*Lokakuun '09 Mahapyöriäisistä vauvautuneet Marras-Joulukuussa `09* (Nimenhuuto!!!)

Hei pullosta juottajat!
Makokeilin ekalla kerrallaavantin pulloa ja sen Unna huoli.Olen sittemmin havittanyt sen ja nyt kun kokeilen DR. Brownin pulloa, ei tytto huoli sita. Mita pullomerkkia kannattaisi kokeilla - mita te kaytatte? Tai sitten tassa on nyt kaynyt niin ettei haa huolienaa mitaan pulloa kun on tissiin tottunut.

Jee jee,tiistaina Suomeen! Toivottavasti paastaan lentoon, Brysselin kentta oli ainakin tanaan kiinni. Me mennaan ensin Amsterdamiin junalla koska sielta lahtevat lennot oli halvempia ja sielta sitten pyyhkastaan Suomeen. Vahan jannittaa etta miten nuo tyton korvat kestavat nousun ja laskun mutta taytyy kaivaa tissi esille ja pistaa tytto syomaan. sen sanovat auttavan. Onko kellaan kokemusta nain pienen (melkein 8vkoa) kanssa matkustamisesta koneella?)
Mua vahan pelottaa kun tuntuu etta meidan Suomen lahipiirissa on ollut just paljon ripulia liikkeella.Jos se nyt iskee tyttoon. Eivat suostuneet sita rotavirus rokotetta viela antamaan kun tytto on niin pieni, mutta mitas jos se oli sita mita kaikki on juuri poteneet. Mietin etta josko saisin Suomalaisen terkan sen antamaan...Millon se toinen annos pitaa ottaa...? Jos ottaisin sen mukaan tanne ja antaisivat sen taalla..

Taalla maarataan synnytyksen jalkeen fysioterapiaan. Tai siis lahinna terapeutti jumppauttaa kerran viikossa muutaman kuukauden ajan. Sain terapeutilta sen jumppapallon mukaan ja se tonottaa nyt tossa olkkarin nurkassa ja koira on ihan tohkeissaan...onneks se ei saa sita rikki kun on liian pieni kirsu :LOL:

Ukkeli tuli toista ja imetettyani tyton, meni hanta nukuttamaan. On ollut siella jo tunnin ja hiljasta on...taitavat olla molemmat pallopaat nukahtaneet :heart:
 
Heipä hei!

Meidän poika on niin uhmaa täynnä, ettei tosikaan...taitaa olla tuo uhma nyt vihdoin huipussaan, joten positiivisesti yritän ajatella, että tämän pahemmaksi ei voi enään mennä. Ja tämä minä itse vaihe vielä päälle...urgh! Nooh, tämä on ohi menevää, pitää ottaa videolle mahdollisimman paljon todistusaineistoa, jotta voipi sitten näyttää kun on iso pojankloppi, mitä kaikkea se mamma saikaan kestää :D :D

chilitin:
Tiedän kyllä tuon huonommuuden tunteen esikoisen ajalta, kun imetys ei onnistunutkaan...ja tiedän myös, että se on omasta ajattelustaan kiinni ja kun saa tuon murheen käsiteltyä alkaa kirkastua =) :hug:

Meidän uudet rattaat tuli tänään. NE on nyt sitten vaunuvarastossa, jossa on kaksoislukitus ovessa ja lisäksi ne on hirtetty paksuun vesiputkeen kiinni, eli eiköhän nämä varotoimet riitä
:D
Potuttaa vaan pitää niitä tuossa varastossa, kun käytävä on niin kapea, että on melkein mahdotonta saada rattaita kääntymään käytävässä ja jotta pääsee ulos, pitää mennä porttikongin kautta ja kiertää talo ympäri, jotta pääsee muualle kuin metikköön :/
Mutta eipähän pääse pitkäkyntiset viemään.

