*Lokakuun '09 Mahapyöriäisistä Vauvautuneet Tammikuussa 2010* (Tarkastakaa tietonne!!!)

Juon todella paljon vettä päivässä, 3,5l suunilleen tulee litkittyä.
Kahvia menee tätä nykyä 5-6 kuppia päivässä, joskus vähemmänkin.

Pitänee kysyä josko neukalla olisi jotain vinkkejä antaa...lähettää varmaan ravitsemusterapeutille :p :D
 
Rytmistä: Meillä yritetään saada aikaiseksi jotain päivärytmiä. Kun olen yksin päivisin laitan Niian kerran päivässä päiväunille ja yleensä se nukkuu 1-2h. Nyt vaan noiden pakkasten takia oppi nukkumaan sisällä kun ei ulos voinut laittaa enkä oo saanu nukkumaan vaunuissa kuin vaunulenkeillä. Ja silloin kun tyttö nukkuu sisälllä pitää olla ihan hiiren hiljaa ettei toinen herää. En voi siis tehdä mitään kotihommia päikkyjen aikana. yritän nyt saada opetettua taas ulos nukkumaan. Ja piväunet aloitetaan 12 maissa yleensä. Pitäisi ottaa vielä toiset unet tytölle ohjelmaan, niin jaksaisi illat paremmin.

Eilinen oli tytön kannalta ihan katastrofi, kun toinen oli niin väsynyt ettei pystynyt nukkumaan. Aloitti huudon kahdeksan jälkeen ja ylensä laantuu lkun vaihdetaan vaippa ja yöppäri, mutta nyt se ei auttanut. Sitten tankattiin maitoa ja yleensä tyttö simahtaa kun on tarpeeksi juonut, nyt pysyi silmät koko ajan auki, pullo vain ei kelvannut enää. Laitoin kuitenkin sänkyyn ja jo 15min päästä aloitti huudon. Menin sylittelemään ja tutin ja tiukan sylin avulla sain oisen nukahtamaan. Uni kuitenkin rikkoontui heti kun liikutin itseäni tai kosketus irtosi, tyttö oikein säpsähti aina hereille. Laitoin sänkyyn eikä malttanut millään nukkua, vaihtoi pari kertaa tutin nyrkkiin... Jotenkin kuitenkin oli nukahtanut kun vain jätin toisen sänkyynsä ja tutin suuhun. Yöllä sitten heräsi jo ennen kahta ensimmäisen kerran kun aikasempina öinä ollaan herätty 4 aikaan syömään.

Alkaa kai sen verran olla kaikkea mielenkiintoista opittua päivissä, että jos ei kunnon päiväunia nuku niin iltaisin on liian väsynyt ja kiukuttelee vaan.
 
mä ainakin olen koukussa zumbaan. on muuten huisin kivaa ja 20min treeni nostaa hyvin hien pintaan. suosittelen kyllä lämpimästi kaikille jotka tykkää keikuttaa lantioo :D ja hyvin meil ainakin onnistuu tuo treeni kotona neidin päiväunien aikana ja jos ei sitte suostukaan nukkumaan niin katselee ihmeissään äidin tanssahtelua sitteristä.
 
Iltaa!

Rytmistä, yritettiin alusta asti saada tyttö meidän rytmiin ja aika hyvin on toiminut. Vähän samaan tapaan kun paapelolla. Päätin että käyn joka päivä siihen ja siihen aikaan lenkillä ym. ja saa valita nukkuuko aluksi vai onko hereillä. Nopeasti tuntui tajuavan meidän rytmin, tai sitten niinkuin paulah sanoi, hyvää onnea :D

Paapelo mulla ihan samallalailla paino tuntuu vain tippuvan. Lähtöpaino oli 56 kg, nyt painoa 54 kg, pituutta kuitenkin yli 170 cm. Uskon että mulla se juurikin vaikuttaa siihen maidon tuloon, enkä tiedä miten saisin ravittua itseni ja Frian. Syön terveellisesti ja säännöllisesti: aamupala, lounas, välipala, illallinen, iltapala. Siinä välissä vähintään kerran kahvit ja ehkä vähän pullaa. Neuvolantätikin vähän töksäytti että pitää muistaa, että pitää syödä, eikä paino saisi laskea, että tulee maitoa. Luuleeko se että ihan huvinvuoksi yritän saada itseni luisevaan kuntoon?

