Lokakuun 2007 taaperot, alkuvuosi 2010

Meillä on jätkä alkanut selvästi viime aikoina tarinoimaan. Siis kertoo jo asioita ihan omin sanoin eikä vain toistele aiemmin kuultua. Alkaa vain oikeasti mietityttää kuinka paljon tuon kuullen voi puhuakaan asioita :D Ettei toista jossain epäsopivassa tilanteessa...
Ja samaten olen kunnolla alkanut kiinnittämään huomiota mitä pojasta itsestään kerron hänen kuullensa. Eli en halua sanoa hänestä mitään negatiivista, jos on kuuloetäisyydellä. Joskus vain ihmettelen miksi ihmiset kysyy pojan ollessa lähellä, että onko mustasukkainen vauvoille. En kai minä muuta kuin positiivista ja kehua voi tuossa tilanteessa sanoa. Varmaan jää melko siistitty kuva joillekin meidän elosta ;) Mutta en halua, että sanomisista tulee itseään toteuttavia negatiivisessa mielessä. Eli jos monelle valitan kuinka ilkeästi poika käyttäytyy, niin äkkiähän tuo olettaa, että se on sitä käytöstä jota hältä odotetaan. Enemmin kehun ja kerron positiivisista jutuista. Jos oppis niillä sitten hakemaan huomiotakin. (Toivossa on hyvä elää....)

Mutt juu, nyt on pakko jättää tämä kirjoittelu ja rientää hakemaan jätkä hoidosta. Vaikka ei tuota haittaisi varmaan, jos vähän myöhästyisin. Aamulla kun heräsi niin ennen kuin ylös ehti peiton alta huusi jo 'hoitopäivääää' :LOL: Ja koko automatkan rallatteli 'hoitoon, hoitoon', hyvä kun pikaiset vilkutukset sain lähtiessäni pihasta.
 
Heipä hei, pitkästä aikaa. :)
Kahden pojanpalleron kanssa päivät viilettävät hurjaa vauhtia ja vuorokaudesta tuntuu tunnitkin loppuvan. :D Vielä kolmisen kuukautta ja sitten on taas töihinpaluu edessä. Todella nopeasti kuukaudet kuluneet. Haikein mielin jo nyt... :whistle: ;) :D

Olen miettinyt puheterapeutin luona käyntiä pojun kanssa, kun puhe on vieläkin epäselvää, kirjaimet k, l, j, s, r puuttuvat kokonaan. Lähinnä vaan vinkkejä treenaukseen olisin halukas puheterapeutilta saamaan, jotta kieli vetreytyisi ja puuttuvat kirjaimet alkaisivat tulemaan ja puhe muuttuisi selkeämmäksi.
Pottailu sujuu suht hyvin. Kakkahädästä ilmoittaa ja ne tulevatkin pottaa, mutta pissa vielä vaippoihin. Eipä tuo haittane, pissavaippoja on helpompi vaihtaa. ;) Kesällä jos ne vaipat sitten jäisi kokonaan...
Minkäänlaista kiinnostusta pukemiseen tai riisuutumiseen itse ei ole. Sukat ainostaan vetää itse jalasta ja pipon laittaa päähän, muuta ei. :D

Pikkuveli (7kk) on jo parisen viikkoa noussut seisomaan tukea vasten. Horjuvaahan tuo vielä on ja välillä kupsahdetaan mukkelismakkelis, kun ei vielä hallitse alastuloa. Onneksi pahemmilta kolhuilta ollaan vältytty. :)

Jaa, siinäpä oli vähän kuulumisia, aika niukasti, mutta minkäs teet kun ei mieleen tule mitään... :headwall: sama pää kesät talvet... :LOL: :LOL:
 
Heipsan taas tännekin :wave:

Tullut tuolla facebookissa pyörittyä niin paljon,että ei ole sitten tänne juuri kirjotellut :D

Pojan nimeksihän tuli Elias Juhani,jos en sitä täällä ole vielä kertonut.
Päivät kuluu kuunnellen tuon uhma melinan kiukuttelua ja vahtien,että ei tee mitään typerää pikkuveljelleen :kieh: . Monasti päivässä saa sanoa,että älä laita sormiasi eliaksen suuhun,älä törki Eliasta silmiin jne.. :headwall: että vaikka se on ihan kiva sitten jossain vaiheessa,että lapsilla pieni ikäero niin ei se kyllä vielä ole sitä!!!!
Tän äitin pitäs vissiin suutansakin hieman siivota,kun yhtenä iltana Melina tokas laittaessaan keittiön laatikkoa kiinni "ei mene kiinni s...aatana" :ashamed:

Kesäloma reissuakin täällä kovasti suunnitellaan. Ei vaan oikeen tiedä millaselle reissulle näitten kahden kanssa vois lähtee ja mihin rahat riittäis.
Onkos muilla jotain reissu suunnitelmia ulkomaille tai kotimaan matkailua?