Tyttö nauroi eilen ihka ensimmäisen kerran ihan siis kunnon naurua...harmillista kyllä, en muista mitä oikein tein, että sain tuon aikaan, mutta voi luoja että se oli valloittavan kuuloista :D :heart:

Isopääfiilis:

Muistan esikoisen ajalta tuon...siis minulla se kärjistyi vieläpä niin, että ihmiset näyttä kokonaisuudessaan ihan jättimäisiltä, jopa ihan lapset oli minun silmissä jättimäisiä...hassu fiilis...en koskaan siitä mitään sanonut, mutta monasti kuvittelin, että pääni on ihan sekaisin :D

Rotarokote:
Eli eka annos annetaan suomessa 2kk iässä ja toinen annetaan 3kk iässä. Ei toki tarvitse olla päivälleen tuon ikäinen, mutta meidän terkan mukaan ei ole suositeltavaa, että menisi viikolla yli tuosta iästä. Toki vaihtelevuutta paikkakunnittain on varmasti jonkin verran ja tämä on meidän oman terkan mielipide =)

Ihottuma:
Tytöllä ei ole tullut, mutta poika kärsii tuosta läiskäisestä ja todella kuivasta ihottumasta. Oireilee vain pahimmilla pakkasilla ja kesäisin ei ole mitään. Ihan rasvaista rasvaa vain käytetään pari kertaa päivässä noille muutamalle kuivalle alueelle ja heti helpottaa.

Oltiin eilen pojan kanssa kahdestaan illalla pihalla. Voi että oli ihanaa. Poika oli niin tohkeissaan lumesta, että tahtoi kävellä pulkkailun sijaan, vaikka paikkapaikoin hankea oli yli hänen vyötärönsä :D
Tänään sitten säätiedotteesta katsoin, jotta joulun jälkeen VETTÄ :headwall:
Ai että potuttaa...muutan pian alaskaan ;)
Toivotaan nyt kuitenkin, että ihme tapahtuisi ja ennuste muuttuisi.

Mutta nyt ruokaa laittamaan ja kahville. Kummatkin kun nukkuu samaan aikaan tähän aikaan, niin pakko ottaa hetki lunkisti :D

paapelo+Leo 1v9kk3vk2pv+Iina 2kk3vk2pv :D :heart:
 
Heipä hei!

Paapelo pidähän nyt rattaista lujasti kiinni, ettei pitkäkyntiset vie niitä :hug:
Talvicci: Pojan nimeksi tuli Juuso (päivitystä etusivulle)
Oli rennot ristiäiset ja Juusokin oli kiltti koko toimituksen ajan :) Oli niin väsynyt ja ruokaa masu täynnä :)

Jälkitarkastus on nyt ohi, kauhulla odotin sitä, mutta menikin ihan hyvin. Inhoon käydä noissa tutkimuksissa...

Juuso on järettömässä räkätaudissa , viime yönä en saanut nukuttua, kun pelkäsin ettei poju saa hengitettyä! Pelottavaa.. nyt oon jatkuvasti niistäny Juuson nenää, silti räkää riittää. Menispä pian ohi.. Ja ei tulis mitään kuumetta! :'( on pikkuinen niin rassukka...

Semmosta tällä kertaa, palaillaanpa asiaan.. :)

Myola sekä Juuso :heart:


Muoks* Minkälaisia rattaita teillä muuten on ja ootteko ollut tyytyväisiä valintaan? Mulla Emmaljungan duo edget ja tykkään tosi paljon! On tukevat ja mukavat työntää täällä maalla :D
 
rattaista: Meil on Emmaljungan City Crossit ja olen tyytyväinen. Me asutaan myös maalla ja nuo on riittävän järeät tänne. Kaupunkikäytössä ne on vähän kömpelöt, mutta kunhan poika kasvaa niin meillä on nuo matkarattaat kaupunkireissuja varten ja jos nyt käydään vaan ihan ruokakaupassa tms lyhyellä reissulla niin saa olla kaukalossa jotka on kytketty matkarattaisiin.

Myolan Juusolle paranemisia! Meil on pojan serkkupoika (7kk) kovassa räkätaudissa. Toivottavasti ei tartu Luukakseen kun jouluna nähdään :(
 
Rattaista: Mulla on pojilla Carenan double swingit, ja on kyllä ihan loistavat tuplat. Yksikseen jos joskus Lucaksen johonkin lähden niin meillä on myös Rasmuksen vanhat (siis reilun 1,5 vuotta "vanhat") Brion happyt jotka myös on aivan ihanat :heart:. Kummatkin rattaat on siniset. Lumellakin liikkuu ketterästi enkä ole kauheasti kyllä keksinyt mitään vikoja.
 
Huomenta!