Meilläkin H&Mn pitkävartisia sukkia ja sitten name it:llä on myöskin sukkia jotka pysyy.

Mä aloitan salilla käymisen kuun vaihteessa kun Fria täyttää 3kk ja voi alkaa nukkumaan päikkäreitä minisatsissa. Odotan innolla että pääsen salille jumppaan! Siellä satsissa mihin menen on vielä todella laaja valikoima vauvajumppia niin niitäkin pitää kokeilla! Onko joillain kokemuksia?

 
Hei muistaako joku, kun oltiin vielä pienimasuisesti raskaana, joku lisäili ruonoja äitiydestä? Ainakin oli runo ennen kun minusta tuli äiti. Jos jollain on näitä voisiko lähettää? Olen yrittänyt vanhoilta sivuilta bongailla, mutta menee ikä ja terveys! Runot jäi vanhalle rikkimenneelle koneelle ja vähän keljuttaa :)
 


ENNENKUIN MINUSTA TULI ÄITI
Ennen kuin minusta tuli äiti,
Tein ja söin lämpimiä aterioita.
Minulla oli tahriintumattomat vaatteet.
Minulla oli hiljaisia puhelinkeskusteluja.
Ennen kuin minusta tuli äiti,
Nukuin niin myöhään, kuin halusin enkä kantanut huolta siitä,
kuinka myöhään menin nukkumaan.
Harjasin hiukseni ja hampaani joka päivä.
Ennen kuin minusta tuli äiti,
Siivosin kotini joka päivä.
En koskaan kompastunut leluihin tai unohtanut tuutulaulun sanoja.
Ennen kuin minusta tuli äiti,
En tullut ajatelleeksi olivatko minun huonekasvini myrkyllisiä vai eivät.
En miettinyt koskaan rokotuksia.
Ennen kuin minusta tuli äiti,
Minun päälleni ei oltu koskaan oksennettu
kakattu
syljetty
pureskeltu
pissitty
eikä nipistelty pienillä sormilla
Ennen kuin minusta tuli äiti,
Minulla oli täydellinen mielenhallinta,
- ajatuksieni
ja vartaloni hallinta.
Nukuin koko yön.
En ollut koskaan pidellyt kirkuvaa lasta, jotta lääkärit
voisisivat tehdä kokeita tai antaa rokotuksia.
En ollut koskaan katsonut itkuisiin silmiin ja itkenyt.
En ollut koskaan ollut äärettömän onnellinen yksinkertaisesta hymystä.
En ollut koskaan istunut myöhään yöllä katsellen nukkuvaa lasta.
Ennen kuin minusta tuli äiti.
En ollut koskaan pidellyt nukkuvaa vauvaa, vain sen vuoksi,
etten halunnut laittaa häntä sänkyynsä.
En koskaan ollut tuntenut sydämeni murskaantuvan miljooniksi
palasiksi, kun en voinut lopettaa kipua.
En koskaan ollut tiennyt, että jokin niin pieni voisi
vaikuttaa elämääni niin paljon.
En koskaan tiennyt, että voisin jotakuta rakastaa niin paljon.
En koskaan tiennyt, että rakaistaisin olla äiti.
Ennen kuin minusta tuli äiti,
En tiennyt miltä tuntuu, kun sydämeni on ruumiini ulkopuolella.
En tiennyt kuinka ihanalta voi tuntua, kun syöttää nälkäistä vauvaa.
En tiennyt siteestä äidin ja lapsen välillä.
En tiennyt, että jokin niin pieni voisi saada minut tuntemaan
itseni niin tarpeelliseksi.
Ennen kuin minusta tuli äiti,
En ollut koskaan noussut ylös yöllä kymmenen minuutin välein
tarkistaakseni, että kaikki on kunnossa.
En ollut koskaan tuntenut sitä lämpöä
iloa
rakkautta
sydänsärkyä
ihmetystä
tai tyytyväisyyttä, joka äitiydestä tulee.
En tiennyt, että voisin tuntea niin paljon...
Ennen kuin minusta tuli äiti.

