän ja huomisen keksiä jonkin keinon, ajattelin ainakin kokeilla jotain toisen merkkistä pullosysteemiä. Päivällä maitoa voi toki pojulle hörpyttää, mutta miten ihmeessä yösyötöt onnistuu jos ei pullo kelpaa????

Onko muilla tullut nyt semmoinen kausi, että kukaan muu ei kelpaa kuin äiti? Meillä poika viihtyy isänsä kanssa, mutta jos hermostuu niin vain minä saan hänet rauhoittumaan. Pojulle riittää vain se, että hän näkee tai kuulee minut niin kyllä rauhoittuu. Luullakseni tämä on ihan normaalia tässä n. 5kk iässä?! Isälle tämä on kyllä kurjaa...

Ja nyt kokeilemaan pulloruokintaa...

heketsi + poika melkein 5kk
 
Silona: Mä aloittaisin kanssa jollain mulla kuin vehnällä, mikä on viljoista allergisoivin. Me ajateltiin aloittaa riisillä heti kun ollaan käyty 5kk neuvolassa.

Me oltiin tanssissa juuri. Tyttö oli aivan uninen kun tultiin ja sain siirrettyä vaunuihin jatkamaan unia, mutta heräsi itkemään puolen tunnin jälkeen. En saanut millään rauhottumaan, vaikka näin että ois väsyttäny toista vielä. Piti sitten ottaa sisälle touhuumaan... Toivotaan että menis iltapäivästä unille vielä.

Meillä ei kelpaa enää maito päivällä juuri ollenkaan. Yöllä söi 160ml, mutta aamulla kun herättiin söi juuri ja juuri 30ml. Tarjosin tunnin päästä lisää ja meni ehkä 20-30ml taas. Sitten loppu 10 min tanssissa meni itkeskelyksi kun oli väsy ja nälkä, mutta siltikään ei meinannu maistua. Pitkään sai pitää pulloa huulilla ennen kuin suostui syömään, mutta söi sitten kaikki 100ml kuitenkin, tosin kahdessa erässä. Varmaan ne hampaat vaivaa ja ien kipeä, nukkumaankin mennään iltaisin vain raivarin jälkeen...
 

Yhteistyössä