Tultiin tänne Itä-Suomeen mummilaan ja tääl on ihan hirveesti lunta. Huh. Mä kun tykkään tuosta Helsingin talvesta ni tuntuu ihan hassulta. (Tosin tulihan tässä viime päivinä sinnekin paljon lunta) Ihan kivahan se on, että on lunta, mutta Helsingissä se kun kuitenkin sulaa hetken päästä pois ja sit on kengät ihan märkinä kun talsii loskassa niin toivoisin ettei lunta tulis ollenkaan. Helmikuussa on sitten kiva, kun on pakkasta ja lumi pysyy :)

Meillä on rattaina Phil&Tedsin Vibet ja ne on kyllä ihan unelmat sisarusrattaina :) Niitä näkee aika paljon kaupungilla, on niin kätevät julkisissakin, kun on niin kaposet.

Meillä esikoinen on nuhassa, mutta ei paha. Tosin nyt on se sitkosvaihe eli ei enää muka ole nuha, mutta kun käyttää nenäfriidaa niin tulee hirveet vihreet limat. Jos en noita poistais tulis takuulla joku korvatulehdus tms.

Mut nyt meidän pikkuneiti vaatii huomiota :wave:
 
Huomenia!

Vaunuista: Meillä on Bugaboo Cameleonit ja olen kyllä ollut ihan hurjan tyytyväinen, toimivat kuin unelma kaupunkiolosuhteissa. Tosin tää talvikeli on vielä testaamatta, miten pelittää noissa kinoksissa. Mennään tänään käymään pankissa, sittenhän se selviää. Saisihan noihin talvirenkaat mutta ei olla hankittu.

Lasketaanko masulta selälle kääntymistä minkääntason kääntymiseksi? Meidän neiti humpsahti niin eilen:) Kyllä tässä edistystä koko ajan tapahtuu ja hän oppii uutta, vaikka sitten varsinaisesti kääntyminen tarkoittaisi toiseen suuntaan kääntymistä.

 
Tere!

Täällä ollaan selvitty ensimmäisestä korvatulehduksesta, oltiin ihan sairaalassakin sen takia. Korvat puhkaistiin ja seurannassa oltiin yksi yö. Esikoisella ei ole ollut yhtään korvatulehdusta joten vähän ihmettelin että pikkuinen sai ensimmäisensä jo nyt. Toivotaan ettei enteile mitään kierrettä....

Talvicci Kyselit tuossa muutama sivu taaksepäin, voiko masuvaivat tulla aina samaan kellonaikaan. Meillä huudot on tulleet ihan samalla kaavalla: ensimmäisinä viikkoina klo22 eteenpäin, sitten klo 2 ja lopulta alettiin huutamaan aamukuudelta (mikä oli noista paras vaihtoehto). Ja huutoa kesti yhdestä neljään tuntia. Herkkävatsainen on ja mun mielestä reagoi herkästi esim syömiini mausteisiin ruokiin. Lääkäri heitti sen koliikki-diagnoosin, mutta sekin on niin epämääräinen että tiedä siitä sitten... Joka tapauksessa, masu pulisee aina kun poikaa kiukuttaa. :)

Nyt onkin sitten nukuttu kolme yötä ja nukahdettu aina syötöille (niin äiti kuin vauvakin). Aamupuolella poika on nukkunut levottomammin, johtunee yöllisestä röyhtäytyksen puutteesta. En vaan voi sille mitään, että nukahdan itse saman tien kun laitan tissin vauvan suuhun. Istualteen en uskalla yöllä syöttää, nukahtaisin varmaan siihenkin. :D Toivotaan, että näitä hyviä öitä tulisi paljon lisää, helpompaa pienellekin kun ei tarvitse niin kovasti itkeä.

Pikkumyyh Kuulostaa tutulle noi iho-ongelmat. Meillä tuosta kärsii minä ja molemmat pikkupojat. :) Itsellä tulee talvisin kyynärpäihin tommosta kutisevaa kuivaa ihottumaa ja esikoisella jalkoihin. Nyt olen huomannut myös vauvalla kuivia läikkiä ihossa, joten äitinsä ihon ovat ressukat perineet. Decubalin clinic cream (sori mainostus:)) on hyvää ja sopivan rasvaista, tosin haisee ällölle. Sit ku saa noi kuivat alueet pois, niin ohuempikin rasva riittää ja rasvata saa joka päivä. Mietoa kortisonivoidetta voi myös isommalle lapselle käyttää kuurina, auttaa kutinaan. Meillä ainakin tuo on vaan talviajan ongelma, joten kesäisin saa lomaa tuosta rasvan kanssa läträämisestä.:) Niin joo, ja atooppiseksihan tuontyyppistä herkkyysihottumaa kai sanotaan.