HUOVI, HANNELE

KUN ON OIKEIN PIENI
Kun on oikein pieni
voi lentää linnun untuvalla,
nukkua orvokinlehden alla,
kun on oikein pieni.

Kun on oikein pieni,
voi keinua heinässä heiluvassa,
levätä kukassa tuoksuvassa,
kun on oikein pieni.

Kun on oikein pieni,
voi istua lumihiutaleille,
ja liitää maailman tuulien teille,
kun on oikein pieni.

Rutista, rapsuta, rakasta,
silitä pientä päätä.
Lähelle ota ja lämmitä
älä suukkoja säästä.
Ole tuhlari hellien sanojen,
kosketa poskea, kättä
- tuudita, helli ja hyväile,
ota syliin, pois älä päästä.

Miten pienet tytöt valmistetaan...
...ensin aamukastetta laitetaan
pieneen kultaiseen rasiaan.
Hopeaa enkelin siivestä ripotellaan
ja auringon valolla sekoitetaan...
...näin pienet tytöt valmistetaan.

Seuraavaan lisää :D
 


Me isäsi kanssa seisottiin

käsi kädessä tässä

ja juteltiin ihan hiljaksiin:

"No nyt se on elämässä."



Sinä olit ihan pikkuinen

ehkä viikon vanha vasta.

Minä sanoin: "Pilvi kukkasten

kai ympäröi tätä lasta,



ja perhoset, lintuset untuvapäät

tuntuu lentävän korin yllä."

Isä kysyi: "Näkyjäkös sinä näät?"

Ja minä: "No ihmeitä kyllä."



Sinä olit se ihme tietysti

vaikka poruun puhkesitkin.

Imit minusta maitoa nälkääsi.

Minä ilosta nauroin ja itkin.



"Sill' on ripsissä tähden säkenet",

isäs naurahti ja keksi:

"Sen varpaat on puolukan raakileet."

Ja hän puki sinut puhtoiseksi.



Sinä nukuit. Oli talo hiljainen.

Löi kolmisin sydämemme.

"Tästä tulee kai hyvä ihminen",

me puhuttiin toisillemme.
-Kaarina Helakisa-








Niin hassunkurisen touhun nään

Suu tuoss' on sepposen selällään

Suu pieni ja hampaaton

Se naurua on.



Suu pieni, sua mikä naurattaa?

Mikä ilo noin sirriin silmät saa?

Näin kyselen turhaan lapseltain

Se nauraa vain.



Se on lämmintä maitoa pullollaan

Sill' on äidin suukkonen otsallaan

Se on kurkkua myöten kylläinen

Peto pikkuinen.



Sinä paljon vaadit ja paljon saat

Sinä siunaat kättemme toukomaat

Nyt vasta ne tähkän kantaa:

Sinä annat meidän antaa

-Aaro Hellaakoski-

Synnyin vuosi sitten - kauan kauan sitten!



Maitohetkiä satamäärin,

aina meni jotain väärin,

kaiken nurinkurin käänsin

ja itkuakin väänsin.

Mutt' tuskin nuhteita mä sain

vaan suukkoja kiloittain.



Hassut temput, hullut temput

monenlaiset kenkuttelut

toistuu päivittäin

ja hyväilyt ja hellittelyt,

koko suvun lellittelyt

kun huusin äkeissäin.



Isi, äiti yötä monta

valvoi vallan unetonta:

hammaskivut, vatsanpurut,

- oi monet huolet, surut!

Vaan kävelen ja kompastelen

(hieman horjun, huojahtelen)

sanojakin tavoittelen

ja pian kerron sen:

en enää vauva ole, EN!