 
Pitäisiköhän tänne kirjoitella jotain, kun pikku akka nukkuu nyt ja kerrankin isoveli leikkii nätisti tuossa vieressä.

Hermot menee täälläkin uhmailuun. Meillä ei kyllä tehdä siskolle mitään, mutta kaikille muille siitäkin edestä. Olihan meillä ihan kivaa tässä muutama viikko, mutta uhmis palasi sen jälkeen takaisin. Toisena päivänä olisi niin kiva pistää tuo herra päiväkotiin edes osa-aikaisesti. Mutta ei siinä ole mielestäni mitään järkeä, kun kotona kerran olen.
Ensi syksyksi hänet on kyllä ilmoitettu isojen kerhoon (eli 3v kerhoon) pariin paikkaan. Josko hän vaikka pääsisi johonkin kerran tai pari viikossa ihan yksin.

Kesäloma reissuna me mennään ainakin Mikkeliin maatalousmessuille katsomaan elukoita ja jatketaan siitä varmaan mun porukoille Iisalmeen. Eiköhän siinä ole reissua tarpeeksi. Sitten varmaan pakolliset Korkeasaari/puuhamaa-reissut ja varmaan muumeja moikkaamaan. Minä lähden jossain vaiheessa käymään Tallinassa kaverin kanssa, mutta eiköhän se ole sitten siinä...

Jaahas, neiti heräsi ja isoveli alkaa taas saamaan puhtia päälle...
 
Lämpimät Onnittelut Toivotaan :heart: :hug: !!

Täältä kun lukee uhmista, huomaa kiitollisena, että meillä ei sen suurempia ole ilmennyt, vielä ainakaan :saint: . Tuo menee niin keskimmäisen perässä ja matkii siltä kaiken, että tainnut uhma unohtua, kun keskimmäinen on meidän lapsista se "kiltein ja tasapainoisin". Keskimmäisen 5v juhlia kemuteltiin eilen ja kyllä sielläkin moni nauroi, miten tuo todellakin apinatyttö apinoi kaiken, mitä isosisko teki. Noilla on kyllä niin ihana sisarussuhde :heart: :heart: . Toista ei voi sanoa esikoisen ja keskimmäisen suhteesta :( . Edelleen tuntuu oikeasti, että esikoinen oikein inhoaa keskimmäistä :/ . Kuulostaa näin kirjoitettunakin todella pahalta, mutta ainakin monessa tilanteessa näin on ja hän tuo sen erittäin selvästi esiin. Saapa nähdä miten ovat aikuisina ja mitä keskimmäiselle jää alitajuntaan isosiskonsa puheista... Kaikkea on yritetty, mikään ei tunnu tepsivän. Ovat ne tietysti loppupeleissä tärkeitä toisilleen ja välillä tosi kivasti touhuavatkin, mutta kyllä se yleisasenne on huono.

Onko teillä muuten kellään muksulla molluskoita? Meillä tullut nyt tuon pienimmän vaivaksi :/ . Raapii niitä sitten ruvelle... Aika paljon on rupisia pisteitä pitkin mahaa... Toivottavasti menisi pian ohi, toivoisin, jos kesä voisi viedä mennessään! Niin ja tarttuviahan ne ovat osaltaan ja nyt huomasin keskimmäisellä pari. Tosin hällä on niin hyvä iho, että toivon, ettei hälle tule sen useampia. Katsotaan. Aika ällöttäviä kuvia netissä, jos oikein leviäisivät :x .

Keässuunnitelmia ei ole vielä kummempia. Olis aaaaivan ihana lähtee etelään, mutta meillä ei taida nyt olla rahoja :'( . Maksaa viideltä jo maltaita ja ihan kun olisi taas vähän kalliimpia noi matkat |O . Mutta katsotaan nyt. Yksi "Iki-ihana" suunnitelma meillä on, talo pitää maalata :headwall: |O :headwall: . Ei vois vähempää kiinnostaa! Vaan kai se on nyt pakko, täytyy vaan toivoo, ettei siihen mene sitten koko kesä :attn: Muutama mökkireissu tehdään tietysti ainakin, muumilaaksoon on retkitiedossa ja puuhamaa on varmaan koluttava. Pärnukin kiinnostaisi taas, mutta mitään ei ole vielä varattu. On niin keleistä kiinni se paikka... Viimeksi osuttiin niin mahtikeleihin, että harmittaisi, jos olisikin sateista/kylmää. Vaan sitä kun ei voi tietää.