Tsemppiä chilitin, toivottavasti vuoto loppuisi ja voisit alkaa rauhassa toipumaan synnytyksestä. Eihän tuo korvikemäärä ole paha, ja varsinkin jos sulla noin hyvin tulee maitoa muutenkin.

Meilläkin on tässä nää ekat kuukaudet syöty aika paljon eineksiä ja katseltu villakoiria nurkissa. En usko, että esikoinenkaan teollisen ruuan takia kokee olevansa heitteillä, pahempi juttu olisi loppuunajettu äiti. Kotityöt ei kuitenkaan ikinä lopu, täytyy nyt yrittää nauttia näistä lapsukaisista kun ovat pieniä vaan niin vähän aikaa. :heart:

Pikki ja pojat kohta 3kk ja 2v3kk
 
rattaista: meillä on Emmaljungan duo edget ja ollaan niihin kyllä tyytyväisiä. Isothan ne on mutta mä ainakin tykkään ku on tukevat ja mun mielestä ainakin suht kevyet työntää niinkin isoiksi vaunuiksi.

Toi massulta selälleen kääntyminen voi olla "vahinkokin", tai niin ainakin esikoisella oli. Vauvahan heiluu aika paljon puolelta toiselle vatsallaan ollessaan. Mutta tietenkin se voi olla ihan kunnon kääntyminenkin :D

Meillä ollaan nyt reilu viikko(ellen kamalasti huijaa) menty ilman yösyömisiä :eek: Jere menee nukkumaan 21-23 aikaan ja herää aamulla n 8 aikaan, syö ja nukataa tunniksi kahdeksi vielä. Olisiko tuo sitten hänen yösyöminen? :)

Mites meinaatte joulun viettää? Me mennään miehen siskon luokse, se on vähän niinkuin perinne :) Siellä syödään ja pukki tulee ja sitten lapset leikkivät leluillaan.
 
Kääntyminen: En osaa tuosta sanoa että onko vahinko vaiko ei. Muutaman kerran neiti on keikkunut niin, että on päässyt kyljelleen mutta ei ympäri asti, eilen meni ihan ympäri. Saattaa kyllä olla että häntä lattialle asettaessa kädet jäi niin, että kääntyminen oli helppoa siksi. Siis tahallaan en asetellut mutta ehkä ne jäi siihen kropan alle sopivasti.

Korvikkeen antamisesta: Ymmärrän kyllä, että maidon tulo on stressaava asia mutta älkää turhaan tunteko huonoa omaatuntoa korvikkeen käytöstä. Ne on ihan turvallisia tuotteita ja varmaan ihan useimmat niitä käyttää ainakin joskus. Meidän neitihän on 4 viikon iästä asti syönyt pelkkää korviketta ja alusta asti kyllä korvike oli mukana kun maito ei riittänyt. Äidinmaito on toki paras vaihtoehto mutta tuokin on varsin hyvä:)

Chilitin: Toivottavasti tuo vuoto loppuu, kurja juttu:(

Me suunnataan huomenna joulunviettoon länsirannikolle. Ollaan miehen kanssa sattumalta samasta kaupungista vaikka Helsingissä ollaan tavattu. Helpottaa sukulaisissa sumplimista huomattavasti :D Mennään ensin mun äidin luo ja anopille myöhemmin. Aatto pyritään myös jakamaan näiden kahden paikan välillä. Mutta mun perhe on siinä mielessä etusijalla että mulla on myös nuoremmat sisaret paikalla sekä mun isovanhemmat. Miehellä ei tuolla muita sukulaisia kuin äiti. Mutta toki me siis anopille pidetään nyt jouluna monena päivänä seuraa.
 
Täällä on myös käännytty nyt 2 kertaa masulta selälleen. Uskon että ovat olleet vahinkoja molemmat, mutta kovastihan Niia harjoittelee kääntymiseen vaadittavia liikkeitä. Tuo masulta kääntyminen kävi niin, että Niia oli vatsallaan ja kannatteli yläkroppaa käsillään, sitten katseli telkkarissa viliseviä mielenkiintoisia värejä ja humpsahti selälleen.

Ihanaa kun vihdoin pääsi ulos vaunulenkille ja tyttö pääsi ulos nukkumaan :) Nukkuikin sitten 2,5 tunnin unet niin sain paketoitua paketteja ja syötyä. Eilisten Pk-treffien saldona nukkui yölläkin taas 7h putkeen ja vielä 4h siihen perään.