JA SITTEN MINUN LEMPPARIT:

Pieni enkeli uupunut oli, oli uupunut aivan.
Kas päivän pitkän myötä, se teki suojelustyötä.
Se varjeli aamusta pimeään, ettei lapsi loukkaisi itseään.
Pieni enkeli uupunut oli, oli uupunut aivan.

Ja kun lapsi saatiin nukkumaan, lensi enkeli kotiin Taivaanmaan,
ja pienellä pilvenhattaralla virkisti itseään nukkumalla.
Kun päivänrako tuli yöhön, se lähti taas suojelu työhön.

Synnyit tähden lennosta,
horsman nukasta hennosta,
taivaan sateenkaaresta,
isän ja äidin haaveesta.

Noin, tässä näitä. Taisin muuten olla minä joka ne silloin laittoi kyyneleet silmissä :D
 
Tässä vielä pari unohtunutta:

TIE

KUINKA MINUT SÄ LÖYSIT, OMA LAPSENI PIEN,
KUINKA JUURI MUN LUOKSENI ETSIT SÄ TIEN?

MAAILMAN TIET OVAT HAARAISET, RISTEÄÄ POLUT,
MEITÄ YHDISTÄÄ AIKA JA YHDISTÄÄ SOLUT.

KUINKA OUTO ON AIKA, TUO PÄIVIEN JUOKSU,
KUINKA TUTTU JA RAKAS SUN IHOSI TUOKSU!

SINUN TUOKSUSI VIESTI ON AIKOJEN TAKAA,
SINUN SUKUSI KUISKAUS, HILJAINEN, VAKAA.

SE, KUISKAUS ON SILMIES POHJALLA PALO,
KUIN TÄHTIEN KIRKKAASTI VILKKUVA VALO.

SE KAIPAAKO KAUAS, MISSÄ TÄHTÖSET HOHTAA,
ESIÄIDIT, ESI-ISÄTKIN UNESSA KOHTAA?

SINÄ PIENI JA HAURAS, MITEN TIESIT SÄ TULLA,
ONKO MATKASTAS MUISTIKUVIA SULLA?

MEILTÄ AIKUISILTA ON UNHOSSA REITTI,
TÄMÄN ELÄMÄN OPIT SEN TIELTÄNSÄ HEITTI.

NUKU, LAPSENI, RAUHASSA - MINÄ LIIKAA KAI KYSYIN.
VAUVANA ITSEKIN ÄIDILLE VAITI MÄ PYSYIN.
-Lauri Lehtinen-

TUOKSUSSA TÄSSÄ ON OUTOA TAIKAA,
MITEN VOI TUOKSUA YHTÄ AIKAA :
HUNAJALTA, APILALTA, RAKKAUDEN RÄISKEELTÄ ,
SUUKKOSTEN MÄISKEELTÄ,
TALVELTA JA KESÄLTÄ,
PIKKULINNUN PESÄLTÄ.

Ja pakko tunnustaa, että vieläkin nämä saa äänen käheäksi ja kyyneleet valumaan aika vuolaana virtana =) :'( :D Niin on ihania =)
 
Eipä mittään!
Oli pakko viedä siskolle tuo "synnyin vuosi sitten" runo, on kuin tehty hänen pojalleen, vaikkei ihan vielä vuotta olekkaan, 2kk vielä tuohon.

Tuossa kyläillessä tajusin, miten iso tyttö jo on kesällä. Hän on silloin samanmoinen pallero, kuin tämä siskon poikakin :eek: 9kk ja tuntuu, että ei tässä oikeasti ole edes pitkä vartominen tuohon kesään :whistle:
 
Hyvää huomenta!
Meidän tyty on vihdoinkin alkanut aikaistamaan päiviään.
Tosi hyvä homma, vaikka aikaisemmin pitääkin herätä, mutta tämäpä merkitseekin sitä, että illat alkaa rauhoittumaan enemmän meidän vanhempien kahdenkeskiseksi ajaksi =)