Jaa-a, tässä mun aika taas näemmä menee fb ja täällä, vaikka piti työjuttuja vähän tehdä :whistle: . Täällä olis kohta iso peräkonttikirppis, toisaalta tekis mieli, toisaalta kotonakin olis töitä ja ilma aikasten kamala... Iltapäivällä on kummitytön synttärit :heart: . Kiva mennä toiselle, kun eilen järjesti ite :D
 
tin
:wave: Pitkästä aikaa!
Onnea toivotaan :heart:
Taas kuukausi vierähtäny rattosasti, töissä + koulussa. Kaiken kotiajan oon sitte yrittäny viettää koulutehtävien, opinnäytetyön ja pojan kans :) Nyt mulla oikein kolmen päivän viikonloppu piiiitkästä aikaa ja ihanaa on ollu. Tosin Tatu on ollu räkätaudis eilisen ja tämän päivän ja mulla nyt kurkku tosi kipee, mutta sisälläki on ihana olla. Ollaan vieläki yökkäris :heart: Nautin niin täysillä ku meillä tämä uus ihana koti. Vauveli masussa kasvaa, nyt viikkoja jo 23. Kaks kertaa on yritetty kattoo jalkoväliin, mutta kummallakaa kertaa ei saatu minkäälaista näkymää :D Eipä tuo haittaa, oon niin varma että poika se on! Ihan samalla kaavalla raskaus etenee nimittäin. Tatulla on uhmista vaihtelevasti, nyt vähä vähemmän viime aikoina. Yks pieni raivokohtaus päivässä ja se on siinä. Pottailu sujuu, ilman vaippaa on päikys ja kotona paitsi yövaippa on vielä. Kai senki vois koittaa jättää pois ku se on ollu kuiva. Nyt ku tehtiin pe koko päivän kestävä shoppailureissu niin sillon oli vaippa. Ihan hirveesti Tatu on alkanu tykkäämään lukemisesta. On ennenki tykänny ku kirjoja katotaan, mutta nyt jaksaa keskittyä oikein lukemiseen :)

Kesäsuunnitelmia meillä ei oo erikoisia. Ukolla on viikon loma, yrittäjä ku on niin varmaan ollaan se mökillä. Muutenki nyt tälläsen hälinävuoden jälkeen on ihana vain olla :) Mulla alkaa työt(oikeen kokopäiväsesti) 31.5 ja äitiysloma alkais 12.7. Saa nähdä kuinka jaksaa. Toivottavasti ihan hyvin :) Siinä pikaset kuulumiset.
 
Toivotaan Onnittelut pojasta :flower: :heart:
Piipa75 Onnittelut tytöstä :flower: :heart:

Täällä ollaan elelty viikon verran vauvan kanssa kotosalla ja ihan hienosti on mennyt. Mustasukkaisuutta ei ole ollut (ainakaan vielä :whistle: ) ja toivottavasti ei suuremmin tulekaan. Ilona vahtii kuin haukka ettei vauva vaan pääse häviämään, jos sattuu että vauva on kopassa eikä Ilona ole nähnyt kun hänet on sinne laitettu niin hirveä hätä tulee että missä vauva. Pihlakin käy mielellään pussailemassa ja silittelemässä vauvaa joskus vaan tahtoo nuo hellyyden osoitukset olla hieman rajuja joten vahdittava on koko ajan.. Vauva on rauhallinen tapaus eikä hänen nukkumistaan häiritse isompien metelöinti (tottui varmaan siihen jo odotusaikana) ja toisaalta taas isompia ei häiritse vauvan yösyönnit (nukutaan kaikki samassa huoneessa).

Ilona on nyt ollut pian pari kuukautta sekä päivä- että yökuiva (paria vahinkoa lukuunottamatta) ja nyt on siirrytty potalta pytylle :D Toivottavasti Pihlan kanssa päästään vaipoista yhtä helposti aikanaan :whistle: Paljon tulee Ilonalta puhetta, mutta tahtoo olla sellaista h-kieltä eli lähes kaikki sanat alkaa nykyään h-kirjaimella. Yksittäin kun pyytää sanomaan sanoja ne tulee oikein mutta kun alkaa suoltamaan lauseita niin johan muuttuu sanat h-alkuisiksi. Onneksi tuosta saa selvää, mutta tietyt sanat saa tällä systeemillä ihan uusia merkityksiä kuten esim. sana vintti :whistle:

Kesäsuunnitelmia mitään erityisiä suunnitelmia ei ole, mutta varmaan tulee käytyä etelä-suomessa sillä pitäähän vauva käydä sukulaisille esittelemässä. Meillä kun ei ole tällä kertaa ristiäisiä emmekä ajatelleen järjestää edes kovin suuria nimiäisikään.. No sen verran on suunnitelmia että tuolle esikoiselle pitäisi kehitellä jotain repäisevää 18v synttäreiksi eli ehdotuksia otetaan vastaan (niin ja kyse on siis pojasta)..