Rattaat: Täälläkin on Emmaljungan Duo Edget. On tosi hyvät kaikkeen käyttöön, tosin kaupungissa liikkuessa hieman kookkaat... Vaikka asutaan kaupungissa, palveluiden läheisyydessä, niin ei täällä kävelyteitä kovin äkkiä aurata. Tuosta tän päiväisestä lenkistä ehkä puolet saatiin mennä auratuilla teillä ja puolet erisuurusissa lumissa. Oli tosi hyvä työntää ja kevyethän ne on noinkin isoiksi vaunuiksi.

Muoks, piti kysyä kuinka paljon korviketta syötätte? siis kaikki korviketta käyttävät... Meillä menee n. 80-100ml ehkä 8krt vrk ja ollaan osittais imetyksellä. Rintamaidon määrää en tiedä, mutta ilmeisesti iltaisin ei tuu enää juuri mitään. Yöllä kyllä ihan hyvin.

Alley ja Niia 8vko :heart:
 
Korvikkeet määrästä: Jokunen viikko sitten pidin kirjaa syömisistä ja tuolloin meni n. 800ml/vrk. Tällä hetkellä en ihan tarkkaa määrää osaa sanoa, ehkä n. 900ml. Ja annokset on 120-180ml tyypillisesti. Myös yli ja alle joskus: saattaa huutaa ja sitten syö ihan vähän vaan. Ja yön jälkeen on joskus syönyt hurjia määriä. Nella siis nukkuu yöllä usein 8 tuntia joten tuleehan siinä nälkä:) Tuntuu että syöttövälit on muutenkin pidentyneet, ehkä 3 tuntia kun aikaisemmin oli 2.
 
Meillä ollaan kanssa korvikkeella ja syöttövälit ovat nyt selkeästi pidentyneet. Päiväsaikaan 3-4 tuntia ja öisin voi olla 5 tuntia (kuten viime yönä). Syö kerrallaan 140ml-240ml. Aika usein jotain tolta väliltä. Välillä lasken paljonko on päivän aikana mennyt ja esim eilen meni vähän yli 1l.
 
Rattaat:
Meillä on ABC:n yhdistelmät ja ovat ihan huiput. Kulkevat vaivatta paksussa hangessa ja jousitukset on loistavat.
Nämä on ne meidän uudet


Poikaa kun aloin syöttää pullosta, meni sitä 4kk iässä 180-200ml per syöttö ja vuorokauden aikana n. 10 kertaa. Suur syöppö siis oli =)

Tuo kääntyminen on kovin yksilöllistä ja voi olla vahinko tai ihka oikea onnistuminen...meidän poika kääntyi 3kk suunilleen ekan kerran ja sen jälkeen kääntyili vähän väliä. Tyttö ei ole vielä tätä tehnyt, tosin ei haittaa, helpottaa vaipan vaihtoja huomattavasti :D

Yöt sujuu edelleen helposti. Tänäänkin tyttö heräsi vasta 10.30 ja yöllä heräsi kaiketi kerran, en ainakaan muista heränneeni useammin.

Joulu vietetään niin, että aamupäivästä mennään miehen mummolle ja siitä sitten 15.00 minun äidille, jossa syödään ja avataan lahjat. Siitä sitten kotiin :D

Olen niin joulutunnelmasta soikeana, että huihai...joka paikka on illalla kynttilöitä täynnä =)

Mutta nyt tyty kutsuu, joten toivotan kaikille IHANAA JA RAUHALLISTA JOULUA :xmas:
 
Aatonaattoa kaikille!

Rattaista meillä on Teutonian Mistral S:t, joista tykkään tosi paljon. Ominaisuus, josta en luopuisi, on kääntyvät etupyörät. Ovat valtavan kätsyt näin kaupunkiolosuhteissa, liikkuminen sujuu kaupoissa ja julkisissa kulkuneuvoissa hyvin! Lumiominaisuudet eivät ole ehkä maailman parhaat, mutta eipä täällä hirveesti näitä lumituiskupäiviä talven aikana ole. Ollaan ihan meren läheisyydessä, joten lunta on vielä harvemmin kuin esim. 10 km päässä rannikosta pk-seudulla.