Nukutin taas pitkästä aikaa tytyn omaan sänkyyn. Nukahti rinnalle ja siinä kotvan vielä kiikuttelin ja laitoin sänkyynsä. Joskus 5-6 aikaan taisin ottaa tytyn syömään, kun kuului tuttua maiskutusta.
Itsellä oli hiukan hankala nukahtaa, kun ei tyttö ollut vieressä vaan toisella puolen huonetta, mutta tuli se uni kuitenkin =)
Päätin taas laittaa tytyn omaan sänkyyn, sillä alkoi öisin kaivata tutiksi minua :D Ja minä vähän herkkäunisena sitten nukun koiranunta, vaikka tyttö nukkuisi kuin tukki. :whistle:

Tilasin eilen elloksesta pojalle ja tytölle parit vaatteet alesta.
Tytölle baskeri ja kaulaliina kevääksi ja pojalle käheet mustat pillifarkut ja makeet koristossu :D

Nyt pitää mennä tekemään aamupalat :wave:
 
Huomenta!

Ihania runoja :)

Täälläkin paino tuntuu vaan putoavan putoamistaan - tyttö syö mut näännyksiin :eek: Kävin lauantaina vaa'alla, joka näytti nelosella alkavaa lukemaa! Olin järkyttynyt. Normipainoni on n. 51-52 kg, nyt siis 49 kg. Luut näkyy ja vaatteet roikkuu päällä, sellainen on välillä olokin. Otin sitten oikein asiakseni, että alan syödä myös välipalaa päivä- ja iltaruuan lisäksi.

Äiti laihtuu, mutta tyttö pulskistuu. En tiedä paljonko nyt painaa, mutta ensi perjantaina on 3 kk neuvola, jossa sekin selviää. Vaatteista ainakin huomaa, että kasvaa kovasti. Tytön ruokahalu on parin viime viikon aikana kasvanut älyttömästi - syö päivisin hyvällä halulla 1,5 - 2 h välein ja öisin 4 h välein. Jotenkin tuntuu, että tämä on mulle turhan usein, joten alan jo kovasti haaveilla soseiden aloittamisesta. Juttelen tästä neuvolassa perjantaina. Kaikki kunnia niille äideille, jotka jaksaa imettää tätä tahtia - minusta ei siihen taida olla. Uskon, että tytöllekin on parempi hiukan vähemmän imetykseen väsähtänyt äiti :)

Nyt kuuluu kutsu makkarista - hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
 
Tosiaan unohdin kokonaan mainita, että isoveli on näköjään ainoa maailmassa, joka saa aikaan tytöllä ihan hysteerisen naurun..pojan ei tarvitse kuin liikkua tytön ympärillä, niin tirskuminen on taattu :D

Tässä vielä kuvat mein nassukoista:
tyty 3,5kk


poju pian 2v


 
Huh huh, nytten on sitten isomman pojun synttärit vietetty ja batman kakku syöty. Pienempi poitsu vetelee melkein 12 tunnin yöunia kertaakaan heräämättä. Ollaan ihan alusta saakka nukutettu poika omaan huoneeseen ja ihan hyvin on toiminut ja nukutaan kaikki hyvin :)

Paapelolle kiitos noista runoista, niin ihania. Tippa sitä kuitenkin silmään tuli niitä lukiessa.

Kiitos muuten noista sukkavinkeistä, taidan suunnistaa siin H&M:ään ostamaan sukkia. Menemme isomman pojan kanssa huomenna luistelemaan, saas nähä miten se luonnistuu kun pyörällä ajaminen ei kiinnostanut kun piti itse polkea mutta niin kauan se oli kivaa kun äiti ja isi työnsi ja ite sai istua vaan :D

Täällä sit taas paino ei putoa millään, tai noh on mulla tässsä onneksi noin 1,5 vuotta aikaa saada itseni kuntoon kun sovimme mieheni kanssa että menemme kesällä 2011 naimisiin. Olemme silloin olleet reilu 12 vuotta yhdessä että kai tässä jo uskaltaisi :D Oltaisiin voitu mennä jo tänäkin vuonna mutta haluan kerätä rahaa että saan sellaiset häät kun haluan ja ei tarvitsisi säästää puvussakaan.