Mutta nyt täytyy rientää avaamaan maitobaari kun kutsu kuuluu :D
 
Onnea Piipalle, Toivotaanille ja Mamalle vauvoista! :heart:

Meillekin syntyi oma pieni kulta neljä päivää sitten. :heart: Tyttövauva siis syntyi 14.4.10, painoa 4235g ja pituutta 50cm. Ihana pieni mussukka ja isosisko on ainakin vielä ihan innoissaan hoitamassa pikkusiskoaan. :)
 
Onnea kaikille vauvan saaneille :heart: :heart:

Meillä on vähän sairasteltu viime aikoina, onneks nyt vihdoin jo parempana. Kesälomasuunnitelmia on nyt ainakin se ens kuun Rodoksen reissu. Kolmen viikon päästä ollaan auringossa B) tai toivottavasti ollaan ettei toi tuhkahässäkkä kestä sinne asti.. Kesällä sit mun kotipuoleen pohjoiseen ainakin pariks viikoks, siinäpä sitä jo onkin. Saksassa olis tuttavien häät elokuussa, katsotaan onko sinne mahdollisuuksia lähteä?? mielellään lähdettäis vaikka miehen kans kaksistaan mut eipä noita lastenvahteja liiemmin ole :/

Nyt sohvalle köllimään :wave:
 
uhmasta täällä on sitä varmaan kaikkien 4 tytön edestä,siis nykysin kauppa reissut ihan karmeita,huutoa niin että koko kauppa raikuu..perjantaina käytiin hesessä,niin siellä otti sitten niin kamalat pultit kun olis halunnut pallomereen jäädä,niin sitten tyyliin kirkuvan ja potkivan mukulan raahasimme ulos..ite osaa jotenkin sulkea korvansa,mutta ukkoa tais hävettää :D
ollaan puhuttu siitä että ei isännän isoilla tytöillä eikä minun isoilla tytöillä ole tälläsiä raivareita,ja huutoja ollut..mutta niinkuin mies sanoo,että nuorimmaisesta löytyy luonnetta ku äidistään :D :ashamed:

höpötystä ja pölpötystä tulee,kysellään ummet ja lammet :D

tänään hoitaja soitti aamusta mulle töihin että mitä tehdään,kun tytöltä oli jäänyt sormet ovenväliin,oli istunut potalla,ja tunkenut saranapuolelle sormensa,ja toinen muksu oli paiskannut oven sitten vauhdilla kiinni..no onneksi oli kylmällä painanu,niin ei oikeastaan edes tullut mustelmaa.pikkuisen punoitti vaan..
eli vauhtia ja vaarallisia tilanteita :eek:
 
Meillä nuo kauppareissut onnistuu välillä tosi hyvin nykyään. Annetaan pojalle oma pikkukärry ja ostoslista. Piirrän kuvin paperille, ostosjärjestyksessä pojalle oman ostoslistan. Yleensä ihan yksinkertaisia asioita esim banaani, leipä, maito. Varmistan vielä, että ymmärtää miun piirustelut :snotty: Kaupassa sitten melkein kokoajan höpötän, että mitäs seuraavaksi piti ostaa, katso lisitalta, missähän se on jne. Muutenkin kun menee reippaasti eteenpäin eikä jää miettimään otetaanko tummaa vai vaaleaa leipää, niin kauppareissut sujuu hyvin. Välillä vain tuppaa olemaan jätkällä liikaa vauhtia, kun pitää kurvata hakemaan omalla kärryllä maitoa :LOL:
Ostoksensa jätkä haluaa itse laittaa hihnalle. Ei kannata laittaa kananmunia lapsen listalle... Välillä tekee omia ostoksia, lähinnä keksejä tai jugurtteja kerää omaan kärryynsä ylimääräisenä. Mutta sen jälkeen, kun on annettu tehtäviä kaupassa, niin on vähentynyt raivarit. Ei nyt täysin hävinneet, mutta välillä on ihan mukavaakin käydä kaupassa :D
 
Heippa!

Sanokaas miten tuolla naamakirjassa pääsen lukemaan niitä lokamassujen juttuja järkevimmin. ATK-opettaja ei ossaa :LOL: Mulla ei tule enää täällä käytyä kun ajattelen että kaikki on facebookissa ja facebookista en ryhmää oikein löydä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Topsy2:
Heippa!

Sanokaas miten tuolla naamakirjassa pääsen lukemaan niitä lokamassujen juttuja järkevimmin. ATK-opettaja ei ossaa :LOL: Mulla ei tule enää täällä käytyä kun ajattelen että kaikki on facebookissa ja facebookista en ryhmää oikein löydä.
Samantien tajusin hakea sitä ryhmää "henkilönä" ja siinähän se. Eli en tarvitse enää apuja :D
 
Huomenia!

Kuinkas monella täällä vielä yövaippa käytössä? Ja miten siitä pääsee eroon?
Meille kun melinalla vaippa aamusin iiiihan märkä eli ei siis osota merkkejäkään kuivuteen..tosin ei tässä kai kiirekkään vielä ole?
En sitten tiedä vaikuttaako siihen myös se,että meillä iltapalan jälkeen mennään heti pesuille ja pisuille ja sitten nukkumaan...eli eihän nuo iltapala juomat vielä kerkeä tulla pisulla.
Miten muilla nuo illat tehdään?