Meilläkin tyttö on kellahtanut muutamaan otteeseen vahingossa mahalta kyljelle ja siitä sitten melkein selälleen. Itse ainakin tulkitsen vahingoksi nuo kellahdukset, kun tyttö on huojunut käsiensä varassa maailmaa tarkkaillen ja jalat vispaten, yrittäen päästä ryömimään. Selältä kyljelleen kääntyi eka kertaa 2 viikon neuvolakäynnillä. Meillä on nuo vaipanvaihdot joskus aika showta, kun yksi pyörii ja viuhtoo hoitopöydällä kuin väkkärä :LOL: Onneksi hoitoalusta on kovera malliltaan, ettei pääse kuitenkaan kovin paljon pyörimään :D

Tyttö on alkanut parin viime viikon aikana panttaamaan kakkaa öisin odottamaan aamua. Sen seurauksena aamusyötöllä (syödessä tosiaan, ihanaa!) vääntää sellaiset tortut, että kakka kipuaa vaipasta ylös selkään asti. Plussaa on tietysti se, että yöllä ei tarvitse vaihtaa vaippaa, mutta ei tuo kakan tulviminenkaan hauskaa ole...

Mitä olette ostaneet pikkuisillene joululahjaksi? Me ostettiin leikkimatto, ja voi että se on sitten saajansa mielestä ihana =) Muuta me ei sitten ostettukkaan, kun isovanhemmat kuitenkin lahjoo pikkuista ihan hullun lailla. Joulun jälkeen mennään varmaan alennusmyynneistä sitten katselemaan vaatteita seuraavasta koosta. (56 koko alkaa vihdoinkin käydä pieneksi)

Nyt painun imurin varteen. Hyvää joulua kaikille ja erityiskiitos Talvicille tämän pinon ylläpidosta! :heart: :heart: :heart:

t. Ulpu + Typy 2 kk 2 pv
 
Me ostettiin Luukakselle joululahjaksi vähän vaatteita (68cm kokosia odottamaan), lampaantaljan ja Bumbon joka myöskin saa odottaa vielä käyttöönottoa. Noi on semmosia mitä on ollut tarkoitus ostaa muutenkin niin pakattiin ne nyt sitten lahjapaperiin niin ovat ikään kuin lahjoja :LOL:

Hyvää ja rauhallista Joulua!
 
Me ei ostettu tytölle mitään, ihan sen nojalla, että ei oikeasti tarvitse mitään eikä ymmärrä. Pojalle taasen on kaikenmoista, kirjoja, lelua, vaatetta jne.
Minä ostin míehelle sähkökitaran, kun on siitä haaveillut iät ja ajat. Toivotaan, että tykkää =)
Mutta siivousta jatkamaan ja sitten porkkanakkua tekemään jahka kauppaan päästään. =)
 
Tuli tuossa mieleen, kun etusivulla ei enää ole niitä synnytyssairaalatietoja nimimerkkien perässä niin ei näe mistä päin kukin on kotoisin. Mitä ootte mieltä, jos lisättäisiin paikkakunta nimimerkin perään? Siis jos talvicci viitsii ja jaksaa... :)

Mä en oo ostanu yhtään joululahjaa tytöille. Mummeille ja itselle ostettiin webbikamerat, että voivat chattailla esikoisen kanssa, mutta muuten en osta mitään kellekään. Mummit ostaa muutaman lahjan esikoiselle ja nuorempi ei ymmärrä vielä mitään. Ehkä sit ens vuonna ostan jotain esikoiselle kun alkaa ymmärtämään mistä on kyse.
 
Meillä on vaunuina Emmaljungan citycrossit ja olen ollut tyytyväinen pientä renkaiden kitinää lukuunottamatta, joka hoitui rasvauksella. Melko isot ovat, mutta kun täällä kaupungin reunamilla asustellaan ja liikutaan paljon hiekkateillä ja talvellakin aurausautot eksyvät tänne ihan viimeisenä, niin ovat kyllä meille ihan passelit. Kääntyvät mielestäni suht helposti, vaikkei kääntyviä etupyöriä olekaan.

Joululahjaksi ostin tytölle jotain vaatteita, lastenlaululevyn ja vaunulelun. Isovanhemmille ollaan esitetty toiveina lelukaari ja itkuhälytin.

Oikein iloista ja rauhallista joulua kaikille! Toivottavasti pk-seutulaisten kanssa nähdään ensi vuonna treffeillä, itse kun en ole vielä kertaakaan päässyt mukaan...
 

Yhteistyössä