Meillä on tänään teddy-tutkimuskäynti molemmilla pojilla. Eli molemmilla on suurentunut riski saada diabetes. Se nyt tietenkään ollut yllätys meille sillä miehelläni on ja mun puolelta tulee se sairaus tosi vahvana. Tänään saadaan vähän välimittoja :)
 
Tervehdys taasen =)

Viimeksi jo kyselin että onko lokakuisilla kerho ja ymmärsin että on mutta keneltä saa pyytää salasanaa??

Talvicille vähän mittapäivityksiä meidän pikkuisesta miehestä, eli 3 kk meidän mini oli 4750g ja 59cm, pipa 39,4cm. 2kk mittoihin voisit lisätä pipan joka oli silloin 38,5cm. 1kk ja 1 vko mitat oli 4060g, 55,9cm ja 37,2cm, kiitos =)

Kun olen juttujanne lueskellut ja muiden vauvojen mittoja ihaillut niin alkaa tuntua että meidän poika on siis todella pikkuinen muihin verrattuna. Hemarin tyttö taisi myös olla aika pieni. Toisaalta poika kasvaa kuitenkin koko ajan eikä terkkakaan ollut yhtään huolissaan.

Zumbaa kokeiltu kerran ja kiinni jäin, huomenna uusiksi :D Pari kertaa oon käyny jo juoksulenkilläkin ja kyllähän energiaa saa liikkumisesta ja hyvän mielen myös.

Kilot eivät kovin helposti tunnu tippuvan, ei missään vaiheessa tällä kertaa vaikka säännöllisesti ja terveellisesti syönkin ja mahdollisuuksien mukaan liikunkin. Ja mä vielä luovutan maitoa sen lisäksi että oma pikkuinen saa pelkkää tissiä. No kyllähän noista kiloista sitten pääsee kun saa tarkemmin syynätä omat syömisensä.

Vauvakuumetta pukkaa täälläkin, taas :heart: Mutta katsellaan nyt elämää vähän eteenpäin kun miehelle puoleksi vuodeksi ainakin töitä lupailtu.

Ja samaan syssyyn, keskustelitte töihin paluusta niin miehen liitonpäivä piisaa vuodeksi, sillä tavalla pärjätään mutta perupäivärahalle jos ukko joutuu niin kyllä mun pitää töihin palata. Eli kaikki riippuu siitä miten pitkään mies saa olla töissä ja sieltäkin mahdollista saada vakituisempaa työtä ja jos niin hyvin käy niin kyllä mä sitten olen kotona lasten kanssa ja mielelläni aloittaisin sairaanhoitajan tai terveydenhoitajan opinnot.

Mikäs Missahin tilanne on, onko tullut plussa testiin? Peukut pidän pystyssä =)

Ja tosta vauvakuumeesta vielä että meillä imetys on pariin otteeseen toiminut hyvänä ehkäisynä eli mun on turha haaveilla vauvaa ennenkuin imetys alkaa olla loppusuoralla, ainakin yöimetykset pitää olla poissa pelistä kuten viimeksi.

Oliko täällä muita jotka luovuttaa maitoa?

Nyt pitääkin mennä toiseksi vanhimman kanssa hetkeks viettämään laatuaikaa kun eikko koulussa ja pienimmät nukkuu pihalla päikkyjä :wave:

äitsy ja pikku-lauri 3 kk ja 1pv :heart: :heart:
 
:wave: Minäkin oodttelen Missahin testitulosta täällä :whistle:
Minulla putosi paino aika nopeasti, jälkitarkastuksessa raskauskiloja oli kolme jäljellä. Neuvolaterkka sanoi, että monet ovat hoikimmillaan imetysaikana. Minä säikähdin sitä, koska mulla on silmänaluset valvomisesta järkyn mustat ja ajattelin, että jos mun painoni vielä putoaa, ihmiset alkaa säikähtämään, kun minä tulen vastaan :LOL: Joten minä olen sitten s y ö n y t :p Eikä ole paino pudonnut enää, on tainnut kilon noustakin.. Viihdyin raskausaikanakin kehossani niin mainiosti, kun en ollut näin hoikka.