Meillä on Elias ruvennut inhoamaan kaukalossa ja rattaissa oloa :headwall:
On siis aika haastavaa käydä melinan kanssa puistossa,kaupoissa jne..nooooh,ehkä se tästä :D .

Kahvia :wave:
 
Heipsis :)

Jospa muutaman rivin naputtelis :)
Meillä on muka olevinaan nykyään niin kiirettä, ettei ehdi tänne kirjotella..
No joo, onhan meillä kissalauma vaihdellut tässä, parhaimmillaan oli 5 kissaa tossa pari kuukautta sitten ja nyt on sitten 2 omaa + emo ja neljä pentua. Eli kiirettä on kyllä ihan oikeastikkin. Onneksi kisuvauvat on vasta pariviikkosia, niin eivät riiviöi vielä :D

Micael luovutti reilu viikko sitten tutit kissavauvoille, johan siitä oltiin puhuttukin pitkään, että tutun kissavauvoille tai sitten linnunpoikasille viedään :) Ihan hyvin on mennyt tutiton aika, muutaman kerran kysellyt perään.
Mutta! Nyt on tullut ongelmaksi sormien imeskely. Millä ihmeellä siitä pääsee eroon? Niin ärsyttävää, kun jätkällä on kokoajan sormet suussa... :/

Pottailussa/pöntöllä käynnissä on tullut taas joku taantuma. Kuukausi takaperin oli päivät ilman vaippaa, kävi itse potalla/pöntöllä, jos oli hätä. Jopa kerhossa kesken leikkien huomasi hätänsä.
Voisko toi tutista luopuminen vaikuttaa nyt jotenkin siihenkin?

Micael on kova pussaileen. Välillä tulee haliin ja antaa pusun, sit tarttuu mua niskasta kiinni ja oikeen vetää mua itteensä päin ja pussaa :D

Puhumisessa ei mitään ongelmaa, tulee todella paljon sanoja ja on alkanut kertoon myös jonkinlaisia tarinoita :)

Mettässä Micael rakastaa kävellä, haluaisi käydä joka päivä mettäkävelyllä :)

Eipä tänne erikoista.. Kahestaan edelleen poitsun kans :)

Kivaa kevättä ja kesän odotusta :)
 
Perjantai-iltoja täältä! :wave: Kirjotetaas nyt omalta osalta taas, kun täällä niin hiljaista nykyään ompi. Huomaa kyllä, että itekin tulee herkästi jätettyä kirjottamatta, vaikka melkein joka päivä käyn kyllä tekstit kurkkimassa. Nykyään saa vaan usein pettyä, ettei uusia kirjoituksia ole :whistle:

Krisulle tsemppiä lapsosten kanssa! :hug: . Kyllä nuo osaa hermoa kiristää ja väsyttää... Ja Niinukalla ilmeisesti siellä kans kunnon uhmis-neiti :whistle:

Minsulle lämpimät onnittelut vauvasta!! :heart: On se jännä, että niin moni lokakuinen on jo isosisar!! Ja on sitä perheessä lapset aina erilaisessa asemassa riippuen milloin sattuvat syntymään. Onhan se erilaista, jos meidänkin apinatyttö olisi isosisko kuin että on ikuisesti se pienin. Muutama päivä sitten oltiin kylässä, missä oli pieni 4kk ikäinen. Otin vauvaa syliin ja meidän neiti totesi "Ihana!" Tiedä sitten mitä tuumisi, jos kotiin moinen tulisi, mutta kylässä tuntui, että tykkäsi kovasti. Hältä jää isosiskous väliin :/

Meillä myös kauppareissut suht mukavia nykyään. Jossain välissä kun ajattelin, onnistuuko tuon apinan kanssa ikinä (tosin en enää muista millainen tuo silloin kaupassa oli :D , sen vaan muistan, että hankalalta tuntui). Tuntuu tietysti vieläkin joskus, mutta aika ok. Meillä kanssa keskimmäinen ja tämä pienin haluaa aina omat pikkukärryt ja joskus niillä sitten kyllä kaahaillaan aika kovaakin... Ja joskus kinataan, kuka saa kärryyn mitäkin, mutta aika mukavasti. Ja meillä myös kärryyn eksyy välillä ties mitä, mutta nätisti laittaa sitten takaisinkin. Ja ite on saatava ostokset nostaa hihnalle. Ja sitten menee jo kovaa vauhtia sinne hihnan päähän kiipeemään ja tavaroita odottamaan, vaikka muita asiakkaita on ennen |O . Siellä nököttää hihnan päässä toisten pakatessa omalla vuorollaan :xmas:

Meidän kuivaksi opettelu on nyt sujunut loistavasti aina silloin kun minä olen sillä tuulella, aika usein onneksi. Jos vaippaa ei laita, ei juuri vahinkoja ole tullut, mutta jos vaippa on, pissaa sinne yleensä. Pottavaihe jäi oikeastaan väliin, tykkää olla pytyllä mielummin. Nyt on jo useampana aamuna menty päikkyynkin ilman vaippaa :) . Äkkiä se tapahtuu, kun tapahtuu. Ja yövaippa on käytössä ja on varmaan vielä jonkin aikaa. Usein se on kuiva, mutta ihan varalta pidän. Mielummin vaihdan vaipan kuin petivaatteet :ashamed:

Oih! Ruusumarian reissu lähestyy B) . Ihanaa matkaa teille!!

Mitäs Keijulle kuuluu?? Ja kaikille muille :attn: YOdottaja? Niin ja hyvänen aika, on Keffelin haamu vahvistunut :heart: ? Tää luulis että on :)

Meillä oli viikolla keskimmäisen synttärit, 14 prinsessaa... Ihanaa, kun on ohi ;). Mulla meinaa olla taas nuhaa ja kurkkukipeenä, aamulla oli ääni kadoksissa, vaan pakko se oli takaisin saada, että päästiin lasten kanssa liikkeelle :whistle: . Aamulla lähdetään vihdoin äiti-lapsileirille, joka aikanaan peruuntui. Ihana mukava mennä ja olla vaan. Eip kummempia, täytyy mennä fb puolelle pörräämään kans.
 
Täällä sitä on hiljaista nykyään :wave:

Itekkään oo tosin kirjoitellu, joten paraskin sanoja :LOL:

Tänne suunnalle ei mitään erikoista kuulu, uhmista ilmassa, tosin nyt hieman ehkä helpompaa ollut...saas nähä kesällä, kun vauva tulee, että mitä siitä sanoo. Raskaus menossa nyt 27. viikkoa, menis vaan nopeemmin aika, en niin nauti tästä. Kipuja vaan joka paikassa ja väsymystä ja kaikkee mahollista, ei tod. ainakaan mun elämäni parasta aikaa!
Mutta toki tästä kaikesta selviää, kun tietää sen mitä on luvassa :heart:
Toinen poika tähän taloon ois tulossa, tuleva isoveli oottaakin innolla leikkikaveria.

Miten kävi keffelin haamulle?

Onnea vauvoja saaneille :heart:

Joko taaperot polkee pyörällä kuin sujuvasti? Meillä on kyllä kovasti harjoiteltu, mutta polkemisen kanssa on laiska, haluis vaan että työnnetään ja pitää jalkoja niissä pidikkeissä :LOL:

Mukavaa kesän ja vapun (näin ensiksikin) odotusta kaikille taaperoille ja äideille :wave:
 
PLLÄH kun täällä on hiljasta :/ :attn: :attn: !

Äitivaan, joko oot uutisen aiemmin kertonut? Oon jo ihan sekasin kaikista uusista tulleista ja odotetuista vauvoista :whistle: :ashamed: . Jos en ole vielä onnitellut, niin Onnea kovasti :hug: :heart:

Minusta muuten fb ei ollenkaan korvaa tätä palstaa! Itelleni fb on jotenkin ihan eri juttu ja tää kaksplus olis tälle niin ku se paikka, mistä mieluiten lukisin teidän kuulumisia. Fb ehkä kirjotellaan niin eri tyylillä ja lyhyesti ja omilla nimillä :D , että minä tykkään tästä enemmän meidän osalta.

Meillä ei vielä juurikaan pyöräillä. Täysin sopivankokoinen pyöräkin uupuu kait. Meidän pienimpään pyörään pitäisi hommata työntöaisa, niin voisi alkaa kokeilemaan paremmin, jos neidon jalat ylettyy polkimille. En oo oikein perehtynyt :ashamed: , mies tais joskus todeta, ettei ylety, mut min en usko ennen kuin ite nään :snotty:

Meillä lähti kaksi nuorinta yllättäen mummun kanssa mökille! On olevinaan kuin lomaa, vaikka ihan arki-iltaa tässä eletäänkin ja huomenna oltava 6.15 töissä. Tuntuu kumminkin juhlalta, kun on ollut niin rauhallinen ilta ja yönkin saan toivottavasti nukkua putkeen :D . Tekeekin terää, olen tämän viikon töissä ainoona vakkarina ryhmässäni, muut on kipeinä. On se eri toimia ventovieraiden sijaisten kanssa ja olla yksinään päävastuussa kaikesta kaikkialla jokahetki jne. Mut nyt vielä hetkeks kirjan pariin ja nukkumaan.
 
Eipä meillekkään mitään niin kummempaa, tai ainahan sitä jotain, ja kaikestaki tietty vois kirjottaa mutta tulis tänne sitten sellanen yksinpuhelu erinäisistä asioista kaiketi, että ei sekään sitten kiva. Ellei muutkin innostu jorisemaan :D

Mun siskolle syntyi toinen vauva, nyt on meidänkin kummityttö 1v6kk jo isosisko :heart:

Iina kasvaa ja kehittyy, vielä vähän hakee sitä seisomaan nousemista, kun vaan ylös pääsee niin kovin jo seisoo. Ja kyllä se nouseminenkin jo hyvin sujuu =) Pikkunen kirppu hän on. Ei Juhokaan aikanaan mikään suuri ollut, mutta siskonsa vielä pienempi. Liekkö 8kg yksivuotiaana. Raaka arvio.