Odotan kyllä kovin, että pääsisin kunnon lenkille ja ehkä vesijuoksemaan ja jumppaankin. Pitää nyt katsa rauhassa ja mennä sen mukaan, miten mies ehtii raksahommiltaan olla vauvan kanssa. Rakentaminen menee kuitenkin nyt minun liikuntani edelle. Ja pystyyhän sitä vaunuttelemaankin aika kivoja matkoja. Olen vieläkin kyllä niin väsynyt, etten niin kovin harmissani ole, etten pääse enempää liikkumaan.
Siitä puheen ollen, meidän vauva heräsi viime yönä vain kaksi kertaa!! Ihanaa!! Nukkumaan meni kymmenen jälkeen ja seitsemän jälkeen heräsi tukkoiseen nenään. Kuten joka aamu! Karstaa kertyy. Ennen heräsi kasrtaiseen nenään neljän aikoihin joka yö ja sitten tiputeltiin suolavettä ja imettiin. Nyt ilmankostuttimen hankkimisen jälkeen se on onneksi siirtynyt tuonne seitsemään. Onko muiden vauvaoilla nenä tukkoinen öisin kuivan karstan takia?
 
Moikkelis :wave:

Taas on juttua tullut tosi paljon...hetki aina vierähtää ennen kuin saa luettua kaiken :D

Asumisesta..Me asutaan omakotitalossa jossa onpi 3h keittiö ja sauna, oli vielä jokunen aika sitten autotallin yhteydessä yksi huone mutta se piti purkaa pois että saatiin tehtyä putki/viemäriremontti eli laajentaa voidaan jos siltä tuntuu :D Pihaakin löytyy ihan mukavasti mönkiä mutta vanha talo ja vanha piha niin oli jäänyt edelliseltä asukkaalta hoitamatta niin nyt kesällä käännetään koko piha ympäri...

Rytmistä, meillä on rytmi pysynyt samana yhtä nuhaista viikkoa lukuunottamatta, eli typy nukahtaa viim. 23.00 ja herää syömään 01.30 ja siitä nukkuukin sitten vaihdellen 6-8 ja vähän aikaa itekseen hööhöttelee ja nukahtaa uudestaan ja nukkuu sinne 9.30-10.00 siitä ollaan hereillä 1-2h ja lähetään ulos vaunuilemaan/nukkumaan ja nukutaankin sitten 3-4 h sen jälkeen valvotaan iltaan asti ja saattaa ottaa semmoset 30min-1h tirsat vielä ennen yöunia :) kelpaa meille vielä tämä rytmi ihan hyvin :)

Kiloista Mulle niitä tuli 22kg ja 6 viikossa oli tippunut jo 18kg ja sen jälkeen karisi loputkin ja vähän ylikin :D

Vauvakuumetta täälläkin on jo aikalailla :heart: just eilen mieheltä kysyin että miten voi jo nyt olla vauvakuume ko toinen on vielä niiiin pieni :heart:

Toihin paluustakin ollut juttua. Minulla ei ole paikkaa mihin palata mutta toisaalta en kyllä halua työelämään lähteääkkään ennen kuin Hilma osaa kävellä ja pikkusen jo puhuakkin :heart:

Kaippas tässä jo juttua tulikin ihan hyvästi, neiti tuolla huuteleekin vaunuissa että pitää mennä toinen hakemaan :)

Niin jooTalvicci, 2,5 kk lääkärineuvola mittoja paino 5945g (5390g) pituus 59cm (57,8) pipo39,2cm (37,9) Ja voin kertoa että sitä poskea ja leukaa meidän typyltä muuten löytyy :D

NaNa Ja Hilma 2,5kk :heart: :heart: :heart:
 
Peppi30 ja äitsy teille on yv:tä :ashamed:
Sori mullon joku imetyksen aikanen dementia :ashamed:
Oon kyllä lukenu mutten oo muistanu vastata :whistle:

Kauheesti tullu taas juttua, enkä muista mitä kaikkee piti vastata tietenkään :D

Paulahille piti kumminki sanoa tuosta isän jäämisestä kotiin vauvan kanssa että on aika kummallista miten jotkut ei "osaa" ajatella yhtään että miksei vauva voisi olla kotona isän kanssa?
Miksi se pitäs aina olla äiti joka on vauvan kanssa kotona...
Aikasemmin tuolla jo sanoin mut meillä mies on sanonu jo ennen ku olin edes raskaana että hän vois jäähä kotiin vauvan kanssa sitten ku mä lähen työelämään takasin.
Ei musta mitenkään hullumpi ajatus. Toisekseen mulle kyllä täällä päin riittää hyvin töitä kun taas miehelle ei löyvvy.
Mies kuitenki meillä touhuaa niin omatoimisesti ja luontevasti pojan kanssa että uskaltasin kyllä jättää ne kaksin kotiin :D


Meijän poju täytti eilen 3kk ja käytiin tänään sitten 3kk neuvolassa :)
Painoa pikkumiehellä on 7395g ja pituutta 64cm, pipo oli 42,3cm :)
Pituus ainaki tais olla öö oliko se +1 käyrällä, en enää muista mitä se sano :D
Neuvolantäti sano että pitkä poika on, hyvin kehittyy ja tosi jänteväks kehu :)

Niin ja 3kk kunniaks pikkumies meni ja käänty tänään aamulla ekaa kertaa selältä mahalleen :heart:
Sen jälkeen tehny saman tempun muutaman kerran uuelleenki :D

*Talvicci ja Uuno 3kk1pvä* :heart:
 
Hieno taito Talvicin pojalla:) Meillä on kanssa lähipäivien juttu tuo kääntyminen, niin lähellä jo on.

Me tosiaan päätettiin lähes puolittaa perhevapaat, mä pidän yhteensä 5,5kk ja mies 5. Nyt meillä onkin pian alkamassa jakso, jolloin tehdään molemmat 50% työtä. Tuon tyyppisiin ratkaisuihin olisin kaikista tyytyväisin, en niin halua olla 100% töissä mutta en myöskään pelkästään kotosalla. Vapusta sitten meen kunnolla töihin, onneksi siinä alkaakin sitten ihan just jo kesälomat:) Me ollaan tyytyväisiä perhevastuiden aika tasaiseen jakautumiseen, kiva miehellekin!

Huomenna 3kk neuvola, saas nähdä paljonko on tyttö kasvanut:)
 
Kertokaas poljalle: siis missas kerhossa sita nyt kirjoitellaan ja mista nakee yksityisviestit/mista niita paasee kirjoittamaan?

Masain just kuulla etta mahdollisesti oisin hakea 2 kk lisaa aippalomaa sen nojalla etta imetan. Ihme maa tama Belgia systeemeineen?! Heti soitettava pomolle huomenna ja kysyttava...!! :) :)
 
Itun emo: yksityisviesteistä:

kirjoittamaan pääsee, kun (kirjautuneena) naksauttaa tuota kirjekuoren kuvaa, joka on jokaisessa tämänkin ketjun viestissä viestin lähettäjän nimen alla. Tuossa viestilaatikon vasemmassa marginaalissa siis. Omista viesteistään sitä ei näe. Näin kirjoitetaan yksityisviesti suoraan sille kohdehenkilölle, jonka ketjuviestin kuvaketta naksauttaa.

lukemaan pääsee (ja vastaamaan jne) tuolta sivun yläreunasta, mistä kirjaudutaan uloskin. Valikkonahan siellä on (minulla)
Tiila / Kirjaudu ulos / Muokkaa tietojasi / Yksityisviestit [X]

Jos tuo tuon valikon perässä oleva kirjekuoren kuva on keltainen, se tarkoittaa, että uusia viestejä on saapunut. Kirjekuori on harmaana, jos uutisia ei ole tullut.

Kerhosta en osaa sanoa enempää, kun en siihen ole liittynyt.

Imetyslisäkuukaudet kuulostavat hienolta lyhyen äitiysvapaan jatkokeinolta!

~Tiila ja tyty, viikkoa vajaa 3kk
 

Yhteistyössä