Juho, noh. Uhmaa välillä enemmän ja vähemmän. Kovin koettelee välillä ja toisinaan on kiltti ja hyvin käyttäytyvä nuori mies. Pottailut :kieh: ei suju ei. Jossain välissä teki jo vähän pottaan kun siihen istahti, nyt ei taas sitten niin mitään vaikka istuiskin. Ja kohta on varmaan jo tyrkytetty liikaa, joten tauolla hetki siitä sitten. Täytyy seuraavaks mennä pöntölle jahka vähän on taas tilanne maan päällä rauhottunut.

Nykyään Juho nukkuu omassa huoneessa, vielä viikko sitten nukuttiin kaikki 4 samssa kammarissa, mutta me muut nukutaan nyt vallan eri kerroksessa.

Taloa pitäs taas rempata. Julkisivu verhouksista pyydettiin jo tarjous, mutta se jää kuitenkin ehkä ens kesään, kun ennen uutta verhousta valmiina pitäis olla uus kuisti jota ei oo alotettukkaan ja yläkerran parvekkeen runko jota ei sitäkään ole alotettu.
Joku setä tulee tekemään loppuviikosta tarjousta kattoremontista, se teetetään tänäkesänä kun sitä ei tehdä ite. Yläkerran remontti alkaa justiinsa, tai purkutyöt. Tarkotuksena saada talveen mennessä uusittua kaikki niin että uudet villat on seinissä että pysyy lämpimänä. Ja se kuistikin pitäs :kieh: Ja koiralle tarha ja lapsille leikkimökki :kieh: Ja monta muuta asiaa.

Mä olen nyt kotona ainakin tammikuuhun -11, kattoo sitten taas rahatilannetta ja työtilannettakin. Taas tuli tapeltua kelan hakemusten kanssa, kolmesti heitti pihalle ennen kun hakemus meni jotenkuten sisään, siis netissä tehtynä. Eivät sentään konttorista heittäneet niskaperse otteella :LOL:

Kaupassa käynnit meillä sujuu ihan hyvin. Iina istuu rattaissa ja Juho pitää kiinni ja tepastelee matkassa, välillä meinaa lähteä haahuilemaan, toinen meistä aikuisista sitten tekee niitä ostoksia, jos siis kaikki ollaan sivistävästi kaupassa :D yleensä käydään kaikki yhdessä tekemässä ne viikon suurimmat ostokset ja jotain satunnaisia kertoja sitten yksinään tai miten nyt huvittaa...

Pyörä on, mutta polkeminen ei oo hallinnassa, on kuitenkin työtötanko niin voi työnnellä. olisko toi tommonen 12 tuumanen.
Ja ukon oli pakko saada ostaa Juholle polkuauto, vanno opettavansa pojan polkemaan. HAH. pari kertaa on harjotelleet, juho itkee ja ukkoa hermostuttaa. Välillä nuo on sellanen parivaljakko että huh huh..
 
Uusinta yritystä.Oon monena iltana kertonu pitkän tarinan ja aina sivu on jotenkin kaatunut ja miun tekstit hävinneet!Kyllä on ruvennu ketuttaa niin paljon etten ole jaksanut taas alottaa alusta!

Ensi aluksi onnea kaikille vauvansa saaneille sekä keffelin ja äitivaan kasvaville vauvamahoille ja muillekkin jotka odottavat pikkuisia :heart:


Mites keffelin taloprojekti etenee? Minkä talopaketin otitte?Millainen? Meillä on kohta perustukset tehty ja paketti tulee kesäkuun ekaviikolla.Jännittävää =)

Mites susan häävalmistelut etenee? Miula ihan hyvin.Ens viikolla postitan kutsut.Monesko päivä teidän häät olikaan?

Meillä alkaa kiire ensi viikolla kun aloitan työt.Ahistaa jo valmiiksi koska työpaikka on semmoinen jossa "ollaan niin kauan kun hommat on tehty" eli alivoimalla tehdään töitä ja porukka tekee lähes joka päivä ylitöitä 2-7h, toisin sanoen ei mitään järkeä.Helppo se heidän on kun ei ole kellään näin pieniä lapsia.Sitten varmasti puhutaan selän takana paskaa jos kieltäydyn ylitöistä. :eek:

Tyttöset kasvaa.Ellalla ihme äiti vaihe. Narisee ja huutaa äitiä koko ajan.Isä ei kelpaa mihinkään.Isälle ei edes moikata,pussata,jutella :( krisu pohti yövaipan pois jättöä.Meillä käi niin että vaikka ellalla oli aamulla vielä märkä vaippa niin päätettiin silti kokeilla yksi yö ilman vaippaa ja ihme ja kumma.Ei pissannut sänkyyn.Aamulla suoraan meni pissalle.Muutamana yönä on herännyt ja lirahtanut lattialle pisut vessamatkalla.Mutta muuten ihmeen hyvin onnistu jättää pois.

Luojan kiitos että kesä tulee kun pukeminen on edelleen kuin punainen vaate.Jo pelkästään jos sanoo että nyt pukemaan niin juoksee huutaen piiloon.Meillä kun neiti liikkuisi mieluiten alasti.Oli paikka mikä vain niin riisuisi itsensä alasti jos ei kieltäisi.Kotona toki liikkuu omassa nahka asussaan mutta muualla kyllä pitää pitää vaatteet päällä :D No mutta nyt nukkumaan jotta tottuu taas työelämään ja aikasiin yöherätyksiin.

Aurinkoista vappua ja kevättä :heart:
 
Meillä vaippaillaan edelleen tiiviisti. Nyt kun on säät lämmenny on jätkä välillä suostumnut olemaan sisällä ilman vaippaa ja housuja ja silloin osaa kyllä käydä potalla. Mutta jos on vaippa, tekee sinne. Ja housuja tuo ei suostu ilman vaippaa pukemaan :eek: Jos kesällä edistyttäs sitten pottailussakin.

Mites hyvin teillä taaperot pukevat itse?
Meillä laittaa pipon, kaulurin ja tietyt tumput itse. Housut osaa laittaa, kun sille tuulelle sattuu ja kengätkin halutessaan. Mutta pääsääntöisesti puetaan. Mitäs Nyt:llä oli vain ketju aiheesta ja minusta tuntui, että vastaajien lapset osas pukea jo kaiken alle 2v:nä :whistle: Jäi sellainen olo, että pitäskö tuolta vaatia enempi, vai pidänkö liian vauvana. Toisaalta ehkä siinäkin edetään kesällä, kun on vähempi puettavaa ja helpompaa vaatetta.
 
Moikkis täältäkin :wave:
Juu reissu lähestyy niinkuin Rontti muistikin, ens viikon pe lähdetään. Vähän jo jänskättää miten lennot menee, onko hotelli hyvä jne. Täytyy varmaan Eetulle jotain uutta lelua varata laukkuun lentomatkan ajaksi. Taas on pojilla vähän nuhaa :( toivotaan että paranevat ens viikkoon mennessä.

Kaupassa käynnit menee meillä ilman ongelmia, Eetu on innostunut nykyään työntämään niitä lasten pikkukärryjä. Annan sille aina joitain omia ostoksia joita se onnellisena työntää. Karkkihylly ohitetaan vähän niinku huomaamatta.. :whistle: yritän aina kiinnittää Eetun huomion jonnekin muualle. Me ei olla Eetulle vielä karkkia ostettu silleen että se sais itse valita hyllystä. Ei sitä ole vielä hoksannut että vois kaupassa pyytää mitä vaan mieli tekee.
Joskus tykkää istua autokärryissä, ei oo vielä mitään raivareita saanut kaupassa.

Kuivaksi opettelu on ihan hyvällä mallilla. Käy potalla kun käytetään mut pissavahinkojakin sattuu jos on vaikka juonut erityisen paljon. Yövaippa on vaihtelevasti kuiva tai märkä. Nyt oltiin aamulla ekaa kertaa ulkona ilman vaippaa, hyvin pärjää sen 2h ilman pissimistä (yleensä ).

Pukeminen, ei oikein omatoimisesti suju. Äitin ja isin kyllä antaa pukea kiltisti. Potalla käydessä osaa juuri ja juuri vetää housut jalkaan, pikkuhousujen laitto on vähän hankalaa. Kengät osaa laittaa ja joskus villasukat, ulkopuvun ja villapuvun laittoa on nyt harjoiteltu. Vaihtelevasti osaa laittaa kun mä neuvon vieressä. Riisumistakin on opeteltu, se alkaa jo sujua ihan hyvin. Eetulla meinaa hermot mennä kun ei heti saa esim. vetoketjua auki. Housut, sukat, hanskat ja pipot lähtee hyvin päältä.

Eilen käytiin ekaa kertaa parturissa. Meni tosi hyvin vaikka vähän aluks epäilin. Aika monta ei-sanaa oli Eetu jo ennakkoon parturoinnista sanonut. No siellä kampaamossa oli niin kivoja pikkuautoja et niitä katsellessa aika meni ihan vauhdilla ja hiuksista tuli tosi hienot :) Parturikin kehui ettei olis paremmin voinut ensikertalaisella mennä.

Juu jospa lähtis päiväunille Eetun kans, Eemeli onkin jo nukkunut yli puoli tuntia.
Mukavaa kevään jatkoa kaikille =)
 

Yhteistyössä